SME
Utorok, 24. november, 2020 | Meniny má EmíliaKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Ak povolia cyklistom alkohol, ohrozia bezpečnosť na cestách (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 >

Hodnoť

 

Ak je niekto nezodpovedny, je uplne jedno, ci je tolerancia nulova, alebo vyssia. Opilec s bicyklom opretym o krcmu s tym problem nema, jemu je uplne jedno, aky zakon plati. Cyklista, biker si po vyjazde pivko rad da aj teraz. Vie, ze jemu a ani nikomu inemu jedno, max. dve neublizia. V pripade povolenie 0,5 promile by si urcite nedal viac. Akurat cestu domov by nehladal pomedzi zasite ulicky a parky, ale siel by tou najbezpecnejsou trasou.
 

Pokrytci ukazujú na alkohol a rýchlosť,

lebo to je v reálne jediné, čo vedia zmerať a teda zinkasovať. V skutočnosti im absolútny prd záleží na tom, či sa niekto, alebo niekoho dokatuje. Veď to nie je jeho problém, alebo problém dotknutých, Jeho problém je len inkasácia pokút a/alebo predaj zariadení. A stavba novej vily, lode, lietadla, či investícia do pseudoluxusných nehnuteľností s padajúcimi stropmi, vedľa hlučnej železnice, autostrády, či letiska (lebo lacné pozemky). Auto je pritom inherentne nebezpečné zariadenie a väčšina havárií je beztak preto, že sa vodič zamyslí, vypráva so spolujazdcami, či prelaďuje rádio (schválne spomínam len legálne aktivity). Určitý reálny vplyv by mohlo mať obmedzenie výkonu a rýchlosti vozidiel - to je však tabu, lebo potom by museli jazdiť VŠTECI pomaly - t.j. aj politici, policajti a miliardári - čo je iste nedemokratické (v ich pomýlenom ponímaní demokracie a slobody). Takže sa radšej zakáže v mestách súbežná jazda v pruhoch - lebo takého majitela miliónového Bugatti iste musí neskutočne na5rať, ak sa má plaziť za nejakou sockou vo Audi, BMV, či Mercedese :) Neprespatá noc má napríklad na bežného šoféra rovnaký vplyv ako nejaké to pivo, lenže to sa zmerať nedá a tak sa na kašle ... Mňa už ani tak nevytáčajú policajti, ako títo samozvaní mediálni evenjelisti dopravnej bezpečnosti so zdvihnutým prstom a temnými zámermi :(
 

čudoval by si sa

ale minule som sa plazil za takou "sockou" v nejakom najnovsom coupe od audi... bolo to vsak v anglicku ... tu sa bezne plazis za takymi "sockami" a dokonca aj za porsche bugatti a podobne ... a este jeden shock - za volantami drahych bmw nevidis vyholenych fakundasov ale DOCHODCOV uzivajucich si pokojny pozehnany dochodok za volantom svojich bmw !!! vyholeny fakundasi si tu mozu dovolit ford ka alebo desatrocny ford diesta, pripadne polo, alebo starso golfik a aj ti sa radsej plazia ABY NEVZBUDILI POZORNOST a neboli zaradeni do policajnej kategorie ASOCIAL BEHAVIOUR (ASBO) - a patricne pouceni !!!!
ako sa hovori: iny kraj iny mrav ! dalsi shock - policajti sa plazia v kolone spolu s tebou - dokonca aj ked je vzdy volna BUS lejna (autobusovy pruh) !!! to plati aj pre sanitky !!!! - uz som to spomenul: iny kraj iny mrav !!!
ak ponahlaju tak len s majakmi a vzdy to maju na centrale evidovane, ze boli priradeny k nejakej emergency - bez toho by okamzite prisli o pracu - stacila by jedna staznost a preverenie, ze neboli nasadeni a ponahlali sa len na obed alebo tak...
volam to tu Rozpravkovo ... :))) a inak pokojna kludna jazda podla predpisov ukludnuje, staci si vyskusat ...
 

Niekto to volá rozprávkovo

niekto policajný št
 
Hodnoť

 

Ako je potom mozne, že krajiny kde je 0.5 promile povolených , majú nižšiu nehodovosť ako tie kde je nulová tolerancia ? Škoda že zase tomasko píše o niečom čomu nerozumie.

A take nemecko kde je aj neobmedzena rýchlosť, aj alkohol, a majú najnižšiu nehodovost v EÚ, tam nech sa bugarovci inšpirujú, ked chcú skutočne niečo rozumné.
 

