SME
Štvrtok, 21. január, 2021 | Meniny má VincentKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Volkswagen Golf stále najpredávanejším autom v Európe (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

Len taký postreh. Mienkotvorné motoristické časopisy v regióne strednej Európy sú nemecké. Auto - motor a šport, Auto Bild, Auto Tip. Ostatné patria pod Ringier či Burdu. Takže nech čítam ktorýkoľvek z nch, najlepší, etalón triedy a ďalšie prívlastky - zásadne podľa tried Polo, Golf, Passat, prípadne Focus a Mondeo. Lebo...Okrem toho vždy testujú autá nové. Potom stačí čítať štatistiky spoľahlivosti podľa rokov alebo si pokecať s majiteľmi značky VW, ktorí vlastnia autá niekoľko rokov a majú najazdených viac ako 80 - 100 tisíc km a nie je to až také ružové. Máme v širšej rodine 10 mesačný VW Gof s motorom 1,4 TSI, 14 000 km, tak sme zvedaví, dokedy bude šliapať bez problémov Ja osobne zásadne atmosferický motor vyššieho objemu a bez turba. Čím jednoduchší, tým spoľahlivejší. A pokiaľ možno, švédska oceľ, nie nemecká. Nepochybne po nasadnutí do ktoréhokoľvek VW, cítiť materiálovú kvalitu v ineriéri, ale srdce nenadchne. Fádne. Dizajn Golfu, no, keby sa vyrábala karoséria najskôr radu VI a potom V, tak je to vlastne úplne jedno. Dizajnovo žiadny posun. Nekritizujem, konštatujem. Gofisti sú ľudia riadiaci sa rozumom, srdcom a emóciami asi nie. Pri všetkej úcte ku Golfu je to také bezpohlavné auto, prejde okolo vás, ani sa nepozriete, niet na čo. Prejde Passat, to isté. Prejde okolo nová i40, nedá sa nepozrieť. Prejdete okolo Giuiletty, ste nadšení. Nepíšem teraz o kvalite, nekvalite, spoľahlivosti, nespoľahlivosti,ale o emóciách. Ale je to OK. Golfisti sú proste skupina hľadajúca pocit, že majú niečo top v danej triede (podľa novinárov). OK, rešpektujem to. A ešte k predajným číslam na SK. Sme malý trh a niekedy o poradí rozhodne pár desiatok kusov. Stačí, aby štátna správa nakúpila Fábie a Octávie, aby vojaci nakúpili Pathfindery alebo Passaty, aby policajti nakúpili Ceedy alebo Leony a štatistika je v keli. Inak povedané je neobjektívna. Ak má poradie predaja hovoriť o obľúbenosti značky, tak by sa mali počítať len individuálne predaje. Čísla by boli pravdepodobne iné.
lanoes
