SME
Sobota, 23. január, 2021 | Meniny má MilošKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Ako správne používať hmlovky? Zapínať ich môžete, ale nemusíte (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

<< < ... 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 > >>

Hodnoť

 

konecne niekto spomenul aj dialkove a zle nastavene stretavacie. v bratislave by som to oznacil ako epidemiu.
treba este pripojit problem, ze suv maju casto, podla mna z dizajnovych dovodov, svetla vyssie ako kamiony.
 
Hodnoť

 

redaktor by sa mal naucit citat zakony az potom o niecom pisat...rovnako ma znacne nedostatky aj vo fyzike...
 
Hodnoť

Heh

V živote som mal fakt málo jázd, že som hmlové svetlá naozaj využil. Možno 5x. Mám najazdených asi pol miliona km vo dne v noci. Viditeľnosť bola možno 2-3 metre pred kapotou a spodné hmlovky mi ukazovali cestu, kde je stredová prerušovaná čiara. Išiel som doslova krokom, lebo som fakt skoro nič nevidel. Ale toto čo predvádza obrovská masa vodičov, je na zaplakanie. Viditeľnosť minimálne 500 metrov ale auto rozsvietené ako vianočný stromček na námestí. Už len diskoguľa zavesená na spaťáku chýba.
 
Hodnoť

svetlusky

Pekna a poucna diskusia, ku ktorej mam len toto:

* zadnymi hmlovkami je nepekne svietit v kolone, ale viem, ze niektore auta nemaju kontrolku na hlavnom paneli (tam, kde su ine svetla) ale napr. len na gombiku kdesi pod volantom = viem si predstavit, ze ked vodic nema kontrolku v zornom poli, moze na hmlovky zabudnut

* posledna moda svietenia prednymi LEDkami s uplne vypnutymi zadnymi je znacne sposobena automatickym svietenim = mozno by stalo za uvahu, aby boli zadne svetla povinne vzdy t.j. aj s dennymi (aj ked ekologovia urcite vyrataju, kolko ropy navyse takto spalime ...)

* specialitka skoro zhasnutych aut v hmle je casto opat kvoli automatike: hmlu cez den automat skoro nikdy nevyhodnoti ako znizenu viditelnost, takze nema dovod zasvietit viac svetiel, stacia mu denne = takze hmlovky sa nedaju rozvietit ani manualne, zasiahnut musi sofer (ktory je vsak presvedceny o tom, ze automat to automaticky zariadi namiesto neho ...)

* vodic s xenonmi obvykle nema moznost nastavit ich sklon, lebo nema prislusny cudlik, nastavenie sklonu vacsinou upravuje automat (nehovorim o dodatocne montovanych)

* a este nestastne brzdy na semafore: vodic s automatickou prevodovkou stoji aj bude stat v kolone a na semaforoch na brzde, lebo on NEMA spojku (onen pedalik na lavu nohu), takze ak pusti brzdu, auto sa pohne = je sice mozne zaradit aj neutral, ale ovela jednoduchsie je pracovat len s brzdovym a plynovym pedalom, ved preto bola automaticka prevodovka vyvinuta (to len pre vysvetlenie, preco to ti "ignoranti" a "aroganti" robia - a s rastucim poctom automatickych prevodoviek sa to uz bude len zhorsovat ...)

* vsetko predosle si viem ako-tak vysvetlit (nie ospravedlnit), len jedno neviem pochopit: ako prejdu kontrolomai policie/STK ti, co namiesto automobilovych svetiel pouzivaju svetla protileteckej ochrany (alebo co to maju - obcas ma sila ich svetlometov doslova tlaci prec z cesty)
 

 

