SME
Sobota, 5. december, 2020 | Meniny má OtoKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Pripravte sa na mokré cesty, zver a poľnohospodárov (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku


Hodnoť

Skvosty na raňajky:

"Podľa polície bola vodička počas tmy osvetlená svetlami protiidúceho vozidla. Z poza tohto vozidla náhle vstúpila pred jej auto chodkyňa."

1. Aká mala byť, keď nie osvetlená. Snáď oslnená?
2. Kde má vozidlo "poz", keď z neho vystúpila chodkyňa?
 

ak chces zurnalisticku kvalitu

musis si zaplatit Pi Jano... a budes mat okazmity pristup napriklad ku komentatorskym skvostom Schutza a Filu (odporucane len na lacno a s poharikom niecoho tuheho po ruke...) ..:)
 

 

Bulvarizácia musí byť, veď čo by sme čítali?
Lebo v podstate ani nemuseli písať článok, "Pripravte sa na mokré cesty, zver a poľnohospodárov" znamená proste "Pripravte sa na jeseň".
 
Hodnoť

 

A po cely rok pozor najma na genialne clanky nasho super diopravneho experta a pravnika Tomaska.
 

 

Minule sa kolega môjho kamoša odvolal u policajtov na tvrdenie, že keď auto stojí napr. na červenú, tak on nie je vodič, ak sedí za volantom...
Totiž prišiel na parkovisko pred hypermarketom, mal trochu v sebe, drcol do vedľajšieho auta a videli to kúsok odtiaľ parkujúci policajti, ktorí hneď pribehli. Ten kolega tvrdil, že on nie je vodič, že on len sedí za volantom (auto už stálo) a že v SME bol o tom článok. Tak sa rehlili, až sa za bruchá chytali (tí policajti), ten "vodič" ani moc nie, lebo už nie je vodič... :-)
 

 

aspon raz boli policajti na spravnom mieste :) a je dobre, ze dany "vodic" odvolavajuci sa na tunajsie obcasne bludy je uz "nevodic".
 
Hodnoť

namiesto vykonavania svojich povinnosti

a kontroly neohladuplne jazdiacich vodicov v mestach, policia tlaci bludy, ako ze jazda na mokrej vozovke je na bicykli hazardom so zivotom... no comment, tupecke rozmyslanie.
 
Hodnoť

 

A co radi teta hovorkyna, ked mam automat a tam nemam ako zosliapnut tu onu... spojku (: ?
 

 

*** Po opakovanom hrubom porušení Kódexu diskutujúceho boli zmazané všetky diskusné príspevky tohto autora.
 

 

alebo do P :D
 

 

*** Po opakovanom hrubom porušení Kódexu diskutujúceho boli zmazané všetky diskusné príspevky tohto autora.
 

Neber to tak doslova!

Myslené to bolo asi "do péčka" :-)
 

Minule ti to tuším

blokovalo kardan. teraz už priamo kolesá?
 

 

A s cim je asi tak spojeny kardan?
Ked uz sa ideme na autowebe chytat za slovicka, tak to zamyka vystupny hriadel z prevodovky.
Spokojny?
 
Hodnoť

Stav a povaha vozovky

V normálnych krajinách sa cesty stavajú tak, aby voda z nich odtekala preč. V normálnych krajinách si tzv. poľnohospodári po sebe cesty upracú. To už dokedy máme prispôsobovať rýchlosť stavu a povahe vozovky. Však podľa stavu ciest by mal človek jazdiť 30 km/h.
 
Hodnoť

Zase demagogia?

Ach... rychlost rychlost rychlost, svaty gral bezpecnosti nasej na cestach...
Dobre skusim byt teraz na chvilu vazny. Ako sofer hmla vie byt nebezpecna, mokra cesta tiez. Urcite by sa hodila v autoskole aj povinna skola smyku (inak je to zabava).
Co dalej? Nuz rychlost hra rolu ale nie zase taku velku ako bezpecny odstup. Ano mame hrozne cesty a v kolajoch co su vyjazdene je jazdenie obzvlast nebezpecne. Takze na tych zlych cestach by som odporucil drzat sa viacej na pravej strane aby neboli kolesa v tych vodnych kanaloch ktore su akosik sucastou velkej casti nasich ciest, na lavej nie to znemoznuje bezpecne predbiehanie.
Samozrejme nezabudat na svetla ale ak stojite v kolone nepouzivajte hmlovky, ani ak idete takou tou standardnou "spomalenou" jazdou v meste kde je husta premavka, hmlovky su na to aby vas bolo vidno z dialky.
A nerieste konecne vsade rychlost! Rychlost zatial zabila len par ludi aj to boli americky piloti testovacich lietadiel ktorym sa stroje vymkli z pod kontroly (neratam vodicov ktorych auta sa zrazu stali stacionarne). Ak dodrzujete bezpecnu vzdialenost, nejazdite vo vyjazdenych kolajach, mate prehlad o tom co sa deje okolo vas a viete v akom stave mate auto a vlastne schopnosti (predpokladam ze v dobrom iba tlk by skusal ist 300 na vraku, o novacikoch to je ina kapitola) tak mozete ist kludne MPR aj viac absolutne bezpecne.
Tolko sofer co ma uz par sto tisic kilometrov nasoferovanych. A zelam pekny den :)
 

