SME
Piatok, 4. december, 2020 | Meniny má Barbora, BarbaraKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Zápchu na D1-ke nespôsobili policajti ale oprava cesty (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku


Hodnoť

ja nic ja muzikant

samozrejme, vodici, ktorym tam kontrolovali nalepky su asi uplne mimo, pretoze nevedia co znamena kontrola dialnicnych znamok... istotne im ich kontrolovali cestari... uz mas asi tato slovenska zelena chamrad neprekvapi...
 
Hodnoť

v tomto majú fízli pravdu

tam sa opravuje cesta už pár víkendov ste si to mohli sťahujúci sa blaváci všimnúť
teraz sa pridal k tomu asi začiatok dovolenkovej sezony, takže na ceste bolo kopec poliakov

to že tam fízli stoja a kontrolujú známky (ďalekohladom) a odstavia len toho kto známku nemá je pravda
taktiež tam zvyknú merať lebo je tma 60 tka, ale predpokladám že kedže bola kolona tak nemerali :)))

v tomto prípade by som vinu na fízlov nehádzal, využili to že je vytovrený spomaľovač, a kontrolovali tých čo sa im neche zaplatiť za známku
 

...sťahujúci sa Blaváci...

....už len tí sa sťahujú...to sa len vlečie všetka tá chamraď nazad za robotou do tej hnusnej a protivnej BA čo tak strašne os-ie-rate a potom sa sem i tak všetci kydáte, skutočných Bratislavčanov tam muselo byť neúrekom...!!! Ale páči sa mi že za všetko môže BA....za chvíľu aj za počasie na lazoch...a tak sa teším na množstvo ďalších inteligentných príspevkov z úžasného, geniálneho a úplne optimálneho vidieka!!!
 
Hodnoť

 

už som zažil niekoľko dlhých kolón, ktoré boli vytvorené len preto, aby mohli policajti skontrolovať nálepky, teraz mala kolóna iný dôvod, tak o tom treba hneď napísať aby sme vedeli, že kolóna môže vzniknúť aj iným spôsobom, ako je kontrola známok.
 
Hodnoť

Kontrola

Ano a do toho dalekohladu cumel len tak z dlhej chvile ... a dr*nuti ludia ked zbadaju odstavene policajne auto, tak spomalia na rychlost kroku. Pri nasledujucom zuzeni dialnice nebolo vobec ziadne zdrzanie.
 

 

suhlas. policajti za to nemozu, moze za to nasa mentalita. zbadas policajta - neuberies plyn, rovno brzids, urcite je 90% slovakov takych, mensie rozostupy aut a kolona na svete, kedze dalsi musia reagovat a nevedia odhadnut co sa deje pred nimi. dalsi ukaz je zvedavost - nehoda, hoci malicka ale boli privolani policajti (v BA) ked sme konecne okolo nich presli zrazu sa vsetko rozbehlo...
 

 

To v Rakusku to volaju "Schaulustige Autofahrer". Uz X-krat som to zazil. Idem v jednom smere, zrazu zapcha na A2, lebo v OPACNOM SMERE je havarka. To si vtedy ten vodic co kuka na to vzpriecene vozidlo asi mysli: "no nebolo by to fasa, keby aj v mojom pruhu bola havarka a zapcha? ved solidarita!"
A vo mne vrie zlc, lebo namiesto toho aby sa sustredili na cestu pred sebou sa kukaju kade tade na nejaku havarku co sa ich vobec netyka.
 

 

vlastne to som zabudol napisat, ze to bolo tiez v opacnom smere! cloveku sa nad tym rozum zastavuje
 
Hodnoť

Policajti

klasika svine :)
 
Hodnoť

 

Ze sa taketo nieco vobec rozobera. Keby ludkovia riadili svoje auta o cosi rozumnejsie, tak by bolo zdrzanie minimalne. Kedze vsak vela vodicov jazdi tak, ako popisuju ludia nado mnou (vidim policajta, prbrzdim radsej na rychlost o 10 ci 20 kmh menej ako je maximalna povolena a ked prejdu okolo policajtov, tak zrazu ide vsetko plynulo), tak sa podobne kolony budu len a len opakovat.
 
Hodnoť

Zase mudrujete o tej rýchlosti?

Už som to tu rozoberal mnohokrát. Takéto kecy si nabudúce prosím odpustite. Ak sa človek sústredí na vedenie vozidla, drží si prehľad o dianí, dodržuje bezpečnú vzdialenosť od iných vozidiel teda takú aby mohol bezpečne zastaviť na vzdialenosť na ktorú dovidí v premávke, je zdravotne v poriadku a vozidlo má v poriadku tak môže byť rýchlosť aj 300 a bolo by to bezpečnejšie ako dnes!
Niekedy je prekročenie MPR jediným spôsobom ako zachovať bezpečnosť a plynulosť cestnej premávky a teda nie niekedy ale dosť pravidelne.
 

