SME
Utorok, 26. január, 2021 | Meniny má TamaraKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Ako správne používať hmlovky? Zapínať ich môžete, ale nemusíte (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

<< < ... 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 > >>

Hodnoť

Takže nemusia byť zasveitené?

Môjmu otcovi dal policajt pokutu za to, že nemal zasvietené hmlovky počas hmly, aj keď nimi bolo vozidlo vybavené. Otec je už dôchodca, takže vyhovoriť to nedokázal a policajt si pekne namastil vrecká. Myslím, že otcovi (už pekne zmagorenému z neho) nedal ani bločky. Proste okradnutie dôchodcu slovenským orgánom.
---------------------------------------------------------- -----------------------------------------------------
Zase tá gramatika... Prečo si v tom worde neprestavíte tú maďarčinu, späť na slovenčinu? Potom by sa slovo "môžte" nemalo šancu dostať do textu a dokonca ešte aj do nadpisu kapitoly.
 
Hodnoť

 

Mne nevadí keď má niekto zapnuté hmlovky - čo mi vadí je, keď niekto nesvieti vôbec a je šero a má sivé, prípadne strieborné, čierne auto. Čo mi vadí sú tie LED pásiky čo sú teraz v móde dokupovať a montovať do áut. Ten dedinský tuzing vyzerá strašne a vodiči si neuvedomujú, že ich je horšie vidno. Do svetiel treba investovať radšej veď ide o bezpečnosť všetkých.
 
Hodnoť

hmlovky:

Poprosil by som soferov pouzivat hmlovky iba za hmly aj to az vtedy, ked je HUSTA hmla a to predne iba v noci. Oslepujete zbytocne protiiducich aj tych za vami. Cez den su predne zbytocne, cestu osvetlovat netreba, staci rozptylene denne svetlo a protiiducim staci ked vas uvidia podla stretavacich svetiel. Zadnu vzdy, ale ked je niekto za vami tak vypnut.
Za dazda nepouzivat predne hmlovky vobec. Hmlovky maju svietit popod hmlu, u dazda ziadne popod dazd neexistuje, navyse sa svetlo hmloviek odraza na mokrej cete a oslepuje protiiducich. Iba za doslova lejaku pouzit zadnu hmlovku ak za vami nikto nie je, kvoli viditelnosti.

A najnovsia moda je jazdit na LEDky hlava nehlava aj vecer za sera aj za hmly som uz videl partizanov. Uvedomte si, ze s prednymi dennymi svetlami nesvietia zadne koncove vobec, cize zozadu ste neosvetleni, vazeni!

Mne osobne sa osvedcilo na hustu hmlu sklonit svetla dole na maximum (xenony sa zial nedaju manualne ovladat) a zapnut dialkove. Budete vidiet dalej, ako s hmlovkami. Skuste si prepinat svetla a spocitat kolko bielych ciar uvidite pri hmlovkach a sklopenych dialkovych. Hmlovky pomozu osvetlit iba par metrov pred autom, to mi je nanic. V hustej hmle ste s dialkovymi skor rozoznatelni protiiducimi a sklopenim ich neoslepujete napriamo, navyse v hmle (hovorim o hustej, nie o opare) ich mozte prepnut na stretavacky neskor, hmla ich totiz zoslabuje.
Dalo by sa povedat, ze potrebna je zadna hmlovka, predne su viacmenej iba v noci pri velmi hustej hmle pri pomalej jazde, kedy vidno iba 1-2 stredove prerusovane ciary.

Tak a teraz si klikajte na minus, kolko hrdlo raci.
 
Hodnoť

hmlovkami sa oslňuje

Kto jazdí aj mimo mesta, tak ak nie je biela biela čiara na krajnici, mrholí, a cesta je mokrá, prípadne aj zvlnená, a oproti ide idiot s hmlovkami, tak idem chvíľu naslepo. Bodka. Podobne, ak má niekto zle nastavené stretávačky. Raz nemám blanu na oku, ako vták, či ryba, lebo to sú predsa len "nedostatky", tak dokopy nič nevidím.

Ako ma chce zákon presvedčť, že mám vidieť, keď nevidím, lebo tá mokrá cesta to svetlo spredu zrkadlí. Spolieha sa na to, že za takého počasia nechodia chodci a cyklisti.

Ak čiara na krajnici je, tak je to výrazne lepšie.
Ak oproti ide kolóna áut, tak zo zrkadlenia svetiel na mokrom je poriadna únava na oči a psychiku.

