SME
Piatok, 4. december, 2020 | Meniny má Barbora, BarbaraKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Prvá jazda: Toyota Auris výrazne zmenila charakter a dostala nový motor (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 3 4 5 > >>

Hodnoť

No...

podla udajov ta 1.6-ka ostala taka ako bola.
Napriek tomu, ze toyota vsadza na sportovost, by sa mala vratit k produkcii neznicitelnych aut, nie 'len kvalitnych'. Uznavam, lahko sa to povie ...
 

 

tak tak neznicitelnost. mojho 2 a pol rocneho Aurisa zoziera hrdza
 
Hodnoť

 

Ked som videl to auto 1x tak som si myslel ze si dizajnery to uz horsie spravit ani nemohli. Predok vcelku OK i ked nie moc vyrazny, zadok uplne mimo ako keby z ineho auta a interieru som uz vobec nemohol prist na chut najma tie vyduchy ma vyrusovali ako z aut z 90rokov. Avsak cim dalej tym viac sa za svoje prvotne povrchne hodnotenie hambim a to auto sa mi zacina pacit prave kvoli tomu ake je. Motoricky velmi vyvazene. Myslim, ze atmo-benzinaci si pridu na svoje...
 

 

tak tak,tiez som krutil ocami,ale postupne sa mi paci viac a viac.
a ked aj ostane u drvivej casti populacie skaredym autom,ma to vyhodu.skarede auta sa tolko nekradnu :)
 
Hodnoť

 

Tak toto auto milé dámy a páni je jedným z mála adeptov na moje ďalšie auto - s motorom 1,6 to bude super bomba auto :). Sú aj krajšie autá, ale Toyota je niekde inde, ako porovnateľné značky - kvalita a aj ceny doposiaľ nemali až také hrozné. Hlavne sa mi páčia vyjadrenia o športovom sedení, dobrom motore, prevodovke a Rasťove vyjadrenie "...lebo jazdí excelentne...". A práve preto ju chcem. Dúfam, že si ju pôjdu skúsiť aj priaznivci VW ;).
Keď sa začne predávať, tak ju na 100% pôjdem pozrieť. A viete čo - nový Auris sa mi páči! Nie je nemastný/ neslaný ako Golf aspoň budí nejaké emócie :).
 

Len ci budi tie

pozitivne emocie je uz otazne.
 

re:

po 80k km na starom aurise sozial edition 1,6 124k 5m/t mozem skonstatovat, ze je to absolutne skvele priblizovadlo. Podvozok mierne vyssi a maksi oproti mazde3 a nissanu almere, ale tvrdsi ako na megane. Take prijemne zvezenie ak od toho clovek neocakava sportovu jazdu. A co sa tyka toho designu, ak ma clovek obmedzeny budget, tak na dizajn z vysoka se*ie, ci sa mu paci alebo nie. Tym hyiundaiovskym zadnym svetlam sa nevyhol ani FoFo3 a trend tej prednej masky nasadila toyota pri avensise poslednej generacie takze je zrejme ktorym smerom sa bude toyota uberat. Tie aurisy pre europsky trh su vyrabane v turecku btw, preto taka dobra cena.
 
Hodnoť

Auris

Dizajn auta je vcelku subjektivna vec. A hlavne ked sedim dnu a na auto sa z vonka takmer vobec nepozeram. Ja ak by som si mal kupit toyotu tak urcite nie kvoli dizajnu. Ale pravdu povediac kvoli dizajnu som si zatial nikdy nekupil ziadne auto. U toyoty si cenim spolahlivost. Zatial auta kupúujem max na 5 rokov. Ale ak by som mal kupit auto na viac rokov ako 5 tak toyota by bola mojim favoritom pre svoju spolahlivost. Inac mne sa novy Auris celkom paci.
 
