SME
Utorok, 24. november, 2020 | Meniny má EmíliaKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Aj na drkotajúcej diaľnici v Česku treba jazdiť v pravom pruhu (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 >

Hodnoť

Ale no!

Ad: stabilita auta v pravom pruhu - kup si lepsie auto pripadne jazdi pomalsie alebo tade nejazdi vobec
Ad: jazda 160km/h v lavom pruhu - je to ich vec a problem Policie CR. Ved im zavolaj, cislo je rovnake ako u nas a natri vsetkych, ktori ta tou 160kou predbehli. Mimochodom, mas v aute certifikovany merac rychlosti?

Aj tak mi ten Ivov prispevok pripada ako dalsie vnuknutie autora, aby bolo o com pisat. Len upozornim, ze Pezinok je blizko;)
 

 

No mňa by zaujímalo prečo autor rieši jazdu po českej D1 a nepozrie sa na Slovensku napríklad tú z Bratislavy do Trnavy.
Mimochodom ak je ta D1 Praha -Brno tak tam nebudem jazdiť jak blbec vpravo. Sice mám na aute dobré tlmenie ale aj keď tadial idem v ľavom pruhu trieska to celým autom. Posledne som myslel že mám defekt. Takže nejakú rekonštrukciu schvaľujem.
Zdvovodnenie prečo jazdim na D1 Vľavo je myslim aj niekde vo vyhláške teda aspoň sa tým policajti radi oháňaju.
VODIČ JE POVINY PRISPôSOBIŤ JAZDU STAVU A POVAHE VOZOVKY A SVOJIM SCHOPNOSTIAM. To my aspoň povedal policajt keď som mal v zime šmyk na ľade a nabral zvodidla. Mimochodom šiel som vtedy po dialnici asi 30km/h po dialnici. Samozrejme cestári mali asi dovolenky.
Myslim ,že by sme sa najprv mali zaujímať o naše cesty a až potom riešiť tie zahranične.
 

autor riesi BR-Pha preto,

lebo tam jazdi. Nepamatam si ziadny predpis, preco by mal pred jazdou do Prahy povinne prejst z BA do TT a tiez nie je nikde napisane, ze najpr sa kritizuje BA-TT a az potom BR-Pha.
So zdovodnenim jazdy v lavom pruhu do Pha suhlasim, tiez tak robim. Myslim si, ze aj pripadna pokuta ma bude stat menej, ako oprava.
 

zdvôvodnenie, ktoré napísal XXXXXXXXX

som niekkoľko krát použil v praxi a vysvetlil že pri 130km/h jazde som často aj 5cm vo vzduchu, lebo česká "hopsaštrásse" je enormne hrbolatá. Ďalej som hliadke, ktorá ma zstavila ukázal dialničnú nálepku ako dôkaz, že po dialnici môžem ísť a oznámil som im, že až bude aj pravý pruh dialnica, rád v ňom budem jazdiť. Nasledoval oznam že nie som ochotný platiť žiadnupokutu. Nikdy som ani žiadnu neplatil.
 

Ešte by sa dalo povedať

že tie nerovnosti v pravom pruhu sú pre osobné auto prekážkou a teda ju obchádzam v ľavom pruhu
 
Hodnoť

no a za tu D1

cesi vyberaju poplatky na znamkach a myto... :) rovnako na D2 Brno - BA...
 

poplatky

vyberaju, dialnicu nemaju...
 
Hodnoť

otazka

"Ivo: "Ako je to s diaľnicou Bratislava – Praha""
"Pre Mila to s najväčšou pravdepodobnosťou znamená..."

Kto je Milo?
 

 

kde su vlanajsi Snowdenovia?
 

 

to netusim, ani som to nejak nedaval do suvisu s Hlavou 22 ;-)

Ale napadlo ma, ze ked sa "Hlinik odstahoval do Humpolce", tak ho po ceste muselo riadne vytriast ;-)
 
Hodnoť

Milý Ivo

keby si skutočnie išiel po tej dialnici v ľavom 130 ako píšeš, zistil by si, že musíš vyblikávať všetkých, čo idú vľavo 100-110 a len veľmi zriedkavo by si sa musel zaradiť doprava, kvôli rýchlejším autám. To by si však musel najpr na tej dialnici byť a ísť 130...
 

 

Prosím ťa, jazdieval som to dva razy týždenne a v ľavom uhýbam veľmi často, keď jazdím predpisovo. Keď chcem isť v kuse v ľavom, musím valiť v kuse 160 a aj to občas musím doprava.
Kade to jazdíš a ako často, prosím ťa? Českú diaľnicu mám zjazdenú od Břeclavi cez Prahu až do LItoměřic, okolo Ostravy a Olomouca až po Brno aj z Prahy na Hradec.
 