Takmer so všetkým by som súhlasil,

ale ako starý autoškolák sa musím trocha zastať tých autoškôl. Podľa mňa je škola šmyku v autoškolách nezmysel. Jednak to nie je kde cvičiť, plocha na taký nácvik je trocha drahá záležitosť a pochybujem, že také plochy budú niekedy v každom okrese, jednak si myslím, že je lepšie, ak si vodič vyskúša na svojom vozidle ako sa práve to jeho vozidlo bude chovať v prípade šmyku. Veď každé vozidlo sa v kritických situáciách správa inak, správanie sa vozidla závisí aj od stupňa jeho výbavy. Teda školu šmyku by mal podľa možnosti absolvovať už na svojom vozidle, nie na vozidle s ktorým sa po skončení autoškoly už viac nestretnú.
Myslím si, že úlohou autoškoly je naučiť žiaka pravidlá cestnej premávky a naučiť ho základným zručnostiam pri ovládaní motorových vozidiel, tak, aby žiak po získaní vodičského preukazu mohol sám bezpečne ovládať svoje vozidlo. Autoškola ho má naučiť jazdiť tak, aby šmyku vozidla a iným kritickým situáciám predchádzal a nie aby potom hasil to, čo si spôsobil práve napr. tou neprimeranou rýchlosťou. Vyrovnávanie šmyku je už potom len z núdze cnosť a môže sa podariť šmyk zvládnuť, alebo sa to podariť nemusí. Veď ak niekto vbehne príliš veľkou rýchlosťou napr. do veľkej kaluže (neznížil včas rýchlosť jazdy), tak dostane aquaplaning a kde to s ním potom zatočí ani sám nevie. Veď na ceste nie je sám, sú tam autá pred ním, autá za ním, autá v protismere, takže pochybujem, že škola šmyku niekde na uzavretom okruhu urobí zázraky.
Áno pomôže, lebo si vodič naživo v bezpečnom priestore vyskúša ako sa vozidlo v takých situáciach správa, ale nezabezpečí mu záruku, že už sa mu potom pri šmyku nič nemôže stať. Rozumný vodič si z toho ako sa jeho vozidlo správa v takých situáciách zoberie ponaučenie a takým situáciám (šmyku) sa bude na ceste vyhýbať. Tam pochopí, že na vyrovnanie šmyku potrebuje priestor, ktorý na ceste nie vždy je taký veľký a nie vždy je aj voľný, teda bez áut, bez cyklistov, chodcov, bez obrubníkov a iných pevných prekážok.
Však kto chce, môže si zaplatiť školu šmyku v strediskách ktoré sú chvalabohu vybudované už aj na Slovensku.
Prípadne sa to môže riešiť aj legislatívou napr. tak, aby vodič po získaní vodičského oprávnenia mal vydaný vodičský preukaz len na určitú dobu a do určitej doby (napr. do príchodu zimy) by musel absolvovať školu šmyku v takomto stredisku. Po absolvovaní školy šmyku by sa vydal normálny vodičský preukaz. Ale pri takomto riešení si viem živo predstaviť tú vlnu kritiku ktorú by takéto riešenie vyvolalo.

A tá rýchlosť? Nuž ja si myslím, že práve stojace auto zabilo len pár ľudí (napr. poznám prípad, keď autobus padol na vodiča pri výmene kolesa). Tak ako ste napísali že pilotom sa vymkli stroje spod kontroly, tak je to tak aj s vodičmi, aj tí hynú vtedy, keď sa im ich vozidlá vymknú spod kontroly. Pokiaľ má vodič vozidlo kontrolou tak sa mu ťažko niečo stane ak zrovna do neho nevpáli ten, ktorý tú kontrolu nad vozidlom stratil.
A podľa môjho názoru sa im tie vozidlá vymknú spod kontroly najčastejšie práve z toho, že v danej situácie išli práve tou neprimeranou rýchlosťou.
Prajem tiež pekný deň :-)
 

