SME
Sobota, 28. november, 2020 | Meniny má HenrietaKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Prvá jazda: Najrýchlejší Jaguar sme olízali cez sklo (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 >

Hodnoť

neda mi zareagovat na...

"Od auta ladeného na Nurburgringu a s danosťami športového podvozka sme čakali benevolentnejší stabilizačný program.."
Podobne frazy redaktori ktori pisu autickarske clanky pustaju stale dookola a mna uz z topho zacina naozaj boliet hlava.
ESC sa nedeli na tie "benevolentnejsie" a na tie "menej benevolentejsie". ESC je stabilizacny system, ktory registruje a upravuje drahu auta v hranicnych situaciach zpravidla skor, ako to sofer vobec zaregistruje, ze sa dostal na hranicu smyku. Normalne maju ESC systemy kvoli tomu kontrolku, ktora blika, ked je system aktivny- to preto aby vodic bol informovany o tom, ze sa dostal na mhranu ovladatelnosti vozidla.
Sportove vozidla maju do softveru ESC vsunuty podprogram, ktory za urcitych okolnosti dopusti miernu odychylku drahy vozidla od drahy, ktora je zamyslana soferom, a to napriek tomu, ze ESC by bez problemov dokazalo kompenzovat tuto odchylku. Vsetko sa deje iba do tej miery, aby sa zvysila sanca vodica na odhadnutie hranice smyku bez toho, aby musel pri sportovej jazde cumiet na kontrolku ESC (a tym padom by sa nesustredil na to co sa deje pred autom). Tieto podporgramy funguju len do tej miery, aby bola zachovana plna stabilita a bezpecnost jazdy.
Cize ziadne "benevolentne" ESC neexistuje. ESC v akomkolvek seriovom aute je koncovy produkt tisicok hodin testovania na mokrej, suchej, zasnezenej, zladovatelej, strkovej, bahnitej vozovke, rovnako aj za okolnosti kritickych manevrov pri roznych rychlostiach a dokonca aj za situacii, kedy je obmedzeny kontakt vsetkych 4 kolies s vozovkou.
Preto pana redaktora prosim, aby uz nezivil tieto technicke nezmysly tipu "benevolentne ESC".
 

nie som odbornik na ESP

a suhlasim s tebou, ale dve rozdielne auta nebudu pri vyhybacom manevry reagovat zhodne. Kazde je 'naladene' inac. Niekde zareaguje ESP okamzite, na inom je nastup miernejsi. Pamatam si este na Mercedes A-cko, kde ESP reagovalo velmi skoro a pri rychlejsom prejazde zatacky si citil, ako su kolesa pribrzdovane a myslim si, ze zbytocne. Odvtedy ale urcite system ESP pokrocil a dnes to citis az v medznych sytuaciach. Su auta, kde ani nevies, ze je ESP. Prave pri sportovych autach vyrobcovia vhodnym naladenim ESP ponechavas aj vodicovi pocit z jazdy. To mal Rasto na mysli. To si aj spominal, ze existuje pre sportove auta podprogram, ktory vlastne zareaguje neskor, samozrejme tak, aby este stihol korigovat pripadnu chybu vodica. Sportove auto s okamzitym nastupom ESP by nebolo sportove auto. Samozrejme naladenie podvozku pri dobrych sportovych autach posuva nastup ESP a dava vodicovi radost z jazdy.
 

