SME
Piatok, 4. december, 2020 | Meniny má Barbora, BarbaraKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Ako správne používať hmlovky? Zapínať ich môžete, ale nemusíte (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

Mala by si si vyskúšať v noci ísť 200 km za autom so zapnutou hmlovkou.... Ja teda jazdím týždenne aj 5000 km,ale hmlovky zapínam pramálo. Vodiči si nevedia uvedomiť,že ak vidím stretávacie svetla z bezpečnej vzdialenosti,že hmlovku nepotrebujem,lebo viac prekáža a nič nepomáha. Stačí,aby začalo mrholiť a poniektorí už to "pália" vzadu na červeno,pritom viditeľnosť najmenej 1 km. Ako často je viditeľnosť do 50 m,lebo taká,že nevidieť stretávačky? Ani raz ročne nie.
louisdefunes
Mna rozculuju aj vodici, ktori stoja dve minuty na cervenu v odbocovacom pruhu a maju zapnute smerovky. Obzvlast niektore su dost silne, ze vedia potme pekne vypalovat oci. Mne instruktor v autoskole vzdy hovoril - stojis na cervenu - vypni blinker - nebudes predsa oslepovat toho za sebou. Brzdove svetla pri stati na rovine detto. Najlepsia je kombinacia ked niekto na rovine stoji na brzde a ma zapnute smerovky. To ich to v autoskole neucili alebo to su iba ignoranti?
Archeron
Pozoruhodne, ale
mna policajt na semafore jemne upozornil, ze blinkre sa pouzivaju pocas celeho ukonu odbocovania, teda aj pocas cakania na semafore. Bolo to na zaciatku skolskeho roka a mali dozor na krizovatkach a prechodoch. Vraj aby aj chodci uz vopred vedeli, ze budem odbocovat, nepojdem rovno a budem im davat -mozno- prednost. Pokutu mi nedal, len ma upozornil. Od instruktorov som pocul aj ine "prakticke rady"...
JA@
<< < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 ... > >>

 

Presne tak. Blinkre sa maju pouzivat a ak to niekomu vadi tak je moc blizko vozidla. Mne to zatial nikdy nevadilo. Ja ked som bol v autoskole, tak som sa pytal ci kazdy v kolone pred krizovatkou ma davat blinker, instruktor povedal, za staci, ze posladny, ale policajti maju iny nazor. Urcite podla mna je dolezite aby aj prvy mal, kedze ostatnym v krizovatke oznamuje kam pojde...v inej vetve krizovatky nemusia vediet, ze je v odbocovacom pruhu !!!...a pre cyklistov a chodcov je to velmi cenna informacia. Snazim sa davat blinker az pred manevrom, ale niekedy clovek nevie ako dlho bude cervena.
Co sa tyka brzdovych svetiel, to ma v zivote nenapadlo, ze je to problem. Mne to nikdy nevadilo a to som celkovo svetloplachy, nosim slnecne skoro furt. Ked som mal manual, jasne ze som nesvietil, ale teraz pri automate je podla mna v BA nerealne aby som hadzal do neutralu a dal HOLD. To aby som nosil so sebou vodovahu, ze ci som na rovine, alebo sa mierne budem posuvat. Ja sa na krizovatke na predne auto nelepim, takze svetellne efekty mi nevadia.
 

Na brzde na rovine

stoja napríklad tí, čo majú automat.
 

nielen smerovky

pri státí v rade napr. na semaforoch mnohí vodiči držia nohu na brzde nezmyselne aj na úplnej rovine, pričom brzdové svetlá hlavne najnovších áut už tak výrazne žiaria, akoby ich robili pre slepcov, pripadajú mi rovnako silné ako hmlovky.
A o zdravom uvažovaní mnohých vodičov, čo si svietia aj prednými hmlovkami v noci za úplne bežného počasia, veľmi silno pochybujem, pretože neverím, že až tak slabo vidia, že to potrebujú.
 