Rád by som predo vedel, kto povolil zapínať hmlovky za dažďa a prečo, podobne za neupresneného, teda každého sneženia. Chápal by som zadné, čo je síce nepríjemné, ale nie nebezpečné. Predné sú ale za dažďa pre druhého nebezpečné, lebo veľmi zhoršujú viditeľnosť pre toho, kto ide oproti nim.
 

moj grif proti oslneniu

je mat sklopenu slnecnu clonu do urovne mierne nad rovinou oci, takze sa cely cas normalne pozeram popod nu (plny vyhlad). ak sa oproti vynori niekto, kto oslnuje tak, ze mi chvilu hrozi jazda naslepo, o ktorej tiez pisete, vtedy viac vystriem chrbat, cim sa stanem trochu vyssim a oci sa ocitnu v ukryte pred reflektormi oprotiiduceho auta za slnecnou clonou, hoci pritom este stale vidim popod nu cca 20-30 metrov pred auto. nie je to neviemake super, ale pomaha to udrzat si zakladnu orientaciu, zostat v pruhu, zavcasu si vsimnut chodca na krajnici atd., proste trochu znizit riziko toho, co sa pri jazde v oslneni moze raz za cas stat
 

 

ďakujem, skúsil som to párkrát, pomáha to hlavne pri kolóne oproti, ale ako vravíš, nie vždy dosť účinné
 
Hodnoť

 

poprosim vsetkych zastancov svietenia hmlovkami v tme, miernom dazdi a za akychkolvek inych okolnosti ktore su na mile vzdialene hmle o vysvetlenie, preco je problem tie svetla vypnut aspon vtedy, ked vam sofer pred/za vami jasne dava najavo ze ho to oslepuje. To vyslovene natruc alebo preco? Lebo ak ide niekto tesne za mnou so zapnutymi hmlovkami a ja mu 5 minut blikam cim sa da, asi to nerobim z nudy ale snazim sa mu nieco naznacit... aj tak sa vzdy najdu typkovia co maju pocit ze ma tymi hmlovkymi asi presvietia a uvidia aj predo mna... To uz nie je o tom ci mam pocit alebo nemam pocit , ale o tom ze vedome robim niekomu napriek.
 
Hodnoť

 

hlavne ich treba vypnut, ked uz je za vami auto a nie oslnovat... to potom ja zapnem dialkove nech to mame rovnake...
 
Hodnoť

Klasika

Ja automaticky rátam so situáciou, že hneď ako sa trochu zotmie každý druhý zapne predné hmlovky, to je ako na povel a to je veľké hobby našich a aj poľských šoférov. Úplna paráda to je keď je mokrá vozovka a nič krajšie sa nemôže stať ako stretnúť šoféra so zapnutými diaľkami + hmlovky. Jednoducho nevieme používať hmlovky. A ešte by som rád upozornil na situáciu a svietenie normálnymi svetlami. Chápem, že nové autá majú automatické svetlá, ktoré naskočia po štarte, ale treba si uvedomiť, že svietime iba v predu a vzadu sme neosvetlený. Už sa mi pár krát stalo, že pri zníženej viditeľnosti som naraz zbadal pred sebou auto, ktoré nebolo vzadu osvetlené, treba si dať nato bacha. Treba nielen vidieť ale byť aj videný.
 

vidieť ale byť aj videný?

To je hlúposť, ktorú všetci opakujú. Skôr by sa patrilo napísať pozerať, a byť pozeraný.
Lebo to že niekto svieti, kedy nemá može znamenať, že iný nevidí, čo má. Žiadna kamera nemá krajší obraz, keď sa do nej prisvecuje baterkou.
No a kto napríklad za dňa nevidí na kilometer auto patrí skôr na očné. V lese tiež, a zákon nemá slúžiť ako alibi pirátom na rezanie zákrut.
Celý ten zákon "byť videný" slúži len na unavenie a otupenie očí, podobné pokrytectvo v "bezpečnosti" premávky vidno pri masívnom rozšírení LED panelov na križovatkách. Figu drevenú tu ide niekomu o bezpečnosť, len balamutia ľudí, ak to k niečomu potrebujú.
S tými hmlovkami aj s denným svietením to majú v Nemecku vyriešené, ale my sme vždy pápežskejší. Ak potrebuješ predné hmlovky, choď max 50, inak nie je dôvod akceptovať hmlu.
 

ok

Ok možno som to mal napísať inak, myslel tým konkrétne to aby sa šofér pozrel okolo seba a posúdil podľa okoloidúcich áut ako poriešiť situáciu. Takže, ak som v kolóne a vadia mi svietiace hmlovky a neustále ožarovanie brzdovými svetlami, tak nebudem robiť to isté. Ak mi vadí, že minimalistické led svetielka na oproti idúcich áut nedostatočne zviditeľnujú auto, tak sám skontrolujem ako svietim ja...atď od situácie po situáciu. Tým som myslel vidieť a byť videný, veľmi jednoducho posúdiť na základe situácie a viditeľnosti iných áut svoju situáciu. Nadávať na iných a sám konať rovnako je asi začarovaný kruh.
 
