SME
Sobota, 28. november, 2020 | Meniny má HenrietaKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Polícia chce 150 radarov a 50 zariadení, ktoré zistia prejazd na červenú (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 3 > >>

Hodnoť

HA, HA

že vraj na rizikových miestach! Takmer som si cvrkol do slipov.......
 

 

pri vyjazdoch z dedin, kde je znacka kilometer za poslednym domom :)
 

Daj si radšej kávu a potom napíš

aspoň jednu dedinu, kde to tak je. Prisahámbohu, že sa na to pôjdeme pozrieť
Choď sa ale pozrieť do niektorých dedín v okrese Nové Zámky, taký úsek Dolný Ohaj - Maňa je ukážkou zbesilosti cestných pirátov. Značka je za posledným domom ale všetci na to hovnia, tu mnohí jazdia s nohou na plyne. Preťažené kamióny a kamióny vôbec ktoré šetria na mýte, každý telefón pri uchu, ale fízlov tu nestretneš. Hovorí sa že sú všetci pohounení lebo každý je s každým nejaký kamoš. Som presvedčený, že tu nebude ani jeden stacionár a ani trojnožka.
 

Napr.

obec Lipany, smer Torysa. Donedávna tam bola 50km/h aj cez priemyselnú časť. Teraz to zdvyhli na 70km/h.
 

Zvolen

Na vyjazde smerom do BB od hypernovy tesne pred znackou ZVOLEN na Slovnaftke, smerom na Ziar tesne pred znackou ZVOLEN. Isty zisk pre neznalych.
 

antitechnika

..pokracujem,Valaska piesok mieria laserom pred znacku kde sa zacina obec a je tam skoro nic...namerali mi 59 ked som vyradil kvalt a isiel na dobehom z lyzovacky na Myte...su to tzv miesta RYZE.
Cize som sa rozhodol bojovat antitechnikou.Na TrueCAM lasery pisole Laserincterceptory,na speedcamy GPS z updatovanou databazou POI atd...POLICAJTI UZ MERAJTE TAM KDE JE TREBA (SKOLY,PRECHODY apod.) Nie miesta -RYZE!!! Clovek sa musi stresovat ci nahodou ked mina tabulu obce nema namiesto 50tky 56kmh,cumi na ciferniky a mozno to je okamih,ktory sposobi nebezpecnu nepozornost...
 

 

vyjazd z povazskej bystrice, ked ides cez mesto, pri nonstopke/omv
 

kaaamo...skus aj inde ako za svoje humna

napr. demanova, vjazd a vyjazd do obce od LM, teda hlavne vjazd, kde je mierny dolukopcek a tabula este na "kruhaci" ci co to je pri zjazde z dialnice, potom vjazd do bocnej cesty k nejakemu uradu alebo co to je, a uz iba nic v podobe poli po oboch stranach dokonca aj s chodnikom....

tak tu som minuly rok zacvakal 100€ za 29kmh+ v "obci" za jasneho pocasia cez volny den cca o 10tej doobeda, kde jediny chodec siroko daleko bol ORGAN pohybujuci sa od jedneho odstaveneho auta k druhemu (jasne ze som nebol jediny, brali kazdeho od 5kmh+, nestastnik za mnou cvakal 250€)......a dalej v obci skola a 40ka, a budu merat iba na miestach kde je to potrebne, a budu blablabla...

za vsetko hovori veta o planovanom rozpoctovom prirastku, a musim este podotknut, ze toto bola moja jedina pokuta za rychlost za cca 12rokov, co vlastnim vodicak (dokopy tri kusy)
 

co by sa stalo

keby ste este tych par sto metrov isli 50-kou? Padla by Vam koruna z hlavy? Vsetci zabudate, ze rychlost v obyvanych zonach je obmedzena nielen kvoli bezpecnosti, ale aj kvoli ochrane zivotneho prostredia, konkretne na znizenie hluku. Keby ste Vy byvali v tom poslednom dome v dedine, urcite by ste chceli tu znacku posunut este dalej.
 

 

Z pohladu hluku mi pride efektivnejsie ak to auto okolo mojho domu rychlo preleti ako ked sa okolo neho vlecie ;)
 

 

Bratislava. Napriklad usek medzi krematoriom a Zahorskou pred nejakym casom nepochopitelne oznacili ako usek v obci.
 

Ak by to bolo na rizikových miestach ...

pred školami, nemocnicami ... s veľkou tabulou "RADAR", všetci by to tam dodržiavali, tak práve to by mal byť cieľ: bezpečnosť. Určite by cieľ nemal byť výber pokút, ako si to oni naplánovali. Dokonca myslím, že pred každým rizikovým miestom by mohla byť tá tabula s funkčným radarom alebo aj maketou radaru. Ideálny stav by bol, keď by pred školami všetci dodržali 50-ku a pokutu by tam nevybrali žiadnu, myslím.
Ešte ma zarazil ten počet zamestnancov takto automatizovaného systému. Načo treba 150 ľudí na systém, ktorý odfotí a pošle pokutu?
 