K tym automatom len tolko (ano pouzivam uz niekolko rokov) - nie je ziaduce zakazdym vyradovat na neutral, niektorym typom automatickych prevodoviek to vyslovene skodi takze dovod preco stojime na brzde je jasny. Dokonca castokrat nestojime - mame v aute nieco ako AUTO-HOLD a brzdovy pedal mozeme uvolnit a auto bude stat, ale auto aj tak bude svietit brzdovymi svetlami.
A este jedna vec - mal som na tuto temu debatu s lekarom - povedal by asi tolkoto - ak niekoho oslnuju brzdove svetla tak by sa mal nechat preventivne vysetrit u ocneho - moze ist o astigmatizmus, ktory sa prejavuje aj prehnanou citlivostou na svetlo. Aj mne to vadilo a vytacalo ma to... dnes uz viem ze mam astigmatizmus.
 

 

mimochodom o brzdovych svetlach vie aj riadiaca jednotka automatu a podla toho prisposobuje stav. pomocou hydr, menica alebo uz aky typ automatu to je
 

 

"mal som na tuto temu debatu s lekarom - povedal by asi tolkoto - ak niekoho oslnuju brzdove svetla tak by sa mal nechat preventivne vysetrit u ocneho - moze ist o astigmatizmus, ktory sa prejavuje aj prehnanou citlivostou na svetlo"

Ja som mal zase debatu o tom lekarovi s inym lekarom a ten povedal asi toto: Ak bananos nyuszik pozna meno toho lekara, mal ho ist nahlasit na Lekarsku komoru, aby dotycneho lekara zbavili moznosti vykonavat lekarsku sluzbu a hlasat taketo bludy, aby mu zabranili davat pacientom chybne rady a zabranili tak ich poskodeniu.
 

 

A potom si sa zobudil a ruka v serbli ze?
 

 

Nie, lahko oblbnutelny chlapce, mylis sa.
Oblbol ta a ty si mu naletel. Preto utocis na mna? Hmm, dost ubohe, bananos.
 
Hodnoť

 

Hmlovky ok ale nie ked je naznak hmly 20km dalej.. a uz trapaci zapinaju hmlovky lebo je to cool a ich Fabia alebo podobny crep vyzera pretekarsky.

Viac ma zaraza stav osvetlenia aut - kazdy piaty si nevie vymenit ziarovku a radsej svieti jednym svetlom.... ze vobec nieco vidia??? alebo tie hlupe ledky z Kauflandu.
 
Hodnoť

Tak určiteéé ...

Vie niekto o tom, že by v tomto banánistane policajti dali pokutu za nesprávne svietenie?
Desatina svieti v noci dennými. Ďalšia desatina má v starých vrakoch namiesto H1/H4/H7 nejaké 100W žiarovky alebo čínske LED ktoré oslepujú tak, že by som ich najradšej vypol krompáčom.
 
Hodnoť

 

už mi tu chýbal takýto článok...
... a tá diskusiu k nemu, mňam...
 

tento clanok je

5 rokov stary recyklat. Cudujem sa ze ho nedali pod piano.
 
Hodnoť

Rocne 40-50 tisic km

hmlovky som este nikdy nepouzil ... par krat som sa v takej hmle ocitol, ale to uz je na odstavenie auta, alebo radsej den dovolenky.

Hmlovky by mali byt uplne vyradene z vybavy kazdeho vozidla, kedze sa nepodarilo preukazat schopnost soferov rozhodnut sa samostatne v sulade s podmienkami na ceste a ohladom na ostatnych vodicov :D
 
Hodnoť

 

mne najviac vadia na cestach auta. niekam idem a zrazu predo mnou auto, niektore idu dokonca oproti a prefrcia necely meter od mojho auta. chcem zaparkovat a tam uz stoji ine auto. mali by to zakazat
 
Hodnoť

takych, co mozu nastavit svetla z miesta

vodica, zrejme stretavam casto: svietia mi do oci.
Ked su uz tieto auta vybavene elektronicky ovladanym nastavovanim svetiel, preco ich nemaju nastavovane automaticky podla chassis auta? Technicky to predsa nemoze byt problem.
Takto si vodic po technickej kontrole za branou "zdvihne" svetla a je v klude, ved svetla mu nemozu kontrolovat ani policajti, resp. nemaju ako.
 
