SME
Utorok, 26. január, 2021 | Meniny má TamaraKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Volkswagen Golf stále najpredávanejším autom v Európe (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

Nie neda sa prepinat po pamati?
A je ucapkany? No este mi porozpravaj nejake rozpravky, na ktore si prisiel citanim clanku. :D K tym motorom je zbytocne sa vyjadrovat, ty si absolutny analfabet. Este pred nedavnom si sa isiel potentovat s HDM v MB AMG, potom si sa odmlcal, ked som napisal, ze polovica AMG modelov ma dvojspojku a zacinaju ich pchat aj do nie AMG modelov. Ty si taky samozvany odbornik, Mercedes podla tvojich starych informacii dava len HDM, tak z toho si vycicias, ze HDM je best. To iste o motoroch. O prevodovych pomeroch. Ty dokonca ani nevies, ktora ruka je lava a ktora je prava. To je podla tvojich vlastnych slov. ajrton k tomu kamenaku o spojke vo Fabii - nevadi, nie kazdy ma kapacity rozmyslat v sirsich intenciach. Ty by si urcite uveril aj tomu, ze Rezesova vyburala Punto kvoli chybe v ABS systeme :)) Almico, zase zosmiesnujes nieco len preto, ze na to nemas a mat nebudes? No tak povedz nam kolko farebne displeje maju bezne auta nizsej strednej triedy xD VW pridal dokonca dotykovy displej, takze hned do toho treba rypat, nemoze predsa mat VW nieco dobre! To iste o vypinani valcov. 1.2TSI je jeden z najlepsich motorov v kategorii a 16 ventilovi 1.2TCe nie je o nic lepsi. Ale nevadi, odbavil si sa, to je podstatne. Zaujimave, ze od VW chces Twin scroll turbo, dual VVTi a 16 ventilov, no od Japoncov nejako ani to obycajne turbo neziadas. Ale nevadi, odbavil si sa, to je podstatne. Ben_Dover k tvojmu staremu prispevku o pre-reg autach - to snad nemyslis vazne. Do akej statistiky maju to auto dat? Pre-reg auta maju ist len priamo do statistiky ojazdenych aut, pretoze ti nevyhovuju vysoke predaje VW? Potom vsetky aj nove aj nie pre-reg Toyoty by mali ist do kategorie ojazdenych aut, kedze su technologicky a motorovo a dizajnovo ojazdene. parafrazovac - "Passat auto urcene primarne pre cinsky trh" :)))))))))))))))) Ach, aky som rad, ze vam ten VW nedava spavat. To svedci len o jednom - nemylim sa, ked tvrdim, ze VW je number one :)
Buzol
<< < 1 2 3 4 5 6 7 8 > >>

 

To nie su rozpravky, ale realne skusenosti. Ako chces prepinat po pamati? Co si nahmatas na dotykovom displeji?
Nikdy som netvrdil, ze MB pouziva len hdm. To, ze MB zacina davat dvojspojku som napisal este pred tebou a kritizoval som to, tak sa ukludni. Myslim, ze som spominal este nieco o cene.

Co na tych motoroch sa ti nezda?
Mali 1.2 tsi konstrukcnu chybu retaze? ano/nie.
Mali 1.4 tsi kontrukcnu chybu retaze? ano/nie
Mali 2.0 tdi zle navrhnutu hlavu, ktora pri 16v verzii praskala? ano/nie

Ked budes mat odjazdenych a otestovanych tolko roznych aut co ja, potom sa mozeme bavit na urovni. Ale onanovat stale nad usmudlenym VW ma fakt nebavi.

Sam VW prizna, ze tie motory stoja za velke houno, kompletne ich prekope, ale onanista Buzol si bude stale mlet svoje o najlepsom rodinnom turbe.
 
Hodnoť

btw

celosvetovo za 1. stvrtrok 2012 je najpredavanejsi Prius...
 
Hodnoť

Stále

nechápem tých ľudí ktorí si kupujú toto predražené auto so slabým motorom a potom každú noc pozerať za záclonou či ti ho niekto nekradne , asi je to prežitok starej doby kedy bol VW ozaj dobrým autom ktoré nemalo konkurenciu , žiaľ časy sa zmenili .....
 
