SME
Nedeľa, 17. január, 2021 | Meniny má NatašaKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Volkswagen Golf stále najpredávanejším autom v Európe (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

Po precitani clanku na auto.cz - http://www.auto.cz/vw-golf-vii... nemozem povedat, ze by som bol z toho nejaky odvareny... Golf sa nafukne a roztiahne. A ako novinku dostane motor 1.4 TSI s vypinanim valcov. Specialne na toto som velmi zvedavy. Nemozem sa zbavit pocitu, ze do jedneho velkeho .urvitka zabalili dalsie. No nic. Drzim palce :)
Ben_Dover
<< < 1 2 3 4 5 6 7 8 > >>

rovno som si precital

aj clanok o motoroch od VAG, ktore pojdu do dalsej generacie. Nuz, zda sa, ze VAG prestal byt pozadu a do svojich 1.2 TSI konecne zacne montovat 16 ventilov namiesto osmich, dokonca aj s variabilnym casovanim nasavacich ventilov. Cize VAG sa uz konecne dotiahol na konkurenciu z pred 5 rokov. Moznoze v golfe VIII uz budu TSI, ktore maju variabilne casovanie dokonca aj vyfukovych ventilov, cim by sa konkurencii priblizili na 2 roky(to by ale platilo keby sa im to podarilo zajtra:-p)
Inac fujtajbl blivajs je ta ciernobiela obrazovka co chcu davat do golfikov... tak akoze asi chcu razit retro dizajn alebo co, ale v tom sa fakt bude zakaznik citit ako v obyvaku svojej davno zosnulej babicky. Alebo zeby islo o prachsproste setrenie na zakaznikoch?
Miesto toho, aby konecne zacali robit dizajn co chyti za srdce, pchaju do interieru ciernobiele obrazovky. No a miesto toho, aby konecne z TSI motorov spravili moderne turbobenziny, ktore aspon trochu drzia krk s dobou- cize dali im dualny VVTi a k tomu este twin scroll turbo, tak si zo zakaznikov strielaju takou sprostostou, ako je vypinanie 2 valcov v 4 valcovom minimotorceku.
Zda sa, ze so VII generaciou golfu sa zacina rapidny pad VAG-u..
 

 

jo, a vwtrti tomu este budu hovorit ze "prinasaju pokrocile technologie z premioviek beznym autam"
 

 

"so VII generaciou golfu sa zacina rapidny pad VAG-u.. "
Mozete sa za to modlit, kolko chcete. Nepomoze vam to. Nic take sa nestane. VAG ja VAG. Das Auto.
To plati aj pre KEtrta.
 

Uz len za toto by som sa modlil :)))

VAG (VW) ma jedno velke stastie. A tym je zakon o jeho ochrane. A tiez som zvedavy, co s nim bude, az tu Piech nebude. Uprimne.
 

ta ciernobiela retro

obrazovka je zaklad, ak si to dobre cital. potom je tam vacsi farebny display a este jeden vacsi. Tak sa neboj. No koncern sa tu pochovava dost dlho a na rozdiel od tychto reci sa mu dari velmi dobre. A tie motory su bohuzial stale velmi dobre co tu ludi dost s.rie. Ale chapem to. Dobra vec vzdy bude klat oci konkurencii.
Ja s designom koncernu nemam vobec problem. Golf VII, alebo novy Leon, ci Rapid su velmi zaujimave auta. Nie sice srdcovky, ale je to design, ktory prezije roky. Ak ti taky design vadi, kup si ine auto. Trh je plny aut.
 

Trochu si ironicky rypnem :)

Vzhladom na to, ze sa bude jednat o dost nakladnu dodatocnu vybavu, vacsina zostane u zakladu. Teda v pripade, ze niekto nebude potrebovat/pozadovat navigaciu. Ano, tie motory su tak dobre, az je VW za to zalovany ;) A osobne ma to nes.rie, ale mrzi. Pretoze je to drzost.

