SME
Sobota, 5. december, 2020 | Meniny má OtoKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Ako správne používať hmlovky? Zapínať ich môžete, ale nemusíte (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

alebo nie som rozmaznana panicka, mam dobry zrak, nechavam si dostatocny odstup,... moznosti je vela (nevynimajuc ani tu tvoju). inak, ovela viac mi vadi jazdit v lete do zapadu slnka. a predsa sedim v tej plechovej krabici a krutim volantom aj vtedy, takze s tymi hmlovkami to pre mna nie je ziadna tragedia.
reznored
Mala by si si vyskúšať v noci ísť 200 km za autom so zapnutou hmlovkou.... Ja teda jazdím týždenne aj 5000 km,ale hmlovky zapínam pramálo. Vodiči si nevedia uvedomiť,že ak vidím stretávacie svetla z bezpečnej vzdialenosti,že hmlovku nepotrebujem,lebo viac prekáža a nič nepomáha. Stačí,aby začalo mrholiť a poniektorí už to "pália" vzadu na červeno,pritom viditeľnosť najmenej 1 km. Ako často je viditeľnosť do 50 m,lebo taká,že nevidieť stretávačky? Ani raz ročne nie.
louisdefunes
Mas cistu pravdu..., len problem je v tom ze na forach sa fundovane vyjadruju hlavne ludia co rocne nabehaju tak do 10 000km a presna taki soferi zneprijemnuju zivot na ceste tym co robia rocne aj cez 100000km, ale ved sam to dobre vies ako sa jazdi na SLovensku... POd policajnym terorom akoze predpisovo, ale urcite nie s rozumom... dalo by sa pisat
janosp
nemecko vs slovensko
v nemecku to maju urobene rozumovo a super. Ak chceš mat zapnute hmlovky, môžeš ist maximalne tušim 50km/h ... čo dava logiku, ak je naozaj take počasie že nevidiš na tych 50 metrov, tak nemaš čo ist 130 na dialnici a hovorit si, ved mam hmlovky. Je to absolutna blbost. A na slovenskej dialnici častí jav, v hmle si to valí auto viac ako je predpísané, ved ma zapnute všetky hmlovky...
lmdizajn
presne tak, tlct do hlav, ze predne hmlovky len ak nemozes ist rychlejsie ako 50tkou. Zadna presne s takym istym pravidlom ako dialkove svetla, cize nejde nic za mnou.
Rony
<< < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 ... > >>

 

Super, teraz som sa dozvedela pravidlo ktorým sa môžem pri hmlovkách riadiť. Doteraz som si myslela aká som zodpovedná keď na to myslím hneď pri zníženej viditeľností. Nemala som tucha, že to niekomu vadí, ani si nespomínam, že by to vadilo mne. Rovnako noha na brzde na červenej a blikanie.
Mám snahu robiť veci správne a aha, ako niekoho vytáčam.
 

 

Nic si z toho nerobte. Keby sme na nasich cestach mali len tieto problemy, tak sme v kliiidku. Zial ludia jazdia ako prasata. Clovek si to sinie po obci realnych 60 a je za najpomalsieho tipka. Milujem auta, ktore ma predbehnu, zaradia sa predomna a zacnu flekovat a odbacat vpravo...
Na D1 hned za BA smer ZA, je tam 60. Tam mam obavy spomalit na 70 lebo mam pocit ze cela vlna ma zramuje zozadu. Hmlovka, nehmlovka...tam uz ide o zivot.
 

 

presne tak, tlct do hlav, ze predne hmlovky len ak nemozes ist rychlejsie ako 50tkou. Zadna presne s takym istym pravidlom ako dialkove svetla, cize nejde nic za mnou.
 

 

Ako vravis. Na Slovensku sa celkovo radi zakon nad zdravy rozum a moralku. Aj polici ked urobia somarinu tak sa obhajuju "bolo to v sulade so zakonom". Ci to bolo aj v sulade s dobrymi mravmi a ci to bolo v sulade so zdravym rozumom uz nikoho nezaujima. Dokonca ani novinari sa na to nepytaju.
 

veľký počet najazdených km ešte

nezabezpečuje aj rozumné a bezpečné uvažovanie na ceste. To predsa nie je o tom, že tí čo jazdia ročne "do 10 000 km, zneprijemnuju zivot na ceste tym co robia rocne aj cez 100000km". Môže to byť aj tak, že ten, čo zajazdil menej, si ešte neodvykol dodržiavať niektoré pravidlá cest. premávky, ako iný, čo "prešťal" systém.
 

prečo trepeš?

aspoň si oprav tie kilometre.
svetlá do hmly NEMÔŽU nikoho oslepovať, pretože ich lúč je horizontálny a má svietiť v rovine POD HMLOU, teda 20-50 cm nad povrchom cesty. niekomu sa to môže zdať na figu, že "nevidí povrch vozovky, ale stačí si to nacvičiť - ak nič nevidno, je cesta v poriadku, ak vidno, je to jama, alebo hrbol.
zadné hmlovky je iná kapitola, najmä ak sú súčasťou celého osvetlenia a nie nízko (spomínaných 20cm) nad povrchom. v časoch, keď boli výnimočné som mal aj zadnú hmlovku s halogénovou žiarovkou a používal som ju iba keď za mnou nič nešlo.
 

re:

nemozu akurat tak ritpalovu. Ked idem na eclipse tak mam predne hmlovky z SUV rovno pred ocami. A ked aj clovek nema nizke auto, tak vacsina slovenskych ciest nie je vodorovna, ked ides do kopca alebo z kopca alebo protiiduci chyti hrbol stale dostanes flashbang do ksichtu.
 

