SME
Pondelok, 18. január, 2021 | Meniny má BohdanaKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Ako správne používať hmlovky? Zapínať ich môžete, ale nemusíte (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

<< < ... 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 > >>

Hodnoť

 

len uplny keketi chodia cez den s hmlovkami...
 
Hodnoť

3/3

to eddy82: mam Citroen Xsara Picasso
to thenote: a ked ideme povedzme 20km a stale som posledny - tie zadne si ponecham (aby som bol videny), ale predne svietit musia... je jesna, ze ked zozadu niekto novy pride, zhasiman vsetko (hmlovky)
 
Hodnoť

aj na obrazku

v clanku pekne vidno, ako v hmle stacia tlmene svetla, pretoze ich vidno dost zdaleka aj v tej hmle, ale zadne koncove svetla miznu skor a stracaju sa. Takze zadna hmlovka je podstatne dolezitejsia, ako predne hmlovky a preto je to tak aj v zakonoch, ze zadna je povinna vybava, predne su volitelne.
Takze zadnu pouzivat v hustej hmle , ale vypinat, ked mate auto za vami.
 
Hodnoť

 

Ak hovorime o prednych hmlovkach, este sa mi nestalo, ze by ma niekto so zapnutymi prednymi hmlovkami oslnoval. To skor motorkari so zapnutym dialkovym svetlom, alebo automobil so zle nastavenymi tlmenymi svetlami. Myslim, ze zapnute predne hmlovky nemozu nikomu uskodit-robit neprijemnosti, aj ked hmla nie je. Pri zapinani zadnych hmloviek si treba rozmysliet, kedy je to uzitocne, zapnuta hmlovka napriklad v kolone moze ozaj riadne zneprijemnit jazdu. Avsak pri normalnej premavke zvysuje o dost hodne viditelnost vozidla pre vozidla za nim iducich, takze zadnu by som vypol, len ak za mnou dlhsie ide nejake vozidlo.
 

Presne

este sa mi nestalo, ze by ma niekoho predne hmlovky oslnovali. To skor by sa mali "umravnit" niektori majitelia SUV a limuzin s xenonami alebo co to tam maju - ti oslnuje jak spredu, tak aj v spatnych zrkadlach...
 
Hodnoť

tam...

tam, kde ja rozmyslam nad pouzitim hmloviek, vela vodicov jazdi stale len s prednymi ledkami... D3m3nt1
 
Hodnoť

 

Hmlovky pouzivam do husteho snezenia v noci. Vtedy vypinam stretavacie svetla, nechavam len "parkovacky" a pridavam hmlovky. Pre oprotiiduce auta som standardne viditelny a padajuci sneh neoslepuje, je vidiet dalej nez pri zapnutych stretavackach.
 
Hodnoť

 

este dopiste do clanku , že denne svetla sa nepouzivaju za šera , hmly a za dažďa.
 

 

To je článok starý 4 roky a 9 mesiacov, takže je to len recyklát.
 

 

lol a ja pozeram ze dajake divne datumy.... :D:D
 
Hodnoť

 

dovolil by som si zdvorilo poprosit soferov hlavne v mestach aby na krizovatkach nestali na brzde, najma v noci su brzdove svetla 2 metre pred xichtom dost neprijemne. aj na automate sa da zaradit neutral a nie, nie je jednoduchsie iba zastavit a stat na brzde. je to lenivsie, ten nepatrny pohyb rukou z D do N nikoho nezaboli. a noha si odpocinie ked nemusi stlacat ziadny pedal
 

 

Ziadny pedal stlacat nemusim, auto brzdi samo. A v manuali sa vyslovene pise, ze nemam vyradotvat do N pri stati na krizovatke. Co ted?

Ale dam ti jednu radu, nepozeraj do tych svetiel a nebude to neprijemne. Mam to rokmi overene.
 

nevyraduj,

tiez stojim na krizovatke za automatmi a pozeram na semafor, nie do brzdovych svetiel. Automatu vyradovanie skor skodi, takze si nenic auto kvoli niekomu, koho fascinuju brzdove svetla ako muchu.
 

 

aj v navode od IKEA ako si zmontovat nabytok je uvedene ze pri srobovani srobikov treba mat nasadene ochranne okuliare :)
skoda no, arogancia ako na cestach tak v tychto dvoch reakciach. setrite a mojkajte si tie svoje krasne velke a urcite drahe kopy plechov chlapci
 
Hodnoť

moja skusenost za posledny tyzden...