Suhlasim

V tomto s tebou suhlasim, ale zase na druhej strane musis uznat aj ty, ze pri vyssej rychlosti mas menej casu na reakciu na nepredvidatelnu situaciu alebo na chybu niekoho ineho a mas aj dlhsiu brzdnu drahu.
Si zober, ze ides v lavom pruhu a pred sebou vidis kamion. Ale uz ked si tesne pri nom, tak zistis, ze tam nie je jeden, ale 2 a medzi nimi dedo vo favoritke a zrazu sa rozhodne ten prvy kamion predbehnut, poriadne neskontroluje lavy pruh (alebo si v jeho slepom uhle alebo mu do zrkadla svieti slnko a oslepuje ho) a bez smerovky sa preradi pred teba.
Ty si chybu nespravil, ale mozes doplatit na chybu niekoho ineho. Toto iste sa moze stat aj pri MPR. Ale musis uznat, ze brzdna draha bude kratsia a aj sanca, ze by si dokazal tomu zabranit bude aspon o trochu vacsia.
 

S tebou úplne súhlasím

Vtedy sa nedá nič robiť a áno následky by boli menšie, ale tak neviem ako iný šoféri ja osobne ak idem vo viacprúdovej ceste tak nepredbieham kamióny plnou rýchlosťou aby som si urobil prehľad či tam niečo nieje. To som spomenul hore, treba si držať prehľad najviac ako je to možné ale niekedy to možné nieje.

Ale zase keď si vezmeš príklad aký som zažil ja. Ide si po okreske avia 70km/h, za ním škoda superb V6 dosť výkonné auto a jej vodič sa rozhodne predbiehať, pozrie do protismeru a blíži sa v diaľke auto a vie že za autom je pár kilometrov neprehľadných zákrut, plná čiara tam nieje, dupne na plyn, rýchlo, plynulo a bezpečne len išiel 126 km/h keď tu naraz na krajnici odstavený modrý golf a tam sa usmievajúci policajt čo práve chytil "cestného piráta" na fotku a v prvej zatáčke cestná kontrola a pokuta. Ak by predbiehal MPR 90km/h ako by to bolo OK podľa zákona tak by manéver stihol ukončiť len tesne pred autom v protismere, ktoré by mohol ohroziť a spôsobiť veľmi škaredú nehodu. Sedel som na mieste spolujazdca vtedy a síce som pacifista ale tomu policajtovi by som najradšej rozbil hlavu o kapotu. Absolútna ignorácia okolností, len zdrbať a pýtať peniaze za pokutu lebo on je nebezpečný a to len a len preto že prekročil rýchlosť a ešte aj pohrozí zadržaním vodičského oprávnenia.
Keby sme mali políciu čo by brala takéto incidenty objektívne by mi to bolo jedno, ale mám dojem že polícia len vyberá peniaze do štátneho prasiatka a skrýva sa za bezpečnosť. Oveľa nebezpečnejší sú nesústredený šoféri ale to sa ťažko dokazuje, rýchlosť je totiž veľmi bežný a veľmi ľahko zistiteľný priestupok pritom o ohrozenie sa nemusí vždy jednať.
Mimochodom môj incident ako som popísal nieje jediný je ich veľmi veľa, dokonca aj samotná polícia si takto zaobstarala myslím že traktor a pred ním išla Octavia a každého, kto sa pokúsil traktor predbehnúť a prekročil pritom MPR bol okamžite zastavený a pokutovaný. Nie rýchlosť nieje o bezpečnosti, nie u nás. U nás je to len nástroj na buzeráciu a získavanie peňazí. A kým nebudem mať inú skúsenosť s represiou budem vždy zásadne proti MPR v našej krajine a dúfam že si to uvedomia aj iný vodiči a buď dosiahneme zmenu pravidiel represie alebo dosiahneme uvoľnenie zákona aby dostali výnimku také situácie aké som popísal vyššie.
 

A je smutné

Že bulvár sa na celú problematiku pozerá objektívnejšie ako mienkotvorný denník:
http://www.pluska.sk/krimi/neh...
 
Hodnoť

"Podakovanie" odbornikom NDS

V piatok vecer som siel do Trencina , dufal som ze kolona na uvedenom useku bude minimalna, zdrzal som sa tam 30 min. Na konci boli policajti, mali dalekohlad, ale skor ako dalekohladu ukazovali vodicom nech si svihnu. Na oprave mosta v uvedenom useku som nevidel zivej duse ktora by tam v tom case vykonavala opravu. Toto sa moze stat len pri statnych zakazkach, pripomina mi to stare casy z komancov kde sa vacsinou nerobilo na ukol ale na cas. Som zvedavy ze ktoreho de81la z NDS napadlo nechat len po jednom pruhu !!! Pani "ODBORNICI" z NDS su za uvedenym problemom s kolonami. V Bratislave ale aj v inych mestach na sukromnych stavbach sa maka bez prestania, resp pokial to dovoluje zakon. http://natankuj.sme.sk/c/64281...
 