Hodnoť

neda mi to sem neupnut :D

Publikováno 27. srpen 2011 - 09:37
Moja praktická skúsenosť s vozidlom Škoda Yeti s motorom TSI – konkrétne s motorizáciou 1,2, 77kW.
Keď som uvidel prvú štúdiu Yeti-ho, jeho koncepcia ma nadchla. Čakal som ako to dopadne s jeho výrobou. Vozidlo takých rozmerov, typu, vzhladu som dlho očakával na trhu, keď sa začal predávať koncom roka 2009 som bol medzi prvými kupujúcimi. Múdri ľudia ma odrádzali od jeho kúpy, že je to nový model, spočiatku bude mať nedostatky, hlavne s motorizáciou TSI ešte nie sú skúsenosti, bude mať „muchy“. Nedal som sa odhovoriť, len pre istotu som priplatil záruku na 4 roky.
O koncepcii sa musí vyjadriť len kladne. AA+++ ako to hodnotia ratingové spoločnosti.
K stránke dizajnu sa musím vyjadriť absolutne pozitívne. Nepodobá sa na žiadne iné vozidlo, je elegantné, má tvary ktoré za rok nezapadnú medzi dizajnérsky odpad, nestratia svoju zaujímavosť.
Pohodlie , ergonómia ako šité na mňa, mám výšku 195cm. Podvozok a jeho správanie sa výborné, za sucha, za mokra, najviac ma nadchla na snehovej pokrívke aj keď sa jedná len o dvojkolku.
Len ten motor TSI. Motor roka. Keď funguje absolútne mi vyhovuje, má charakteristiku ktorá najviac vyhovuje mojim požiadavkam, aj môjmu štýlu jazdy. Najviac jazdím v meste a na cestách prvej triedy, sám alebo vo dvojici.
Problém je v tom že veľakrát nejazdí, vlastne nič nerobí lebo sa nedá používať.
Začalo to po 16000 km. Po naštartovaní neprestal klepať po uplynutí asi sekundy. Kým bol funkčný,toľko času bolo treba aby sa natlakoval hydraulický napínák rozvodovej reťaze. Párkrát som navštívil servis, vozidlo otestovali, samozrejme so záporným výsledkom a uistili ma že všetko je v najväčšom poriadku. No nebolo. Navštívil som tuningovú firmu, aby mi poradili čo s tým, odpoveď znela – vozidlo je v záruke, ktorú som nechcel stratiť, nič s tým neurobia, nech skúsim tankovať čo najkvalitnejšie palivo. A prišlo to, čoho som sa obával, okrem mňa asi nikto, aspoň sa odborníci tak tvárili.
Prišiel som domov – na aute, naobedoval som sa, chcel pokračovať ďalej, no motor nie naštartovať.
Neskoršie som sa dozvedel neoficiálne, že preskočila rozvodová reťaz a udiali sa veci ktoré sa pri takejto akcii stávajú. Rozbil sa motor.
V servise namerali nulovú kompresiu vo valcoch, čo iné. Poradili sa so ŠAS, oni sa rozhodli o výmene motora. Pracovníci značkového servisu mali motor vymontovať v celku a bez demontáže častí, odovzdať odborníkom z Boleslavi ktorí prišli preň a odviezli so vzorkami paliva, oleja, chladiacej zmesi. Vraj je to veľmi perspektívna pohonná jednotka koncernu, doposiaľ nič takého sa nestalo, treba prípad vyšetriť.
Dostal som nový motor. Síce trvalo to mesiac, stále chýbali nejaké súčiastky ale stalo sa.
Bol som uistený servisným šéfon ŠAS že všetko bude v najväčšom poriadku. No nebolo. Asi po 1000 km pri predbiehaní, keď som sa chcel zaradiť pred predbehnuté vozidlo vypla sa palubná doska, komplet elektronika, zhasol motor a narýchlo som mal plné ruky práce aby som situáciu vyriešil. Podarilo sa pomocou ostatných účastníkov premávky a cesty, ktorá na danom miste je široká a bezpečná . Neskoršie som si uvedomil, že som mal obrovské šťastie, lebo keby sa to prihodilo na dopravne exponovanom mieste, neušiel by som testnoprávnym postihom aj s finančnými následkami za zapríčinenú haváriu a spôsobenú majetkovú a zdravotnú újmu ostatným zúčastneným. Pričom by som bol absolútne nevinný.
Cesta do servisu, otestovanie vozidla s výstupmi z testera z ríše bľudov. Behom dvoch mesiacov sa to stalo ešte štyrikrát za menej nebezpečnách okolností, vždy po pár sekundách sa zapla elektronika , motor sa
 

