SME
Pondelok, 30. november, 2020 | Meniny má Ondrej, AndrejKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

AvtoVaz vylepšil Ladu Kalinu (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 3 > >>

Hodnoť

Jazdil som na

Kaline SEDAN 1118 aj na HB a jedinna vec co mi vadila bolo prave to riadenie. Tych 4,2 otacky je proste vela. Inac je to auto plne konkurencie schopne. Narozdiel od Sandera je Kalina pozinkovana a ten motor je usporny. Je to sice auto konstrukcne starsie ale svojou jednoduchostou ,cenou a cenou ND je dostatocne konkurencie schopne.
 

hmm

konkurencie chopne kde ? ;)
 

Kdekolvek, kamos.

Viem, ze je v mode znevazovat nieco len preto, ze je to ruske. V Kaline, podobne ako v Priore, su kvalitne motory, cista atmosfera. Vyssi podvozok, pevnost podvozku - to je ako stavane aj na nase cesty (po Bratislave je treba jazdit s Tatrovkou, aby vytlky neublizili). Male navonok, velke vnutri. Dielenske spracovanie tradicne zaostava, ale auto tejto kategorie si clovek nekupuje kvoli vysokokvalitnemu spracovaniu a ozdobnym listam z lesteneho orecha.
A hlavne cena - za cenu zakladnej Fobie v Kaline je vsetko, vratane cuvacich senzorov, zamku DefendLock, hmloviek a radia so 4 repro. Ak by som si mal vybrat medzi napr. Thaliou 1,2 l a Kalinou, nevaham ani chvilu. Ale sme rozni - a su aj taki, ktori si radzej priplatia za nizsiu vybavu a slabsi motor, len aby mali na kapote.
 

Doplnenie

Ale sme rozni - a su aj taki, ktori si radzej priplatia za nizsiu vybavu a slabsi motor, len aby mali PIZZU
na kapote.
 

Crash test Lady lepsi ako Skody

je lepsia?

Obe 4 hviezdy

http://www.youtube.com/watch?v...
 

 

Если ты знаеш буквы http://www.autoreview.ru/_arch...
 

Staci Google a hore vybrat prekladac

do okna nezadas text ale rovno odkaz internetovej stranky, celu adresu , htttp atd

http://translate.google.sk/tra...

Prelozis takto aj cinstinu japoncinu atd...

Inak V EuroNcap este ladu netestovali
http://www.euroncap.com/result...


Ale je pravda ze keby dali dobre vyztuze, lepsie ako ostani tak by predaj poriadne potiahol. Skoda ze je to ako pisu v tvojom odkaze ako s tou nivou.

Nevyuzita sanca.

Anpriklad teraz najnovsi Golf bude mat o 4,7 kg lahsie predne nosniky motora, vraj aj tak prejde cez Ncap crash testy, co je len rychlost 64 km/H.

Lada by klucne mohla krat o prvenstvo - uvolnuju jej hlupaci miesto.
 

EuroNCAP

Netvrdil som, ze testovali v EuroNcap. Testovali v Rusku podla metodiky EuroNcap. Proste miesto presuvania auta urobili test podla pravidiel EuroNcap...
 
Hodnoť

 

Tiež som mal možnosť viesť sa a šoférovať Ladu, síce to nebola Kalina ale tá čo sa dnes predáva s označením Priora a musím povedať že som bol milo prekvapený. Rozprával som sa aj s jej majiteľom ktorý ju už má 11. rok a čo sa týka opráv a porúch, tieto dve slová to auto ani nepozná. Je tam síce nižší komfort, ale kto si chce kúpiť auto za cca 10.000 a rozhoduje sa medzi Thaliou, Fabiou, Loganom a Ladou Kalina či Priora(ktorej cena skôr blíži k 5.000 €) ten skôr ocení nižšie prevádzkové náklady a cenu. Ale celkovo to s komfortom nie je v porovnaní s ostatnými konkurentmi zlé.

Mnohí k mínusom Lady pridávajú bezpečnosť. Tu sú dva crash testy, Loganu a Priory, škoda že som nikde nenašiel Thaliu, veľmi by ma zaujímalo vidieť jej crash test.
http://www.youtube.com/watch?v...
http://www.youtube.com/watch?v...
Že by Lada dopadla výrazne horšie? Nemôžem povedať.

Ďalej motory. Počul som raz názor že tie v Lade sú zastarané a slabé .... len toľko: takisto zastarané a slabé sú v Thalii a Logane

A nakoniec design. Nuž, myslím že v prípade Lady sa o designe hovoriť ani nedá, nakoľko je asi udávaný schopnosťou výrobcov daných častí auta (svetlá, sklá) a tým, do akého tvaru je najlacnejšie ohnúť plechy. Ako táto nevýhoda zaváži, nech posúdi každý sám :)
 

Len doplnim

K tym videam - Priora bola z prototypovych serii, na zaklade tychto crash testov konstrukciu spevnili, takze je to lepsie. I ked povedzme si, je jedno, ci clovek sedi vo Fobii, Thalii alebo Priore, ak do neho narazi Tuareg...

Motory - praveze v Kaline ci Priore su modernejsie motory ako napr. v Dacii. Do Dacii strkaju Renault motory spred 15 rokov (8 ventilova technika), do Kalin a Prior idu 16V motory (koncepcia tiez nie je najnovsia, ale su o nieco novsie ako motory do Dacii).