Design je vec vkusu. Podla mojho vkusu je Golf priemer a Rapid je menej podary facelift Octavie. Seat je na tom lepsie a dokonca sa mi paci viac, nez Audi, ktoreho prvky obsahuje. Otazkou zostane dokedy. Kedze nema nijake vysledky, mozno ozaj pojde ku dnu, aby nebrzdil VAG.
 

 

*** Po opakovanom hrubom porušení Kódexu diskutujúceho boli zmazané všetky diskusné príspevky tohto autora.
 

Nie neda sa prepinat po pamati?

A je ucapkany? No este mi porozpravaj nejake rozpravky, na ktore si prisiel citanim clanku. :D
K tym motorom je zbytocne sa vyjadrovat, ty si absolutny analfabet. Este pred nedavnom si sa isiel potentovat s HDM v MB AMG, potom si sa odmlcal, ked som napisal, ze polovica AMG modelov ma dvojspojku a zacinaju ich pchat aj do nie AMG modelov. Ty si taky samozvany odbornik, Mercedes podla tvojich starych informacii dava len HDM, tak z toho si vycicias, ze HDM je best. To iste o motoroch. O prevodovych pomeroch. Ty dokonca ani nevies, ktora ruka je lava a ktora je prava. To je podla tvojich vlastnych slov.


ajrton k tomu kamenaku o spojke vo Fabii - nevadi, nie kazdy ma kapacity rozmyslat v sirsich intenciach. Ty by si urcite uveril aj tomu, ze Rezesova vyburala Punto kvoli chybe v ABS systeme :))

Almico, zase zosmiesnujes nieco len preto, ze na to nemas a mat nebudes? No tak povedz nam kolko farebne displeje maju bezne auta nizsej strednej triedy xD VW pridal dokonca dotykovy displej, takze hned do toho treba rypat, nemoze predsa mat VW nieco dobre! To iste o vypinani valcov.
1.2TSI je jeden z najlepsich motorov v kategorii a 16 ventilovi 1.2TCe nie je o nic lepsi. Ale nevadi, odbavil si sa, to je podstatne.
Zaujimave, ze od VW chces Twin scroll turbo, dual VVTi a 16 ventilov, no od Japoncov nejako ani to obycajne turbo neziadas. Ale nevadi, odbavil si sa, to je podstatne.

Ben_Dover k tvojmu staremu prispevku o pre-reg autach - to snad nemyslis vazne. Do akej statistiky maju to auto dat? Pre-reg auta maju ist len priamo do statistiky ojazdenych aut, pretoze ti nevyhovuju vysoke predaje VW? Potom vsetky aj nove aj nie pre-reg Toyoty by mali ist do kategorie ojazdenych aut, kedze su technologicky a motorovo a dizajnovo ojazdene.

parafrazovac - "Passat auto urcene primarne pre cinsky trh" :))))))))))))))))

Ach, aky som rad, ze vam ten VW nedava spavat. To svedci len o jednom - nemylim sa, ked tvrdim, ze VW je number one :)
 

