SME
Piatok, 4. december, 2020 | Meniny má Barbora, BarbaraKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Prišli ste z hlavnej cesty? Kým križovatku neopustíte, ste stále na hlavnej (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku


Hodnoť

 

no vy dvaja izolanti ste sa nasli...
 

aplikujme

vetu z minuleho clanku:
Tomáš/Peter/ hocikto šiel po jednosmernej ceste. Cúvať v nej nemohol, inak by porušil predpisy. Ak by nebol v jednosmerke, lepšie by urobil, ak by sa otočil a vybral sa inou cestou.

take typicke, alibisticke
 

 

Vždy sa tesím na nový príspevok samozvaného odborníka novotného, čo zas vypotil :D
 
Hodnoť

 

Nie je náhodou otáčanie sa v križovatke zakázané ????
 

 

iba v riadenej krizovatke (alebo ak je tam znacka zakaz otacania)
 

 

Ty si tiez odbornik :). Dufam, ze este nemas vodicak. Ked ho budes robit, pozorne pocuvaj ;)
 
Hodnoť

 

*** Po opakovanom hrubom porušení Kódexu diskutujúceho boli zmazané všetky diskusné príspevky tohto autora.
 

Nepochopil som

Ja tu krizovatku dobre poznam, ale podla clanku som nepochopil takmer ziadnu informaciu, ktoru chcel autor publikovat.
 

 

To nie je podstatne. Autor niečo napísal takže v práci vykázal nejakú tu činnosť. :D
 
Hodnoť

 

No prečítal som si článok niekoľkokrát a pochopil som to takto:
-
Pri otáčaní o 180° na mieste, kde je to možné, dám prednosť najprv električkám (ak na mieste premávajú) a potom vozidlám oproti (myslím z perspektívy, ako ju mám pred križovatkou - teda autám na obrázku z hora). Potom sa dostávam na cestu, ktorú chcem: ak by v takomto prípade išlo z ľava (obrázok) vozidlo dole (obrázok) a ja by som vlastne tiež chcel ísť dole (obrázok), tak napriek všeobecnému pravidlo o prednosti pri odbáčaní do ľava a prednosti protiidúcich vozidel mám prednosť.
-
uznávam, že to má čosi do seba, ale rozhodne by som to neriskoval a takéto jednoznačné závery tu nedával.
-
Radšej by ste sa mohli zamerať na skutočnosť, že niektorí vodiči sa nevedia otáčať v takejto križovatke (pri otáčaní sa držím čo najviac naľavo, pri odbočovaní cez stredový pás naľavo, pričom nechávam priestor protiidúcum otáčajúcim sa)
.
A na záver dodám (možno ako radu) : Bolo by fajn ku každému problému spraviť interview s policajtom.
 

Si normalny?

Interview so zelenym mozgom? A co sa ho chces pytat? Ved je uspech, ked policajt pochopi jednoduchu holu vetu, nie to este otazku a navyse aj obrazok k nej.
 
Hodnoť

 

A co tam hore ako opustam krizovatku? Som stale na hlavnej, ci uz davam prednost sprava?
 
Hodnoť

 

V prvom rade - najdôležitejšie je to, po akej ceste do križovatky vchádzam. Nie kam z nej odbočujem! Ďalej - otáčanie je v podstate odbočovanie vľavo (pokiaľ sa jedná o prednosť v jazde). Takže vodič otáčajúci sa v uvedenej križovatke, dáva prednosť protiidúcim, električkám... (ten prichádzajúci z vedľajšej a odbočujúci vpravo mu musí dať prednosť a musí mu umožniť zaradiť sa do ktoréhokoľvek jazdného pruhu. Klasika - žiadny problém.
 
Hodnoť

 

Ak ide auto z vedlajsej rovno alebo dolava, je tato polemika bezpredmetna, pretoze pri otacani o 180° sa ma drzat uplne pri lavej strane (auto z vedlajsej ho teda mina po pravej ruke) a nepretinaju sa im tak jazdne drahy. Ak odbaca auto z vedlajsej doprava, tak zdravy rozum a ohladuplnost hovori po otoceni sa drzat vlavo, aby som umoznil aj autu z vedlajsej vyjst na hlavnu.
 
Hodnoť

Chyby

V clanku su preklepy. Ale pochybujem, ze si ich autor po sebe opravi.
 


Najčítanejšie na SME Auto