Hodnoť

Hmlovky,

to je problém, ale len jeden z mnohých......keby sa robili zkušky v autoškole každých 5 rokov....30 % by určite vypadla ! Niektorí ani nevedia čo sa tam učili. Kolkí z vás dodržujú pradidla cestnej dopravy a v kolkých percentách....ani 50 % pravidiel nedodržujete...hlavne že 3 km za hranicou petržalky v rakusku dodržuje te ryychlost a všetky pravidlá ako j.....í, viete prečo pretože sa bojíte ! Na slovensku sa bát nemusíte, pretože určite 50 % vodičov si robí čo chce ! Polícia na to naplno kašle...prajem všetkým arogatným vodičom aby sa im stal problém na ceste v rodine...len potom by si uvedomili ako majú isť autom, a a to som ešte dosť mierny , všetci moc dobre vieme o čo ide o čo sa jedná..arogantnost je testosteron...a na druhých kašlem, to je heslo 50 % vodičov...hmlovky to je o ničom, 50 % z vás nevie ani správne vyhodnotit situaciu alebo to kde urobil druhý vodič chybu...realita na cestách je velice smutná...hmlovky,svetlá, rýchlost,brzdenie,vzdialenosti všade i v obciach,parkovanie, blinkre, odbočovanie, telefonovanie, alkohol, drogy...je problém tieto veci pochopit a naučit sa a potom ešte v praxi sa riadit. Slovensko je všeobecná džungla, krajina kde vládne kradnutie a pre toto sa musí klamat a arogatne konať.....
 
Hodnoť

 

nie zriedkavá situácia je hmla na diaľnici, taká s viditeľnosťou cca 50m a odrazu hulá hop predo mnou neosvetlené auto vlečúce sa rýchlosťou okolo 100. vodič si myslí, že má predné "denné svietenie", tak mu nezapne, žeby mal zapnúť aj stretávacie svetlá kvôli zadným svetlám. inak je odveci, že denné svietenie nezahŕňa aj zadné svetlá.
 
Hodnoť

 

Prepacte ze Vas osvetluje ale ta skodovka ma tak hlupo vymyslene zapinanie hmloviek ze az hruza. Ja by som to zakaza. Nemozu tam byt 2 vypinace? Jeden na predne a druhy na zadne? Musim vytahoval kolecko na 2 polohy pricom netusim co kedy a ako vieti?

Po druhe. Radsej zadne hmlovky ako slabo osvetlene auto v hmle. NIektorým autam hlavne starism zadne svetla svietia ako svetojanske musky,
 
Hodnoť

rozprudila sa tu celkom slusna "debata"

je zrejme, ze zapnute zadne hmlovky, pokial to nie je vyslovene potrebne, vedia pekne vypalovat oci a soferov, vratane mna, to hneva... rovnako to je pri pouzivany prednych hmloviek. Bohuzial, niektore automobilky /a nie je to len VW, ale napr. aj Citroen-Peugeot/ to maju spravene tak, ze sa daju zapnut predne hmlovky a az nasledne tie zadne. Je to jasne zle vymyslene. Hmlovkari a ti ktori stoja na brzde tu budu stale /aj kvoli stale castejsim automatom/ a len malo s tym vieme spravit... Ale ludia na cestach sa nemrzacia a neumieraju kvoli hmlovkam a kvoli tomu, ze nimi niekto niekomu svieti do oci... ale kvoli inemu, ludia jazdia ako blazni. Hmlovky vedia nahnevat aj podrazdit, ale nejde o zivot... o ten bohuzial ide velmi casto kvoli prascom na cestach...
 

<< < ... 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 > >>

Najčítanejšie na SME Auto