1.2 TSI je jeden z najlepsich?? :-D

To si ma teda pobavil. To sa teda fakt bojim, ak je to jeden z najlepsich motorov. Technologicky uplne zaostaly v porvnani s TB konkurenciou. Jednoducho tam vrazili male turbitko, pomenili riadiacu jednotku a to je vsetko. A preto ze TSI nemaju 16 ventilov ale iba 8, a aj tie su pasivne, mechanicke, tak preto su tie motory realne take zrave. Ked na tom nechodis ako baranok, spotreba je od 7 do 10 litrov- vid dlhodobe testy auto motor und sport a inde. Ja som pokial viem nikdy nepisal o japonskych autach a ich motoroch, takze neviem, odkial to beries ze som sa k tomu vyjadroval. Ale ked uz sme pri tom, tak ano, mas pravdu, japonske benziny maju uz vsetky VVTi alebo dual VVTi.
Twinscroll je dolezity preto, aby ti to za A. menej zralo, za B. malo to rychlu odozvu na plyn. Ked na 1.2 TSI stlacis plynpvy pedal, A a pol sekundy sa nic nedeje, az potom sa zacne zrychlovat.
TSI je masovka- vyraba a predava sa ich najviac v Europe. Ale z ponukanych TB su aj najtuctovejsie, technologicky najjednoduchsie (s vynimkou 1,4 vo verzii twincharger, ktora je ale mimoriadne poruchova). Tam pekne vidno, ze VAG jednoducho nestaci konkurencii. Ich jediny ako tak moderny twincharger vyhorel na plnej ciare v testoch spolahlivosti. Ostatne TSI-sorry, ale sedy priemer.
2.0 TSI v golfe GTI zere pri beznej jazde 10 l/100 km- to je realna zmiesana spotreba pri beznej jazde. Ma to 210 koni. Konkurencia vyraba uz niekolko rokov motory s vyrazne mensou kubaturou, spotrebou do 7 litrov a s lepsimi dynamickymi parametrami. To je kruta pravda o TSI- masovka, ale nie kvalita. a uz vobec nie pokrok.
 

Almico

ukaz mi ten dlhodoby test 1.2TSI :)) A nezabudni spomenut ako dopadli podobne vykonne atmosfery.
7-10l to musi byt pretekar po meste, ale nevadi, cloveku, co len slinta zo zastavky MHD o 1.2TSI vypoti hocico, aby tu svoju MHD zastavku ospravedlnil.
1.2TSI ma velmi rychlu odozvu na plyn, znova rozpravat hluposti.

Ukaz mi tie testy, kde 1.2TSI dopadlo horsie, nedockavo cakam. Vymyslat si vi kazdy, a je to koniec koncov tvojou domenou. No neviem, ako si teraz vymyslis nejaky clanok. Cakam...
 

prajem dobre citanie Buzolko

http://www.auto.cz/problem-u-m...

http://www.autolatest.ro/auto-...

zopar "dlhodobych" skusenosti majitelov:
http://autocarcenter.info/2012...

Tu sa pise o tom, ako tsi zere olej: VAG pritom tvrdi, ze je normalne, ked 1,4 TSI zozerie 1l oleja kazdych 2k km.
http://strikeengine.com/polo-g...

K tej pomalej reaktivite 1.2 TSI- v porovnani s atmosferami je kazdy TB pomalsie reagujuci. V porovnani s modernymi maloobjemovymi TB su ale 1.2 TSI aj v tejto "discipline" najhorsie, lebo nemaju ani twinscroll, ani variabilne casovanie a navyse su to len SOHC motory. Pomaly nastup plniaceho tlaku je ciastocne kompenzovany malym turbitkom, ktore sa rychlejsie rozkruti. Male turba su vsak aj v konkurencnych TB, ktore navyse mavaju twinscroll, multiari VVTi atd. Ten rozdiel poznat hned ako presadnes z auta s 1.2 TSI ku konkurencnym TB. A vidno ho aj na spotrebe.

K tvojmu glosovaniu o "autobusovych zastavkach:" Na rozdiel od teba, chlapika co onqnuje nad svojim pidimotorcekom 1.2 TSI a vyhlasuje ho za najvacsi pokrok v historii automobilizmu, ja nemam potrebu odbavovat sa primitivnymi narazkami na ekonomicky status spoludiskuterov. Tym co si napisal len dokazujes svoju malomestiacku zadubenost. Ja len fakt nechapem, preco tvoje trotloviny clovek musi citat na fore o autach.
 

 

Buzolove kydy o autach nestoja ani za precitanie, nie to este za reakciu.
 

Cize na 7-10l

Si sa nezmohol, no a tie hluposti o turbolagoch a twinscrolloch stoja za to. No ved uz ukaz tie astronomicke lagy a dlhodobe spotreby 1.2tsi.
Bavime sa o 1.2 tsi, ty vytahujes 1.4 tsi, proste spamujes a dufas, ze v spame sa vsetci stratia.
Nebolo to tak davno, co si v kazdej jednej reakcii na mna porusoval kodex, lebo si nevedel zniest ani Golfa, talze ked chces malomestiaka, odporucam zrkadlo.

