SME
Streda, 27. január, 2021 | Meniny má BohušKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Prvá jazda s najpohodlnejším Chevroletom, ktorý láka cenou (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

Sieťku na minerálku
do mercedesu.
Ona Doňa
<< < 1 2 3 4 5 6 > >>

ona dona

aj hlupost je dar bozi, tak si vaz, ze aj ty si tiez nieco dostal....
 

Omg

tak toto bol riadny naklad, miroco :)))) Ale onodono sa otrasie a pojde dalej, bude trenovat trolling az kym ho nejaky admin nezmaze. :)

Inac vies, ako vznikli VWtrti? Obdobne ako ceed/i30. ajrton ma so svojim autom spolocne prekvapivo vela.
 
Hodnoť

 

Rozmyslam ze coasi tak GM chcu dosianut exportom Malibu do Europy. Ma tam nulovu sancu. Aj tuto ho budu kupovat hlavne pozicovne.
 
Hodnoť

prilis lacne

voz sa mi paci, celkom elegantna a lacna amerika, ako sedan by som to bral. chybala by mi moznost dodatocnej vybavy, ktora ori tomto modele nie je k dispozicii. ale ako dostupne 'lepsie' auto je ok, za mna ma nejake tie plusove body, ale netreba zabudat ze ide o lacnejsiu verziu luxusnych aut. ja mam fordika, ma to cervene podsvietenie, moc mi to nevyhovuje, akakolvek ina farba by mi sadla lepsie, ale viem s tym zit. Aby som to podal uplne mam s-maxa vo full prevedeni s doplnkami, konfig sa vysplhal na tazko uveritelnych 55k, zakl. verzia sa da kupit za cca 20k. kupoval som ho v lete 2011 v nemecku, napr. adaptivny tempomat do fordov na slovensku vtedy ani neponukali ! kara ma uplne vsetko okrem dvd prehravaca a displayov v opierkach hlavy.
 

 

fiha...
Uz si si tu virtualne vyhonil pero nad tym kolko si vysolil za svojho S Maxa (55K vyhodit za take priemerne MPV, tak to je uz fakt umenie), takye uz sa ti ulavilo?
No vidis, ja som si teraz kupil Astru za 14 500 EUR skoro v plnej vybave, tak to som asi uplny luuuuzer, vsak? Too cheap to be good...
 

 

......... Astra sa neda porovnavat so S Maxom, S Max je sportovy van a vyborny
 

 

Kde som prosim ta porovnaval moju Astru s jeho S Maxom?
Je mi jasne, ze typovo je to uplne ine auto. Ale opakujem, nechapem ako sa da do S Maxu napchat vybava (zrejme briliantami obsypany volant) za 55K EUR.
To je jedno, odbiehame od podstaty. Narazal som na subjekt jeho prispevku - prilis lacne...
Efekt snobizmu ja vysity. Presne jak v tom vtipe:

Stretnu sa dvaja slovenski oligarchovia:
- Cau, mas velmi peknu kravatu!
- ZE? Aj mne sa paci...
- kolko si za nu dal?
- 2000 EUR
- aj jaj, to si spravil chybu, tu za rohom ju maju v krame za 3000 EUR...
 
Hodnoť

 

krasne auto, kvalitne, spolahlive, urcite by som dal prednost pred nemeckymi srotmi ..
ma len jednu chybu: je tazke jak prasa a zerie aj travu pri ceste ...
 

2.4 liter je super

...z americkej perspektivy. Ked priemerny clovek nalozi 30000 km rocne na auto, poctiva atmosfera nepotrebuje udrzbu pred 200000km. Dnes su prakticky standardom zaruky na motor a prevodovku 5 rokov alebo 100000 mil. Tak sa vyrobcovia musia viac snazit.
 

ale aspon

ma poriadne motory. Rozhodne nesetril na motorizacia, ako to urobil vyrobca pri i40 a Optime. Ma sice tiez len 2 motory, ale bez 2 litroveho diesla dnes auto v tejto triede nemoze existovat. No ta hmotnost je naozaj dost velka. Ale aj Insignia je obezna. Snad sa casom GM podari daco s hmotnostou urobit. Inac nemaju sancu v znizovani spotreby. Ale sna ddojde aj na vysokopevnostne ocele...GM to dokaze, ved Corvette je prespikovana technologickymi vychytavkami a modernymi materialmi. Je to spicka vo svojej triede vzhladom na cenu za ktoru sa ponuka a potvrdzuju to aj sportove uspechy.
Jedno z mala aut, do ktoreho som si musel sadnut. Aspon kvoli tomu menu Impala...
 