Ja som autoskoly nekritizoval

Ak ano nebol to umysel len som chcel navrhnut zlepsenie :)
Prave take ktore mne osobne chybalo (a ked citam o nehodach niekedy tak urcite niesom sam), mate pravdu ucili nas vyhybat sa takym rizikovym situaciam ale samozrejme dodrzuju ich ziaci potom?
Mlaka moze byt aj skryta pocas jesennej hmlistej premavky viem o tom svoje a necakana situacia je na svete. Nehovoriac ze sa im moze stat to ze im za jazdy v zatacke streli pneumatika (mne sa to stalo a skoro som sa zabil).
Viete mozete sa snazit takym situaciam vyhybat ako chcete ale nahoda sa stat moze (nie ze by som ju niekomu zlelal). Vyhybat sa rizikovym situaciam je spravne, ale ked sa rizikovej situacii neda vyhnut je lepsie byt pripraveny a ak viete presvedcit ziakov ze priprava na taku necakanu situaciu je zabava (ja som sa dal na amaterske driftovanie po nehode aby som sancu dalsej nehody minimalizoval) tak mate vyhrate a aj vodici v uliciach by boli (dufam) schopnejsi.
Nuz a co sa tyka tej rychlosti :) Ako hovorim vsetko s mierou ano ten kto mysickuje a lepi sa na vyfuk si pokutu zasluzi. Ale ak ja idem v sobotu o pol siedmej rano ked pomaly nieje ani zivej duse vonku na aute v meste 70 ved co je na tom? Preco by sa mali ku mne chovat ako k masovemu vrahovi, ked vidim ze kilometer predo mnou nieje nadej ze mi vbehne chodec do cesty ani zivej duse na okoli (okrem iniciativnych policajtov)? Nuz taka je realita.
Mimochodom ked uz robite v autoskole, aky je vas nazor na nasich irecitych slovenskych chodcov? Zda sa to len mne alebo sa z nich stavaju (dobrovolne) samovrahovia? Neuveritelne vela ich ide na cervenu aspon kadial ja chodim a idu bez pozretia co je este horsie... A normalne sa bojim ze ked sa mi dajaky hodi pod auto budem vrahom ja lebo ja som sofer....
 

Niektorí chodci sú kapitola sama o sebe,

ale zásluhu na ich správaní majú aj naše médiá. Mnohokrát sa z nich verejnosť okamžite dozvie, že sa sprísnili povinnosti vodičov voči chodcom, ale málokedy sa v nich hovorí aj povinnostiach chodcov ako účastníkov cestnej premávky.
Vidím to aj v autoškole, keď nejeden žiak alebo žiačka si až za volantom uvedomí ako sa zle správal na ceste ako chodec. Sám príde na to až vtedy, keď na vlastnej koži pocíti ako sa niektorí chodci správajú na ceste, ako prechádzajú cez cestu, ako neberú ohľad na prichádzajúce vozidlá, veď naozaj sa mnohí správajú tak ako píšete - stávajú sa z nich mnohokrát naozaj samovrahovia.
Chýba tu v prvom rade osveta, ale osveta odborná na vysokej úrovni, nielen nejaké útržkovité správy o zmene zákona raz v jedných novinách raz v druhých. Škoda aj že už nemáme ani dopravnú výchovu na základných školách kde sa deti dozvedeli všetko to čo potrebovali na to aby sa vedeli bezpečne pohybovať po cestách či už ako chodci alebo cyklisti. Niečo sa síce okolo dopravnej výchove deje hlavne vďaka niektorým nadšencom aj z radov autoškolákov, ale zďaleka to nie je v takom rozsahu ako to bolo v minulosti.
To meranie rýchlosti sa nepáči ani mne, tiež vidím, že merajú tam kde by nemuseli, lebo tam k žiadnemu ohrozeniu iných učastníkov nedochádza a tam kde by merať mohli a mali tam ich niet. Jasným príkladom je aj meranie rýchlosti napr. pri vjazde do Martina od Sučian (smerom od Ružomberka), tam jasne ide len o napĺňanie štátneho rozpočtu a nie o bezpečnosť cestnej premávky. Je tam tabuľa začiatok obce, teda MPR 50 km/hod., nie ja tam žiadny vjazd na cestu, žiadna križovatka, dokonca sa tam cesta rozširuje o pomerne dlhý odbočovací pruh do Martina vedľa cesty sú zvodidlá. Pritom z druhej strany smerom na Sučany je dopravnou značkou povolená MPR 70 km/hod a pritom tam je niekoľko odbočovacích a pripájacích pruhov (na obchvat Martina smerom na Turč. Teplice, ďalej na centrum - stará pôvodná cesta na Martin, pripájací pruh z Priekopy, taktiež odbočovací pruh na čerpaciu stanicu a výjazd z nej). Takže tam kde je cesta omnoho nebezpečnejšia je povolená 70-ka, tam sa nemeria, ale na druhej strane áno. Veď ak by tu naozaj išlo o bezpečnosť a plynulosť cestnej premávky malo by to byť presne naopak, aj meranie aj MPR.
 


Najčítanejšie na SME Auto