Copy, ty uz sa ani nesnazis reagovat, lebo po tych trpkych porazkach na diskusiach so mnou uz nechces zazit tu hanbu. No tvoje male ego ti nedovoli nevrtat. Ale nevadi, uz sme si zvykli.

Ps: toto nie je forum o autach, su to komentare a na forach o autach su ludia, co sa do toho rozumeju. Tu je ich asi 5 a ty nie si medzi nimi.
 

Spotreba 1.2 TSI

v skoda yeti:
http://www.cleangreencars.co.u...

Po 6000 mílach je 32 MPG (miles per galon) co je v prepocte nieco viac ako 7,3 litra na 100 km benzínu.
Turbolag na TSI cku je pomerne citelny (okrem twinchargera). Ak tvrdis opak, tak si ziadne tsi-cko vzivote nesoferoval, alebo jednoducho klames, popripade netusis, co to vlastne turbo lag je.
A tie odkazy su aj o 1.2 TSI a aj o 1.4 TSI. Nastastie vacsina diskutujucich na SME na rozdiel od teba rozumie po anglicky. Totiz v nasich casakoch sa kriticke informacie na VAG hladaju tazko, nakolko su to vsetko pomerne chudobne reakcie odkazane na spopnzoring od VAG.
Pozri, s5 k veci. Ty tvrdis ze 1.2 TSI je jeden z najlepsich TB na trhu. Ja tvrdim, ze je najpredavanejsi ale zaroven nicim nevynika, pouzivatelsky je to TB, ktory v najmenej uspesne zo vsetkych sucasnych TB plni ideu downsizingu- tj. maly objem, nizka spotreba, velky vykon, vysoka dynamika. 1.2 TCE, THP od BMW-PSA, 1.4 MTA od Alfy, 1,6, 1.0 Ecoboost od Fordu- tie vsetky su modernejsie, pocitovo, jazdne lepsie, a aj spolahlivejsie ako 1.2 TSI. 1.2 TSI je proste lacna, dostupna masovka. Ale je to SOHC, mechanika na ventiloch. Nic viac, nic menej.
 

ok Almico

napriek tomu je 1.2TSI pre bezneho uzivatela, ktory sa nerozumie pouzitej technologii, ale da na pocit, lepsi motor: http://www.zeperfs.com/en/matc...
 

 

ale v tej tabulke od ZEPERFS jasne vidno, ze clio je podstatne tahsie ako polo. Je tam rozdiel v pocte kilogramov na jednu konsku silu- Clio 12,6 kg/PS
Polo 11,4 kg/PS
Ak mas s tymito zeperfs tabulkami dlhsie skusenosti tak musis vediet, ze takyto rozdiel je uz znacne velky v neprospech clia. Napriek tomu su dynamicke parametre aut takmer rovnake, co vypoveda o tom, ze clio 1.2 TCe ma bud: vacsiu sirku otacok s vysokym/maximalnym tocivym momentom (co ma)
lepsie sprevodovanie, alebo
mensie straty medzi motorom a kolesami. Ine vysvetlenie nie je.
Suhlasim s tym, ze kto presadne z 1.2 atmosfery do 1.2 TSI, tak sa mu to TSI zda omnoho zivsie- to plati bez debaty. Ale nemozem suhlasit s tym, ze z pomedzi TB je to najlepsi motor- lebo skor opak je pravdou. Jednoznacne je ale najpredavanjsi. Je to take male ludove turbitko. Ale nechapem preco maju niektori diskutujuci vidiet realitu taku aka naozaj je a priznat si, ze 1.2 TSI je sice masovka ale z pmedzi konkurencie je to to najlacnejsie a technologicky aj jazdnymi parametrami najlacinnejsie riesenie.
Este par porovnani: tu je opacna situacia- podobny rozdiel vo vykonovej hmotnosti, akurat naopak:
http://www.zeperfs.com/duel312...

