SME
Nedeľa, 17. január, 2021 | Meniny má NatašaKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Pripravte sa na zmeny súvisiace s vodičákmi (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

15 rokov
a co potom? preskusanie? alebo si len pojdem po nejaku karticku s novym foto a cipom?
videlsomto
Treba rozlišovať VO a VP
Treba rozlišovať 2 pojmy - vodičský preukaz a vodičské oprávnenie. Kým oprávnenie je vlastne "odborná spôsobilosť" a v prípade napr. sk. B je doživotné, tak vodičský preukaz je len "doklad o odbornej spôsobilosti", teda kus papiera, resp. v tomto prípade kartička. Teda kartička bude mať platnosť 15 rokov, oprávnenie nie. Je to z toho dôvodu, lebo kartičky majú pomerne malú výdrž, sú krehké a po 15 rokoch budú možno nepoužiteľné. Ja mám nový VP asi 4 roky, no nevyzerá 2x vábne... Taktiež je to z dôvodu technologického pokroku - o pár rokov budú v kartičkách ďalšie a ďalšie čipy s informáciami, takže je potrebné, aby neboli v obehu napr. 30-ročné kartičky bez čipov.
ps1818
...
Veď práve... preto si poctivo strážim svoj občiansky a vodičský bez čipov pokiaľ to len bude možné...
LLED
<< < 1 2 3 4 5 6 7 > >>

 

ak bude cip, pouzi silny magnet, alebo mikrovlnku :)
ale to druhe opatrne, moze iskrit :D
 

pekna hlupost

Naco povinne obmedzovat platnost vodicaku?

"Je to z toho dôvodu, lebo kartičky majú pomerne malú výdrž, sú krehké a po 15 rokoch budú možno nepoužiteľné. Ja mám nový VP asi 4 roky, no nevyzerá 2x vábne..."
-Ked nevyzera vabne tak si ho chodte vymenit. Ved aj po pol roku keby vas vodicak bol necitatelny, resp poskodeny, tak mate povinnost si ho vymenit. Samozrejme na vlastne naklady.

"Taktiež je to z dôvodu technologického pokroku - o pár rokov budú v kartičkách ďalšie a ďalšie čipy s informáciami, takže je potrebné, aby neboli v obehu napr. 30-ročné kartičky bez čipov."
-To sa da pekne urobit aj jednorazovo, ked je na to dovod.

Osobne nevidim, dovod obmedzovat platnost preukazu, jedine v pripadne veku aby som starych vodicov donutil chodit na lekarske prehliadky.
 

Mňa by ale zaujímalo

či ma kompetentní vyzvú, že mi končí platnosť. Ja to tam napísané nemám a ako sa poznám už napozajtra na to zabudnem.
 

 

spolahni sa, vyzvu ta: Pan vodic, mate neplatny vodicsky preukaz, bude to za xxx eur a zakaz soferovania na x rokov...
 

istota

Jasné, príde ti SMS od hranola, že už včera bolo neskoro, preto budeš platiť 2 krát.. To by štát prišiel o ďalšie € za pokuty, tak ako všetko v tejto Banánovej republike a to si predsa nemôže dovoliť..
 
Hodnoť

prives...

Od 19. januára tak k autu do 3,5 tony budete smieť pripojiť príves, ktorého najväčšia prípustná celková hmotnosť presahuje 750 kg. Predpokladom je, že najväčšia prípustná celková hmotnosť jazdnej súpravy nepresahuje 4 250 kg

mensi sa nesmie? Kua, na com odveziem zemiaky :D
 

 

tiez som to cital 5x a nepochopil. kde asi soudruzi udelali chybu?
 

 

Ide o to, že dnes vám policajti zadržia vodičský preukaz za to, ak máte napr.: Nissan Navara - celková hmostnosť 2805 kg a k nemu pripojíte malý príves s celkovou hmotnosťou 750 kg = papierovo 3555 kg = odobratie vodičáku + stop na 1 rok, aj keď je vozidlo a príves prázdny.

Preto sa stávajú paradoxy, kedy veľký brzdený bezpečný príves musíte viesť za malým autom, aby ste sa vmestili do 3,5 tony, čo síce zákonne je v poriadku, ale fyzikálne je to nebezpečnejšie.
 

 

ja mam presne tento problem s Pathfinderom. Preto mam "gulu" na zeninom Kia Rio. Jak u blbcov.

Nehovoriac o tom ,ze by som mal vlastne mat uz aj mytnu jednotku, a tusim aj povinne prestavky a zaznamenavat to na tachograf.
 

To že máš v TP nákladné vozidlo,

nech ťa nemýli, mýtne je až od 3,5 tony.

Čo ale nie, môže byť. Možno sme práve vnukli myšlienku byrokratom, a mýtne budú platiť všetky vozidlá, ktoré majú v TP uvedené "nákladné", nezáleží na hmotnosti.
 