Pozri, Golf VI 1.4TSIv rebricku spolahlivosti ( dlhodoby test Auto Bildu na 100.000km ) sa dostal na 10. miesto za BMW, Mazdy, Priusy a kupodivu Sear Ibizu, ked tu kazdy zasvetene pise, ze TSI vydrzi tak 10.000km. Ano, bola tam seria s vadnou rozvodovou retazou...Ano, treba uznat ze Passat 2.0TDI je v tom hodnoteni az na 85. mieste...uz to nie je je co to bolo. Len to bolo naozaj velmi dobre. Budem rad, ked budes informovat, ako sa Golfu dari Pozri, co sa tyka mienkotvornych casopisov. Nikto tu nikoho nenuti citat ich. Ale potom, nech sa napriklad Hyundai neohana ocenenim kvality od Auto Bildu, ked je to zly casopis. Ja nehovorim, ze je tam 100% objektivita. To urcite nie. Dost ich citam a vidim, ze aj tam sa dost casto chybicka 'vloudi'. Preto treba porovnavat a vediet si tu informaciu spracovat. Pri bodovom hodnoteni sa da vyrobit naozaj vselico a tiez nesuhlasim s kazdym testom. Ono chciet od Golfa V a VI aby boli celkom ine je dost tazko, kedze ide o vacsi facelift. Povodny skelet zostal zachovany a zmenili sa len povrchove panely. Ale tak to v koncerne byva. Aj Passat B5 a B5 a pol su v podstate tie iste auta so zmenenym predkom a urcite s mnohymi vylepseniami a tak isto je to aj pri B6-tke. Najlepsie je to vidiet pri kabrioletoch od Golfu. To su kombinacie generacii. Proste taka filozofia designu je v koncerne. Uz som to pisal vyssie. Novy model nesmie sposobit, ze predchadzajuca generacia bude posobit staro. Je to aj o zostatkovej cene auta a zakaznikoch. Myslim, ze sa im to dari robit dobre. Teda ziadne extremne emocie, ale serioznost a zaber od studenta az po dochodcu a motor od 1.2TSI az po brutal R32 Tiez by som bol rad, keby to behali nove Saaby a Volvo by bolo v dobrych rukach. Co sa tej Giulietty tyka, to auto je pekne uz len odzadu. Drzim palce, aby prisla aj nova Giulia. Spider to ma snad iste. 4C by bola tiez bomba. Len mam trocha strach z vyjadreni Marchionneho. Dava Alfe zelenu, ale...podmienuje to predajnostou, ktora je momentalne naozaj zla, lebo FIAT na Alfu strasne kaslal. Takze sa mi to zda trocha alibisticke. Slovensky trh s autami asi nebude zravna moc realny. Ved su znacky, co predaju o 2 auta viac a odrazu im medzirocne stupne predaj o 100%. A mas pravdu, staci jedna velka statna zakazka a cisla sa menia. Len ide o to, ze tu zakazku moze vyhrat kazdy. Prejde nova i40, pozriem sa aj ja. Aj na Optimu ( dokonca som sa s nimi aj tocha popretekal na dialnici ), aj na Ceed, Rio. Ano, na prvy pohlad zaujimave auta. Niektore aj podarene. Len problem ( aspon u mna ) je ten, ze vidim za tym znacku a bude trvat este dost dlho, aby som za tou znackou videl este cosi viac. Aj ked bola B5-tka nove auto ( uz velmi davno ) sme sa za nou obzerali. A otocim sa este aj teraz, ak je v peknom stave a vidim za tym znacku a za tou znackou serioznost a tradiciu ( i ked obcas riadne nastrbenu ale vzdy opat zahojenu ) Ja mam auta velmi rad a vzdy ich beriem trocha hlbsie do historie. Co znamenali a co dali svetu...
miroco1
<< < 1 2 3 4 5 6 7 8