Tuto sa auta v hmotnosti na 1 konsku silu lisia len v jednej desatine: 1,4 TSI manual vs. 1.6 THP tiez manual. Rozdiel v zrychleni 0-100 nie je badatelny, vyrazny je vsak rozdiel v pruznosti na 4., 5., a 6. stupni- co je dosledok vacsieho rozpatia maximalneho tociveho momentu 1.6 THP v porovnani so 160 konovym 1.4TSI.
http://www.zeperfs.com/duel298...
A rozdiel v spotebe tychto aut z posledneho testiu pritom je cca 1-1,5/100 km v prospech motorizacie od BMW-PSA (technicky ide o modernejsi motor s twinscroll a VVTi). Je aj 210 konova verzia, ta je ale dual VVTi so spotrebou ma este trochu nizsou. To je ale o 4 roky novsi motor ako 1.4 TSI, takze to so tam pre objektivnost ani nedaval.
 

to iste

v tvojom prvom linku je rozdiel v pocte kg na jednu konsku silu v prospech Megane.Rozdiely su minimalne a sam vidis, ze pri spravnom zaradenom stupni je Golf z 90-130 rychlejsi, aj ked priznavam, ze celkovo to vychadza lepsie pre Megane. Tvoj druhy link, je trochu zavadzajuci, kedze je porovnana 160 konova verzia so 175 a som presvedceny, keby tam bola 180 konova verzia od VW, ta tabulka by vyzerala uplne inak.

Pozri ako som napisal....nakoniec, to nie je o tabulkovych argumentoch, ale o pocitovych a ludia pri vybere aut a ich porovnavani akosi stale uprednostnuju turba od VW, lebo im pocitovo najviac vyhovuju.
 

praveze to nie je

zavadzajuce. Peugeot 308 ma 175 k motor, zatial co Golf ma 160 konovy 1.4 TSI (173 konovu verziu vyrobca v tomto modeli zrejme neponuka alebo ho na zeperfs netestovali). Ale peugeot 308 je zasa citelne tazsi ako vw golf. Vysledok je ten, ze v tomto pripade je vykonova hmotnost rovnaka- ako ukazuje ta tabulka. Cize jedna konskej sile pripadne pohanat rovnaku hmotnost ako u peugeotu tak u volkswagenu. Inymi slovami, je to to iste, ako keby mali uplne rovnake vykony pod kapotou pri rovnakej hmotnosti. Tu je len zmena v tom, ze jedno auto je trosku tahsie a ma zaroven trosku vykonnejsi motor. Napriek tomu su ale rozdiely v pruznom zrychleni priam priepastne v prospech THP motorizacie. Pricinou je najme lepsi priebeh tociveho momentu THP motorizacie oproti 1.4 TSI. A este ma aj nizsiu spotrebu.
Neushlasim s tym, ze by TSI-cka boli pocitovo najlepsie a preto predavane. Proste VAG ma najvacsi pocet predajov v europe (skupili skoro vsetko od spanielska az po cesky autopriemysel) a do svojich aut montuje TSI-cka. Mal som s viacerymi TB tu cest, aj s TSIckami. Sam jazdiom na aute co ma TB. A mozuem ti povedat, ze TSI na mna spravili najmensi dojem kulturou chodu, zvukovym prejavom ale aj spominanym turbo -lagom. Skus niekedy 1.4 T od Alfy. Alebo 1.6 THP 200 od BMW-PSA. Fakt ti odporucam, chod do autosalonu a vyskusaj. V prvom spominanom alfa mito QV, abarth punto essesse, v druhom mas na vyber kopu aut- od peugeotu RCZ cez citroen DS3, DS4, DS5 az po Mini Cooper JCW- vsetky ten isty TB motor. Skus sa na niektorom s tych aut zviest a potom si to porovnaj s jednoduchyb 1,4 TSI alebo 1.8 TSI a pochopis vela rozdielov (okrem spotreby)
 

Ale, ale, ale

uz nekoktaj Almico. Nikoho nezaujima, ze Clio je tazsie, alebo ze je horsie sprevodovane, alebo ze ma vacsi odpor, alebo bla, bla, bla. Podstatne je to, co citis. A na 1.2TSI nema NIC v danej kategorii. A moze to mat aj DOHC a VVTi.