 

podarilo naštartovať, zobrazili sa rôzne hlášky na displeji, napr. porucha brzdového systému, porucha klimatizáce atď. Po prečítani takého chybového hlásenia sa kľudne a výborne jazdí.
Naposledy som naštartoval motor na tri valce, rýchlo do servisu. Už verili. Samozrejme taká jazda hodne pomôže katalizátoru ale čo sa dá robiť. Dodnes nechápem, tak sofistikovane navrhnuté riadenie, aké má motor TSI ako to dovoluje. Mudrovanie, výmena riadiacej jednotky, zas týždeň bez vozidla.
Následoval desattisíc kilometrov kľud a pokoj, taký predbúrkový, veľmi som už očakával niečo. Aj prišlo.
Znova som začul podobné zvuky ako v prvom prípade. Hurá do servisu, otestovaný motor, všetko v najväčšom poriadku. A som začal odznova. Nakoniec sa mi podarilo doraziť do servisu s tak rozklepaným motorom, že pracovník uveril. Testy záporné. Rozobral rozvody, reťaz natiahnutá ako … , napínanie už samozrejme nedokázalo eliminovať vôlu. Motor tesne pred rozbitím z dôvodu preskočenia rozvodovej reťaze. Teraz už som vypapuľoval náhradné vozidlo, načo mám nárok podľa zmluvy. Dostal som starú Felíciu, bez serva, klimatizácie atď. No proste má kolesá a jazdí. To je fakt.
Pracovníci servisu konzultovali stav s ŠAS, ktorí nariadili vymeniť kompletne rozvod aj s napínaním, olejovým čerpadlom. Objednali sa súčistaky, no nie a nie doraziť. No tie ktoré zapríčinili poruchu. Poslali rôzne skrutky, tesnenia,olejové čerpadlo, atď. Rozvodovú reťaz až po piatich dňoch, aj keď náhradné diely sa doručujú denne. Že prečo, to som pochopil keď mi reťaz rozbalili pred montážou. Ten istý typ ako v predchádzajúcich prípadoch.
V tomto momente som sa rozhodol o iné riešenie. Požiadal som predajcu o výmenu vozidla, ale s inou motorizáciou, funkčnou.
Následovali dlhé dohadovania sa s predajcom, až som pochopil že bez ŠAS sa nič nevyrieši. Všetko sa kozultuje s nimi a bez ich súhlasu sa nepohneme dopredu. Požiadal som o stretnutie vedenie ŠAS, súhlasili. To stretnutie prevýšilo všetky moje očakávania. Dohodli sme sa na danú hodinu, presne som prišiel, samozrejme ma nechali čakať, nech si uvedomím kto je tu pánom, potom pozvali ma do rokovacej miestnosti, naproti mne asi piati, aj právnici. Obleky hodinky v poriadku ale aby ma ponúkli pohárom vody to nie. Asi na tej úrovni sa to nepatrí. Aj keď som dorazil v horúčave na náhradnom aute bez klimatizácie. Nech cítim kto som. Podnikový právnik medzi rečami mi vysvetlil že úroveň náhradného vozidla nie je vo zmluve ani v zákone definované.
To že automaticky približne rovnaká kvalita sa chápe ako kúpené a nefungujúce vozidlo, to ich nezaujíma. Zdôrazňovali mi že z právneho hľadiska nie sú mi partnermi, tým je predajca. Je to fakt, ale na zodpovednosti za predané vozidlá a ich systematické výrobné chyby hádam sa podielajú. Nech si ctím že sa so mnou vôbec dali do reči. Z celého pojednávania som mal pocit že som obvinený, a očakával výzvu, obžalovaný vstante a predneste dôkazy na svoju obhajobu. Vôbec som sa necítil ako zákazník , ktorý má právo za svoje peniaze na bezchybný tovar. Asi si v ŠAS neuvedomujú že na ich platy sa skladáme my zákazníci.
Pojednávanie sa skončilo s tým že obdržím ponuku ŠAS na riešenie situácie. Obdržal som, samozrejme s oneskorením, vyjadrenie cez predajcu že „ Z dôvodu udržania vzájomných dobrých vzťahov predajca Carion Unicoop s.r.o. v spolupráci s importérom Škoda Auto Slovensko s.r.o. sa dohodli na výmene motorového vozidla. Na ten istý model a s tou istou výbavou.“ Požiadal som aspoň o motorizáciu 1,4 TSI 90kW. Možno v Škode aspoň taký dokážu vyrobiť funkčný, s tým že si uhradím cenový rozdiel. Že by v Škode trošku ct
 