Hodnoť

Radšej zapnuté hmlovky

ako zapnuté iba denné svietenie počas zamračeného upršaného alebo zasneženého dňa, keď im svietia len vpredu nejaké ledky!
 

nesuhlasim.

hmlovky len za hustej hmly, inak stretavacie, a za bieleho dna mozu byt aj denne led.
Je to take tazke?
 

Rozumieš písanému textu?

Asi nie.
"Radšej zapnuté hmlovky
ako zapnuté iba denné svietenie počas zamračeného upršaného alebo zasneženého dňa, keď im svietia len vpredu nejaké ledky!"

Tvojou povinnosťou je si zapnúť aj cez deň stretávacie alebo podla situácie aj hmlovky podla situácie. Nakoľko denné svietenie ti nezapne zadné svetlá. Nepísal som o slnečnom dne!
:-)
 

hej,

domotal som to.
V kazdom pripade vyhlaska je v tomto celkom jasne napisana, neviem preco ma tak vela vodicov s tym problem. Asi preto, ze myslia iba na seba. Ja vidim, mna nikto neoslepuje a to je hlavne.
 

ty si jak moja zena...

mas na aute veci ktore netusis na co su a tak ich nevies ovladat. Hmlovky sa maju pouzivat iba v hmle a aj to spravne, nie vzdy.
My chces vari povedat, ze mas problem vidiet za dazda ine auta ak nemaju hmlovky pustene? Tak to potom asi nie je problem v autach a soferoch ale s tvojim zrakom a treba ist ku ocnemu alebo na dopravne preskusanie.
Denne svietenie je preto, aby boli auta lepsie viditelne... realny vyznam to ma na okreskach... inak sa da o tom polemizovat a preto to je v niektorych krajinach povinne inde nie.
 
Hodnoť

 

Konečne to niekto povedal nahlas a verejne! Ako každý kto jazdí pomerne často, môžem potvrdiť ako je nepríjemné keď vás nejaký trúba oslňuje hmlovkami pri jazde v v kolóne alebo v meste. Každý nie je skúsený vodič, autoškoly toho asi veľa nenaučia a tak vás prosím ešte to sto razy zopakujte.
 
Hodnoť

este som sa nestretol

s tym, ze by ma oslepovali alebo nejako vadili predne hmlovky protiiduceho vozidla (co netvrdim o zadnych hmlovkych, tie ak su nedopatrenom zapnute pri dobrej viditelnosti, tak dokazu dobre vypalit zrak) .
Dnes ale maju daktore auta tovarensky nastavene rozsvietenie hmlovky na vnutornej strane pocas prejazdu zakrutou (je to v sulade s cestnym zakonom?) a daktori vodici pocas dna setria stretavacie svetla a maju zapnute len predne hmlovky - ani tu neviem, ci je to v sulade s cestnym zakonom, ale vzhladom na masovost tohto javu asi je ... (?).
Co mna u protiiducich vozidiel na rozdiel od rozsbvietenych hmloviek naozaj oslepuje su (ak odhliadneme dilakove - ale s tym sa da stretnut chvalabohu len vynimocne) zle nastavene stretavacie svetla (casty jav) a neprijemne su najma zle nastavene xenonove svetla.
 

ja ano

Ja poznám situáciu kedy mi vadia. Žiadne sneženie, dážď, sneh, hmla, nič ... len mokrá cesta a v tom sa krásne zrkadlia a znásobujú svetelné účinky... stretávačky + hmlovky. Na krátky moment to dokáže osvetliť tak, že nemáte ani šajnu čo je pred vami alebo na krajnici.
 
Hodnoť

re:

predne hmlovky nemam a zadnu pouzivam len ked vidim, ze pomaha aj mne, ked ju ma predo mnou iduce vozidlo. V momente, ked ma niekto obieha tak vypinam a potom zase zapinam. Ked z hmly vyleziem tak automaticky vypinam.
 

<< < ... 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 > >>

Najčítanejšie na SME Auto