SME
Piatok, 4. december, 2020 | Meniny má Barbora, BarbaraKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Obetí ciest na Slovensku ubudlo, môže ich byť historicky najmenej (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku


Hodnoť

Inde je pricina: benzin zdrazel

a tak ludia nejazdia na rychlost ale na spotrebu
ale v podstate je to dobre

s prehnane vysokymi pokutami nesuhlasim
pre obycajnych ludi su likvidacne a teda nespravodlive ...
 

 

Samozrejme rozdiel je o ake pokuty sa jedna. Za rychlost bych dal aj 5 nasobok tych aktualnych, za alkohol by sa mal brat vodicak na 5 rokov a v pripade opakovania natrvalo. A tak isto za zabitie cloveka autom pod vplyvom alkoholu alebo pri prekrocenej rychlosti by mali byt ties vyssie tresty.
 

inde je pricina : statistiky klamu

RS sobota kaufland. Zapis od sanitkarov je jednoznacny - havaria na prechode, lekarsky zapis - prisiel dopravny policajt, pacient nereagoval - a manzelka ked bola na policii po policajny zapis - havaria sa "nenašla".

Neregistracia havarii, alebo vyhrazky leziacim v nemocniciach.... standart
.
Hornad pri Krompachoch - havaria sa nestala, tí dvaja sa utopili,...

Policajti robia vsetko, aby neregistrovat havarie. Poznam pripad, ked policajt "odovzdal odznak", ked jeho kolega zrazil ciganca a prinutil rodicov, ze chlapec spadol sam na bicykli - chodiť uz nebude... ten chlapec...

ALe odmeny budu.
 
Hodnoť

 

dufam, ze prave pripadnutie vianoc na pondelok sposobi take zacpy, ze aj najvacsi k...i pochopia, ze sa neda nikam ponahlat
 
Hodnoť

teda neviem..

... ale to sa nedalo s takymto clankom pockat este 2 tyzdne? A napisat, ze bud sa to dodrzalo, alebo nie... plus zvysok clanku o pricinach mohol zostat...
.
nemuseli tu byt spekulacie, ci sa cez vianoce zabije dostatocny pocet ludi...
.
akoze este by som pochopil takyto clanok niekedy v juni o ocakavaniach, ako sa vyvija nehodovost.... ale napisat to fakt 2 tyzdne pred koncom roka?
.
ci to uz od zajtra mate vsetci v SME dovolenku?
 

...

tento clanok uz mohli v pondelok zverejnit pred tym ako uz cely tyzden pendluju ludia z BA na vychod. Scasti posobi aj teraz uz ako prevencia, aby ludia mysleli na to ze si treba davat pozor aj pred vianocami.
 

no mysleli si

ze dnes bude koniec sveta, tak sa chceli stihnut pochvalit "dobrými" statistikami.
 
Hodnoť

zaujimavy graf

v case meciarizmu to islo rapidne hore. vtedy si zacala spodina kupovat bavoraky.
 
Hodnoť

Zlé vyhodnotenie príčin.

1.Policajti znova merajú na bezpečných miestach, nestoja na vražedných úsekoch. V meste využívajú náhle klesanie keď vodičovi ujde tachometer o pár km/h. Ich meráky majú nepresnosť merania +-5% ale dávajú pokuty za 57km/h pričom do 55km/h do 10% sa nemajú dávať pokuty. Keď od 57 odrátam 5% t.j.2,85km/h, dostanem 54,15km/h !!!! to je menj ako 55-pokuta by nemala byť.
2. Len rýchlosť nie je príčinou. Som denne na cestách príčínou je nesprávna, riskantná a nebezpečná jazda a potom slabá predvídavosť. Toto však nikto nepokutuje. Ja by som za spôsobenú nehodu dal vysokú pokutu a trebárs aj náhradu škody- časť. Teraz všetko kryjú poisťovne- prenesením na nás všetkých v cene poistky.
3. Samozrejme príčinou lepšieho výsledku sú hlavne leošie cesty, nedostatok peňazí na pohonné hmoty, tresty za alkohol. Rýchlosť určite nie- všetci jazdia rýchlo a prekračujú rýchlosť- aj ja.
Nebezpečím je veľká miera moci u polície, ktorá neladí s mentálnou úrovňou a úrovňou serióznosti polície.
Počul som o prípadoch vyžadovania sexu alebo orálu od mladých vodičiek apod. Ako sa ubránite keď vám takýto úchylák ukáže drogy, že ich práve našiel vo vašom aute????!!!
 