Hodnoť

 

Hodnotenie dizajnu je vždy veľmi subjektívne. Spredu je to Toyota, väčší Yaris, za zadnú časť by sa Hyundai hanbiť nemusel, presne tieto zadky a najmä svetlá robí práve on. Ja osobne som dosť alergický na tie zadné bočné okná v tvare obráteného trojuholníka, má to každý druhý hatchback a SUV. Tu by to chcelo viac fantázie od dizajnérov, aby pri bočnom pohľade netrvalo celé sekundy určiť, či to je RAV4 alebo KIA alebo Hyundai alebo Astra alebo Outlander...dalo by sa písať. Interiér vyzerá veľmi pekne. Ale posudzujem len foto, často in natura sa názor zmení. Niekedy k horšiemu, niekedy k lepšiemu. Ale nepochybujem o tom, že zákazník Toyoty kúpi určite veľmi dobrý Auris. Podľa mňa ako celok slušná práca od Toyoty.
 

kvalitne auto, svojim sposobom aj pekne

ale preco tam nedali poriadny motor, iba hentake lenochody? 1.6 valvematic bude v beznej prevadzke zrat 7 - 7,5 na sto km a je to lenochod. Ten dvojlitrovy turbodiesel je usporny, ale je to megalenochod. Za tie prachy co za to chcu tomu uz trosku mohli aj osolit, nie tam davat ako top motorizacie agregat z traktora resp. maloobjemovu atmosferu. Malo muziky za vela prachov. A nic na tom nezmeni ani fakt, ze je to kvalitne urobene auto, ze ma slusnu vybavu.
 

 

Neviem, co povazujes za lenochod, ale aspon tabulkovo su to uplne normalne motory v tejto kategorii.
Ano, su znacky, ktore ponukaju o dot silnejsie motory, ale tam je uz aj o dost vyssia cena.
Kolko ludi si podla teba kupi taky Golf GTI alebo GTD, ci aspon 150k Focus?
V reali si absolutna vecsina zakaznikov v C-segmente aj tak kupi auto tak do 100 kw.
Myslim si, ze co sa tyka dieslov, tak by som pockal kym Toyota zacne do svojich aut montovat motory od BMW.
 

RE:

Potrebujes jazdit F1? Kde v beznej prevadzke na slovenskych cestach potrebujes iny motor? Vsade vela radarov, klukate okresky a navysse nekvalitne. Alebo jazdis po cestach v Nemecku?
 

jj jazdim po nemecku

- teda vacsinou. Ale o to nejde kde jazdis. Ani nemusis jazdit rychlo, alebo nebezpecne, aby si odcenil vykonovui rezervu. Skus sadnut do kary s poriadnym motorom a rychlo sa ti to zapaci. Ja teraz nepisem o 200 koni a silnejsich motoroch. Mam na mysli bezny cca 160 konovy motor, ktory, pokial je to moderny TB a aleboTD, zerie o liter az dva menej, ako ta jedna sestka, pritom ponuka omnoho lepsiu dynamiku.
Proste to auto ponukaju s uplne tuctovymi a nezazivnymi motormi. Pred 6 rokmi to bolo dost dobre, teraz je top vsak uz o nicom. Japonci su ale taki- za aspon mierne nadstandardnu kvalitu si musis nehoprazne zaplatit. Dost podobne ako nemecke znacky.
 

RE:

Nudny ale spolahlivy, co sa zatial o TB malolitraznych motoroch povedat neda. Vid problem VW s retazou a zivotnost tychto malolitraznych turbomotorov je este tiez vo hviezdach, kedze su tu kratko. 1,6 atmosfera je overena a spolahliva. Toyota tymto autom oslovuje mlade rodiny. Auto je nenarocne na prevadzku. Toyota sa nesnazi vzbudit emocie ako alfa, neponuka supervykone turba. Ma inu cielovu skupinu.

ROzumiem vykonovej rezerve pri prebiehani, ale moja skusenost je ze predbehnes, nahanas sa a prides o 10 min skor ako ked sa nenahanas.
 

