SME
Utorok, 19. január, 2021 | Meniny má MárioKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

V Petržalke otvorili prvú rýchlonabíjačku pre elektromobily (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku


Hodnoť

Overte si fakty

Tym prvenstvom by som si nebol az taky isty: http://zavolantom.autovia.sk/2...
 

 

vsak je to v clanku...stanic je viac ale ta v petrzke je rychlonabijacia:
'...prvú rýchlonabíjaciu stanicu pre elektromobily'... 'Na Slovensku existuje niekoľko nabíjacích staníc, v Košiciach, v Poprade, v Nitre a aj v Bratislave. Tam sa však auto nabije až za niekoľko hodín.'

...citujem z clanku o kosiciach:' 15 minút trvá nabitie batérií z verejnej stanice na 50 % a 30 minút trvá nabitie na 80 %.'

...a v clanku o petrzke: 'Technické parametre stanice s výkonom 50 kW umožňujú rýchle dobitie akumulátorových batérií jednosmerným prúdom za 20 minút u všetkých elektromobilov používajúcich CHAdeMO (CHArge de MOve) štandard.'

..verim ze rozdiel je vidno
 
Hodnoť

joke?

Minimálna technická požiadavka je bežná zásuvka na 230 V.

To sa nacaka ten jeden chudak co ju obsadi..... ze vraj nabijaci bod :-)

Btw trasa BA-WIE : staci sa po nej parkrat prejst a cloveku hned musi byt jasne ze nato by sa najprv muselo radikalne zmenit myslenie ludi. teraz ide kazdy jak ozivot aby usetril 4 minuty na tom useku a tito snilkovia si myslia ze zrazu ludia ochotne oferuju polhodinku rozjimania na nabijanie nejakej predrazenej hracky - tak snivajte dalej - cas su peniaze
 
Hodnoť

 

*** (príspevok porušil KÓDEX diskutujúceho)
 

Ked uz si skoncil ciarkou...

...tak ja to dokoncim. Tych 20 minut na Panonskej sa kludne moze zapisat aj do analov....
 
Hodnoť

Buducnost su jedine elektromobily!

V Cechach buduju elektro zasuvky, zase v Nemecku dokonca servisne strediska pre elektromobily!

Hejslovaci vzdy a ako stale spia ...

http://www.hybrid.cz/tesla-pri...

http://www.hybrid.cz/tesla-mot...
 

 

vidis a ja som za tyzden v Stockholme videl nejaku tu Teslu Roadster a nehovoriac o tej kope MiEV a francuzskych derivatoch...ci 'stvorkolkach' v univerzitnom areali...ci elektrickych bicykloch :P
[co som cumel bola i Fisker Karma a samozrejme Toyo Prius, Prius V, Honda Insight, CR-X...]

No osobne by som sa az tak bezhlavo do elektromobilov nepustal bo teraz urcite zelene nie su ako ich propaguju (tie nulove emisie su uplny marketingovy blud) a rapidny narast spotreby elektriny moze sposobit problem...mne sa viac paci cesta FuelCells ale to je podobny problem...takze Plug-In hybrids su kompromis :D
 

 

Elektromobily nie su moc alternativou a nejake vyhody v ich vyuzivani nevidim.
 

súhlasím,

bežný elektromobil (miev, ion) je dnes v porovnaní s iným autom nižšej strednej triedy asi taká investícia ako kúpa luxusných hodiniek bezdomovcom. V lete s ním máte dojazd cez 100 km, v zime pri -10 ak neparkujete v noci v pekne vyhriatej garáži tak so studenými batériami skúste prejsť aspoň polovicu km a to s kúrením v kokpite na diaľnici kedy je karoséria ofukovaná mrazivým vzduchom, potom zistíte že v polovici cesty- diaľnice potrebujete ihneď "dotankovať" rýchlonabíjačkou.
Vývoj v benzínových motoroch ide tak dopredu že ich účinnosť vďaka kompresorom sa približuje dieslovým, a vo vozidle máte pekne teplo aj v zime.

http://www.hybrid.cz/novinky/e...

Nehovoriac o tom, že po 10 - 15 rokoch môžete batérie z elektromobilu vyhodiť a kúpiť nové za 10000eur, lebo sa vám kapacita zníži o 30 percent. To už za 10000eur si kúpim dobrý tichý benziňák.

