No aby som este riesil aj to, ci nahodou nie je auto pozvarane z viacerych kusov...wtf. V dobe ked za cenu jazdenky kupim nove a s min 3 rocnou zarukou. Ale tak kto chce adrenalin, nech sa drzi jazdeniek...
Smiem sa spytat ake nove auto myslis ? Ak to je napr. nova Dacia (cca 6000EUR) ci male auta (napr. Peugeot 208) za 10000 EUR. A teda tieto auta porovnavas s premiovymi jazdenymi tak porovnavas (prakticky) neporovnatelne. --------- Tym netvrdim ze kupa jazdenky nie je riziko (avsak auto sa da bezproblemov overit ci uz po tech. stranke alebo pravnej).
Tak ja si tiež radšej kúpim nové o triedu menšie ako jazdenku. Má to svoj význam aj pri prevádzkových nákladoch, nehovoriac o servise. Poznám pár frkanov čo si kúpili jazdenku vyššej strednej triedy, pojazdili pol roka, potom sa im vysypala elektronika a auto stálo 4 mesiace pretože nebolo na servis. U mňa to "vyhráva" 22r fagan ktorý si kúpil jazdenú A8 W12 a ročne na nej spraví 5.000km aj to len ze víkendy, lebo nemá na palivo...
To choď vysvetľovať rodine s 2-mi a viac deťmi s priemernou mzdou, prípadne s jedným nezamestnaným členom domácnosti. Nie všetci, čo si kupujú autá, sú slobodní mládenci s príjmom nad 2tis. €/mes. Ja si napr. nové nikdy nekúpim. 3až4-ročné sa mi zdá ideálne. Technicky ešte zachovalé (ak majiteľ nebol terminátor) a cena cca polovičná. Jedno také prevádzkujem za minimálne náklady už 18-ty rok a najazdené má skoro pol milióna. Vrazím do toho neporovnateľne menej, než kolega do nového mercedesu, ktorý má napr. na každý svetlomet samostatnú riadiacu jednotku v cene polovice hodnoty môjho auta aj s plnou nádržou :-) Samozrejme kúpiť si žravé auto a chodiť vlakom, lebo nemám na beznín je pekná vychytávka a tiež som jedného takého poznal :-)
a ešte nikdy žiaden ani len nepraskol (všetky nukleárne havárie boli spôsobené debilnou obsluhou a jedna apokalyptickou živelnou katastrofou typu miliónročná voda na Dunaji - kotrá bu odniesla Bratislavu aj s Hradom :)
tak ak mám dať 12-15.000 € za nové, alebo jazdené auto, myslím si že nie je o čom. Pri novom viem že nebolo zliepané z 2 kusov, že má funkčné airbagy, že prvé roky v podstate neriešim servis (až na nejaké výnimky napr. 1,2TSi). Áno dostanem menšie auto s nižšou výbavou v porovnaní s rovnako drahou jazdenou konkurenciou v podobe strednej, nebodaj vyššej strednej triedy. Čo sa ešte tej výbavy týka, tak aj za 12 - 15 k€ majú tie autá 6 vakov, ESP, autoklimu, el. okná, zrkadlá, cúvacie senzory,tempomat,... teda všetko "nutné" k životu.
To je také slovenské kúpiť 7 - 10 ročnú jazdenku (A6, BMW5,...) za 10 k€ a tváriť sa ako majster sveta, lebo ja mám na báwo wole. A tí slobodní s príjmom nad 2k€ mesačne tiež nemajú vo zvyku kupovať pojazdné vraky... Asi som divný, ale príkláňam sa k novému i keď menšiemu.
a na dovolenku pôjdeme pekne s prívesným vozíkom? :-)
Kupovať 6 a viac-ročné BMW a spol je fakt ..píp. To je ako robiť frajera so slamou v gatiach. Ale 4-ročné normálne auto (Ford,Toyota, atď..) nie je pojazdný vrak. Ale však v pohode, čím viac vás takých bude, tým lepší výber budem mať ;-) Keby všetci kupovali ojazdené, tak by nebolo z čoho vyberať..
Dovolenku 1-2x do roka nerieš. Z vlastnej skúsenosti viem, že je úplne jedno aké veľké je auto, aj tak sa tam všetko dôležité zmestí a aj tak bude natrepané až po strechu. Ja som riešil cenovú kategóriu 12-15 k€ kde sa prikláňam k novému, pri cene pod 7 k€ nájsť nové (okrem dacie) sa nedá, takže tu len jazdenka. Toť môj názor. Súhlasiť môžeš, alebo nemusíš.
isť na dovolenku, a vláčiť so sebou príves v ňom "pytel brambor" a truhlu mať plnú paštík, a na sedačke ešte basu piva, tak to sa môžem rovno na takú dovolenku rovno vykašlať. Keď nemám na primeranú dovolenku, tak radšej nikde nejdem. JA si tiež radšej kúpim menšie v primeranej výbave. Fakt nemám chuť sa voziť v olietanej šunke s preprdenými sedačkami.