 

TB 160+ k co jazdi za 5 litrov?
Ako for dobre.
 

ale zabudas ze

su rozny ludia, ktori si kupuju rozne auta, z roznych dovodov:
-cena
-design
-spotreba
-spolahlivost atd...
na dochadzanie do prace po trase ktoru som chodieval by som potreboval nieco co vie auto predomnou preletiet / nadletiet a nie predbehnut, takze zivit nejake turbo je uplne zbytocne, co sice potesi za jazdy ale nepotesi pri spotrebe a servise. a nove auto nekupujem, lebo sa neoplati, takze niekto riesi aj to co ho bude stat servis. ten 2l diesl co maju, ma celkom fajn tah co som videl, a nie kazdy potrebuje predbiehat a blaznit sa, nakolo na 60km trase neziskam nic. pozeras sa na to z pohladu ineho cloveka ako toho kto si to auto kupi v azii, jp, alebo nejakeho cloveka v de. tak ako turbo motory a modely smeruju niekde a najdu si svojich zakaznikov, rovnako to robi auris s jeho motormi. mne sa paci, ale iba zvonku, ale neriesim to nejako, je to len auto...viac sa mi paci predchadzajuci facelift, hlavne interier.
 

Jasne, ze je

velka vykonova rezerva pohodlna. Ale kto vie aj rozmyslat a nepotrebuje sa pretekat pohodlne odjazdi beznu jazdu aj s tymi 80kW.
 

 

Bol si sa už previezť? Jazdil som aj predošlú generáciu 1,6-ky a lenivé to rozhodne nebolo. Dokonca ani dlhodobý priemer spotreby nebol tak vysoko, ako odhaduješ.
Myslím, že zrýchlenie na stovku za 10 s a maximálka 200 km/h je aj tak viac, ako dovoľujú jazdiť naše cesty.
 

no prepac

ale podla mna 10 sekund z 0-100 je podla mna na taketo drahe auto uz naozaj lenive. Okrem toho, je to atmosfera, co znamena, ze pokial tom u nedas riadny zahul, tak to proste nepojde. Tiez som jednu dobu jazdil na atmosfere- a vobec nie slabej- bol to 135 konovy dvojliter, vyborny motor, auto s nim dalo stovku za 9,0 ! Vtip bol v tom, ze pruznost bola pomerne zla. Pokial to nemalo aspon 3400 otacok, tak to auto bolo na dnesne casy lenochod. Potom sa to pekne roztocilo, to ano, ale ak si na tom chcel chodit s tym, ze si vyuzival potencial motora, tak to zozralo 9-9,5 l /100 km.
Dnes mas motory, co pri rovnakom style jazdy nepotrebuju tocit viac ako 1500-3500 otacok, su omnoho pruznejsie a navyse zeru o 3 litre menej pri danom jazdnolm style.
Na druhej strane ale priznavam, ze na dobre sa lahko zvyka, a moj nazor na to, co je a co nie je lenive auto, sa za posledne roky vyrazne zmenil :-p
 

re:

Pre narocnejsich tu doteraz bol auris d-cat 2.2, ktory sa u nas nepredaval. Auris je rodinne auto na denne uzivanie. Neviem ako dlho vydrzi TB alebo TD bez nezavisleho ohrievaca pri kazdodennych studenych startoch z prace a do prace, ale po 80k na tejto 1,6 mozem povedat ze stale frci ako nova. Neviem osobne co ocakavate za 13,5k eur ale ak chcete ekochrusta od fordu alebo dvojliter mazdy3, alebo koncern tak sa cena pohybuje okolo 20k eur. Okrem toho, auris je vysoke auto s vysokym podvozkom a makkym pruzenim, takze je celkovo zbytocne do toho pchat nejaky silnejsi motor. Ak niekto chce silne auto tak sa vacsinou obzera po trochu inom segmente. A ano, je prijemne bafkat si to po dialnici 150km/h pri 1800otackach ale za vykonovu rezervu ktoru mozno niekedy vyuzijem si nebudem priplacat 70k a dalsie 2-3k rocne na vydavkoch.
 

1 2 3 4 5 > >>

Najčítanejšie na SME Auto