Dizajn - mno, budme radi, ze to ma nejaky relativny tvar. Kalina je podarenejsia ako Priora, co sa dizajnu tyka, ale v tej cene - kto by riesil dizajn??? Ma to 4 kolesa, motor a kufor? Ma! Tak co?!
 

 

Ja osobne by som dizajn neriešil. Nedávno bola v Lade dokonca akcia, Kalina sa dala kúpiť už za 4.990 ... kebyže si potrebujem kúpiť auto, neváham a jeden kus je môj :)

Inak tá 10 ročná Lada Priora čo som sa na nej viezol, to má mnohé veľmi praktické prvky vo výbave ktoré moja Fábia za dvojnásobok ceny nemala ani vo voliteľnej výbave :D (tiež kupovaná pred 10 rokmi) ... všetky okná otvárané elektricky, kufor otváraný z miesta vodiča (pred 10 rokmi ? to výbava takého passatu o tom vtedy ani nechyrovala!), centrál ....
 

 

A nebola to "desiatková" Lada ? (Lada 110-12) Mám taký dojem, že Priora sa vyrába od roku 2007.
 

 

No pozrel som teraz trochu na nete a bola to LADA 110. Bol taký väčší sedan. Ale to je ako som napísal v prvom príspevku: "tá čo sa dnes predáva s označením Priora".

http://upload.wikimedia.org/wi...

na tejto fotke to je ona.
 

 

Tak akurát u "desiatky" sa palubná doska príliš nevydarila. Hlavne ten skladačkový stredový panel, kde je ovládanie kúrenia "kukačky" a hodiny alebo palubný počítač. S "europanelom" to už bolo lepšie, ale tá verzia sa sem myslím už nedovážala. Priora je v tomto smere myslím v pohode. Inak, keď si dopredu sadne niekto dlhší, tak toho miesta vzadu bohvie koľko nie je. Myslí, že Kalina je na to lepšie.
 

 

Problém je v tom, že tu ľudia ani nevedia, že Lada ešte stále existuje a vyrába aj niečo iné ako "krabice" a nesmrteľnú Nivu. Možno je chybou aj dovozcu, že nedokázal využiť potenciál, ktorý Kalina mala. Za minulý rok z celkéového počtu 86 bolo len 12 Kalín a 11 Prior. Zvyšok Niva. Podľa niektorých zdrojov má Kalinu v Európe nahradiť Lada Granta. Ak sa ale importér nezobudí, tak tie predaje neporastú. Alebo čaká, že to zastreší Renault. Možno sa dočkáme toho, že Lady sa budú dovážať pod značkou Ranault. (Dacia tiež v Rusku neexistuje).
Kalina 2: http://cache.zr.ru/wpfiles/upl...
 

 

Je to škoda no na druhej strane by masívna reklamná kampaň určite aj zdvihla ceny. Som presvedčený o tom že napríklad pri kúpe Ranultu platí človek pár stoviek iba za to že sa táto značka každý deň objaví 5-krát v telke a na 10 bilboardoch.
Ale svoju rolu zohráva aj to, že je napríklad motoristickými médiami vytlačovaná absolútne na okraj, ak ju vôbec spomenú. Nedávno tu napríklad bol vo SME článok o najlacnejších malých autách aké sa u nás dajú zohnať. Renault, VW, Škoda, Fiat, od každej možnej značky tam dali nejaký najlacnejší model, o Lade ani zmienka a to cenovo stojí Lada Kalina v plnej výbave toľko, kde Fábia začína absolútne bez všetkého s motorom výkonovo na úrovni lepšieho skútra.
Ale keby Lada využila predajnú sieť niektorej značky ktorá ju má u nás rozvinutú ... hmm ... v tom prípade má podľa mňa potenciál dotiahnuť to na dobré miesta v predajnosti.
 
Hodnoť

musím reagovať

Jazdim na Lade Kaline 1117 combi a chcem sa podeliť o skúsenosti. Je pravdou, že dizajnovo zaostáva tak asi desať rokov, ale aj tak si myslím, že je krajšia než Logan alebo Sandero, a o staršej Thalii ani nehovorim (nová už vyzerá lepšie). Motor 1,4 16V s výkonom 90 koní robí s tohto autíčka doslova raketu, a to pri spotrebe do 6l/100km, v zimnej prevádzke 7l/100km. Pri takej spotrebe nemá kalina vo svojej triede konkurenciu. Zvonku budí dojem malého auta, ale vnútri vás prekvapí kolko máte miesta.Kalina je velmi odolné a nenáročné auto, ako stvorené na slovenské rozbité cesty, verte mi výmoly a výtlky si velmi nevšíma. Dovolím si tvrdiť, že v teréne sa kľudne vyrovná Dacii DUSTER. Čo sa týka spolahlivosťi je na tom Kalina veľmi dobre. Keď sa zmámi rozprávajú o poruchách na sojich autách vravím: " Keby ste mali ladu, tak nemáte problém".
 

Nemá to 6-ku

na dialnici to musí hučať jak kosačka.
 

 

By si sa čudoval aký má pekný športový zvuk pri agesivnejsej jazde.
I
 

ak sa ti hluk kosačky páči

tak má zvuk pekný. no ja kosačkový zvuk nemusím.
 

1 2 3 > >>

Najčítanejšie na SME Auto