 

Na takych miestach sa aj rychlost dodrzuje celkom jednoducho a je jasne, ze tam by sa investicia do radaru nikdy nezaplatila. A kedze ide o prachy az na prvom mieste, tak smola.

Novy system nebude zohladnovat aktualne podmienky na ceste. Spravne teda predpokladaju, ze ludia si nebudu chciet dat ***** najvyssiu pokutu podla tabulky a budu sa branit. Akosi uplne zabudli na efekt, ze najucinnejsia pokuta je aj ta symbolicka, ale priamo na mieste. Policajt vam povie presne co sa stalo, vy si to uvedomite lebo sa to stalo pre minutou a nie pred mesiacom alebo 2 rokmi. Zapamatate si to teda lahsie a najblizsie vam bude nieco divne ked to zopakujete. Naopak obalka v ruke je ako platenie hocijakej inej faktury alebo dane. Rozmyslate ako sa vyhnut plateniu. Na to, ze vsetci spomalia by som si teda nevsadil. Policia a uradnici tu pracuju so strachom o peniaze. Vytvarat iluziu strachu ale bude stale nakladnejsie a ludi si tak vychovame i tak uplne inac ako (ako civilizacia) chceme. Ten strach tak ci tak raz prejde.
 

Ale veď ten človek, ak by vedel

že je tam radar, tak už prirodzený pud sebazáchovy ho musí prinúťiť spomaliť, inak do týždňa dostane pokutu. Podobne ako nestrkáme ruku do pece, na to sa nedá časom zvyknúť, výsledok konania je dopredu jasný a neodvratný.
 

 

Pud sebazachovy je otazny ked tam pojde niekto iny na rovnakom aute a s vyrobenym rovnakym ECV ;). Ale to je ina story. Pri moznosti udelit pokutu az 2 roky dozadu to otvara zaujimave moznosti aj pre firmy zaoberajuce sa sledovanim vozidiel. Takze je iba otazka casu kedy take nieco pride ako nariadenie z hora.

Je to vec pohladu. Ja radsej realne dopravne znacenie a ludi naucenych, ze ma zmysel a treba sa nim riadit. Dnesny stav kedy mame zle dopravne znacenie a vodici ho beru ako velmi informativne je zly. Kazdy si situaciu vylozi inac a pri urovni pripravy ludi sa chyby v odhade stavaju jednoducho castejsie. Nasadenim radarov tento stav iba utvrdime a este budeme argumentovat, ze vyber dani klesol lebo si vodici na dane miesta zvykli a dodrzuju "pravidla" iba v ich okoli. A tak treba kamier viac a viac az kym nedopadneme ako anglicania (ktory uvadzaju, ze to ma iba kratkodoby efekt). Takyto narek sme uz z ust policie tento rok poculi a tato prva vlna je vysledkom.

Takze radsej som za naliatie penazi do oprav a uprav ako mat falosny pocit bezpecia zalozeneho na kratkodobom strachu, ze mi zoberu peniaze. Nejako sa zabuda, ze vacsina tie peniaze nema a ked nie je z coho brat tak si ani exekutor nesktrne (vid nase mensiny).
 
Hodnoť

dzekujeme

a uz sa velmi tesime :)))
 
Hodnoť

Prejazd na červenú

Musím sa priznať, že tiež občas prejdem na červenú. Ako to? Prichádzam ku križovatke, na ktorej svieti červená a vedľa nej doplnková zelená šípka, ktorá mi povoľuje odbočiť vpravo. Križovatka je prehľadná, vidím, že nemám komu dávať prednosť, tak pokračujem. Keď som tesne pred semaforom, zelená šípka zhasne. Keďže už nestihnem zabrzdiť, prechádzam na červenú.
 

 

Su krizovatky, kde zelena sipka zhasne a sekundu nato zacne naskakovat zelena na semafore. Vie mi niekto vysvetlit, preco ta sipka nezhasne az po naskoceni zelenej, aby tam nebola ta sekundova pauza, kedy auta idu na cervenu? Asi tam planuju v buducnosti kamery :D
 
Hodnoť

 

ja inak nechapem jednu vec s tou objektivnou zodpovednostou. Podla mna je to ok, nech sa majitel nemoze vyhovorit, ale asi pol roka (mozno aj rok) dozadu tu bol clanok, ze v cesku sa vodici velmi casto vyhovaraju, ze to nesoferovali oni, a ze na slovensku je to len zriedkave. A odkedy chceli zaviest objektivnu zodpovednost, tak naraz tvrdia ze vela ludi sa na to vyhovara.
Takze si menime fakty podla toho na co ich chceme vyuzivat? Nech nam daju cisla, kolko ludi sa vyhovaralo, a potom by sa dost lahko mohlo posudit ci ten zakon o objektivnej zodpovednosti potrebujeme alebo nie
 

 

asi tak :-)
zmenila sa vlada.. nechcu zvysovat dane.. tak si to vyberu na pokutach ;-)
 

1 2 3 > >>

Najčítanejšie na SME Auto