skusim este takto

kazde ESP, pre kazde jedno auto -vratane motorizacii- ma vlastnu mapu vlastne data vyladene pri testoch. Tie auta, ktore maju len jeden rezim ESP musia mat navoleny pokial mozno najlepsi ale dost velky kopmromis pre blato, sneh, mokru cestu, suchu cestu...Niektore maju len pomyslene vypinanie do 50 kmh za hodinu, aby sa auto dokazalo na snehu rozbehnut, lebo zasah dobry na mokrej ceste je pri pohynani sa na snehu kontraproduktivny. preto dnes mnozstvo aut ma dva aj tri rezimy nastavenia ESP pre kazdy typ povrchu a potom mapa ESP ma iny prah cilivosti zasahu na asfalte a iny na blate...no a Jaguar ma nieco podobne ako BMW, kde je zakladny mod najvyssieho stupna bezpecnosti , ktory likviduje aj najmensi naznak smyku alebo pretocenia kolies. druhy stupen po aktivovani tlacidlom, necha vodicovi volnejsie ruky na sportovu jazdu, dovoli pretocit zadne kolesa a dokonca toleruje aj mensi pretacavy smyk. je benevolentnejsie alebo tolerantnejsie nastavením, nelikviduje mierny smyk, ktory by za inych okolnosti (v prvom stupni) nedovolilo. Ak to ale vodic prezenie do velkeho smyku tak predsa len zasiahne. V tretom stupni a dlhym podrzanim tlacidla sa u BMW aj pri Jaguar XKRS uplne vypne.
preco som to tak napisal a prisudil mu ludsku benvolenciu? Lebo pri druhom stupni malo ESP podla slov zastupcov Jaguaru umoznit kontrolovany drift a lahku jazdu smykom. Lenze v praxi na okruhu zasahovalo uz pri mensom drifte. Slovom benevoletnjesie som myslel, ze malo mat hranicu dovoleneho smyku posunutu dalej. Cize nie je to technicky nezmysel....
 

.

každé ESP je v športovom aute zhovadilosť...
 

tu ma Rasto

plnu pravdu, niet o com debatovat. Vidiet, ze jeho skusenosti sa prehlbuju a vie co pise. Pouzite slovo je len vedlajsi produkt, mohol kludne pouzit 'tolerantnejsie' ci ine tiez, ale aj podla mna 'benevolentnejsie' je uplne spravne.
Skonstatoval svoj nazor a nehra sa zo slovickami, osobne sa domnievam, ze sa nemyli. Mapovanie ESP je u roznych aut velmi casto ine, aj ked ucel je rovnaky. To iste plati aj co sa tyka benevolencie systemu ako takeho. Jeden umozni viac, iny menej a dalsi vcelku nic.

Zhovadilostou ESP nie je, kedze je privela "nadludi", najme ktori si kupuju auta s velkym vykonom a ESP sa stara, aby ich bolo omotanych okolo stromov co najmenej, kedze radi precenuju svoje schopnosti. Pokial clovek vie co robi, skoro vzdy je moznost ho komplet vypnut.
 

 

tí sa môžu omotávať okolo stromov podľa ľubosti.....a nič to nemení na mojom názore. Len som si myslel, že automobilový novinár by mal mať rovnaký názor, nakoľko všetky tzv. bezpečnostné systémy sa montujú len kvôli dementom, ktorí nevedia jazdiť.....viď ABS. Normálny človek zabrzdí aj bez ABS, dement stúpi na brzdu a čaká, až mu elektronika pomôže.
 

rmick

moj nazor je 'aj-aj'. Netvrdim, ze tam nutne musia byt.
V podstate v automobilkach vladne to co som napisal, kazdy si to dizajnuje inac, ale osobne dokazem suhlasit aj s tvojim nazorom. Pre nich je bezpecnost nesmierne dolezita.
Nakoniec silne auta jazdili uz davno a nemali vsetky tie systemy, ze? ***** 220 ich tiez velmi nema a je to dodnes jedno z najrychlejsich aut sveta.
Osobne vsak ak by som bol sefom co rozhoduje, tak ich tam dam tiez. Ziadnej z nich nerobi dobre meno, ak si v ich produktoch svetove celebrity rozbijaju ksichty, aj ked su proste len hlupi...:o)
 

Mám rád takýchto vrtákov.

Vy ste asi nikdy nepovedali, že vám "zamrzli windowsy", aj keď je vonku 20 stupňov, alebo "spadol systém" aj keď sa ani len nepohol, alebo "kopla ma elektrika" aj keď nemá nohy.
Prisúdiť ľudskú vlastnosť neživému predmetu je normálne, pretože tak všetci pochopia (teda okrem vás) správanie toho predmetu. "Benevolentné ESC" proste dovolí vodičovi viac ako "menej benevolentné ESC". Čo tam chcete riešiť?
Ako by asi vyzerala recenzia na auto, kde by autor písal "ESC sa pri vyhodnotení všetkých vstupov zo senzorov preplo do podprogramu, ktorý dopustí miernu odchýlku od ideálnej dráhy vozidla". Kto by to asi tak čítal?
 