 

stačilo mi prečítať len prvý riadok a viac mi netreba... Golf TSI je desiaty aj keď TSI-čka sú prúser... ale to nevadí na A6-tke vymenili len prevodovku a vytiahla to na priebežné 12-te miesto (teraz je 34-tá, ak sa nemýlim)... http://www.auto.cz/100-000-km-...

a niekto bude Toyote vyčítať, že na dízloch im odchádzajú po 300.000 km trysky...

Ďakujem stačilo...
 

fiha

Kedze ma bavi soferovat a vodicsky som vyrastal v rannych dobach 90tych, tak s tou mienkotvornostou nesuhlasim. Pre mna a moje okolie je skor mienkotvorny Autocar, tam neriesia metre kubicke vzduchu v kufri, tam v autach jazdia.
 
Hodnoť

NIssan Qashqai

je veľmi nenápadné, až nevýrazné auto a pozrime sa, ako sa mu darí v predajoch...
 
Hodnoť

4.Septembra

v Berline a nasledne na parizskom autosalone absolvuje svoju vystavnu premieru nova generacia golfu.Som strasne zvedavy ci nas inzinieri a navrhari z Wolfsburgu potesia alebo nie.
 

 

*** (Všetky príspevky boli zmazané na vlastnú žiadosť autora.)
 

To asi tazko

kedze Golf-klasse je Golf-klasse. Maximalne hrozilo, ze tie korejske zuvacky by zacali porovnavat s Passatom a potom by novinari pisali, ze v korejcoch nie je priestor. Takze bud rad.

Potis hluposti, ako vzdy, udaje o velkosti su pre Golf s viacprvkovou zadnou napravou. Tou, ktoru v novej generacii budu tvoji vyvolenci znova kopirovat.

Vtipne aj tak bude, ze aj s vlecnou zadnou napravou pri najmensich motorizaciach bude Golf na mile pred sucasnymi korejskymi nepodarkami. Aj ked mozno vlecnu zadnu napravu ani nepouziju, alebo iba pre niektore trhy. Ziadna oficialna sprava o tom nehovori, no korejcotrtko si rychlo nasiel nieco, cim by uspokojil svoje pocity menejcennosti z vlastnenia Hyundai i30CW 1.4CVVT predoslej generacie so stabilitou VW Pola predoslej generacie a 4400RPM a 10l/100km na dialnici :))
 

 

Ty si vzdy vykrikoval nieco o viacprvkovej naprave vzadu, aky to je uzasny naskok pred konkurenciou. A zrazu ani vlecna naprava nevadi?
Aj vlecna sa da velmi dobre naladit, je to vidiet na Civicu.

Volako s tym etalonom ide dolu vodou. U Passata sa setri na prednej naprave a fuknu tam najlacnejsi McPheaerson, u Golfa vzadu. To uz nebude technologicky naskok.
 

 

Celkom ma bavi citat vase detinske prekaracky a hadky.
Jeden-dvaja sa tu zastavaju znacky/skupiny, ktora na trhu dominuje a jej modely su etalonmi, inych pat-sest tu znacku/skupinu nenavidi a hladaju vsetko mozne, aby ukazali, ze ta znacka/skupina si nezasluzi znamku 1, ale az 2.
A ide ich rozhodit od jedu, ze ta znacka/skpina stale na trhu dominuje, prosperuje a ludia si jej produkty kupuju :-)
Ako patrocni Jankovia a Jozkovia, ktori sa hadaju, kto ma lepsie auticko :-)
 

 

Mne na VW vadia akurat fanaticki majitelia, nic viac. Buzol je zivy priklad. Na jednej znacke mu vadi, ked pouzivaju vzadu pevne napravy, ale ked sa to zacne hovorit o VW, tak je to v poriadku a este stale bude pred konkurenciou.
Jeden taky tmavsi obcan to nazval sr.anim si do huby.
 

To hovoris o mungovi?

Ten s tym vyrazom operuje. Kedze dosli argumenty. Ako tebe v kazdej druhej diskusii.

Golf nema ziadnu jednoduchu zadnu napravu, no vidim, ze vam by to sposobilo orgazmus. Staci, ze dohady o tom hovoria, ze najslabsie motory budu mat jednoduchu zadnu napravu a uz ste celi bez seba. Ach boze, ako dobre sa na vas bavim :)

No a fakt je ten, ze VW vie robit vyborne podvozky a vobec by som sa necudoval, keby aj na vlecnych ramenach Golf zajazdil lepsie ako nepodarok z korejskeho polostrova (a ako pisem tento prispevok, pozrel som nizsie a vidim, ze miroco pise to iste :D). Aj ked Focus by to bol asi tazko.
 

Buzol...

klesnem na tvoju uroven...
Lepsi korejec s atmosferou a jednoduchou napravou co slusne jazdi ako VAG s papierovo dobrym motorom a multilinkom co by slusne jazdil, ale stojaci v servise.

Cize ohodnot moj prispevok (seba).
 