 

Presne tak - hmotnosť dnešných áut je privysoká. Minule tu bol článok o novej Mazde 6, ktorá má tuším niečo okolo 1300 kg a to je poriadne málo na také veľké auto. Mazda používa vysokopevné ocele, nové technológie pri motoroch - na to, že boli tie benzínové motory nad 2l (tuším 2 a 2,4l) mali priemernú spotrebu okolo 6l/100km a to je super spotreba.
Navyše cena u Mazdy 6 je od 21 999€. Za tú cenu super auto v porovnaní s Chevroletom. Aj pán Chvála ho ohodnotil veľmi pozitívne!
Ja by som v tom mal jasno, čo kúpiť v tejto triede. Buď Mazdu 6, ktorá má naozaj veľa priestoru, sily, super spotrebu a je pekná, alebo Toyotu Avensis. Pritom sú to japonské autá = najvyššia kvalita!

Pridávam aj odkaz na článok o Mazde 6:
http://auto.sme.sk/c/6558256/t...
 

Normálne by som časť

výučby marketingu presunul na sme diskusie. Proste krásne vidno, že stačí 100x zopakovať hlúposť a bežný smrteľník si myslí, že je to pravda.
Vysokopevná oceľ - ostatní montujú vysokoslabú a preto v crash testoch majú rovnaké, či dokonca lepšie výsledky ako Mazda? Prečo CX-5 má príp. zaťaženie strechy ako Shitigo a prečo Tiguan má tvrdšiu strechu ako vysokopevná CX-5?
Japonská kvalita - rozvodové reťaze na Hondách, zadné nápravy na Civicoch, keď už spomínaš Avensis, tak xenóny, SkyActiv-D "pribúdanie" oleja a nutná výmena po 2000km, CX-5 trasúce sa zrkadlá a vŕzgania.
Japonské autá sú len ďalšie autá so svojími tromfami aj chybami. Žiaden zázrak, nič výnimočné, žiadna revolúcia. Netreba pre nich umelo budovať nezaslúžený piedestál, len preto, že sú japonské.
 

tie xenony

Buzol,
k tym xenonom na avensise tolko, ze to bol modelovy rok 2006. Navyse Toyota chybu uznala a celosvetovo ich vymenila zadarmo. Hodnota tych svetiel bola 1600 EUR + praca.
Zato VW group si neda namahu ani pridat 5cm k napajaniu baterie, aby bolo z coho ABG odstrelit. No a o rozvodovych retaziach by som sa tolko nerozkrikoval. OK?
 

 

No, ja by by som oznacil ponuku motorov za divnu, Teda, diesel je OK, ale ten benzin je nejaky cudny. Myslim tym to, ze ponuka nizky vykon. Na nasej strane Atlantiku sa Malibu ponuka s 3 motormi, 2.4l/182 hp, 2.5l/197 hp a 2.0l/259 hp. Vsetko benzinove stvorvalce s priamym vsetrekovanim. Ten dvojliter je preplnany a zrejme ma nahradit V6 v ponuke motorov.
 

Ono s tym znizovanim

hmotnosti to nie je az tak celkom suer napad. Iba pokial sa bavime o spotrebe a dynamike auta je to fajn. Ale ked uz je rec o bezpecnosti, tak to fajn nie je. Ked sa zrazia 2 auta, - obe mau po 5 hviezdiciek podla EuroNCAP, obe su vyssia stredna trieda. Jedno vazi 1730 kg, druhe 1400 kg. V ktorom by si chcel sediet?
Ja urcite v tom tazsom. Na vodica takehoto auta posobi pri zrazke mensie gravitacne pretazenie. A prave vysoke G-cka su u modernych aut s kvalitne navrhnutymi deformacnymi zonami dovodom smrtelnych zraneni. Taky predo-bocny naraz pri 50 km/h je fajn. Ale len dovtedy, pokial rtvoje auto neodleti ako handra a zrazka nebude mat nepruzny charakter. Na vodica budu potom posobit omnoho vyssie G-cka, aorta sa zvykne rozvibrovat a potom praskne.
Cize vyssia hmotnost americkych aut urcite nebude v tom, ze by americky GM nemal vysokopevnu lahku ocelovu zliatinu. V skutocnosti ju mali uz v case, ked europski vyrobcovia montovali auta z jednoduchyh plechov :-p
V tomto su amici dost popredu (materialove inzinierstvo).
Skor by som len povedal, ze niesu tlaceni do kuta nezmyselnym znizovanim vyrobnych nakladov a spotreby ako je to v EU.
Konkretne europski vyrobcovia uz 2 roky montuju auta pouzivajuc lacnejsie a mechanicky slabsie komponenty (kvoli krize a tlaku na subdodavatelov) ako bolo povodne pre dane modely navrhnute. Skuseny sertvisak ti to potvrdi. Spojkovy kotuc pre passat zpred 4 rokov vyzeral inac ako ten dnesny (pre identicky model), hoci katalogove cislo je rovnake.
Rozdiel je ale v kvalite pouzitych materialov (a v cene, samozrejme)
 

