SME
Sobota, 5. december, 2020 | Meniny má OtoKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Pozrite si 10 najvážnejších dopravných nehôd na Slovensku v roku 2012 (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku


Hodnoť

 

tak toto je riadna loteria, jazdit medzi takymi hazardermi :/
 
Hodnoť

 

a keby niekomu malo bolo a trebalo este dohovorit tak niekolko desiatok brutalnych havarii aj tu: compilations.prochan.com/accidents/t/6e6_1356694240

v zatacke treba predvidat UFO, zrana v dedine na ceste zahradnych trpaslikov a na vypadovke treba pocitat s lesnymi zvieratami, ktore na ceste hraju marias. neviem preco ludia degradovali soferovanie auta na valkanie cesta na chleba doma v kuchyni. soferovanie kopy zeleza 100km za hodinu nie je pre kazdeho. keby niekto prisiel do minulosti a povedal ludom, ze sa zachvilu bude jazdit po jednej ceste 100km/h a po tej istej budu chodit v protismere tiez take auta, tak by nam zamavali, ci sme ok. dnes sa kazdy tvari ze auto je len hologram a nic sa nemoze stat.

ved. v tej kompilacii vyssie bolo takych tiez niekolko a uz nemusia rozmyslat ani sa ponahlat ani nic. uz nie su. jedno maju vsetci pri havarii spolocne: pred nou nemaju cas, po nej maju zrazu strasne vela casu. niekedy az nekonecne vela :(
 

 

video celkom drsne ale niektore by som odtial povyhadzoval, mozno polovicu... pri niektorych videach ma ale az mrazi. za volantom pri niektorych ukonoch sa neviem suvisle rozpravat so spolujazdcom, obcas ani pocuvat, napr pri predbiehani na cestach typu donovaly, MT-RK. nechapem co robia ti vodici, ked vidia proti sebe auto a aj tak v krizovatke odbocuju atd...
 

 

V mojich vodicskych zaciatkoch som pri soferovani vobec nebol schopny sa s niekym rozpravat a ani niekoho pocuvat. Bolo to tym, ze som sa sustredil iba na jazdu a na nic ine. Ale cim dlhsie vacsina vodicov jazdi, tak zrazu zvladaju pocas predbiehania este aj telefonovat, a nebude to tym, ze sa tak vymakali, ale skor tym, ze sa nesustredia plne na jazdu az na to raz doplatia.
 

No ked sa pozries na to, co sa aj tu

na SME vypisuje, tak prides na to, ze najdolezitejsia vlastnost auta pre Slovaka je zadny nahon, prip. Megane RS pre prejazd zakrutou v maximalnej moznej rychlosti (prejazd v rychlosti o 20-30km/h menej je uplne neakceptovatelny), vypinatelnost ESP, ABS, signalizatora nezapnutych bezpecnostnych pasov, vymontovanie airbagov, dojazdievanie pneumatik na zakonom povoleny limit a chvalenie sa, ze to-ktore auto ma uz 400 000km a 10 rokov a je bez poruchy (okrem hrdze a super zastaralej aktivnej aj pasivnej bezpecnosti).
 

 

ale no.. stavim sa ze keby sme vsetci mali "das auto" tak taketo nehody sa nestavaju :-)))
 

No urcite by bolo menej smrtelnych nehod

keby ludia mali Das Golf 5/6/7gen alebo Passat B6/B7 alebo Polo 5gen ako tie vraky typu 20 rocny Mercedes alebo Felda alebo Mazdicka 323, 626 alebo auto ako takmer kazda Vrakota (najnovsie Aygo a Urban Cruiser, starsie Corolla, RAV4). Ale to plati aj pre Golf 1, 2, 3.
 
Hodnoť

 

Simonka, cislo 1000 znamena TISIC....tisic dopravnych nehod (nehovorim o skodovych udalostiach), sa stane ani nie za mesiac...
apropo, ktore su to tie smrtelne nehody, ktore v tomto rebricku nie su, a su podla vas menej vazne ako tie y vasho rebricka kde umrtia neboli..narazam na ten bombasticky titulok..

PS:preco ludia nerobia to na co maju?!
 

 

lebo sefredaktorom uz nie je Jezik, a namiesto pisania pravdy a faktov hyenam lepsie platia za manipulovanie verejnosti. ale tuto simonka je len nedovzdelana, jedinou jej kvalifikaciou na motoristickeho novinara je, ze chodila s automechanikom.
 
Hodnoť

prechod pre chodcov

jedna nehoda bola aj v Tlmacoh (viac ich bolo, ale ked pisete o smrtelnych...) Skoro rano sa pan ponahlal na autobus, tak sa rozhodol prebehnut prechod pre chodcov nedbajuc na ostatnu premavku. Dobehol si po smrt. Len dufam, ze vodic je v poriadku a nenafukal. Lebo by to zvlili naneho :(
 
Hodnoť

Ad 5...balans...

...vozidlo dostalo balans...
------------
čo to je za terminus technicus a skade sa nabral ? Keďže BALANCE (angl.) je rovnováha, vyvážený stav, potom dostať balans by bolo dostať sa do rovnováhy a nie naopak - dostať sa von z rovnováhy. Takisto, balansovať (napr. na lane nad priepasťou) je udržovať rovnováhu, robiť kadejaké korekčné pohyby v snahe udržať rovnováhu. Tu sa však dáko zaužívalo, že "dostať balans" je vyletieť z rovnovážneho stavu...
 
Hodnoť

ta

cesta 590 MA - Borsky mikulas je cesta smrti, celkovo som raz napocital asi 30 krizov pri ceste na tomto useku... je to krasna cesta iduca lesmi ale zakruty a horizonty ma velmi zradne a lakaju k jazdeniu rally stylom...
 

MA-Borsky Mikulas

Poznam tu cestu velmi dobre, presiel som ju hadam aj 1000x, niekolkokrat aj na bicykli. Bola to krasna cesta (napr. dnes uz neexistujuca agatova alej za Malackami)... Teraz po serii tragickych nehod za posledne roky ju podla mna sprznili nezmyselnymi 70tkami. Miesto osadenia 70tky mali kontrolovat dodrziavane 90.
 

tu 70

dali na lahke esicko kde 2 roky dozadu chalanko v 140km/h rozsekol napoly alfu romeo, 2ja mladi ludia na fleku mrtvi... a policajtov som tam zazil iba na zaciatku studienky od malaciek za 90 stupnovou zakrutou, kontrola dokladov...
 
Hodnoť

Slovenska uchylka

v pravom jazdnom pruhu zastalo vozidlo pred priechodom pre chodcov. CO TEN BLAZON SI DOVOLUJE STAT A SPOMALOVAT A OBMEDZOVAT MA? Ja tu kvoli nemu akoze nestihnem poobednajsiu telenovelu??! Podme, trhnem volantom dolava, pozriem tomu hlupakovi do auta, prip. mu ukazem pozdrav... A ajhla, matka s kocikom predomnou... hupsik... Tak dopadol nie jeden "skuseny" nebojacny vodic.
 


Najčítanejšie na SME Auto