Ajrton

vies, koncern dokaze byt aj s torzkou vzadu lepsi ako korejec s multilinkom. To je to umenie vediet stavat auto:-) BTW / nova platforma umoznuje zastavbu oboch naprav, takze nemaj strach. Dokonca aj 4x4, co je pre H/K science fiction v tejto kategorii. Ale uvidime, ako pofrci novy Velostrel 1.6 turbo. Teda stale neviem, naco ten motor potrebuju, ked maku nadupane atmosfericke 1.4-ky. Prepac, trocha som sa nechal uniest, ale to len pri tvojich inteligentnych prispevkoch. S tebou sa inac komunikovat neda:-)
 

 

*** (Všetky príspevky boli zmazané na vlastnú žiadosť autora.)
 

to je ako s motormi

nie je dolezity vykon na papieri, ale co sa nameria. Ja neobhajujem navrat jednoduchej napravy, ale z hladiska ceny to ma asi zmysel. Silnejsie motory budu kombinovane s multilinkom, slabsie s obycajnou napravou. Zacal to novy Beetle. Nakoniec aj Rapid ma velmi slusne jazdne vlastnosti s obycajnou napravou:-)

Nikto sa tu nikomu nesmeje. Skor je to citit zo strany antivagistou. Ale to je skor taky smiech cez slzy.
 

Aha...

uz sa jednoduchej, ale pre beznu jazdu uplne postacujucej naprave nikto nesmeje. Zrazu. Dovolim si tvrdit, ze 90% vodicov pri beznej jazde by rozdiel ani nepostrehol.
 
Hodnoť

mam dost

tak z tejto diskusie mam naozaj dost...Clanok je o najpredavanejsom aute v EU, ktorym je Golf a anti VW uderka ide na to sposobom:
frog: pastovanie o problemoch s Yetim...suvis s Golfom a tym, ze je najpredavanejsi???...ajrton: pastovanie clanku o chybe so spojkou vo Fabii...suvis s Golfoma tym, ze je najpredavanejsi???
A dalo by sa pokracovat diskusiou vsetkych znamych anti-VW nickov, ale nema to vyznam

Uvedomte si, ze kazda automobilka ma nejake problemy viac ci menej a na kazdu sa da nieco najst, ako som to uz dokazal v nejednej diskusii, ale tym, ze sa VW preda x krat nasobne viac ako konkurencie, su problemy aj x krat viditelne...
 

ppt to tu

tym antivagistom nevysvetlis. Oni si stale melu svoje. Klapky na ociach a ide sa do utoku. Ale dalo by sa napisat, ze cim viac negativnych reakcii, tym lepsie, lebo je vidiet za ludia sa o koncernove auta stale zaujimaju. Minimalne im robia vrasky na cele a to je dobre, ze im koncernove auta nedaju spat. Keby to tak nebolo, znamenalo by to, ze je niekde chyba. lebo auto, o ktorom sa nepise, nebude v poriadku. A samozrejme, kto nic nerobi, nerobi ani chyby. Kto neudava trend v technologiach, nema co pokazit. Proste nie je lahke byt etalonom nie v jednej, ale viacerych kategoriach aut.

Zakze len zazelat VII-cke vela stastia a konkurencii podobne, lebo z toho tazia len a len zakaznici.
 
Hodnoť

auto fajn ale dizajn?

Presiel mi cez ruky Golf III VR6 no nadherne auto a este krajsi motor spolahlivost na 1 :-)
Golf IV TDI takisto najkrajsi golf celkovo, spolahlivost super.
Takisto aj Golf V, motor TDI PD, spolahlivost OK, no ten dizajn sa od tohto modelu zacal menit na nudu a nudu.
Golf IV mal srdce, bolo to nadherne auto, s kazdou novsou radou to auto nuda a nuda ...
 

<< < 1 2 3 4 5 6 7 8

Najčítanejšie na SME Auto