Hodnoť

 

z grafu vyplyva, ze zmena cestneho zakona sposobila zmensenie poklesu mnozstva usmrtenych na cestach...zaujimave
 
Hodnoť

Ide to výborne.

Ak sa Slováka spýtate, kto sa má starať o bezpečnosť na cestách, odpovie polícia. Nie je to tak. Aj cesty, aj autá sa zlepšujú. Ale aj spoločnosť začína venovať väčšiu pozornosť. Štartujú materské školy, základne školy, autoškoly, ktoré menia prístup k bezpečnosti. Sú aj občianske združenia, ktoré bezpečnosti pomáhajú na cestách pomáhajú. Rok 2020 sa blíži.
 
Hodnoť

Pocasie

Uz druhy rok poriadne neprsalo a v zime bol sice mraz, ale cesty vacsinou suche.
Staci aby sa toto zmenilo a buraciek bude habadej.
 
Hodnoť

Clanok vobec nespomenul, ze

z ciest zmizlo vela starych haraburd vykupenych pocas krizy pred niekolkymi rokmi. Tie boli pricinami a pohrebiskom stoviek zivotov. Ten vykup by mali este zoparkrat zopakovat. Na druhej strane v snahe vyzberat viac penazi od vodicov zavadzaju idiotsku registracnu dan za "nadmerny" vykon novych automobilov. Toto iba povedie k dalsim umrtiam, pretoze slabe motory nedokazu zabezpecit rychle predchadzanie ci vyhnutie sa kolizie zapricinene inym vodicom. Okrem toho, aby auto so slabym motorom nebolo uplne "lenive" musi byt omnoho lahsie co moze a aj je pricinou nedostatocnej konstrukcii, aby ochranila posadku vozidla. PROSIM VAS ZRUSTE TIE STUPIDNE DANE ZA VYKON A OBJEM!
 

Nech to už spôsobilo čokoľvek,

stále je to vynikajúca správa. Z vyše 800 na menej ako 300... Perfektné.

A čo sa týka vyššieho zdanenia silných áut - iba hlupák môže popierať argument, že vyšší výkon láka k vyššej rýchlosti a s vyššou rýchlosťou sa prudko zvyšujú následky prípadnej nehody, od zranení až po smrť. Áno, zbohatlíčka v aute "s dostatočnou konštrukciou," aby som ťa citoval, odišla z nehody po vlastných, spitá a sfetovaná, ale čo ľudia, ktorých zabila? Ak už niekto trvá na tom, že bude po ceste jazdiť na tanku, tak nech za to zaplatí viac ako bežní ľudia v bežných autách. Lebo práve tých potom ohrozuje, zatiaľ čo sám je v bezpečí a často ani nevníma, že ide nebezpečne rýchlo.

Ďalšia vec je, že s rozšírením a cenovým prepadom GPS navigácií v kombináciui s mýtnym systémom, čo máme, nie je nepredstaviteľná možnosť, že autá budú povinne vybavené zariadením na kontrolu rýchlosti a po jej porušení prevádzkovateľ automaticky vyfasuje pokutu. Potom by počet mŕtvych klesol ešte o nejakú tú stovku ročne, ale najmä: cesty by začali slúžiť ako prepravné trasy, nie ako bojiská frustrovaných kohútov, ktorí sa opájajú adrenalínom a pocitom moci, ktorý inde ako za volantom nemajú z toho či oného dôvodu šancu zažiť. Len tak na okraj: priepustnosť ciest by sa zvýšila, pretože premávka na nich by bola rovnomernejšia, ale to je len taký drobný bonus k ochrane zdravia a života.
 