nemyslim si, ze je to "take slovenske" kupovat jazdene auto, "take slovenske" je, ze nefunguju poriadne zakony
ja mam za ekvivalent 15 k€ solidny 5 rocny "half ton truck", povinne k tomu zo zakona "car proof" o historii vozidla (ukazujuci jedneho majitela od povodnej kupy), vydokladovane (a nie vymyslene) kontroly, nepretocenych 98k kilometrov, atd, atd
kupovat pouzite auto v krajinach kde zakony funguju je "common sense" ... nie je to len "take slovenske"
stare A8 a S8 crepy su tusim stale oblubene medzi mladymi, tiez jednu vidavam vecne zaparkovanu na tom istom mieste bez pohnutia, majitel si do nej chodieva pustat hudbu :)
Auta, ktore sa v nasej lokalite vyskytuju vacsinovo alebo su z nejakeho divneho dovodu ziadane (vw, bmw, mercedesy, pezoty/citrony) maju ovela vacsiu pravdepodobnost takehoto pozvarania. Z tohto pohladu su napr. japonske/korejske auta dost bezpecne (nikto sa nebude obtazovat pozvarat napriklad accord).
a.d. ta w12-ka: to nie je tym, ze nema na benzin. Palivo je pri autach tejto triedy vzdy najmensia polozka. Keby auto zralo iba benzin, uz sa davno vyvazam len na diable :)
myslíš tie BMW a Audiny , či Mercedesy čo sa na nich preváźajú výrastkovia a tvária sa že to nie sú staré šroty nad ktorými strávili celý deň aby mohli večer ohúrit mladé žaby ?
Aha takze mladi vyrastkovia podla teba nejazdia na "solidne" ojazdenych Feliciach, Fabiach, Renaultoch, ci Golfoch. -------- To ze si niekto kupi (jazdeny) srot je jeho problem a inak jazdene premiove auto bude mat stale hodnotu - zatialco nova Fabia (a spol.) v "skoro" plnke bude len presuvadlom ci uz novym alebo osuntelym.
ja som sa len pýtal , že ktoré sú to tie prémiové .. ? :-)) ja som bol rád kedysi , aby mi do auta nepršalo a dali sa sklopiť sedačky ... len toľko na okraj , ale viem , že pokrok ide dopredu ... šesť airbegov je ale aj podľa mňa priveľa ... :-))) na naśich cestách by bola najlepśia kombinácia auto-vznášadlo ....
Nedavno som uvazoval nad kupou noveho auta, kedze sucasne si pytalo vacsiu opravu a nie je uz prave najnovsie. Auta za 7-8k, ktore vzhladom na moj rozpocet prichadzali do uvahy, nemali posilnovac riadenia, ESP, autoradio, el. okna, viac ako 2 airbagy, pozink karoserie... Inak povedane, taketo nove auto po 5r prehrdzavie (ak sa v nom dovtedy nezabijem) a predpokladam, ze motoricky na tom tiez nebude uzasne po 150k km. Asi tam bude (bohuzial) racionalny dovod, preco bezny Slovak uprednostni jazdenku (a nemyslim 10rocne BMW7 miesto novej Kie)...
---------
Tym netvrdim ze kupa jazdenky nie je riziko (avsak auto sa da bezproblemov overit ci uz po tech. stranke alebo pravnej).
:-)
Pozváraný je aj jadrový reaktor
Áno dostanem menšie auto s nižšou výbavou v porovnaní s rovnako drahou jazdenou konkurenciou v podobe strednej, nebodaj vyššej strednej triedy. Čo sa ešte tej výbavy týka, tak aj za 12 - 15 k€ majú tie autá 6 vakov, ESP, autoklimu, el. okná, zrkadlá, cúvacie senzory,tempomat,... teda všetko "nutné" k životu.
To je také slovenské kúpiť 7 - 10 ročnú jazdenku (A6, BMW5,...) za 10 k€ a tváriť sa ako majster sveta, lebo ja mám na báwo wole. A tí slobodní s príjmom nad 2k€ mesačne tiež nemajú vo zvyku kupovať pojazdné vraky...
Asi som divný, ale príkláňam sa k novému i keď menšiemu.
ok
Kupovať 6 a viac-ročné BMW a spol je fakt ..píp. To je ako robiť frajera so slamou v gatiach. Ale 4-ročné normálne auto (Ford,Toyota, atď..) nie je pojazdný vrak. Ale však v pohode, čím viac vás takých bude, tým lepší výber budem mať ;-) Keby všetci kupovali ojazdené, tak by nebolo z čoho vyberať..
3/3
Ja som riešil cenovú kategóriu 12-15 k€ kde sa prikláňam k novému, pri cene pod 7 k€ nájsť nové (okrem dacie) sa nedá, takže tu len jazdenka.
Toť môj názor. Súhlasiť môžeš, alebo nemusíš.
3/3
Pekný deň.
paštikári
1/3
ja mam za ekvivalent 15 k€ solidny 5 rocny "half ton truck", povinne k tomu zo zakona "car proof" o historii vozidla (ukazujuci jedneho majitela od povodnej kupy), vydokladovane (a nie vymyslene) kontroly, nepretocenych 98k kilometrov, atd, atd
kupovat pouzite auto v krajinach kde zakony funguju je "common sense" ... nie je to len "take slovenske"
Alebo na parkovisku trieska dverami
No neviem, zalezi na znacke
a.d. ta w12-ka: to nie je tym, ze nema na benzin. Palivo je pri autach tejto triedy vzdy najmensia polozka. Keby auto zralo iba benzin, uz sa davno vyvazam len na diable :)
to sú aké prémiové jazdenky?
--------
To ze si niekto kupi (jazdeny) srot je jeho problem a inak jazdene premiove auto bude mat stale hodnotu - zatialco nova Fabia (a spol.) v "skoro" plnke bude len presuvadlom ci uz novym alebo osuntelym.
no ...ja neviem ...
Nove?