SME
Štvrtok, 3. december, 2020 | Meniny má OldrichKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Cadillac CTS dostal vzhľad Európana, no predok ho prezrádza (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 >

Hodnoť

Rozdiel

Včera som čítal článok o AUDI S3. Dnes o Cadillacu. Viete mi niekto, kto sa vyznáte, vysvetliť tento rozdiel medzi S3:
"Turbodiesel 2.0 TDI dosahuje výkon 110 kW (150 k) a maximálny krútiaci moment 320 Nm."
a Cadillac CTS:
"Úlohu základnej pohonnej jednotky preberá dvojlitrový, prepĺňaný motor s výkonom až 203 kW (276 k) a krútiacim momentom 400 Nm."

Audi robí také slabé motory, alebo je nafta benzín taký rozdiel, či iný nám laikom neznámy dôvod? Dík.
 

A3 & S3

"Niekoľko mesiacov po štarte predaja nového modelového radu Audi A3 sedan bude nasledovať špičkový model – S3 sedan. Poháňať ho bude motor 2.0 TFSI s výkonom 221 kW (300 k) a maximálnym krútiacim momentom 380 Nm." 2,0TDi je "len" štandardná A3, S3 je iné kafe.
 

Jááj

Hlúpy, čo nevie čítať. Ale na obhajobu, na videu bolo S3, preto ma to zmiatlo... Dík. :-)
 

 

akoby povedala jedna známa herečka .... a co to žerééé ??
 

trocha to skúsim vysvetliť

tu som vybral porovnanie jedného auta-vlastním ho aj ja- s rôznymi motorizáciami s približne rovnakým objemom.treba pozrieť výkon,otáčky,krútiaci moment.http://porovnanie.prehlad-auto...[0]=2483&ids[1]=2479&ids[2]=2476.P.s. neviem dať aktívny odkaz tak to skopíruj.je naozaj velký rozdiel diesel a benzín.
 
Hodnoť

ten

400 konový agregát je v Amerike velmi dolezitý. Po piatich sekundách uz nesliapat na plyn. Vyssou rýchlostou sa aj tak nesmie jazdit. (Ja viem - ide o pozitiok - kravina - väcsina ludí si kupuje auto na dopravu k nejakému cielu.)
 

 

veru je to tak, ze vacsina americanov ma z europskeho jazdenia krce v bruchu.
Kamaratovi ked prisla z USA navsteva, tak uz pri ich odvoze z letiska mu skoro vytrhali tapacir zo strachu, ze ako rychlo to jazdime oproti nim.
Pre zmenu on ked bol u nich v USA, tak podchvilou nechapal, ze ako sa mozu na X prudovej paradnej dialnici tak lenivo motat, ze aj kamiony ho predbiehaju. Mu to nasledne vysvetlil, ze kamiony maju vysielacky a sa dohovaraju, ze kde su polisi. Navyse osobaky ked chcu ist rychlejsie, tak jedine "vo vlaciku", lebo podla tamojsich zakonov by museli odstavit a pokutovat vsetkych naraz, co sa im moc nechce. Preto osamelec ked na to dupne, tak pride o kopec prachov minimalne....
 

hmm

skor takto:
naprila v NJ je max povolena rychlost na "dialnici" 65 mph. ak vsak pojdes 80-85, policajt ta nezastavuje. Samozrejme, ak mas antiradar, ktory je tu legalny, tak mozes ist ako chceas, avsak nie dlho :)
Hlavny rozdiel medzi europskou dialnicou a americkou highway je, ze je tu oveja vacsie mnozstvo aut na ceste a vela krat sa proste neda ist rychlejsie.
Ak pocesutujes na dovolenku do statov, pochopis, o com rozpraVAM.

BTW, speed limit je nizsi iba na dialniciach. V mestach je bezny limit 55, co je 90 a to pokial ja viem, u vas v obci asi nieje. Tym padom, jazdia po meste ovela rychlejsie, ako europania.
 

v mestach je limit 55mph?

Neviem ako v ktorych ale NYC a okolie( upstate) ma v mestach limit od 35 - 45mph (city speed limit. Town speed limit) nepocitam freeway a expressway prechadzajuce cez mesto..na dialniciah je nepisane pravidlo ze mozes prekrocit rychlost o 10-15mph bez pokuty..ale zalezi tiez od policajta..od cerbocha son uz dostal aj za 2mph navyse..:)
 

 

su miesta v USA , kde je 65MH prave ze MINIMALNA rychjlost a aj za 63 MPH dostane vodic pokutu..

http://laurel.patch.com/articl...