Mala by si si vyskúšať v noci ísť 200 km

:)

tak ho obehni, alebo dodrzuj odstup. samozrejme, ze ked si nalepeny na kufri, tak ti vadi zapnuta hmlovka.

ak niekoho nemozes 200 km obehnut alebo mu visis na narazniku, tak to je len a len tvoja zalezitost. vodic pred tebou za to nemoze.
 

obehnut?

kamo, prave to je problem ked ti niekto pecie hmlou do oci, nuti ta mat zrenicky stiahnute a preto nevidis ani zrnko toho co sa deje pred nim(kam ide cesta - kedy a aka zakruta ma caka), ideal ked nevie pustit dialkove, aj ked poznas cestu si nemozes byt 120% isty ci oproti nejde po krajnici clovek alebo dake zvieratko(ale to uz som zasiel do extremu),
ja zapinam hmlovky podlo toho ako vidim tych pred sebou, malo ktora hmla(aj v tej spomenutej podunajskej nizine kde zijem) si vyzaduje hmlovky
 

Presne toto sa mi stalo včera

tma, hustá hmla, no z BA na Slovenský Grob sme išli ako had, jeden za druhým. Predomnou krava so zapnutými hmlovkami, bolo vidieť iba dve červené machule. Keď som jej blikal diaľkovými, nepochopila a začala ma vybrzďovať. Keby na križovatke v Grobe stala o pár sekúnd dlhšie, tak stihnem vystúpiť a vysvetliť jej, čo som jej chcel povedať diaľkovými. Ale stihla zdrhnúť. Obehnúť sa nedala, lebo cez tie červené machule som dopredu nevidel nič. A dnes ráno ďalší inteligenti jazdiaci s hmlovkami po meste, kde to ide krokom.
 

 

Gogi. Ak sa mi vyskytne takáto situácia tak sa na to vykašlem, odstavím auto a vydržím. Potom sa dám na cestu....ale sú aj iné kraje kde sú mlhy. Neviem či ty o tom vieš.
 

 

na jesen som siel v nedelu vecer po R1, sice bola "hmla" ale viditelnost 200-300m, obcas aj pod 100 ( tam som aj ja zapol hmlovku ) ale tak ist miestami hmla nebola... minimalne 1/3 ( aj to je moc malo ) aut mala zapnute hmlovky... cize ano, obehnut mozes, ale za chvilu mas pred sebou dalsieho, co ti vypaluje oci... na prebliknutie dialkovymi resp po predbehnuti bliknutim hmlovky reagovali mozno dvaja...
 

 

Ja to riesim tak, ze sa za “hmlovkara” zavesim a svietim mu dialkovymi do oci zozadu. Potom ho pedbehnem a zapnem zadne hmlovky a trosku ho vybrzdujem.
 

Pokojne si v tom nicku

nechaj len toho kotletu.
 

 

No to isto prispievaš k bezpečnosti cestnej prevádzky.
 

hmmmmmm

a jasny sovensky argument. Nie poukazat na idiociu, ale ta sak ma obehni ta neeee. Sak ja som macher najsamveksi, ja som odumyval riady na to moje faro zos hmlovkami a tak budzem svicic jak se mi zachce. A ty kec ci vadzi ta choc do rici Palovej.

Sak uz budte trochu ludmi tam v tej zbytocnej krajine, to uz naozaj nemate ani len naznak ohladuplnosti? Preco by mal obiehat v mrholeni ci hmle a riskovat zivoty oboch, ked ten dilino vpredu mose za 0,5 sekundy jenym tlacitkom vypnut hmlovku pokial vidi, ze za nim ide nejake auto.

Lenze to by bolo vela ocakavania od nafukanych tupych ignorantov obyvajucich slovensko. Ti ked nemaju nieco napisane zakonom do posledneho detailu a nejaku autoritu nad nimi tak budu pachat chobotiny neustale.
 

ja ch zapinam len ked

fakt treba, nie ked trocha zamrholi, vypinam ako sa len da aby som nikoho neoslepoval, dokonca nepotrebujem mat vo vyhlaske aby som nemal tonu snehu a ladu na aute, tuna sa kazdy uz len stara o seba, co ho po ostatnych, bez toho aby to nedostal zakonom nic neurobi, a este k tomu potrebuje ziadost s 3mi stemplami... Tu taketo zakladne veci proste nefunguju...
 

