SME
Pondelok, 30. november, 2020 | Meniny má Ondrej, AndrejKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Citroën pripravuje auto pre najnáročnejších (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku


Hodnoť

Metropolis

Pravdepodobne bude/vychadza(t) zo studie metropolis.
 
Hodnoť

citroen a ozdoba?

ta to jaka recesia
 

 

Zjavne nepoznas historiu znacky. Traction Avant a DS boli kedysi pojmy a technicky predbehli dobu o niekolko desatroci.
 

 

trapne a ubohe. prave citroen je v dizajne uplne pokrokovy a neboji sa uletiet. za fadnostou menom audi/vw/skoda ci bmw sa ani neobzriem, zato vidiet na parkovisku dve C6 vedla seba bolo nedavno prijemne potesenie oka na vecer...
 

???

Vidiet C6 bolo potesenim? To si asi robis srandu. Urcite neberiem Citroenu a napr. aj Peugeotu odvahu prist s niecim novym, no vacsinou tieto vystrelky dizajnerov velmi rychlo stratia na krase. Nehovoriac o kvalite tychto aut. Drzim im vsak palce, nech to co chcu predstavit ich posunie opat vyssie.
 

 

niemnerobim, to auto jetakdizajnovo odvazne a velmi sa mi paci. v tej nudnej zaplave vzdy uputa moju pozornost.
 

citroen

je historicky nositelom pokroku a inovacii v automobilovom svete (ked sa este vyrabali auta, nie spoterbne veci)...
 

 

z historickeho hladiska je citroen naozaj na tom skvele no v sucasnosti c6 a podla mna aj ds4 a 5 zaostavaju za niecim takym ako boli v minulosti traction avant, ds ci sm...proste nemaju az taku charizmu
 
Hodnoť

???

Veru, niečo ako CX by sa im zišlo.
 
Hodnoť

Citroen robil pekne auta

Napriklad kupe SM. To bolo naozaj nadherne auto. Sice poruchove, ale pekne. A motor Maserati.
http://www.citroensmclub.de/fo...
Dalsie zaujimave auto bol CX. V 1974 to bola senzacia. Elegantne pokrokove auto!
http://www.autobild.de/klassik...
A tu je porovnanie klasickeho DS s novou DS5. Ako napisal redaktor, samotny zadna smerovka v streche na starej DS mala viacej stylu, ako cele nove DS5.
Citroenu sa uz dlho nedari nadviazat na svoju tradiciu ( aspon v designe a novych trendoch ), i ked snaha tam je. To sa upriet neda, bohuzial sa to mina ucinku a ludia tejto znacke moc neveria. Ako sa hovori. Nemas problem? Kup si Citroen! Z nadlahcenim mozno povedat, ze zamer upriamit sa na bohatsiu klientelu je z dovodu, ze ti maju peniaze na servis:-D
Na druhej strane, ktora znacka dnes vyraba skutocne kvalitne a spolahlive auta? Drzim im palce, aby sa im konecne podarilo dostat sa tam, kde patrili a patria. Dufam len, ze ich Peugeot nestiahne do financnych problemov. Radsej nadherny pokrokovy europsky Citroen, ako kopie z vychodu. Seriove auto zo studie Metropolis by bolo dobrym startom!
 

zabudol som

link na ten test DS-ky s DS
http://www.autobild.de/artikel...
 

Problem Citroenu

a jeho nadviazanni na legendarne modely vyssych tried ako spominane CX, DS, SM (pripadne aj XM) je v tom, ze sa tuto stratu pri novych modeloch snazi dohanat velmi prvoplanovym dizajnom, ktory akoze ma uputat a zaujat a spravit auto zapamatatelnym. Tak to bolo myslene aj s C6. Ono by to tak aj bolo, lenze avantgardny dizajn moze byt dvojsecnou zbranou v tom, ze sa moze velmi rychlo opozerat, zovsedniet a hlavne zostarnut. "Vtip", ktory sa znazia do dizajnu dizajneri zakodovat moze byt zaujimavy a pobavit, len ma nevyhodu v tom, ze na kazdom vtipe sa da zasmiat len raz. A v pripade dizajnu auta je to premiera studie, pripadne noveho modelu kedy dokaze zaujat, ale o dva roky sa to uz pomaly ani nepredava (tymto pozdravujem Velsatis).

Auto s kvalitnym dizajnom dokaze s minimalnym faceliftom vyzerat moderne aj po desiatich rokoch a lajk casto krat ani nevie odhadnut vek toho, ktoreho modelu. Niekomu sa taky dizajn moze zdat fadny a nezaujimavy (bez spominaneho vtipu), ale z dlhodobeho hladiska je to ako dobra kniha, ktora sa da precitat aj viackrat.
Presne na tejto filozofii funguje napr. aj Apple so svojim minimalistickym dizajnom smartphonov a touchpadov, kde dizajn produktu prezije aj niekolko zivotnych cyklov technologie vo vnutri.

Citroenu drzim v tomto behu na dlhe trate palce, ale vidim to tak, ze kym dizajneri Citroenu budu pokracovat takym stylom ako pri tvorbe sucasneho (noveho) loga, a pokial im to vedenie bude schvlovat, tak to bude este dost dlha trat. Zmenit tradicne logo, ktore znazornovalo jedinecne ozubenie kolies, ktore vynasiel a patentoval Andre Citroen na dva kopceky topiacej sa zmrzliny je toho smutnym prikladom...
 


Najčítanejšie na SME Auto