Hodnoť

ZNížENIE POčTU PRUHOV

Zníženie priepustnosti pri jazde cez úsek znižovania počtu jazdných pruhov je dôsledkom nesprávneho systému preraďovania vozidiel do priebežného pruhu. Keby sa zaraďovali v dlhšom úseku cca 300m pred ukončením pruhu, tak do úseku s jedným pruhom by mohli vchádzať rýchlosťou 60km/h, čo pri 1,5 -sekundovom odstupe (25 metrov) by predstavovalo priepustnosť 2400 vozidiel za hodinu. Keďže sa jazdí systémom v dvoch pruhoch až do konca a potom sa natlačím do priebežného, tak to natlačenie prebieha pri rýchlosti 15km/h, pri odstupe vozidiel 20m (4,8 sekundy) bude priepustnosť len 750 vozidiel za hodinu a pri odstupe 15m to bude 1000áut /h. A taká je aj realita. Takže nabudúce nenadávajte na cestárov, na policajtov ale na seba a všetkých ostatných nerozmýšľajúcich vodičov okolo seba, ktorí sa nevedia pohnúť zarovno s autom pred ním, ktorí si v pohode nechávajú aj 50m odstupy a to aj pri jazde cez riadenú križovatku. Minimálne 30% vodičov patrí naspäť do autoškoly, kde by ich mali naučiť základné zručnosti v riadení toho čuda, čo poniektorí nazývajú auto.
 

To je dobrý postreh

no a páči sa mi ten záver. Naozaj, veľké množstvo vodičov treba vrátiť späť do autoškoly. Tak to poďme robiť. Zároveň je to aj odobrenie predchádzajúcich príspevkov. Lebo nemôže byť cielom merať rýchlosť a pokutovať. Lebo pre niekoho je 90 veľa a pre niekoho je to rýchlosť za hranicou možností vodiča a možno aj auta. Kedy to ale pochopia tí, čo sú za to zodpovední, to netuším, najskôr nikdy.
A znova tvrdím (už sa opakujem): Pokutovanie za bežné priestupky bez dramatického vplyvu na bezpečnosť (rýchlosť, parkovanie, umiestnenie výstražného trojuholníka :-)) tento štát ožobračuje, štát týmto spôsobom o viac príde, ako vyberie na pokutách. Samozrejme, nehovorím o prejazde na červenú, tam niet čo riešiť, no zároveň je treba povedať, že ak niekto jazdí denne, chápe, ako sa to môže stať. Ak vodič sleduje 30 vecí, niekedy mu aj jeden parameter môže ujsť. Vtedy je najlepšie keď sa nič nestane.
 

kolko je to cca?

Vsetko je jasne len taki ako ty v pravom pruhu nerespektuju znacky. Ked je raz znacka koniec pruhu 200m tak uvolnim miesto a zabezpecim zips. Znackami je vsetko presne vyznacene. 2 pruhy musia byt vyplnene po celej dlzke az dokonca nie "cca 300m" sa treba pripojit. Preco nie 600 alebo rovno 1000? Prave ludia co sa preraduju skor sposobuju problemy, lebo prilis skoro zahustuju premavku vo volnom pruhu. Ako ma taky cudzinec vediet, ze niekde o 2 km sa zbiehaju pruhy a zrovna do praveho? A to je problem ako pod Strecnom tak smerom na most Apollo z Petrzky.
 

CCA 300m

cca 300m je niečo medzi 100 a 500m. A premávku zahusťujú práve tí vychytralci, čo sa snažia už zaradených vodičov predbehnúť a vtlačiť sa do priebežného pruhu tesne pred ukončením svojho pruhu. A ako o zaraďovaní majú vedieť vodiči? Existujú dodatkové značky so vzdialenosťou 300m a nie len 150m. Ako som už vyššie napísal, pokiaľ by išla nerušená kolóna vozidiel 60km/h á 25m jedno auto, tak sme na 2400 áut/h, pokiaľ sa do takejto kolóny snaží niekto nasilu natlačiť na poslednú chvíľu, tak automaticky musí druhé vozidlo spomaliť na cca 45km/h, aby vytvorilo medzeru. Ak sa do ďalšej medzery natlačí ďalší, tak následné auto musí spomaliť na 30km/h. A tak hneď sme na tej spomínanej rýchlosti 15km/h a priepustnosti 1000 áut/h
 


Najčítanejšie na SME Auto