Mne viac vadia ti, co nesvietia, ako ti,

co svietia navyse. Debilny zakon o prednom dennom svieteni zabudol na zabudlivcov, co chodia v noci, rano len s prednymi svetlami.
Ak je predo mnou auto, kde nevidim obrysove svetla od vodneho viru, zapinam hmlovku.
Na niektorych autach sa vypinaju hmlovky naraz. Tak neplati, to, co si napisal o jednom tlacitku a jednej hmlovke. Nema kazdy VW. Pochopenie pre odlisnosti chýba aj Tebe.
Pokial je hmla, dodrzuj odstup.
V meste hmlovku vypinam. Ale blikat na ostatnych nema vyznam.
Kocka vykrikuje, ze hmlovky sa v meste nemaju pouzivat a pokracuje s prednymi dennymi svetlami v hmle.
V autoskole by sa mala ucit aj matematika. Pokial predbehnes auto, prides mozno len o 10 sekund skor. 10 sekund stratis pri zapalovani cigarety.
 

 

Ja by som ti pustil diaľkové a pratal by si sa mi s cesty sám. Nepochopím jak môže byť niekto také tupelo, že vidí za sebou ísť auto a aj tak veselo vypaluje hmlovkami...
 

ludia robia

onakvejsie veci na cestach, nie len vypaluju oci hmlovkami... kazdy kto denne, alebo hoci aj obcas, jazdi na aute tak vie... ja sa nestiham uz niekedy ani len cudovat co su schopni vodici spravit/napachat...
 

 

Mas cistu pravdu..., len problem je v tom ze na forach sa fundovane vyjadruju hlavne ludia co rocne nabehaju tak do 10 000km a presna taki soferi zneprijemnuju zivot na ceste tym co robia rocne aj cez 100000km, ale ved sam to dobre vies ako sa jazdi na SLovensku... POd policajnym terorom akoze predpisovo, ale urcite nie s rozumom... dalo by sa pisat
 

nemecko vs slovensko

v nemecku to maju urobene rozumovo a super. Ak chceš mat zapnute hmlovky, môžeš ist maximalne tušim 50km/h ... čo dava logiku, ak je naozaj take počasie že nevidiš na tych 50 metrov, tak nemaš čo ist 130 na dialnici a hovorit si, ved mam hmlovky. Je to absolutna blbost. A na slovenskej dialnici častí jav, v hmle si to valí auto viac ako je predpísané, ved ma zapnute všetky hmlovky...
 

 

presne tak, tlct do hlav, ze predne hmlovky len ak nemozes ist rychlejsie ako 50tkou. Zadna presne s takym istym pravidlom ako dialkove svetla, cize nejde nic za mnou.
 

toto je riadna blbosť!

Že zadné hmlovky len ak nemám nikoho za sebou... No a vy čo tu také sprostosti píšete tie zadné svetlá máte na čo?! Aby vám svietili dozadu a videli ste na cestu za sebou?! Lebo normálni šoféri ich tam majú preto, aby upozornili tých za sebou, že pred nimi sa nachádza iná vozidlo! Keď teda vypneš hmlovky tak sú ti na tom aute úplne zbytočné.
Celá téma o hmlovkách je úplne zbytočná. Jediný dôvod ich vypnúť pri hmle alebo silnom daždi či snežení je iba pri jazde v kolóne. Osobne ma hmlovky neosvetľujú, oveľa viac ma osvetlia stretávacie nastavené vysoko a navyše aj so žiarovkami, čo majú zvýšenú svietivosť, tuším za 20e ponúkajú pár so svietivosťou o 20% vyššou, tie vypaľujú skoro rovnako ako diaľkové.
Predné hmlovky na protiidúcom aute mi dokonca pomáhajú tým, že mi ukazujú smer cesty predomnou. Zadné vypnem až vtedy, keď sa ku mne auto zozadu priblíži a nalepí sa na mňa. Predné zase vypnem keď sa nalepím zase ja na toho predo mnou.
 

<< < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 ... > >>

Najčítanejšie na SME Auto