SME
Štvrtok, 21. január, 2021 | Meniny má VincentKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

AvtoVaz vylepšil Ladu Kalinu (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

musím reagovať
Jazdim na Lade Kaline 1117 combi a chcem sa podeliť o skúsenosti. Je pravdou, že dizajnovo zaostáva tak asi desať rokov, ale aj tak si myslím, že je krajšia než Logan alebo Sandero, a o staršej Thalii ani nehovorim (nová už vyzerá lepšie). Motor 1,4 16V s výkonom 90 koní robí s tohto autíčka doslova raketu, a to pri spotrebe do 6l/100km, v zimnej prevádzke 7l/100km. Pri takej spotrebe nemá kalina vo svojej triede konkurenciu. Zvonku budí dojem malého auta, ale vnútri vás prekvapí kolko máte miesta.Kalina je velmi odolné a nenáročné auto, ako stvorené na slovenské rozbité cesty, verte mi výmoly a výtlky si velmi nevšíma. Dovolím si tvrdiť, že v teréne sa kľudne vyrovná Dacii DUSTER. Čo sa týka spolahlivosťi je na tom Kalina veľmi dobre. Keď sa zmámi rozprávajú o poruchách na sojich autách vravím: " Keby ste mali ladu, tak nemáte problém".
strmela
Nemá to 6-ku
na dialnici to musí hučať jak kosačka.
Mrmr.
ak sa ti hluk kosačky páči
tak má zvuk pekný. no ja kosačkový zvuk nemusím.
Mrmr.
<< < 1 2 3 > >>

 

Tak si kup V8 ked nemas rad kosackovy zvuk, kolko automobiliek vlastne dnes robi velke motory? Vsetci robia down sizeing. Nie ze by som s tym suhlasil , prislovie objem nenahradis je stale aktualne. V danej kategorii je motor adekvatny, je to vlastne blok motora zo samary ktorej motor konstrukcne vychadza z lady 2105 ale 16V techniku pre rusov ladilo porsche a vstrekovanie je tam Bosch takze vlastne moderny stroj. Ak si myslite ze do kazdeho modelu automobilky vymyslaju novy motor je to omyl. Menia sa max. Hlavy , vrranie a zdvih.
 

 

Ale má dlhokánsku päťku. Dá sa na nej ísť od 50km/h do 180 km/h. Dokonca pri 140km/h dokáže celkom svižne zrýchľovať
 

NEZMYSLÝÝÝÝÝÝÝÝÝÝÝÝÝÝÝÝÝÝ

Takých idiotov "milujem" . Nedá sa isť na 5ke 50 aj 180 pri normalnych otačkach. Normalne otáčky sú 2500-3000. Len idiot môže napísať takú idiotinu že 50-180. SPROSTOST, NEZMYSEL.
 

Potom je nezmysel

ze formule maju otacky cez 8000 alebo Tatrovka dosahuje max. krutak pri 1200 otackach.
Kazdemu mutoru svedcia ine otacky. 2500-3000 svedci motoru s turbom. Ale atmosfericky motor (bez turba) musis niekedy vytocit. Taka sice uz od 1800- 2000, ale skutocne oziva nad 3000 otackami.
Na starej 21043 som drzal 40km/h na 5 a auto bolo schopne jemne zvysovat rychlost. Rozbiehat sa na nej dalo na volnobeznych otackach (bez stlacenia plynu) aj na 4ke. Mozno aj mna oznacis za iditoa, ale pre hlupaka kazdy hlupy.
Nechcem Ta presviedcat, ani to nepotrebujem. Mam skusenost, viem ako to je mozne, lebo som to x-krat zazil. Ja viem, a preto sa ti mozem rehotat do oci.
Ale ak by mal nahodou zaujem (co asi nemas, elbo by ti to naburalo tvoju teoriu), tak ti to mozem nazivo ukazat. Ci uz na starej 21043, alebo na novsej 2172.
 

 

*** (príspevok porušil KÓDEX diskutujúceho)
 

trepes nezmysly

Kto povedal, ze sa rozbieha vzdy na 4ke? Jedna vec je, co je mozne, druha vec, co je bezne. Davaj pozor, ked citas. Alebo obmedz navykove latky.
Pre benzin su vhodne otacky do cerveneho pola - obzvlast pri atmosferickych motoroch medzi 3000-4000 otackach. Kukni si aspon krivku krutiaceho momentu, kym nieco napises. Pri 130 Lada 2172 toci cca 3200 otacok na 5ke a do zaciatku cerveneho pola je daaaaleko.
Nikto ta nenuti nieco kupovat, ale to, ze nieco nepoznas, este neznamena, ze to nie je mozne. Stale plati moja ponuka - ak neveris, mozes sa prist pozriet, predvediem. Ale asi sa bojis, ze by si sa mohol mylit.
 

