SME
Piatok, 4. december, 2020 | Meniny má Barbora, BarbaraKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Má prednosť semafor na ostrovčeku alebo značka napravo? (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 >

Hodnoť

 

nemám oproru v zákone, neviem citovať paragraf, ale poznám vela križovatiek, kde je v pravom odbočovacom pruhu osobitný semafór. Ak teda projektantovi križovatky záležalo na tom, aby aj odbočujúci šofér bol riadený semafórom, dal ho tam. Tu nie je, tak sa ním neriadim. Neriadim sa ani semafórom, popod ktorý neprechádzam, pretože potom by som musel brať do úvahy aj ostatné semafóry, popod ktoré neprechádzam, a to by už na mňa bolo moc, pretože ďalšia križovatka je o 100m ďalej, svieti....
 

 

ty si tu novy?

lebo toto je uz asi stvrty clanok kde diletant tvrdi, ze sa mas riadit semaforom umiestnenym nalavo od teba, a o pol hodinu bude v diskusii 100 prispevkov, ktore budu vysvetlovat, ako velmi sa diletant myli.

ale tak vies, navstevnost pseudoportalu klesa (preco ho asi spojili auto.sme.sk), tak treba rozduchavat vasne. a o rychlosti sa neda pisat kazdy den. iba kazdy druhy :)
 

 

tak, tu je original clanku ako bol publikovany, aj s gramatickymi chybami a preklepmi :
www.scribd.com/doc/110399131/

o semafore :
(3) Pri riadení cestnej premávky na križovatke
a) signál s červeným svetlom "Stoj!" znamená pre vodiča povinnosť zastaviť vozidlo pred priečnou súvislou čiarou (č. V 5a až V 5c), a kde taká čiara nie je, pred svetelným signalizačným zariadením,

- nech nam teda diletant vysvetli, kde presne treba zastavit, ak teda plati semafor aj ceste nalavo od neho.


So zeleznicnym priecestim je to este zaujimavejsie. Diletant sa odvolava na text vyhlasky vztahujucim sa semafory, zabuda alebo netusi vsak, ze o zeleznicnom priecesti sa pise aj v zakone. Takisto zrejme nema tusenie o Ustave SR:

Čl.2
(3) Každý môže konať, čo nie je zákonom zakázané, a nikoho nemožno nútiť, aby konal niečo, čo zákon neukladá.


Železničné priecestie
§ 27
(2) Vozidlá pred železničným priecestím sa radia za sebou v poradí, v ktorom prišli.
§ 28
Vodič nesmie vchádzať na železničné priecestie, ak
a) sa dáva výstraha dvoma červenými striedavo prerušovanými svetlami priecestného zabezpečovacieho zariadenia,

- Takze ziadne predbiehanie sa pred stojace auto c.1, ale ak tam nie je ziadne ine auto, Smejo moze pokracovat cez krizovatku az po samotne priecestie.
 

 

*** (Všetky príspevky boli zmazané na vlastnú žiadosť autora.)
 

 

obdivujem tvoju vytrvalost :)) boj s veternymi mlynmi :D
 

 

Presne tak, PZZ platí pre priecestie, a nie pre križovatku. Preto ak nezostanem stáť v križovatke, môžem cez ňu prejsť, aj keď blikajú červeneé svetlá na PZZ. Len nesmiem vojsť na priecestie. Jasné ako facka.
 

 

Nevadí že nevieš citovať paragraf. Jeden čo ich citovať vie, ale ich nechápe, tu píše články.
 
Hodnoť

 

novotny je k. o . k ot, toto uz je na trestne oznamenie
ale co sa cutovat, babkoherec na tej pseudoskole vela logickeho myslenia nepobral
samozrejme semafor na lavej strane mozeme ignorovat ... riadit sa má len podla znaciek a semaforov NAPRAVO alebo HORE nad jazdnym pruhom
 
Hodnoť

Bude veselo.