 

Že by v Škode trošku ctili zákazníka?
Kedy vozidlo obdržim, o tom fámy nehovoria. Možno niekedy, aj keď som dávno zaplatil.

Tento článok som písal pred tromi mesiacmi s predstavou že niektorý motoristický časopis to zverejní aby sa ostatný poučili. No nepodarilo sa. Sú "nezávislí" a źijú aj z reklám. Aj Škody.

Perlička na koniec. Po troch mesiacoch čakania dorazilo nové auto a to 25.8.2011v tej istej výbave ako som mal predtým. 7 airbagov , klíma, ťažné zariadenie, maxidot, tempomat , farba karosérie,tónované sklá, 4 roky záruky za príplatok atď. Čo myslíte tie 4 roky záruky koľko je v skutočnosti. Po výmene vadnej súčiastky v mojom prípade celého motora už len dva. Dobre vymyslené že?

Motor som objednal 1.4 TSI, s tým že doplatím cenový rozdiel a že nebudú ďalšie problémy. Šiel som prevziať vozidlo a zisťujeme že neide zaradiť 5. a 6. rýchlostný stupeň. Technik skoro infarkt dostal od hamby, konzultácie so Škodou - vadná prevodová skriňa treba vymeniť. Pri prihlásení sa na fórum som sa zaviazal že nebudem používať neslušné slová tak si sem domyslite podľa vlastného vkusu ............................................................... asi stači. Zavolal som do Škoda auto Slovensko či to myslia vážne. Prioritné auto prioritne vyrobené na odstránenie hamby a zas nepodarok. Odpoveď znova arogantná že oni mi už dodali dve autá a ďalšie už nebude, nech držim hubu.

Takže stojím bez auta, keď vidím svoje vysnívané auto prevracia sa mi žalúdok. Mám priplatiť 800 Eur a prevziať ďalšie ***** a začať všetko od znova.

Napísal som aj do Škoda a.s. do Boleslavi nech sa vyjadria. Čakám odpoveď.
Fakty tohto príspevku viem dokladovať pred súdom, nie jedna babka alebo kamoš kamoša hovoril. A tie fámy o rozvodových reťazoch nie sú fámy. Je to skutočnosť.
 

 

co k tomu dodat, ale ked ti niekto napise ze ved na kulanciu ti to vymenia a je to ok tak tomu ver. lebo taketo starosti jednoznacne stoja za to. urcite by to kazdy tvrdil aj ked by si tym sam presiel. na mieste toho cloveka by mohol jeden puknut od zlosti. nevedel by ci sa ma smiat alebo plakat. moj byvaly spoluziak, garancny technik v jednej z predajcov skoda v bratislave vlastni ocataviu s 1.9tdi lebo s nim nie je tolko problemov ako s 2.0 TDI CR. /nevravim ze az tak vela/. moc casto ho nestretavam, opytam sa ho aj na tsi. snad je to uz teraz vyriesene, a davaju tam tie nove retaze. a nie z detskeho bicykla.
 

 

držím palce a pevné nervy ;) s tou feliciou to bol bonus...
 