1/3 Ked si spomenul

vysokopevnu lahku ocelovu zliatinu, hned som pochopil, ze si odbornik na "materialove inzinierstvo" a presne vies, z coho sa auta vyrabaju.
Ved tak ako ty, aj kazdy servisak vie naprojektovat lepsie auto ako tim konstrukterov. Preco sa ale napr take mercedesy nezacali vyrabat v Hornej Dolnej na Slovensku, ale v zaostalom Nemecku, mi je dodnes zahadou.
 

argument na urovni :-p

Hlavne sa nepoto.. z tych genialnych nemcov.
A ak mas nejaky problemy na temu Horna Dolna vs nemecko, odporucam zacat studiom historie. Moznoze aj pochopis, preco sa ten medak nevyraba v hornej dolnje ale v nemecku :-D
 

Almico

problem je, ze jedna automobilka pouziva moderne technologie a materialy, druha nie. Ano, v pripade havarie vozidiel s odlisnou hmotnostou je vo vyhode tazsie auto i ked bez dobrej deformacnej zony to tiez nie je vyhra. Ale pokial nabura len to tazsie auto, urcite je to prenho velka nevyhoda.

Pri tych tazsich autach to ale nie je zamer, ale neschopnost automobilky prisposobit sa modernym poziadavkam. Bohuzial emisie tlacia na znizovanie hmotnosti nielen karoserii, ale aj znizovanie zotrvacnych hmotnosti casti motorov a preto tie diely s nizsou zivotnostou. To je dan za ekologiu, nie neschopnost konstrukterov motorov. Kazdy uradnik chce vidiet nizke cisla CO2, ale nevidi, ze ak sa ten diel musi vyrobit 2x, je to vyssia spotreba materialu a teda energie, co v konecnom je menej ekologicke, podobne ako nie je pravda, ze elektromobili su ekologickejsie...start stop system setri...

Teda problem pevnosti karoserie nie je v hmotnosti, ale v jej strukture a paradoxne aj vo vysokej pevnosti uchytenia predneho kolesa. Pekne to ukazali posledne americke crash testy IIHS, kde pohoreli skoro vsetky znacky.

http://www.iihs.org/news/rss/p...

No problem bol v zakliesneni predneho kolesa o prekazku a jeho naslednom vtlaceni do priestoru vodica. U aut ako napriklad Volvo, ci Acura sa koleso odtrhlo a auto pokracovalo dalej, teda spomalenie a deformacia priestoru na nahy boli podstatne mensie. Ci to bol zamer, alebo nahoda tazko povedat ( odtrhnutie kolesa na robustnom Volve urcite nebol zamer ), no na druhej strane Volvo pouziva dalsi pozdlznik, ktory je v tom videu dobre vidiet a urcite velmi pomohol, i ked acura to zvladla aj bez neho:-)

Dolezite na tom teste bolo, ze ukazal slabiny, ktore sa daju elegantne a pomerne jednoducho odstranit ( samozrejme az v dalsich modeloch ) vlozenim clenov, ktore zabrania zekliesneniu kolesa o prekazku a v pripade havarie ho natocia na opacnu stranu a tak sa koleso nezakliesni...
 

 

*** (príspevok porušil KÓDEX diskutujúceho)
 

Tak ako hovoríš

už vidím ako prezident nejakej spoločnosti, či nebodaj krajiny nepríde na šrote z Ingolstadtu, Stuttgartu ci Munchenu, ale na vyspelom ŠEVROLETE xD
Ale skús sa prosím zamestnať na Úrade pre ochranu ústavných činiteľov, našim stačia aj Chevrolety a možno sa aj dačo ušetrí (snáď na servise sa to auto nepreplatí 3x).

Skutoční revolucionári sú v tejto nepriaznivej dobe nedostatkovou komoditou!!!
 

<< < 1 2 3 4 5 6 > >>

Najčítanejšie na SME Auto