"Podľa predpisov teda značka umiestnená napríklad na ostrovčeku platí pre vozidlá idúce z oboch strán ostrovčeka. To platí pre všetky miesta, kde má značka cestu s rovnakým smerom jazdy aj po pravej a aj po ľavej strane." Vážne? § 60 ods. 7 : Zvislé dopravné značky sa umiestňujú pri pravom okraji cesty v smere jazdy vozidiel. Ak si to vyžaduje bezpečnosť a plynulosť cestnej premávky alebo nevyhnutnosť zvýrazniť dopravnú situáciu, je možné umiestniť zvislé dopravné značky i na ľavom okraji jazdného pruhu alebo cesty približne na rovnakej úrovni oproti sebe.
Takže znovu. Vážne platí pre vozidlá idúce z oboch strán?
 
Hodnoť

 

Diletant hádam až taký blbý nemôže byť. Podľa mňa už dlhodobo zavádza zámerne, aby sa tu následne rozpútala rozsiahla mnoho príspevková diskusia a potom môžu ukazovať inzerentom, ako sa im oplatí dať reklamu do SME, lebo je tu vysoká návštevnosť.
Iba že by nie, ale potom je to už pre diletanta na doktora.
 

 

Že by to vážne robil kvôli inzerentom?
Ale čo ak si to prečíta vodič amatér a na nejakej z xy podobných križovatiek v BA sa pred odbočením vpravo rozhodne, že zostane s krkom vykrúteným vľavo čakať na zelenú?
 

 

jedna taka krizovatka je Bajkalskej
 

 

nie... tá je horšia, tam je semafór po pravej strane ,ak sa otáčač nad tunelom, ale tiež tam nikto nestojí. Nejak sa vodiči dohodli, že platí pre odbočovanie do lava, a nie pre otáčací pruh.....
 

Zase taký zlomyseľný nie som, aby

som tam zostal stáť a urobil kolónu po Dunajskú Lužnú. Toť asi pred rokom bohorovne vysvetľoval, že tam ten semafor na odbočenie doľava neplatí, lebo to je už úplne iná križovatka.
 
Hodnoť

Semafor v Nitre

Nesúhlasím s autorom článku, no zaráža ma semafor v Nitre na Štúrovej ulici -- v mieste, kde sa odbočuje vpravo na ulicu Česko-slovenskej armády. Tento semafor je umiestnený na ostrovčeku vľavo, no zámerom projektanta zjavne bolo riadiť aj tento odbočovací pruh (semafor so šípkami). Na http://www.norc.sk/street-view... si dajte vyhľadať adresu "Štúrova 1427/2, 94901 Nitra-Staré Mesto, Slovakia".
 
Hodnoť

manuál

keď zlyhajú všetky logické riešenia, berieme do rúk manuál.
Rovnako v doprave... Dá sa podľa toho presne určiť kvalita pravidiel cestnej premávky.
Ale aj naopak, dá sa podľa toho presne určiť ***** ktorý potrebuje pre každú prkotinu osobitný výklad.
 
Hodnoť

AKO TO JE S CSS

Obdobný prípad, ako na prvom obrázku je v Podunajských Biskupiciach pri výjazde z Mramorovej na Ul. svornosti. Svetlá samozrejme pre pravé odbočenie neplatia, tam je iba DZ. Podľa správnosti s touto značkou by mal byť umiestnený žltý blikač na upozornenie na dávanie prednosti, ale signalizácia na križovatke bola postavená provizórne s káblami ťahanými vzduchom, tak sa blikač vynechal. Na Trnavskom mýte na pravom odbočení od Šancovej je samostatný semafor so šípkou práve na takomto ostrovčeku a samozrejme platí pre toto odbočenie. Na pravú stranu sa nedal umiestniť, nebol by tam viditeľný. To isté platí aj pre spomínanú Nitru, kde je dokonca združený smerový signál priamo a vpravo do chodcov, na ktorých upozorňuje žltý signál s tvarom chodca. Takže pokiaľ na ostrovčeku nie je smerový signál pre odbočenie vpravo, tak odbočovať sa môže, lebo neprekračujete stopčiaru, pre ktorú platí signál na ostrovčeku. Ale samozrejme takéto riešenie nie štandartné, ale platné a zrejmé.
 