Problem je...

v rozdielnosti kultur a spravania. Nemec vie, ze ma povolenych 0.5, tak pije iba tolko, aby si bol 100% isty, ze tu hranicu nikdy neprekroci. Kdezto slovak bude skusat kolko este dalsich piv alebo poldeci si moze dat a nic sa mu nestane. A bude skusat dovtedy, pokial ho nechytia. A bude sa vytesovat, ze ked ho nechytili 1 - 2 krat po 3 pivach, tak ho nechytia ani po 4, 5 a nakoniec nebude ani vladat ist povedla toho bicykla a opierat sa on.
Ja si taktiez dam rad pivko po namahavej ture na bicykli, ale nerobi mi ani najmensi problem dat si nealkoholicke a este nikdy sa mi nestalo, ze by som bol na bike-u vypil viac ako 2, aj ked to bolo este povolene.
Ak chcu povolit hranicu 0.5 pre cyklistov, tak iba za podmienky, ze ak on svojim spravanim sposobi dopravnu nehodu, tak pre neho to bude pritazujuca okolnost a naopak, pre triezveho vodica to bude polahcujuca okolnost. Preco by mali cyklistom povolit "uzdu" a vodic bude mat stale rovnake povinnosti a zodpovednosti. Tak isto by som za pritazujucu okolonst povazoval alkohol u chodcov, ktori nevedia chodit po chodniku, ale pre istotu po stredvej ciare, sak predsa po stredovej ciare ziadne auto nemoze ist.
 

 

Ach, kolke stereotypy. Tym padom by na Slovensku mali predavat len auta iduce maximalne 130, pretoze Slovak bude vzdy skusat, co to da, az kym ho nechytia, zatial co Nemec pojde vzdy podla predpisov..
Pripomina mi to situaciu, ked u nas osadzali 30-ky so slovami, ze aj tak budu vsetci chodit 40, co je pre tento usek idealna rychlost. Ked tam o dva tyzdne merali a zastavovali vodicov iducich 40, zrazu uz to idealna rychlost nebola :)
 

 

ak je problem v rozdielnosti kultur, preco aj nemci jazdiaci po nasich dialniciach musia dodrziavat 130tku, ci vobec nepit?
 
Hodnoť

nemam nič proti pivu,

ale kto je učastnikom cestnej premavky,nech si da 1-2 nealkoholicke,načo sa potrebuje otrundžit?Po vypiti alkoh.piva nedovoliť použiť ani kolobežku,korčule a pod.
 

Tak teda

treba dávať fúkať aj chodcom, to sú tiež účastníci cestnej premávky!
Každý je pohoršený, ak niekto jazdí (či autom, na bicykli a podľa tuleňa už aj na kolobežke) po dvoch pivách (povolená hranica vo vyspelej Európe), ale málokoho trápi rýchla jazda cez zastavanú obec. A policajti s dopravnými inžiniermi (čo sú asi tiež policajti) to riešia posúvaním tabúľ obce ďaleko za zastavané územie a meraním rýchlosti najmä na úsekoch, kde je obmedzenie nezmyselné a kde sa na dodržiavanie kašle. Celá polícia (štátna aj mestská) je chápaná väčšinou Slovákov ako mlynček na peniaze a nie ako niekto, od ktorého by som očakával pomoc a ochranu. A nič na tom nezmení ni smiešny nápis na dverách (smiešny nie významom, ale realitou).
 

 

Suhlasim
Ten napis by mal byť BUZEROVAŤ A OKRADAŤ potom by to sedelo celkom presne na SR dopravnú políciu.
Len by sa to asi ťažko vysvetľovalo prečo sú plateny z našich dani.
Keď inak na nas z vysoka *****
 
Hodnoť

 

Mam chut napisat, ze hadam by vlady tolkych krajin neboli hlupaci...ale uz sa to zrejme ani nehodi :)
Kazdopadne, minimalne by sa patrilo stanovit hranicu aspon na 0,3 promile pre vsetkych, pretoze tieto hodnoty su kvoli fyziologickej hladine alkoholu uplne v poriadku, natrafit vsak na snaziveho policajta, tak je hned o zabavu postarane..je zaujimave, ze toto nikto neriesi.
A este jedna vec mi k tomu napada. Je fascinujuce, ako sa tu riesi jedno pivko u cyklistov (nie ze by som bol zastanca, to pivo si dam radsej doma), ale alkohol u chodcov je plne tolerovany? V mestach to zrejme az tak nevadi, opilcov taha ich autopilot po chodnikoch, kde maximalne tak obmedzia inych chodcov. Na dedinach vsak obcas dostanu dobry napad, ako napriklad ist po ceste prvej triedy do vedlajsej obce - a vzhladom na mnozstvo vypiteho alkoholu sa ledva drzia v pruhu, tam uz o krajnici tazko hovorit..
Ale ved preco proti sebe postvat ludoveho volica, ze?
 