Je mi z teba smiesne, ako si napisal "Ked na tom nechodis ako baranok, spotreba je od 7 do 10 litrov- vid dlhodobe testy auto motor und sport a inde."
A na vydokladovanie si poslal Yeti 1.2TSI so 7.3l a dlhodobych 6000 mil :D Skoda, mohol si skusit pohladat Caddy 1.2TSI s 500kg nakladu, to by tvojmu zavadzaniu pasovalo viac.

Trepal si o 1.2TSI, potom si prisiel na to, ze je naj, tak rychlo si otocil diskusiu na 1.4TSI :D Ved len pockaj na nove 1.4TSI... Bol by trapas, keby Prince motor z 2006 od BMW a s vyssim objemom bol horsi ako mensi objem a rok 2005.

Co sa tyka turbolagov, zase si mimo. 1.2TSI vsade chvalia, ze ma maly turbolag, no to by si vedel, keby si aspon raz v zivote v nom sedel ako sofer. Ved 1.2TSI ma elektricky ovladany obtokovy ventil, to uz naozaj len twinscroll moze byt rychlejsi. No twinscroll do 1.2TSI, to moze zasa napadnut len niekoho, kto je automobilovy analfabet. Casom to sice pride, ale teraz je to zbytocnost.

Ale nevadi, ty si 1.4TSI a 1.2TSI velmi rad mylis, zamienas. Proste tak, aby ti to tvojim klamstvam vzdy vyhovovalo.
 

Buzolko

zda sa ze ked sa dostanes do uzkych, tak ides vzdy do osobnych invektiv. Ale mne sa to paci, lebo aspon viem, ze si s argumentaciou v koncoch. ja mam taky pocit, ze teba za to sefovia platia, ze tu chodis trepat sprostosti. Ale neboj sa, podla mna ti daju premiu aj za to, ze k teme o golfiku je viac ako 150 prispevkov- takze cena utechy pre teba.
Hmm, elektricky ovladany obtokovy ventil.- to mi uz je len novinka. A co by si ho chcel ovladat malickom na nohe? :-D
Alebo mi ukaz nejaky downsizingovy TB, ktory to ma riadene mechanicky :-p - mozno tak pred 40 rokmi ;-)
Nuz ale v tvojich ociach to je pokrokove riesenie.
V testoch pisu ze 1.2 TSI ma kratky turbo lag? :-o - no jedine ked to porovnavaju s turbodieselom alebo s velkoobjemovymi turbomotormi. Z pomedzi malych TB je turbolag najvacsi prave u 1.2 TSI, mozes si kvikat co len chces, je to proste tak.
Twin scroll uz je aj v downsizingovych turbobenzinoch- prave kvoli eliminacii turbolagu. Ale o tom si ty predpokladam este ani nepocul.
O spotrebe 1.2 TSI na priemernej vzorke viac ako 140 uzivatelov:

http://www.spritmonitor.de/en/...

Buzolko, co to nevydim- tebou ospevovany motor ma priemernu dlhodobu spotrebu vypocitanu ako priemer u viac ako 140 uzivatelov = 7,11 litra.
Tak mi tu netrep 2 na 3. Akonahle ten motor das do trosku vacsieho auta, nie je priemer 7 ale rovno 8 a viac litrov/100 km.

1.4 TSI s vynimkou zial nespolahliveho twinchargeru su na tom s odozvou na plyn a spotrebou podobne ako 1.2 TSI- obstarozna a dnes uz nemoderna technika, ktora sa naoko tvari ako nieco neviem ako moderne.
 

<< < 1 2 3 4 5 6 7 8 > >>

Najčítanejšie na SME Auto