 

Nemas pravdu: nizsie polozena hmlovka sa od mokrej cesty vie pomerne dost dobre odrazat - nie je to sice take ako pri dialkovych svetlach, ale vie to byt dost neprijemne. Pritom zlepsenie viditelnosti pre svietiacho je uplne minimalne.

Ja sa dostanem do hmly, zapnem predne, ked nevidim efekt, tak ich vypnem. Zadne podla potreby. Ja mam pocit, ze x slovenskych vodicov si tu hmlovku zapne len z principi, ze uz moze. A zaplatil si za nu, tak nech sakra obcas svieti :)
 

 

nemáš pravdu, sú rôzne autá, hmlovky vyššie, nižšie položené ale zadné hmlovky v kolóne, tak takým šoférom by som bral vodičák
 

som presvedceny,

ze mnohi, myslim naozaj velka cast vodicov, vobec netusi, ze zapnutymi hmlovkami v kolone niekoho oslepuju, rovnako ako vobec netusia, ze oslepuju toho za sebou, ked stoja na krizovatke na brzde...
 

to tu

nikomu nevysvetlis, tuto su exoti co zasadne neprezuvaju lebo je to zbytocne a maju extra citlive ocicka... :D
 

 

Len upresnim, predne hmlovky maju uplne rovnaky sklon ako stretavacie svetla (vacinou 1%), takze uz len z toho dovodu nemozu oslnovat.
Oslnovat mozu jedine v dazdi, kedy sa podla zakona lomu odrazaju rovno do oci.

Osobne povazujem predne hmlovky za uplne zbytocne, este nikdy mi nepomohli. Svietia na velmi kratku vzdialenost, teda su pouzitelne len pri nizkej rychlosti a velmi hustej hmle. A ked bola taka husta hmla, tak som houno videl aj s nimi aj bez.

Lepsie su adaptivne xenony, ktore sa mi pri zapnuti hmloveho rezimu vytocia do stran, takze sa mi svetlo od hmly neodraza do oci, ale mimo.
 

 

je snad nad slnko jasne ze 2 reflektory vs 4 reflektory v uplnej tme davaju uplne iny rozdiel intenzity svetla ! Milujem takychto tlkov, ktori musia mat hmlovky. Jasne oni dobre vidia, ale ze mne to vypaluje oci (ano, aj ked nepriamo), to ich nezaujima.

Obzvlast milujem tlkov, takych ako dnes v BA na krizovatke, hmla s viditelnostou 1km , zapnuta spatna cervena hmlovka. Esteze to nemal ledky, lebo ano, on vidi a je videny na 100% s osvetlenim pol zemegule ale ze mna osvetluje ako prasa cez spataky, tak to tu nikoho nesere.
najlepsie bude asi jazdit v zvaracskej kukle
 

 

Mne také predné hmlovky dosť pomáhajú aj za jasnej noci alebo večera na poľnej alebo podobnej ceste, kde je nie je verejné osvetlenie a potrebujem vidieť aj povrch cesty, aj do strán.
 

 

je tu jeden vážny problém, neviem, ktorý "génius" toto schválil, že na denné svietenie stačia len predné svetlá, a zadné vypnuté. už som párkrát v hmle na diaľnici zažil situácie, že odrazu predo mnou tmavé auto bez zapnutých zadných svetiel. dosť nepríjemné to bolo. jednoznačne povinné denné svietenie by malo zahŕňať aj zadné (červené) svetlá
 

 

na dialnici pri 100kmh v snezeni a hmle som vobec nepotreboval, aby predomnou niekto mal hmlovky. stacili mi zadne stretavacky (dnes su omnoho silnejsie ako tie sviecky v moskvici) a dostatocny odstup, aby som na vyse 100m spozoroval auto bezpecne predomnou
 

Ja zadné stretávačky ani nezapínam.

A tuším mi ich ani nenamontovali ;)))
 

Clovece.. To je driiist...

uz si siel v kolone, ked je dobra viditelnost rycjlost cca 5 km/hod a retardi pred tebou maju hmlovky?!... Proste je to strasne a to nehovoriac, ak trocha poprcha a tebe sa ta cervena hmlovka z auta pred tebou a dalsich retardou toho isteho druhu este pred nim...

Fakt si toho v zivote vela nenasoferoval... Napr v nemecku je za to 60€ pokuta...
 

 

nerozčuluj sa nad jasnou provokaciou, u nás je to tiež za 60, ak ich používaš mimo zákonom stanovených podmienok. Ja sedím v aute denne 3 - 4 hodiny a tiež mám chuť vychovávať blbcov so zapnutými hmlovkami. Škodovkári a "nové" led hmlovky sú úplne špica.
 

to je narodny sport

spravat sa bezohladne k svojmu okoliu.

usudzujem tak ani nie vdaka tvojej reakcii, ale hlavne vdaka kazdodennej realite, kde oslepovacov stretavam na kazdom kroku. Zapnute zadne hmlovky, vysoko svietiace predne stretavacky, statie na brzde po tme na krizovatkach, etc etc
 

<< < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 ... > >>

Najčítanejšie na SME Auto