 

dravy rozum by vyhral...
 

suah

asi si este nikdy nefukal pri policajnej kontrole. Ja som uz dvakrat nafukal cez 0,2 promile - zvyskovy alkohol z predchadzujeceho, ale vysvetlil som im, ako na tom som, a nic nebolo. Oni to do 0,3 toleruju, ved Novotny to v tom clanku naznacuje.
 

 

Ale fukal, nastastie tam vzdy bola cista 0. Lebo moj znamy tam mal raz 0,2 promile a uz sa to zacalo. Natlak co pil, kedy pil, nech sa radsej prizna a podobne zalezitosti. Situacia sa vyhrotila az tak, ze isli do nemocnice na odber krvi, kde sa samozrejme potvrdilo, ze je triezvy. Pani si vsak zrejme potrebovali nieco vykompenzovat, tak ho uz naspat k autu neodviezli (ked som ho viezol naspat k autu, tak sme len neveriacky krutili hlavami)..
Takze si viem predstavit, ze podla paretovho pravidla bude v zbore 80% rozumnych policajtov, ktori po zhliadnuti takejto cifry pochopia, ze vodic nie je opity a pustia ho dalej, ale tych 20% to moze trosku prehnat. A ono nie je nic lepsie ako stratit hodinu casu na takejto buzeracii, ked sa clovek niekam ponahla..
 

preprac, ze sa o temu

iba obtriem, ale ked s tym mas osobnu skusenost, pomoz mi rozriesit davny spor na diskusiach. Kto ziadal a kto platil ten odber krvi na zistenie alkoholu?
Dakujem
 
Hodnoť

to co je za rozsah

ze medzi 0.3 a 0.9 promile sa zvacsuje riziko nehody 7-krat

autorovi odkazujem, ze medzi 0.3 a 4 promile je riziko nehody takmer 100%

takze ako, zakazat aj to jedno pivo na cyklo-vylete

peklo tato krajina, este ze zijem inde
 

A ako sa tam máte,

v tej Antarktíde?
 
Hodnoť

genius...

"Na Slovensku odhalia policajti mesačne stovky vodičov, ktorým namerali aspoň 1 promile. A to sú len tí, o ktorých vedia. Pri nulovej tolerancii."
- toto je argument za nepovolenie alkoholu cyklistom??? to som trosku nepochopil:))) to ze sa zakon nedodrzuje je argumentom za jeho neuvolnenie??? neskutocne myslienkove pochody...

ja by som samozrejme povolil 0.5promile ajvodicom aut, cim by sme sa zaradili medzi civilizovanu Europu...
a samozrejme nad 1 promile do BASY (ziadna podmienka) na 1-2 mesiace... to vyriesi aj Tomaskov problem, tie stovky vodicov ktorym nameraju nad 1 promile, tito su problem, nie ti co si daju 2-3 piva... ale ked to niekto nevie odlisit...

opatovne typicke slovenske - buzerova slusnych ludi lebo niekto su prasce... miesto toho aby slusnym ludom povolili 2 piva aj v aute a tych co idu s 1 promile zatvarali, tak sa tu chceme hrat na nulovu toleranciu, a napriek tomu nam tu jazdia vodici s promile alkoholu...
 
Hodnoť

 

DOvolit pit chodcom, cyklistom. Kolko im hrdlo raci. Ak sposobia nehodu, automaticky preberaju zodpovednost za nu, platia poskodenia auta, cestnych zariadeni, vyjazd polucie, vodicov pausal... Nemaju na to? Verejnoiprospesne prace hoc aj cely zivot!
Dnesna realita? Vodic, ktory zrazi totalne na mol opiteho chodca na priechode pre chodcov v noci na poprsanej ceste v lese, plati regres "postihnutemu" nielen nehodou. Dovod? Mal predvidat. Inymi slovami - mal nehodu policajtom opisat inymi slovami, lebo v tomto pripade bol fakt nevinny.
 

1 2 >

Najčítanejšie na SME Auto