Hodnoť

semafórový strom

najlepšie na celom článku je ilustračné foto - semofórový strom z Canary Wharf v Londýne, schválne som si ho bol obzrieť, zaujímavý kus moderného umenia...
 
Hodnoť

 

Dovoľte mi zauvažovať... Pri riadení cestnej premávky na križovatke sa používajú najmä svetelné signály trojfarebnej sústavy s plnými kruhovými svetlami alebo so smerovou šípkou (šípkami). Tieto signály, pokiaľ sa jedná o červený signál, nám zakazuje vjazd do križovatky (do križovatky!!!) - sme povinní zastaviť vozidlo pred známym miestom a pokiaľ sa jedná o zelený signál – ten nám dovoľuje vjazd do križovatky (do križovatky!!!). Ak rozumieme pojmu k r i ž o v a t k a a h r a n i c a k r i ž o v a t k y , tak nám pomerne jasne vyznie, že vodič odbočujúci na inkriminovanej križovatke vpravo a nerešpektuje svetelný signál s červeným svetlom – porušuje zákon! Opýtam sa – čím by sa vodič (idúci v tejto križovatke priamo) riadil, keby semafor jednoducho nefungoval – blikalo by tam žlté svetlo? Bol by na hlavnej, alebo by dával prednosť?
 

Keď semafor nesvieti, to nerieš.

Ale inak máš ty aj autor pravdu. Pokiaľ na sklíčkach nie sú šipky, platí to pre všetky smery a na červenú nemôžeš vojsť do križovatky. Nezávisí to od toho, na ktorej strane je semafor umiestnený. Môže visieť aj v strede križovatky na lanách a ty si povinný ho vidieť. No a hranica križovatky, ak nie je stanovená vodorovnou priečnou čiarou, začína zakrivením okraja vozovky... Teda to plné červené svetlo platí pre všetky smery. Kedysi bola vo vyhláške celkom slušne používaná plechová lacná zelená šipka znamenajúca presne to isté, ako teraz prídavná zelená šipka svietiaca súčasne s červeným plným svetlom. Teda, že môžeš odbočiť, ako dáš prednosť vozidlám a chodcom na ceste, kam smeruješ.
Ešte k semaforovej doplnkovej zelenej šipke. Máme to kúsok pred barakom a tak v 33,33333 % jazdím na červenú. Totiž idem ku križovatke, zelená šipka svieti a keď som meter pred čiarou, tak zhasne. Prechádzam na čistú červenú!!!! Nemám odkiaľ vedieť sekundu, kedy bez výstrahy zhasne. Hlavne, že plná zelená tých svojich pár sekúnd pred koncom začne blikať. Neznalí situácie začnú brzdiť ako zmyslov zbavení, naskočí žltá a potom červená s doplnkovou zelenou šipkou vpravo. Ale to už oba pruhy stoja... Oba sú iba odbočovacie. Na ktorú r i ť sú nám blikacie zelené?! Tie majú opodstatnenie v Rakúsku, kde sa na žltú do križovatky nesmie. U nás to je len zdupľovaná funkcia žltej, ktorá robí v križovatkách zmätok. Nebolo by lepšie, keby zelená odrazu zhasla a SÚČASNE so žltou by sa rozsvietila odbočovacia šipka? Bolo by jasné, aká bude situácia v križovatke po tom, ako sa rozsvieti červená. No a najlepší by bol návrat stabilnej plechovej zelenej šipky. Na tej križovatke tvaru T sú tie dva pruhy len na odbočenie vpravo a nie je tam žiaden priechod pre chodcov. Navyše nízka frekvencia na hlavnej by celkom slušne zrýchlila tie dva pruhy, kde autá čakajú na hranici prázdnej križovatky na svoju zelenú.
 

1 2 >

Najčítanejšie na SME Auto