Som zvedavý ...

...ako dlho tu tento tvoj príspevok zostane. Súdruhovia nespia...
 

och joj...

s*h*i*t bought, s*h*i*t happens ... aj ked pristup a profesionalita servisov na slovensku nezavisi od znacky. Bohuzial.
 

Uf.. tazke

citanie. Len doplnim za na VAG je uz kvoli preskakujucim rozvodom v motoroch TSI podana hromadna zaloba. Jedno mi ale neni jasne. Kedze vyrobca nebol schopny chyby odstranit, preco si neziadal naspat peniaze? Ja by som im nedaroval ani cent.. a rozhodne by som si nepriplacal dalsich 800 eciwek a bohviekolko eciek za navstevy v ich servise.
To s tym zverejnenim- skus to napisat do redakcie topspeed-u na www.topspeed.sk. Budu sa s tebou chciet stretnut, ked im to vydokladujes, myslim ze by to radi uverejnili oni.
Ostatne tzv nezavisle motoristicke casaky ziju z toho co im vyrobcovia daju. A netreba zdoraznovat, ze takmer vsetky tieto casopisy u nas maju toho isteho hlavneho sponzora- VAG.
 

 

byť tebou položím si otázku: ozaj chcem vstúpiť do tej istej rieky dvakrát?
Neviem či by som tomu autu vedel dôverovať, či ma zase niekde nesklame. Pre mňa by to bol dôvod na presun ku konkurencii, je síce pravda, že jedna lastovička leto nerobí (v prípade 1,2 TSi vôbec nie jedna ale tisíce) ale aj tak.
 

 

pred týždňom mi menili rozvodovú reťaz na 1.2 tsi/77 kw VW Golf BMT po najazdení 28000 km. našťastie auto v záruke ale... ináč som s tým motorom spokojný, jazdím prevážne na cestách 1. a druhej triedy, sem tam na diaľnici a kým sa mi rozsvieti kontrolka "rezerva" tak najazdím cca 900-930 km.
 

 

Za chvilu to s retazou dotiahnu takmer na zivotnost remena.
 

Celkom fajn pribeh

len si zabudol sa podpisat, tak skusim za teba - Ropusiacik - tvorive dielne, n.o.

Ak prijmas napady na vylepsenie, tak si myslim, ze by bolo ovela zaujimavejsie, keby Boleslavci zobrali aj kvapalinu z ostrekovaca, krv, moc a mozgovo-miechovy mok vodica.
 

 

Buzol takych pribehov si mozes precitat na motor-talku kolko len chces. Dokonca aj v Autobilde. casopise, ktoreho hlavnym sponzorom je VAG!
 

To bude asi tym

ze VAGov su plne cesty. Ale nevadi, kym si novy nestoceny nebazarovy VAG nekupis, dovtedy nepochopis, ze VAG robi spolahlive auta.
Ved ta SME diskuterska trapna predikcia k 1.2tsi uz bola niekolkokrat prekonana. 34000 km a still counting. 2.0tdi pd 16v 270000km a still counting :))
 

 

ja si nic od VAG koncernu urcite kupovat v najblizsich x rokoch kupovat nebudem. Stacia mi tie pribehy, ktore pocuvam od susedov, a ktore citam v novinach. Napriek tomu sa v autach od koncernu relativne casto vozim, a uchvateny som nebol nicim - mozno GTIcko bolo dobre na vozenie, motorovo, ale sedacky aj podvozok ako z dreva.
 
Hodnoť

hyundai im pomaha dostatocne

No, ked hyundai/kia vyliezli cenou na uroven golfu, tak to ma golf lahsie.
Sice spolahlivost horsia, dizajn nudny, vyssie riziko kradeze, ale za to lepsi akusticky komfort (dvere, podvozok), lepsie jazdne vlastnosti. Uz to nie je take jednoznacne pri kupe
 

 

*** Po opakovanom hrubom porušení Kódexu diskutujúceho boli zmazané všetky diskusné príspevky tohto autora.
 

<< < 1 2 3 4 5 6 7 8 > >>

Najčítanejšie na SME Auto