SME
Utorok, 26. január, 2021 | Meniny má TamaraKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Ako správne používať hmlovky? Zapínať ich môžete, ale nemusíte (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

tak zacni po dialnici
jazdit 130tkou a nemusí byt hmla ani znížená viditeľnost, stačí ak je mokro a zbadáš na 10-30 metrov pred sebou auto iduce 80tkou tak pochopíš o čom su zadné "hmlovky"
freefly
<< < ... 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 > >>

 

Tak to je s prepáčením blbosť. Ak za mokra zbadáš pri 130 km/h auto idúce 80 km/h na 10-30 m potom by si mal asi navštíviť očného. Iná vec je keď husto prší a autá za sebou tvoria hmlu.
 

 

no, ak z nicoho nic "zbadáš na 10-30 metrov pred sebou auto iduce 80tkou" tak ides o dost viac ako by si mal.
resp. valit 130 pri viditelnosti 10-30 metrov ... slovami klasika velkyyyy frajeeer
 
Hodnoť

oslňovanie je bomba :-(

albumroka - k tvojmu názoru o zadných hmlovkách: asi jazdíš len v lete cez obed, keď tvrdíš, že nebola ešte taká hmla aby nestačili zadné svetlá, stačí aj poriadna snehová chumelica :-( No mňa najviac vytáčajú tiež vodiči čo na križovatkách svietia do očí šoférom za nimi stojacimi svojími super silnými LED brzdovými svetlami a nohu z brzdy dajú dole až keď zasvieti zelená na semafóre bez ohľadu na to že stoja na rovine a auto sa samovoľne nepohne. Neviem či takéto puchoviny učia v autoškole alebo čo? Inak automatické prevodovky... je jednoduchšie stáť na brzde ako si tam zaradiť neutrál?
 

 

áno, jednoduchšie je stáť na brzde ako si tam zaradiť neutrál
 

no kup si automat

a tiež budeš stať na brzde
 

nie vďaka

ja radšej 6 kvalt manual, (nepotrebujem mať voľnú ruku pre mobil) nemám rád keď mi auto frfle do šoférovania :-) tempomat, ABS, ESP môžem, ale pravá ruka v pohybe na radiacej páke alebo na kolienku navigátorky ;-)
 

 

*** Po opakovanom hrubom porušení Kódexu diskutujúceho boli zmazané všetky diskusné príspevky tohto autora.
 

re:

uz aj stary passat mal pri automatike stop system. Staci auto zastavit, trebars aj v kopci a auto stoji aj ked pustis nohu z plynu. Takze ak pred tebou stoji nejaky bimbo na brzde na nejakom novsom automate, tak argument s automatikou neobstoji.
 

Neviem čo myslíš tým novším automatom,

ale moje 7 ročné nemecké auto to nemá. Takže musím stáť na brzde.
 

 

Ahaa.. a myslis, ze ked to auto stoji samo, ze nesvietia brzdove svetla? Tak ti poviem tajomstvo.. svietia.
 
Hodnoť

v Rakúsku a Nemecku

to majú v zákone ošetrené, že pri zapnutých hmlových svetlách je zakázané ísť viac ako 50 km/h a sú povinné pri viditeľnosti do 50m. To si potom človek rozmyslí, či je v situácii, kde sa vyžadujú, alebo to vôbec také hrozné nie a dá sa ísť viac ako päťdesiatkou.
 
Hodnoť

 

Doteraz som v meste za normalnej viditelnosti stretaval expertov parkovacky + hmlovky. OK je to expert, jednu setri, druhu vypaluje.

No v ostatnom case sa vyskutuju jedinci, ktorym sa vypalila jedna stretavacia ziarovka. Riesenie ? Vymenit ziarovku ? Ale kde, zapnut hmlovky.. :D

Hmlovky pouzivam v situaciach, az ked sa mi auto strati z dohladu ci uz z predu alebo zo spetaku.. .. tento rok som zapol hadam raz. (14.000km/rok)
 
Hodnoť

oktavie

najlepsie to maju oktavky, ked checs mat zapnutu zadnu hmlovku, musis zapnut aj predne :D
 
Hodnoť

Hmlovky

Hmlovky pri dohladnosti vacsej ako 50 metrov nemaju ziadny vyznam. Ci uz predne, alebo zadne.
 
Hodnoť

Nevymyslajte

si svoje pravidla. Plati to, co je v zakone. Nic viac, nic menej. Bodka.
Zakon umoznuje pouzivat hmlovky v zakone definovanych pripadoch.
Dodrzujte odstupy, ktore vam prikazuje zakon, a dajte si vysetrit zrak, ak mate s nim problemy.

Ze mate svoj zarucene najlepsi nazor a zarucene najlepsie vylepsenia zakona - je kazdemu jasne.
Nezabudajte si vzdy uvedomit, ze vase najlepsie vylepsenia a dobre rady nie su nikoho zavazne.

Cela tema o "probleme hmloviek" je jedna z tych na sposob casopisu "zena a zivot", kde sa na cloveka valia zarucene spravne rady, ktore maju tu spolocnu vlastnost, ze su len truhlikovanim.
 

presne

ludia sa tu idu z toho poondiat, auta vzdy svietili od obrysoviek cez brzdove po hmlovky a zrazu tu maju problem ze taha to ocicka na krizovatke...
 
Hodnoť

 

zapnute hmlovky ma v noci uz parkrat vcas upozornili na srny na poli a mohol som vcas spomalit. Teda boli mi osozne a mozno aj zachranili kozu. Aj napriek prepisom. A to v noci jazdievam medzi obcami max 80 km/h, lebo mam respekt pred tou havedou, ktora dokaze po naraze urobit s autom paseku. Hmlove svetla maju oproti stretavackam rozptyl do stran a dole (najlepsie to vidiet, ked je fakt husta hmla, prepnite si stretavacky - hmlovky a uvidite). Vodic sedi pomerne vyssie ako je hlavny dopad luca hmlovky. Este sa mi nestalo, aby ma oslepili, nech je to Felicia alebo Mercedes. Proste nie. Ale na stretavacky sa postazovat mozem dost casto - najma Fabie skoro vzdy oslepia. Aj tie nove auta s modrymi pichlavymi svetlami su nebezpecne - velmi oslepuju. Nerozumiem ,preco su tieto pustane a schvalene do premavky, ked ohrozuju bezpecnost.
 
Hodnoť

 

ja mam najradsej vodicov , hlavne ak jazdim mimo mesta co maju super nastavene stretavacky, ze ked idem oproti nim tak oslepnem pomaly. naozaj niektori hrozne oslnuju a je to dost neprijemne.
 
Hodnoť

hmlovky

su velmi uzitocne najma v hmle :-)

aby som napisal aspon nieco rozumne - prosim nezabudajte vypnut hmlovky pri jazde v kolone, najma v noci!
 
Hodnoť

 

hmlovky sú najnižšie osadené svetlá, lebo hmla nesiaha po vozovku a svietia pod ňou, ... takže nemožu nikoho oslniť, ... debilita paragrafu , .. aby sa len dali vyberať pokuty ...
 

<< < ... 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 > >>

Najčítanejšie na SME Auto