Woman Going 63 MPH on I-95 Cited for Driving Too Slowly
 

To nie je o strachu

V USA sa jazdi opatrnejsie aj preto, ze za pokuty za rychlost poistovna rapidne zvysuje poistku.
Taktiez opravy su velmi drahe. Vacsina mechanikov dnes uctuje nad $100.00 na hodinu. U dealera este viac. Takze ludia si to rozmyslia ist riskantne rychlo. A taky zakon, ze musi dat pokutu vsetkym vo "vlaciku" neexistuje. Policajt da pokutu tomu, na ktoreho zamieri radar. Za aj ini sli tak rychlo, to ho nazaujima a nie je to ospravedlenie
Samotne pokuty za prekrocenie rychlosti su vacsinou vysoke. V state Virginia za rychlost nad 80 MPH
je pokuta minimalne $250.00 a sud za nezodpovedne soferovanie, zaco su zle body. Moj priatel to tam kupil a behom par dni dostal viacero ponuk od advokatov, ktori sa mu ponukali, za ho budu obhajovat na sude. Nepomahalo ani to, ze je generalom.
Vo vacsine miest, v uliciach je povolena rychlost 25 - 30 MPH a nie ako to pisal Vrchnak. Uz som dostal pokutu na NJ Turnpike pokutu za rychlost o 10 mil nad povolenu rychlost. Vrchnak ma asi specialne cesty alebo vztahy s policajtmi.
Napriklad vo Washingtone je rychlost automaticky urcena 25 MPH, pokial tam nie je ine oznacenie.
Naviac, v mnohych mestach su vseliake kamery. Vacsina nad $100.00 za crvene svetlo alebo za rychlost za prekrocenie o 10 - 15 mil nad povolenu rychlost. Potom uz pride pokuta postou domov
Takze ako som napisal, nie je to o strachu ale viac o prakticnosti, setreni penazi a pude sebazachovy.
 

 

Nuz nechcem ti moc oponovat, kedze kazdy ma nejake informacie. Ty zijes priamo na mieste a mas teda relevantne info ku svojmu zisteniu. Kazdopadne ohladne "vlacika" mi to bolo povedane viac krat (vraj dobry pravnik vie o ake sudne rozhodnutie by sa oprel a teda pre klienta vyhral neplatenie pokuty).
Co sa tyka vysky pokut, tak 100USD za prekrocenie 10-15mph, je aj na SK, kedze tu plati prekrocenie o od 15 do 19 km/h za 60 € a od 20 do 24 km/h za 100 €. Napriek tomu sa najde dost ludi, ktorym to nevadi a nema na nich ziaden "vychovny" ucinok.

Pises, ze to nieje o strachu. Praveze si vcelku slusne definoval pojem strachu :) Ak vies, ze za nieco budes sankcionovany, tak proste sa bojis to porusovat. A kedze ja som pisal o tom, ako reaguju na nase jazdenie, je to celkom prirodzena reakcia.
Ved aj ked vyjde niekto z autoskoly, kde sa stale len smodrchal 40-50km/h a este s pomocou instruktora, tak pri prvej jazde po dialnici ak ma ist 130km/h (80mph), tak by si mu nestrcil ani zastruhany vlas do zadku, ako sa boji. Detto je to pri uzkych cestach, ktore v europe vsade mame (bezny Amik si pri klasickej jazde cez most v Piestanoch, ked ide zrazu oproti autobus, musi skontrolovat spodne pradlo na najblizsej zastavke.)

Rychlost 25 - 30mph (40-50kmh) mame (zial) v mestach aj tu na SK, dokonca zial sa nasiel aj bojko s malym cumilom a velkym komplexom, ktory presadil aj 20mph (30kmh). Sice v zosumarizovani povedane, rychlosti su na SK a v USA obdobne, len styl jazdy je diametralne odlisny. (a neni to len koli pokutam, opravam a poistkam)
 

hmm

bohuzial, nechapeds moj point.

Ide o to, ze cestovne rychlosti mimo dialnic su vyssie ako na Slovensku.

A ano, je jasne, ze v meste najdes aj 15 mph (to musi ale byt medzi bytovkami a znacsa private property)

Preto bezna povolena rychlost je 50-45 mph co je 72-80 km/h

A to, ze kazdy stat sa inak pozera na prekrocenie, preto pisem NJ.

BTW, osobne neverim ze na turnpike dostal ticket za over 10. Mam znamych state troopers a na state highway zastavuju iba 20 over, alebo pre iny dovod, ako kluckovanie pomedzi auta.

Kazdy stat aj mesto je specificke. V meste kde byvam ja, niesu speed cameras ani trafic light cameras. Susedny town to napriklad ma a to som ja v krajskom meste.
 

 

Najhorsie je ze vacsina tunajsich vodicov nevyuziva ani to zrychlenie. Pohynaju sa velmi pomaly z krizovatiek a co je horsie, velmi pomaly zrychluju na vjazde na dialnicu a potom za zaraduju medzi kamiony iduce 107.5 km/h osemdesiatkou.
 
Hodnoť

 

Akokoľvek sú tie fotky nafotené "umelecky" tak, aby maskovali čo najviac, tak ten škaredý americký design "z minulého storočia" sa nedá prehliadnuť. Aj keď je vkus iba subjektívna vec, tak ten komu sa to auto páči musí byť dosť nevkusný človek.
 

 

"Aj keď je vkus iba subjektívna vec, tak ten komu sa to auto páči musí byť dosť nevkusný človek."

Mimoriadne zaujímavý obrat.
 

hmm

takze ak tomu dobre rozumiem, kto nema rovnaky vkus ako ty, je vlastne nevkusak :))))
 

Dokonca subjektívny nevkusák.

A za CTS sa obzriem skôr, než za S4. A aj by som ho mal radšej pred barákom.
Som ja ale subjektívny!
 
Hodnoť

to auto..

..je naadherne..ale urcite by som to nechcel so 4V a turbom..ked uz,tak 6V je minimum..
 

 

Myslim si ze vacsina predanych CTS bude mat ten hladky V6. Stvorvalec si neobjedna prakticky nikto a vacsine zakaznikov tych 300-nieco HP stacit bude. Tych zopar co chce vacsi vykon si miesto kupenia fukaneho V6 pocka na CTS-V a jeho small block V8.
Este keby sa tak Cadillac vykaslal na pismenkovu polievku a zacal davat autam normalne mena...
 

1 2 >

Najčítanejšie na SME Auto