... je jedno ci je vodic zaciatocnik alebo stary harcovnik, malokto vie ako svietit za znizenej viditelnosti.
Co sa mi stalo dnes za hmly:
- idem v obci, kde nie je ktovie aka hmla, predo mnou auto oznacene Zetkom, na celnom skle navigacia... tusim co sa stane ak vidime z obce von. Bum, zadna hmlovka svieti ihned, pritom idem za nim tak je jasne asi ze ho vidim. Nerozmysla, rovno zapali hmlovku ak mu zablikam nech to zhasne, nechape...
- iny priklad za hmly z minuleho tyzdna - kamikadze na fabii so zadnou hmlou sa predo mna vopcha... po vyblikani pochopi ze to ma zhasnut. Ide sa v kolone, na ktorej celo nedovidiet... po 5 minutach zistime ze tam je traktor... to vsak niektorym nebrani prebiehat v kolone aj ked auta v protismere idu 80-90KM/h... ten kamikadze predo mnou sa takymto autam strka do cesty aby ho nemohli obehnut - t.j. do protismeru... Samozrejme nikto nema dostatocnu viditelnost na viac ako 70 metrov pred seba... len trpnem aby nic neslo a nevytlacili ma z cesty... traktor sa vsetci boja predbehnut... lebo im na tento manaver asi 70 metrov co je vidtelnost pripada malo... pritom ide ledva 40 km/h, takze podradenim na trojku a rozbehnutim sa to komfortne da stihnut...
- ked uz teda prideme pred blavu... tam stoja auta v kolone a samozrejme posledny z nich nema hmlovku pustenu vobec a co je este horsie, ma auto na denne svietenie a neprepne si ho na nocne... cize nesvieti vobec... vsetci brzdia jak o zivot.... dodavka v predu sa vyhyba do protismeru a brzdi na urovni zaciatku tohto posledneho auta...
- cize ak to mam zhrnut:
- niekto svieti prednymi lebo si mysli ze v hmle viac uvidi... je to blbost... tie svetla su na to aby bolo vidno jeho
- niekto sviti pre istotu aj zadnymi hmlovkami, a to ked netreba... v kolone. Pre istotu hmlovku zapnu automaticky ked vidu z obce, bez ohladu na to ci za nimi niekto je...
- ked je niekto posledny a nevie za nim niekto ide, tak vtedy ma hmlovku zapnut a nezapne...
- vodici co maju denne svietenie neprepinaju na nocne
- vodici co maju svetelny senzor sa myslia ze sa im auto prepne na nocne same... to sa casto za hmly nedeje.
- cize vdaka pokroku sa niektori spoliehaju na automatiku a potom nesvietia a ti druhy co ju nemaju, tak nevedia kedy co svietit
 
Hodnoť

 

fajnová diskusia
 
Hodnoť

Keď fyzika dostáva na frak:

"Keď po chladnej noci na zem zasvieti slnko, začne sa z jej povrchu odparovať voda. Pretože sa nad zemou drží ťažký, chladný (ešte nezohriaty) vzduch, tento bráni odparenej vode, aby stúpala a tvorila oblaky na oblohe.
Odparená voda tak ostáva pri zemi, kde tvorí hmlu - jav, pri ktorej je viditeľnosť znížená na vzdialenosť menej ako jeden kilometer. Hmla sa tvorí najmä v zime a na skorú jar, keď je vzduch vlhký a teploty okolo nuly."

Rosný bod, kondenzačné jadrá z mikročiastočiek prachu a princíp vzniku hmly asi nie je dôležitý pri zapínaní svetiel, ale čo je veľa to je veľa.
Mimochodom, ak je viditeľnosť pod 1 km je to hmla, ak je viac ako 1 km je to "dymno".
 
Hodnoť

 

ked mam lepica na kufri a ani za svet nepredbieha aj ked kilometer nikto nikde tiez ho trochu zobudim hmlovkou.....:D
 
Hodnoť

Predné hmlovky

Predné hmlovky sú umiestnené nižšie ako bežné svetlá a majú špecifický tvar svetelného lúča - plochý a široký.

Nie je to pravda pre všetky autá. Niektoré majú predné hmlovky v spoločnom telese so stretávacími. Sú potom menej účinné, aj môžu viac oslepovať protiidúcich. Išiel som s vodičom, čo potme vždy zásadne jazdí aj so zapnutými predným hmlovkami. Argument, že by si ich mal vypnúť, aby neoslepoval, nezabral - vraj on tak lepšie vidí a ostatní ho nezaujímajú. Argument, že by za to mohol aj dostať pokutu tiež nezabral - keď to je v jednom telese so stretávacím, tak vraj policajti tak ľahko nezistia, že má zapnuté aj hmlovky.
 
Hodnoť

 

Mňa už títo hmlovkári, čo ich musia použiť akonáhle trošku kvapká veď ich dostali zadarmo k autu, neštvú. Radšej keby sa ľudia na nových autách naučili, že poloha svetiel AUTO neznamená, že môžu v hmle s viditeľnosťou niekoľko desiatok metrov jazdiť len s denným svietením vpredu.
 

<< < ... 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 > >>

Najčítanejšie na SME Auto