SME
Sobota, 5. december, 2020 | Meniny má OtoKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Policajti budú kontrolovať zimné pneumatiky (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 3 > >>

Hodnoť

You shall not...

Balrogova by mohla aspon pravdu povedat. Ze ich pravym zmyslom a cielom je Vyberat a Buzerovat.
 

Ale toto nie

na letných gumách chodí v zimnom počasí len blázon
 

 

to je pravda. Ale co tak do konca tohto tyzdna, kto este nestihol prezut? Nastava Vyberat a Buzerovat.
 

 

Pokiaľ viem, vyhláška hovorí o súvislej vrstve snehu. Ja tu na západnom Slovensku žiadnu vrstvu nevidím. Zatiaľ jazdím na letných.
 

Samolitr,

celej život sem jezdil na letních, peněz nemaje. ted najednou kdaybych jel do Prešpurku s budu kupovat 4 zimní pneu??
 

 

zas netreba to prehanat. pravda je, ze letne a zimne gumy su pri cca 0 (+/-5 stupnov) stupnov porovnatelne, v minusovych hodnotach ale letna guma tvrdne vyraznejsie, preto na studenom asfalte napr pri -10 smyka neporovnatelne viac ako ked je +20, cize dramaticky straca prilnavost. zimna guma je sice od zakladu "smyklavejsia" (maksia), ale jej vlastnosti sa poklesom teploty pod 0 tak dramaticky nemenia, cize napr pri 0 stupnoch smyka rovnako ako letna, no pri -10 smyka ovela menej ako letna (kde je letna prakticky uz nepouzitelna, nedrzi nic).
pri snehu a lade nieje co riesit, prave kvoli sneu a ladu ma zimna guma lamely, ktore sa pri rozbiehani alebo brzdeni deformuju a vytvaraju male hrany, ktore sa "zakusnu" do snehu resp ladu. ale zas zimna guma nad +10 stupnov je blbost pretoze sa velmi rychlo prehreje a potom uz nedrzi vobec nic (pri ostrej jazde stacia 2-3 ostrejsie zakruty po sebe prejdene miernym kontrolovanym smykom a guma je vybavena a zacne sa spravat ako ste boli na snehu, lade)
 

 

Za nehody sú v prvom rade zodpovední šialení vodiči a nie pneumatiky. Počas väčšej časti doby za ktorú mám vodičák zimné pneumatiky vôbec neexistovali a napriek tomu tak rozbité autá pri nehodách ako sú dnes tak isto nie ! Za týždeň jazdenia dnes človek vidí toľko dopravných priestupkov ako pred 30 rokmi nevidel za celý rok a to takých, že človeku vstávajú vlasy dupkom.
 

 

Az zasnem nad takymito ucelovymi argumentami (ako v prispevku od wyllisa).
-----
Argumentuje tu situaciou spred 30 rokov ked na cestach bolo minimum aut a este s vykonom 50 koni !!
 

 

Ja žasnem nad Tvojou argumentáciou.
1. Pred 30 rokmi bolo snehu ešte viac ako teraz.
2. Aj auto s výkonom 50 HP dokáže prekonať 120 Km/hod.
3. Dnes keď niekto jazdí tak, že porušuje predpisy je veľký frajer, kým pred 30 rokmi sa za porušovanie predpisov šofér hanbil.
 

 

Hlavne si nepriznaj omyl - to je take slovenske.
----------------
1. mohlo byt aj 3 metre celu zimu ale ked ja na ceste vyrazne menej SLABYCH aut je jasne ze havarie budu o dost zriedkavejsie.
2. ano maximalka (ci akotak realne dosiahnutelna rychlost) 50 konoveho auta je 120kmh. Zatialco dnesne auta nemaju problem so 180kmh rychlostou (a plati ze dvojnasobna rychlost znamena niekolkonasobne dlhsiu brznu drahu a energiu).
3. to neviem exaktne posudit ale podla mna sa pomer ne/zodpovednych vodicov zasadne nezmenil.
 