Hodnoť

 

Almico. Neviem, co kritizujes, ked si napisal to iste. Proste kazde esp je naladene trochu inak a niektore (napr v bmw) maju viac moznosti nastavit si toleranciu systemu esp, tak ako popisujes. V praxi sa to prejavi tak, ze clovek ma pocit, ze mu auto dovoli trochu viac, ci menej kym zasiahne elektronika.
Akurat to novinari logicky nazvali tak, ako sa ti to nepaci, ale maju pravdu z opisneho hladiska.
 
Hodnoť

Tak vam teda dakujeme...

ze ste sa radsej povozili ako nieco natocili. Teraz my lizeme Jaguar cez sklo :-)) mimochodom, toto nie je najrychlejsi Jaguar vsetkych cias, XJ220 mu to na okruhu natrelo, co som pozeral video na Youtube :-)
 

XJ220

bolo auto z inej galaxie i ked to bol supersport asi s najmensim motorom 3,5L V6. V novodobej historii urcite najlepsi Jaguar. Ked som videl nazivo v showroome hned 2 kusy, slintal som. Ale nezabudnem tiez na ME cestovnych vozov v Brne. Tam ked sa blizil na ***** S TWR Tom Walkinshow, dunela zem a bolo jasne, ake auto sa blizi. Este si pamatam ( dnes je to na velky usmev ), ako komentator rozrusene krical do mikrofonu, ze jazdi na 130RS dole v klesani ku cielovej rovinke dosahuju na 5-ty rychlostny stupen 200km/h. Kolko tam asi isel Tom?
 

ale ved nieco natocime este :-))

Sam Jaguar to povazuje za najrychlejsie produkcne auto....lebo ako sa tu pise XJ220 bolo predsa nieco specialne, hoci skoro 300 kusov sa vyrobilo...
 
Hodnoť

Toto auto

si vyslovene pyta aby bolo parkovane v auparku na vyhradenom mieste pre postihnutych. Kto nam chudobe prvy ukaze aky je velky pan ? Kocner ? Malcharkovie ? Majsky ? Rozin ?
 

 

môj tip Počiatek, jeho superrezort je na to ako stvorený, má totiž náskok v čerpaní eu fondov :)
 
Hodnoť

...

Nice Tata :)
 
Hodnoť

 

VAROVANIE NEKUPOVAT! Automobilku Jaguar/Land Rover vlastni indicka spolocnost TATA, ktora je voci Europe nepriatelska!

Kupujte skutocne Europske premiove znacky ako Mercedes, BMW, Audi, Bentley, VW.
 

 

*** (Všetky príspevky boli zmazané na vlastnú žiadosť autora.)
 

 

VAROVANIE NECITAT!RTCW vlastni rozhlad a mozgovu kapacitu,ktora je voci ostatnym normalnym diskutujucim
nepriatelska!

Citajte skutocne a normalne prispevky,od ludi,co normalne myslia a maju radi auta.

PS:RTCW,bez urazky,ale kup si vreckovky a chod sa odbavovat na stranky na to urcene.Vdaka.
 
Hodnoť

hmmmmmm

Dalsie zbytocne auto.

Nedavno som sa zviezol v starom auticku z roku 1969 s karburatorom, a bez ziadneho pocitaca. To bol zazitok. Teraz uz len nasetrit aby som si nejake stihol kupit kym sa niekam nestratia.

Komputerove pocitacom dizajnovane chladne masiny ma nechavaju uplne chladnym, nemaju dusu. Take krasne ale prazdne plechovice natlacene elektronikou aby sa vobec dali ovladat. ja mam rad hrubu silu aut z rokov sestdesiatych
 

 

ja by som bral staré ford bronco, hádam ho raz niekde zoženiem v schopnom stave
 

1 2 >

Najčítanejšie na SME Auto