 

nevnukli.

Pozer som googel a naozaj to tak bolo. PRe auto N1 do 3,5t, v priapde ze s privesom presiahlo 3,5t platilo:
1) najprv po zavedeni myta, ze to neni jasne

2) potom sa samozrejme priklonili k "horsiemu" vykladu t.j. malo platit myto (mali s tym problem aj auta prechadzajuce cez SR (napr cesi nemci iduci do HR s jachtou)
vid: http://www.vyvlastnenie.sk/cla...

3) sucasny stav, t.j. ze neplati myto je az od 15.4.2010
http://ekonomika.sme.sk/c/5329...

Nadalej vsak plati (vid. linky co som dal nizsie) ze taketo auto by malo mat tachograf, povinne prestavky pre vodica atd.

kekonom
 

Fyzika nikoho nezaujima, hlavne tych

s bielymi capicami.
 

fíha .. to tu máme takých

múdrych policajtov , źe to dokáźu rozoznať ... ? Doteraz som sa stretol len s mantákmi , čo sa obhajovali tým , že ich tam poslali aby vyberali pokuty za "niečo"... :-))
Rád by som videl to zdôvodnenie prećo sa to mení ... odhadujem , že zasa niekto ćo vie malú aj velkú násobilku a robí na ministerstve financií ide plniť śtátnu kasu poplatkami , aby bolo ćo rozhadzovať doma aj v euroválove ... smrť fašizmu a sociálnej byrokracii....
 

exidol

a co si si myslel,o nic tej bande nejde,len zasa z ludi tahat peniaze,aby ti sviniari mohli tie nase peniaze rozhadzovat!
Taketo havada iba postavit k muru a tratata !!!
 

 

To nie je vôbec pravda. Dnes môžeš tahať s "B" príves max. 750 kg a najväčšia prípustná celková hmotnosť jazdnej súpravy nesmie presiahnuť 4 250 kg. Takže aj za 3,5 tonovým autom môžeš ťahať 750 kg príves. V zákone to bolo trošku nezrozumiteľne napísané ale je to tak. Zisťoval som to voľakedy na polícii, preberalo sa to v mnohých karavanistických fórach. Teraz sa to zjednodušilo, obmedzila sa iba hmotnosť súpravy na 4250 kg. Za Navaru teraz môžeš kľudne pripojiť 750 kg príves, v budúcnosti až 1445 kg.
 

Ja to chápen nasledovne:

Doteraz som mohol ako držiteľ vodičáku B pripojiť za auto vozík s max. celkovou hmotnosťou 750kg.
Po novom môžem pripojiť taký vozík, ktorý spĺňa dve podmienky:
1. Max. celková hmotnosť vozíka je do 3500 kg. Ak by som chcel ťažší vozík, potrebujem C1E/CE.
2. Max hmotnosť jazdnej súpravy (auto + vozík) je do 4250 kg. Ak by som chcel viac, potrebujem BE (vozík do 3500kg) alebo C1E/CE (vozík nad 3500kg).

V praxi super zmena, budem môcť za autom ťahať brzdený vozík s iným autom/koňom/člnom/stavebným materiálom... Napr. za svoj Superb (Celková hmotnosť cca. 2200kg) môžem pripojiť vozík o hmotnosti 1800kg - max. čo Superb môže ťahať.
 

 

pozor toto je iba clanok o platnosti vodicakov.

So supravou nad 3,5t budes mat ine problemy - napr. myto atd., vyplyvajuce z inych zakonov.

Tj za Superb pripojis max. 1300kg.
 

 

Mýto platíš keď ťahač má viac ako 3,5 tony.
Keď súprava presahuje 3,5 tony musíš si dokúpiť dialničnú známku na príves. ( V Čechách nie.)
Keď budeš mať 3,501 tonový ťahač a 750 kg vozík budeš platiť 4,5 x vyšie MÝTO ako 40 tonový kamión.
 

 

MAs pravdu, pozeram uz to zmenili.

Ked som ja vsak kupoval auto bolo to tak, ze aj N1 do 3,5t, v pripade ze zobrala vozik a spolu presiahli 3,5t mala platit myto.

Ako je to s tachografom a s povinnymi prestavkami neviem.
 

 

ps takze naozaj aj platilo ze:
"Táto povinnosť sa vzťahuje aj na motorové vozidlo týchto kategórií v medzinárodnej cestnej doprave a motorové vozidlo kategórie N1 s prípojným vozidlom, ak celková hmotnosť súpravy prevyšuje 3,5 t."

Zdroj: http://www.porada.sk/t36931-ta...

Predpokladam, ze to plati doteraz.
 

<< < 1 2 3 4 5 6 7 > >>

Najčítanejšie na SME Auto