SME
Utorok, 1. december, 2020 | Meniny má EdmundKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

V noci uzavrú diaľnicu D1 do Bratislavy (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 >

Hodnoť

dovtedy,kym nespravia odstavny pruh?

Lebo inak je to vazne o hubu,ale nato nikto nemyslel...
 

 

co to ma spolocne s odstavnym pruhom??? Ked niekto nevie co ma robit za volantom, nepomoze ani 20 pruhov. A co sa tyka kamionistov, staci kontrolovat castejsie dodrziavanie prestavok, aby potom nespali za volantom.
 

 

A ako jazdis po cestach I., pripadne nizsich tried, kde mas jeden jazdny pruh a bez odstavneho...? Alebo ty len po dialnici s odstavnym?
 

 

Ako ti to tu zhrnuli, to moze byt aj transgalakticka hyperpriestorova dialnica so sestdesiatimi svetelnymi pruhmi a tromi odstavnymi, na kazdom kilometri bufet a nahe baby, slovensky narod tam aj tak bude mat mentalny problem a budu havarie a problemy, lebo skutocne, treba na tom kusku dialnice trhat asfalt, aby clovek bol o par minut skor v dedine na Dunaji a treba sa lepit na zadok toho pred tebou, akokeby to je tvoja stara... co ti na to proste povedat. Tu ludia nevedia jazdit. Koniec bodka a na zaver dvojita vodka.
 

 

Najvacsim problemom tohoto useku je zla jazda v pruhoch. Vidno najma ked opadne spicka a cez vikendy. K tomu niektori ani nevedia ani na prazdnej dialnici drzat nejaky zmysluplny odstup, o 2s/70m ani nesnivali.
 
Hodnoť

dovtedy kym sa vodici nenaucia jazdit

Od Salzburgu smerom na MCH je asi 60km 2 prudova cesta bez odstavneho pruhu. Na niektorych usekoch je tam neobmedzena rychlost a nestavaju sa tam taketo nehody ako na 3 pruhoch so 110 km/h.
Je to medzi volantom a pedalmi, v nicom inom.
 

povie A ale nepovies B

ale su tam servisne ostrovceky tak nahusto ze ked ides okolo prveho , druhy mas uz na dohlad
 

kecas

chodim tadial priliz casto a presne nad tym, co napisal vsevedko som sa zamyslal uz x-krat
 

Hluposti vypisujes

Nie su tam ziadne ostrovceky, hadam len specialne pre nemecku policiu. Teraz je na viacerych usekoch 120, ale pamatam si na casy, ked bol takmer cely usek bez obmedzenia. Bol to adrenalin v pravotocivej zakrute v dvestovke predbiehat niekolko kamionov naraz a dufat, ze nejaky turecky, alebo vychodoeuropsky sofer dokaze v zrkadle spravne odhadnut rychlost auta.

Adrenalin bol volakedy na A7/A5 medzi Kasselom a Giessenom, trojprudovka s odstavnym pruhom, neobmedzena rychlost a zakruty ako na R1 pri Hronskej Dubrave..nadhera! Samozrejme je to uz minulost a mnohe useky maju uz 120tku. Taktiez postrach soferov na A3 pri Idsteine. Padaky, stupania a zakruty.

Zial stupajuca hustota premavky urobila svoje, v Nemecku je podla ADAC takmer 65% dialnic s obmedzeniu maximalnou rychlostou, z toho velka cast kvoli stavbam na 80km/h.
 

ved toto

mal som ten usek rad, vzdy prebral po 350km a 140km/h na tempomate.
A ostrovceky si tiez nepamatam. Par ich bolo, ale urcite nie na dohlad jeden od druheho. Do MCH uz chodim menej, teraz skor hore na FRA, takze som nemal moznost.

Hlavne... treba sa naucit jazdit a nie zase ako vcera smerom do SC, 100km/h stredny pruh, mobil na uchu... stretol som takych asi 4. V pondelok idem do servisu, asi si dam namontovat uz aj ten rotacny gulomet.
 

 

Tiež chodím tadiaľ často a cesta je v pohode. Tiež je v AT a DE bežné, že ľavý pruh je užší a nalepený na stredových zvodidlách. Potom to aj na vodičov pôsobí stiesnene a neidú tak rýchlo. Keby sa u nás premaľovali čiary, tak by sa aj u nás zmestil odstavný pruh. Meter by sa dal ušetriť na ľavej krajnici a pol metra na ľavom pruhu. Určite by to bolo bezpečnejšie ako je to teraz.
 

 

no a u nas je obmedzena rychlost !

je vedecky dokazane, ze je to dovod vsetkych automobilovych nehod a je to nepriestrelny fakticky fakt !

ak by kamion isiel 200kmh, nezaspal by.
 

Nie som isty...

Nie som si isty, ci by to pomohlo. Ja osobne nevnimam velky rozdiel medzi 110 / 130 / 160. Jediny rozdiel je v tom ako rychlo clovek preleti okolo aut v pravom pruhu.
Skor sa obavam toho, ze ak by isli vsetci 200, vsetci by isli rovnakou rychlostou, nikto by nikoho nepredbiehal a premavka by sa stala monotonnou a nudnou, a prave to by vytvaralo priestor na predriemnutie za volantom. Tak ako je to monotonne a nudne pre nich teraz, ked ich vsetci predbiehaju a oni nemaju moznost sa nahanat a predbiehat, tak radsej citaju alebo pozeraju telku, pripadne pri nej driemu - cest vynimkam, ktori si nedrzia 5m odstup od kamionu pred sebou a plne sa venuju riadeniu.
 

Našli by sa stredoprúdari

so stovkou na tacháči. A bolo by po nude.
 
Hodnoť

podla mna

odstavny pruh nema nic spolocne s tymito nehodami.... je to mozne, ze je tam kazdy bozi den nehoda?
 

 

*** Po opakovanom hrubom porušení Kódexu diskutujúceho boli zmazané všetky diskusné príspevky tohto autora.
 

 

a znizujeme si s rychlostou aj priepustnost.
 
Hodnoť

Mnohi soferi...

...nevedia prisposobit jazdu podmienkam a vobec sa ani nesnazia ist opatrne. BA-TT jazdim dost casto v oboch smeroch (napriklad aj vcera podvecer smer TT-BA) a pravidelne tam bud jazdia ludia v nespravnych jazdnych pruhoch alebo sa tam nejaki blazni nahanaju a vytlacaju a jazdia za sebou s rozostupom par metrov.
Skoda reci...
 

 

Asi tak... Ked sa ma na trase TN - BA pokusia zabit iba traja, povazujem to za super den...
 

 

Mňa vytočil pred tromi dňami tiež nejaký vymletý idiot, ktorý v malom Peugeote 207 išiel v strednom pruhu asi 70 km/h. Keďže takúto rýchlosť v strednom pruhu málokto predpokladá, väčšina šoférov mala problém. Vytvárali sa kolízne situácie niektorí ho z núdze obiehali z prava, väčšina musela prudko brzdiť. Keď som ho predbiehal ja tak v ruke mal chlieb a klobásku. Možno niekde mal aj horčicu, ale tú som nevidel. Situácia okolo ho vôbec nevzrušovala. Celú ŠPZ som si nezapamätal, ale bol z DK.
 

1 2 >

Najčítanejšie na SME Auto