Mna nezaujima čo je možné alebo

nemožné ale čo je dobré, účelné, normálne. Ak sa bežne 4.ke nepoihýnaš, a to sa nepohýnaš, tak ma to nezaujíma. Jazda v červenom poli otáčok je dalšia blbosť. Ak Lada 2712 /pozeram do googlu a vidim že to nie je Kalina ale Priora, ale to nie je podstatné teraz/ točí na 5-ke pri 130ke 3200, tak je to celkom obstojne sprevodované. No predsa, ak by mala 6-ku , tak 130kou by išla na 2600 otáčach.
 

Ano, isla.

Na duhej strane - v krajine ako Slovensko, kde je maximalka 130 - je 6.tka akosi zbytocne komplikovanie mechaniky. V Nemecku by to urcite naslo svoje opodstatnenie, kedze sa tam moze ist aj 180, ale u nas... 6ka je prakticky zbytocny luxus. Pri tych nasich 200 km dialnic...
Mozem Ti len potvrdit, ze ked som bol v Nemecku a siel tych 170 (cca),tak som este zdaleka nebol v cervenom poli. Myslim, ze je tam priestor na dalsiu evoluciu.
Kazodpadne - bolo by zaujimave si vyskusat 6-stupnovku a porovnat s aktualnou 5-stupnovou prevodovkou. Avsak v sucasnom stave je 5-stupnovka odladena dobre, taha ked ma a som s nou spokojny. Jedine, co by som jej vytkol, je, ze spiatocka s radi ako jednotka, len treba zatlacit dole. Kalina to ma lepie riesene - tam je prstenec, ktory dovoli zaradit spiatocku len pri "potiahuti" hore. Na Priore vsak taky prstenec nie je a neskuseny vodic moze zaradit spiatoku miesto jednotky. Na druhej strane - zaradenie spiatocky ihned signalizuje zvukovy signal - takze da sa na to naucit.
 

za auto bez 6ky by som tisíce nevysolil

už lez z princípu, ak je výrobcovi zaťažko dať tam o ozubené koliesko naviac, tak sa mu môžem na jeho výrobok z vysoka vykašľať.
 

Koliesko naviac

Kalina a Priora majú v podstate zhodný agregát. Motory sa líšia objemom, prevodovky sú myslm veľmi podobné.Zvlášť u Lady mi absencia 6-ky nijako neprekáža. Pri normálnej jazde sa cez 3500 ot./min dostanem málokedy. Pokiaľ nechodíš často po diaľnici, tak je skôr na oštaru. Veľmi ju nevyužiješ. Na Toyote Auris 1,3 je to dosť o ničom.
 

 

Ono u Lady je asi od 90-ky vačší aerodynamický hluk ako hluk motora.
 

Mozem len potvrdit

Tatko ma Kalinu sedan (uz sa u nas nepredava), je nad mieru spokojny. Akurat si da namontovat parkovacie senzory, aby sa nemusel tolko otacat (este mu krk zostane zaseknuty). Je to zive auto, vysoky podvozok, takze nie je problem zlizt z cestu na polnu ci lesnu, vymoly ako keby neexistovali a na dialnici v pohode drzi krok. Motor je dobre odizolovany (nehovorim, ze nemohol byt viac, ale uz som siel "znackovymi" autami, ktore hucali ovela viac).
Ja mam Prioru Hatch, je tam 1,6l motor - 98 koni - a musim povedat, ze je par veci, ktore ma Kalina lepsie - napriklad system ventilacie. Priora ma zase silnejsi motor, nie je problem v Nemecku ist 160-170 - to auto v pohode taha (kamos od Zvolena uz siel cez 200 a to este nemal otacky v cervenom poli). Horsie cesty tak isto nie su problem, pod motorom je 2mm plech, ktory ho chrani odspodu (na rozdiel od znackovych aut, ktore tam maju plasty - len si vsimnite, kolko Octavii to ma vyvalene!)
V terene v lete bezp roblemov, v zime moze predny nahon robit problem pri ceste hore zladovatelym svahom - ale to sa da cakat, no nie? Na Kolibe ani RangeRovery 4x4 ci Tuaregy niekedy nevyjdu niektorymi ulickami v zime... A ta frustracia majitelov - nuz fyzika je svina ;-)
Jedine, co mi chyba na Priore, je pohon zadnej napravy... Ten pocit, ked auto sadne na zadnu napravu pri rozbehu - to mi chyba. Preto este stale nepustam staru 21043... Pre potesenie.
 