Elektrické autá patria do mesta, nie na diaľnice. a keď tak, tak na nákup do mesta alebo do práce v rámci mesta malé elektrické dvojmiestne lacné vozidlo s maximálkou 90km/h a s kufrom kam vložíte svoj nákup a dojazdom do 40km.
 

ale su

Len cista elektrika nie je este dokonala a clovek musi podstupit vela kompromisov. Na druhej strane auta E-REV (Extended Range Electric Vehicle) uz su alternativou a velmi efektinou. Clovek prejde 40-60 km cisto na baterie, potom sa nastartuje benzinovy motor ktory pohana generator a ten pumpuje stavu do baterie ktora sluzi ako buffer.
Na priklad Chevrolet Volt alebo jeho europska verzia Opel Ampera, tieto auta maju 16 kwh bateriu z ktorej miniete len 6kw a potom sa zapina motor. Bateria je takisto vodou chladena/vyhrievana a neunavuje sa zbytocne uplnym vybijanim a nabijanim, cize vydrzi ovela dlhsie.
Cize take dochadzanie do roboty mame cisto na elektriku, velmi lacne a na dlhe vylety sem tam mozme ist na klasicky benzin. Zas na druhej strane za sebou tahame tazky motor, vo vacsine pripadov zbytocne. Ale pokial nechceme mat dve auta (male elektricke a potom bezne spalovacie) tak EREV je velmi dobra alternativa.
Uz len pockat nejaky ten rok dva aby padli ceny.
 

 

Ono sa to zda byt lacne teraz, pretoze elektrina nie je zatazena spotrebnou danou. A je naivne si mysliet, ze ak sa bude elektrina vyuzivat v autach vo vacsej miere, tak stat najde cestu ako tu spotrebnu dan tam vyrubit. A to si nakladmi potom pomerne blizko, nehovoriac o tom, ked porovnas "Total Cost of Ownership"
 

EREV + benziňák s kompresorom = 2 autá

Ver tomu že tá cena nepadne len za dva roky, počkáš si aj 20 rokov aby padla cena Ampery na polovicu, milónové investície z výskumu a vývoja zahrnuté do ceny auta sa budú vracať pomaly
.
mne by postačoval ako EREV v rámci mesta aj úplne jednoduché auto od slovenského výrobcu niečo napríklad takéto:
http://www.youtube.com/watch?v...
s ktorým môžeš zaparkovať všade a otočiť sa aj v úzkej jednosmerke. úplne jednoduchšie a lacnejšie je ale mať malé dvojmiestne jednoduché čisto elektrické autíčko s malým elektromotorom v cene do 5000eur so solárnym panelom na streche(na klímu) a dobíjanie zo siete 230/380V s dojazdom do 40km s najvyššou možnou rýchlosťou 90 km/h s ktorým by sa dalo v prípade potreby vyjsť aj mimo mesta, ale bolo by v prevažne v mestskej prevádzke kde je povolená 50ka a úzkym profilom pneumatík aby sa znížil valivý odpor kolies. skús ísť niekedy s takýmto totálne lacným autom na nákup do mesta a keď budeš odchádzať s nákupom opýtaj sa hneď vedľa peknej osemnástky či sa jej oplatí s ťažkou terénnou štvorkolkou na nákup v rámci mesta. Na spotrebu jej štvorkolky sa ale nepýtaj, to ti nepovie.
nemám najmenší dôvod vyhadzovať cez 40tis eur na EREV ktoré ty uvádzaš, radšej by som mal pred rodinným domom zaparkované 2 autá - do mesta malé dvojmiestne elektrické s takmer nulovou spotrebou a na výjazd z mesta tichý benziňák s kompresorom. a obidve ma vyjdu dokopy 3 krát lacnejšie ako tvoje erev
 
Hodnoť

nechapem

nechapem ako v takomto clanku kde sa vychvaluje rychlonabijacia stanica a to ake to je super a jedina a prva na Slovensku atd. nikomu nepride divne ze autor neuviedol firmu ktora takuto stanicu vyvinula.
takze stanica je od firmy ABB a typ stanice je Terra 51
 

 

Možno preto, lebo redakcia by mala možno problém, s niekedy nezmyselnou klauzulou, ,,Skrytá reklama" a platila by pokutu...
 

 

Západoslovenská energetika spolu s rakúskymi partnermi cezhraničného projektu VIBRATe – EVN, Wien Energie a VERBUND, ... bla bla a perlickou je benzinka Slovnaft:)
... mozno mas pravdu len ja som ta firiem naratal viac - ale to len tak na margo veci ze tym padom clanok straca fakty ktore by boli najviac zaujimave - ked sa povie najrychlejsia stanica tak prve co kazdeho napadne je predsa to ze od koho
 
Hodnoť

 

nabijanie v rade x desiatok minut je doba akceptovatelna pri nabijani doma (cez noc), ale ok, prva lastovicka... Snad to postupne daju aspon na polovicu, aj ked tie prudy tam budu asi uz moc
 
Hodnoť

 

Len nech sa elektricke auta rozsiria, potom sa vsetko pekne zdani a budeme mat nabijanie vs benzin 1:1
 


Najčítanejšie na SME Auto