Hodnoť

Ivo

je ďalší z vodičov, ktorí nemajú na diaľnici čo hľadať.
Úplne dojemné je jeho konštatovanie, že autá čo ho musia "vyblikávať " z ľavého pruhu, porušujú zákon, lebo určite idú rýchlo. Že ten zákon porušuje sám jazdou v ľavom pruhu, to ho už netrápi. Netrápi ho ani jeho neschopnosť uhnúť, keďže vodiči voči nemu musia pristúpiť až k "vyblikávaniu", pričom jeho psou povinnosťou je uhnúť včas z pruhu, ktorý je určený na predchádzanie. Namiesto toho ho trápi rýchlosť tých, čo ho predbiehajú, lenže kontrola rýchlosti na diaľnici nie je úlohou bežného užívateľa, ale polície. Čiže trápi ho to, čo ho trápiť nemusí a čo by ho malo trápiť, ho netrápi - jeho dodržiavanie predpisov.
Už teraz viem s istotou napísať, v akom pruhu sa Ivo výlučne pohybuje na diaľnici BA - TT.
 

 

Suhlasim s tym ze ak sa "IVO" nevie vopred uhnut rychlejsim autam v lavom pruhu, tak by nemal na dialnici co hladat. Zvlast, ked dostava ostatnich vodicov az do takej situacie, ze mu treba blikat...Mily IVO, ty nie si na dialnici na to, aby si podla svojho tachometra kontroloval a brzdil ostatnich vodicov!!! Druha vec je, ze ja mam auto na 17"nizkoprofilovych pneumatikach. Pri kazdej ceste do Prahy jazdim v lavom pruhu a nikto ma nedonuti, aby som presiel do praveho, pokial sa nemusim vyhnut rychlejsiemu autu za mnou. Zial velakrat musim blikat primitivom na kolesach ako je pan IVO:))
 

 

podla toho komplexu z rychlejsich by som povedal, ze diletant tomasko si tu otazku napisal sam.
 

 

Nuž, pri niektorých čitateľských otázkach si tiež poviem, že to dotyčný nemôže myslieť vážne, alebo že taký človek nemôže existovať. Potom sa preveziem a zistím, že existuje. A nie jeden.
Čiže je pravdepodobné, že tie otázky si nevymýšľa.
 
Hodnoť

a u nás

a u nás tá rozmlátená cesta napr. Kremnica - Martin to je tiež hrôza.....a tiež s tým gorily nerobia nič
 
Hodnoť

Gentlemani,

i keď jazdím do ČR často, D1 som prestal využívať 4 roky po spoplatnení ich diaľníc. Ako hovoril klasik, radšej sa "kochám" a do ČB chodím cez Znojmo. Pred dvomi rokmi som mal akciu v Prahe, a tak som si kúpil diaľničnú známku. Za Brnom na prvom odpočívadle som s hrôzou zastal a čučel pod auto, potom skúšal tlakom tlmiče, čo sa mi s ním porobilo. Až zvuk okolo prechádzajúcich áut (...du-du-du-du...) ma poučilo, že české diaľničné stakato nie je iba mojim zlým zážitkom. Poznám ale niekoľkých vyjazdených maníkov, ktorí túto diaľnicu často využívajú a všetci zhodne tvrdia, že pri rýchlosti nad 145 km/hod je ľavý jazdný pruh už prijateľný. To asi pre nás, "kochateľov" nebude aktuálne, že?
 

 

Ja som bez ohľadu na stav dialníc v SK,každý rok kupoval diaľničnú známku,napriek tomu,že som diaľnicu použil 2-3krát do roka v úseku cca 100km.Ale keď to zdvihli na 50€,odvtedy,nie,že by som na to nemal,ale keď potrebujem ísť hocikde v rámci SK,použijem radšej bundesky.Na 150km úseku stratím možno 20 minút,ale na druhej strane ma poteší spotreba môjho 1,9 JTD(4,2l/100km),namiesto 6,5l po dialnici a to nemám problém s pomalšími vozidlami.Zaujímavé je,že,keď som jazdil v 2004 do NL,tak dialničnú som potreboval len v A (cca 300km) tá stála okolo 6€.Nemci,čo nás kedysi okupovali,už ale nechceli za dialnice ani cent(viac než 700 km).Takisto holanďania,keby tam(Venlo) nebol kruháč,ani by som nevedel,že som opustil Nemecko.Takisto bolo zaujímavé,že cena PHM bola identická ako na SK,dokonca vo Wolfstale bola už vtedy nafta lacnejšia.Preto som tam vždy pri návrate do SK tankoval,aby som nemusel v SK.Tu ma vždy čakali prekvapenia v podobe vyšších cien nafty,čo bolo nepríjemné,ale oveľa nepríjemnejšie bolo to,že počas celej cesty z NL až do Sk som nevidel žiadnu policajnú hliadku(viac než 1200km) a z BA po TN (130km) som okrem 2-och mobilných radarov zaznamenal 3x cestná kontrola:TAK KDE TO ***** ŽIJEME ???!!!
 

 

No žijeme v zasranom policajnom štáte. Niekde som čítal že Slovensko na najviac policajtov v EU na počet obyvateľov. Predbehli sme Nemcov aj okolité štáty V4 tak sa nediv. Rád by som ale vedel či dokážu aj niečo iné než dávať pokuty. Inak vieš ako zistíš že si prišiel z A na SK za hranicou ťa skontrolujú či máš diaľničnú známku s kyslím úsmevom potom si pozrieš všetky tie pekné veľké Bilbordy a nakoniec ti v BA skontrolujú lekárničku či nieje náhodou stará a neohrozuješ teda bezpečnosť tým že by si niekoho ošetroval starou lekárničkou.
 

1 2 >

Najčítanejšie na SME Auto