 

Mne sa páči viac ako napr. Fabia 2. :-)
 
Hodnoť

chlapci, ale som sa narehotal :}}}

z tych vasich prispevkov vyplyva ze lada je najlepsia znacka na svete. Suhrn: je lacna, jazdi ako raketa, nikdy sa nepokazi, jazdi tichsie ako znackove modely, zvladne aj tankodrom a vyjde aj tam, kam sa touareg ci dokonca ani range rover nedostane. A to vsetko za 4990 eur ! Predpokladam, ze pri kupe dostane zakaznik za tu cenu aj dozivotny pridel vodky, inak sa tie srandy nedaju vysvetlit.
 

 

Pozri, bavili sme sa o kategórii Fabia/Thalia/Clio/Logan/Sandero/Dus ter a medzi týmito autami je Lada naozaj to čo hovoríš nech to vyznieva akokoľvek komicky. Netvrdím že je to najlepšie auto vo vesmíre ale vo svojej kategórii má dobré miesto.
Porovnaj si napríklad túto Ladu:
http://www.lada-auto.sk/?menuI...
s Fabiou alebo Fabiou combi ...
 

 

Pre tých, čo si myslia, že Ladý búchajú v drevených kôlňach ožratý mužíci. Lada(AvtoVAZ je moderná automobilka. http://tuzing.cz/jak-se-vyrabi...
 

Treba Kalinu montovať tuná

Sme majstri v montovaní, máme storočnú tradíciju, teraz po Korejcach už aj Číňanom montujeme televízory, treba aj s Rusmi byť zadobre a voľačo montovať.
No nie?
 

Mojko, si nepochopil

tu sme sa nebavili o tatosoch ake propaguju v Top Gear ci inej relacii. Bavime sa o aute v kategorii do 10.000 EUR. A ked si pozorne precitas prispevky, su tu aj poznamky na negativa.
Mozno si diskusiu len preletel, mozno si sa ani neunuval nieco citat a len si "coolovo" dal do sveta posolstvo bez kuska rozmyslania, lebo "tak sa patri", aby si bol "in".
LADA uz davno nie je outsider, v RUsku pokryva 27-28 percent trhu, vyraba tu sme sa nebavili o tatosoch ake propaguju v Top Gear ci inej relacii. Bavime sa o aute v kategorii do 10.000 EUR. A ked si pozorne precitas prispevky, su tu aj poznamky na negativa.
Mozno si diskusiu len preletel, mozno si sa ani neunuval nieco citat a len si "coolovo" dal do sveta posolstvo bez kuska rozmyslania.
Nieco si vsak mal pravdu - je lacna, jazdi dobre (na tu cenu), kazi sa menej ako ine auta (i ked tu je treba mat kus stastia, elbo clovek moze natrafit akurat na zly kus - ale to plati pri vobec kazdom aute v tej cenovej kategorii), jadzi dostatocne ticho, zvladne aj horsie cesty a prejazd vymolom ju hned neposle na srotovisko.
Mozno je to pre teba sranda, pre viacerych diskutujucich, ktori maju realnu skusenost, je to skutocnost. A len s polutovanim sa pouzmeju nad tymi, ktori nevedia, ale zato taraju.
A mozno len zavidis, ze si o LADE nevedel a si si kupil za viac penazi nieco slabsie so spartanskou vybavou a drahym servisom - a tak chces pomoct svojmu egu.
 

Mojko, neurazaj sa hned

ja som citoval z vasich prispevkov takmer doslova, takze klud. Ja nemam nic proti tomu, ked niekto uprednostnuje ladu, je to jeho vec. Len ked som si to vsetko precital, ziskal som dojem, ze lepsich aut niet, hoci vsetka cest, mnohe postrehy su celom triezve. NIe, nezavidim, lebo som nekupil "za viac penazi nieco slabsie so spartanskou vybavou a drahym servisom". Ja si kupujem auta priblizne 6 az 10-krat drahsie ako lady, ale o tom vobec nie je. Aj keby som si kupoval auto do 10000, urcite by som si ladu nevybral. To je vsetko, pekny den.
 

Neurazam ;-)

Ak si kupujes auta v inej kategorii, ako je mozne, ze Ta zaujalo nieco take ako tento clanok? Taky clovek uz noviny necita, taky clovek noviny tvori...
 

<< < 1 2 3 > >>

Najčítanejšie na SME Auto