 

1. Slabe auta - ale bez ABS, ESP, XYZ, ziadnou elektronikou, s inymi brzdami, auta, ktore nepresli takymi crash testami, nemali ani jediny airbag...
2. Aka je kriticka hranica na to, aby si sa na snehom pokrytej vozovke zabil? Bude nizsia, ako 120 km/h, nuz a vsetko navyse je uz len o tom, na akej vzdialenosti ta budu zbierat. Dnesni cestni frajeri by takymi frajermi v Skode 105 neboli, lebo aj takym tupcom by muselo byt jasne, ze ked sa v tom vyrube, nespasi ho nic, ani tie zimne gumy
3. Pomer nezodpovednych sa zmenil - vzrastol, kedysi neexistovalo, aby rodina mala dve, tri auta, deticky sa bez dozoru (psychicky) dospeleho nejazdili, nevyvazalli sa po sidlisku, neblbli, nesposobovali nehody. Pipinky nemali od frajerov ci tatkov auta, ktore nezvladali, netelefonovalo sa za volantom, neboli billboardy ani nic ine, co by odklanalo pozornost...dnes je viac blbov na ceste, ako tomu bolo kedysi a nie je to len hustote dopravy. Skus najst spred 30 rokov zaznam o tom, ze mladik,o ktorom je zneme, ze rad jazdil rychlo, zabil dve skolacky, ked vystupovali z autobusu preto, lebo si to valil po obci 80 km/h...
 

 

1. ale ved sa jazdili pomalsie a na ceste boli rovnocenne auta - tzn. ked sa naburali dve osobne auta neslo o nejaky Mercedes S vs. Skoda 105 ale o 2x Skoda 105.

2. kym dosiahne taka Skoda (ci ine typicke socialisticke auto) 120kmh to TRVA. Cize aj priemerna rychlost bola urcite nizsia. A na skoro prazdnej ceste je vyrazne mensia sanca ze ked ma stoci na snehu napalim to do protiiduceho auta (s odpovedajucimi nasledkami).

3. S tym by som si nebol isty - o havariach nezodpovednych komunistickych funkcionarov a ich rodin resp. "elity" (veklsaci) sa nikto nic nedozvedel - kedze oni boli nepotrestatelni.
Policia nemala tak sofistikovane pristroje (meranie rychlosti) ci tak rychle auta - takze bolo ovela tazsie odhalit takychto vodicov.
 

 

*** Po opakovanom hrubom porušení Kódexu diskutujúceho boli zmazané všetky diskusné príspevky tohto autora.
 

 

*** Po opakovanom hrubom porušení Kódexu diskutujúceho boli zmazané všetky diskusné príspevky tohto autora.
 

jho, zigulak s originalkami..

to bola sila... raz sme boli ako deti s rodicmi na navsteve a ked sme sa vracali, nasnezilo... no, a ked sme treti krat skoncili v jarku, putoval moj stokilovy stryko do kufra, a potom sa to uz celkom dalo...:D
 

Ale no!

Od osemdesiateho sme pekne prezúvali z letných OR6 na drapáky OR24.
 

 

*** Po opakovanom hrubom porušení Kódexu diskutujúceho boli zmazané všetky diskusné príspevky tohto autora.
 

Máte zceka pravdu,

je to na 100 procent tak. jestli Vm vstávají vlasy, nechte se ostříhat!
 

 

Zase to netreba preháňať. Guma je len guma, a ešte nedávno bol j na SME test zimných a letných gúm - v porovnaní to vyšlo takmer narovnako, žiadne výrazné rozdiely medzi nimi nie sú.
Takže zimné gumy nie sú žiadne spasenie, ale najmä dôvod na buzeráciu vodičov.
 

 

A hlavne business...jak bych vsechny ty gumarny zakazala :D
 

1 2 3 > >>

Najčítanejšie na SME Auto