Vidiet, ze toho vela nenajazdis

Predbiehanie po typickej slovenskej (klukatej) ceste prvej ci druhej triedy pri rychlosti predbiehaneho auta povedzme 80km/hod moze trvat zopar sekund alebo aj pol minuty. To moze robit z bezpecnostneho hladiska velky rozdiel. Samozrejme, ze ked je vsetko volne a priehladne tak nie su problemy predbiehat ani pre zdochynajuce stariny, iba to trva vecne. Ludia maju tiez zle odhady, prilis si trufaju a potom sposobuju v tom lepsom pripade zbytocny stres, sebe aj inym. Ked vsak ma tatos silu, tak staci stupit na plyn iba o trochu viac a vsetko je v poriadku. Myslim, ze si jeden z tych tak trosku vymytych mozgov co si mylne myslia, ze velke vozy robia problemy. Zvacsa vsak opak je pravdou. Ludia co maju silne kary sposobuju omnoho menej nehod ako zvysok a to myslim samozrejme relativne, nie z dovodu, ze ich je menej. Zdanovat bezpecnost je totalna volovina.
 

 

80 km/h na kľukatej ceste 2. triedy je pre teba dôvod na predbiehanie? Keby si šiel aj ty 80, kým nedôjdeš na rovinu či do cieľa, alebo kým pomalšie auto neodbočí, by pre teba znamenalo stratu celých 20 sekúnd či azda nepredstaviteľné tri minúty a preto musíš predbiehať za každú cenu, v zákrutách, kdekoľvek? Aleby by sa ti len scvrklo už aj tak dosť utrápené ego?

Tak potom plať.
 

 

Dnes ste odoslali dva diskusné príspevky.

nechapem, ja ze som odoslal tri :D

tak si pochutnam..

no daj zrychlenie 79konoveho auta z 60 na 90 napr, napr predbiehas autobus.

ono vies, ja nemam problem s pomalym vodicom, ale nemam rad, ak idem napr z hainburgu (nakup v rakusku) a ide niekto 60kmh, na suchej ceste kde je legalne ist 100kmh
tych 60 myslim gps, a kolise 50-80 a naopak..

zbytocne sa tvori kolona, odstup je coraz mensi (tazko to dodrzis, ak nie je rychlost konstantna), tazko sa vyhyba takto kanalom a vymolom, a podobne..

najlepsie je ze brzdi v zakrute, alebo este pred, alebo len tak na rovinke, ale to je uz offtopic..

to nie je bezpecne cestovanie.

a vies, takto sa najde aj jeden v protismere a uz ani bougatti ti nepomoze..

jedine monster truck, aby si to dal cez pole/Dunaj..

pointa je, ze mam nakupene mliecne vyrobky a podobne, ktore potrebuju chladenie, a kym sa dostanem do 70km vzialeneho mestecka od hranic, tak koniec..

pytam sa, ak by som isiel 30kmh predtym co isiel 60kmh na 100kmh, s rovnakym argumentom "ale ved kam sa ty ponahlas? do hrobu?" co by asi tak urobil? ak by ma predbehol, je to pokrytec.



no nemienim provokovat a riskovat, radsej vyuzijem par stoviek newtonmetrov a uz ma neohrozuje, zaroven nevytvaram umelu kolonu, kde skor ci neskor niekomu rupnu nervy, napr v podobnej rachotine s 50konmi a zabije niekoho kto ide proti alebo vyblokuje niekohodo stromu.

vysoky vykon neznamena okruhovu jazdu, to povie len clovek, co NIKDY v silnom aute nesedel, aby bolo jasno, kludne sa o to stavim, pretoze ak by si mal fakt silne auto (nemyslim golf 140k), tak by si mal strach dat pedal na podlahu, lebo auto zacne blbnut tak, ze pod sebazachovy zaklope na hlavu skor, nez zacnes blbnut.

to sa ale na 1.2 aute neda, lebo tam dupes plyn az do asfaltu, a nejde a nejde..

ono dalo by sa velmi teoretizovat, kto je na vine, kto nie je na vine, ale pytam sa na toto:

kalinak hovori, ze dialnice su NAJBEZPECNEJSIE, no preco 50% radarov sedi prave na dialnici?

chcu aby bolo nebezpecnejsie ? (je dokazane ze radar generuje obrovske riziko, lebo vodic insinktivne upne na brzdu a retazovka je na svete..)


thak o com to je ?
 


Najčítanejšie na SME Auto