SME
Pondelok, 18. január, 2021 | Meniny má BohdanaKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Minulý týždeň prekročilo rýchlosť 6806 vodičov (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

<< < 1 2 3

Hodnoť

 

V Zilinskom kraji viac ako 1000x?
To stale zastavili toho isteho .... sofera?
;)
 
Hodnoť

Ach jaj

ja cakam ze mi pride fotka....celu cestu davam pozor ako ***** ale v jednom useku dole kopcom sama jama, clovek cumi aby si koleso neodtrhol a akurat tam meraju buzici....clovek necumi na tachac ale na jamy. *****
 
Hodnoť

Ak meraju tak, ako to vidam,

tak iba jedno: Nech ich slak trafi aj s ich sefom !
 
Hodnoť

...

6800 vodičov prekročilo rýchlosť? A koľko nehôd toto prekročenie rýchlosti zapríčinilo? Nebude to náhodou tak, že v dnešnej dobe je 90/130 obmedzenie určené len na čistú buzeráciu občanov a nemá nič spoločné s bezpečnosťou? Alebo sa proste žijeme v krajine, ktorá vytvára pravidlá pre pravidlá bez osohu pre občanov? Nič také v ústave nevidím... Ktorá strana má zmenu pravidiel v programe? Žiadna! Ide len a len o čistý výber peňazí, aby bolo z čoho kradnúť... Fakt efektívny štát, keď dvaja pajáci stoja celý deň pri ceste a čumia do radaru... To zvládne obyčajná krabička, ale čo, my na to máme, my na to vyčleníme 2 ľudí...
 
Hodnoť

lacnejsie a pre stat efektivnejsie

by bolo ak by zo zakona malo kazde vozidlo gps,kde by sa zaznamenavala rychlost vozidla a na konci mesiaca by prisla faktura na zaplatenie za prekrocenie rychlost.Ti .uji od radarov by boli nadbytocni a nezdrzovali by pri vybere dani na ceste a este by sa obmedzila siva ekonomika.
 
Hodnoť

 

Fiiiiha, tolkoooo ich namerali? A kolko z nich prekrocilo rychlost o viac ako 10kmh? A kolko z nich o viac ako 20kmh? To by tie cisla asi prudko klesali, vsak? Tipujem, ze minimalne 80% z nameranych prekrocilo rychlost o nie viac ako 10kmh, nuz co na to dodat, urcite su to doslova vrahovia, ved viete predsa, ze ist po meste 50kmh = 100% bezpecie a ist po meste 55kmh automaticky znamena obrovske riziko vzniku dopravnej nehody. Toto samozrejme myslim ironicky, to aby to pochopili aj pani v zelenom...

A ako dobre pozname nasich zelenych, v snahe vyzbierat co najviac pokut merali takmer zasadne na bezpecnych a prehladnych usekoch ako napr. konce vypadoviek z miest, dialnica a podobne. Ved rovnako logicky umiestnovali aj stacionarne radary, vsakze? Zasadne na vecne prazdne useky dialnic, kde nikomu nic nehrozi. A preto pri Hornej Strede je jeden, potom pri NMnV je druhy a pri Dubnici treti stacionarny radar. Vsetko je to TN kraj, inu zelenaci z TN kraja sa cinia. Ale chapem, je to naozaj velmi vyhodne miesto, urcite sa tam tie radary "zaplatia" skor, ako na rizikovejsich miestach, napr. na hlavnych tepnach v meste cez obytne zony.

Ako hovoril nedavno leaknuty a zverejneny prikaz nejakeho zeleneho papalasa svojim podriadenym treba zvysit efektivitu, t.j. vybrat viac a viac a viac. A ja som si az doteraz myslel, ze ulohou policie je pomahat a chranit, t.j. aktivne prispievat v zvyseniu bezpecnosti a plynulosti cestnej premavky a to predovsetkym na tych rizikovejsich miestach, napr. na hlavnych cestnych tepnach veducich cez obyvane uzemie.

O.
 
Hodnoť

A čo keby tak

aj naši "páni" novinári začali "buzerovať" policajtov napríklad aj tu na SME nejakou pravidelnou rubrikou "napíšte nám kde dnes merali" a oni v rámci infozákona budú na príslušné policajné riaditeľstvá zasielať požiadavku na štatistiku nehodovosti na týchto úsekoch a porovnávať ich s úsekmi s najvyššou priemernou nehodovosťou v danom okrese. To by bola sranda sledovať, čí tí naši "pomáhať a chrániť" tu nie sú náhodou iba na "buzerovať a inkasovať", či merajú účelovo iba na úsekoch s ozaj vysokou nehodovosťou alebo merajú iba účelovo na úsekoch kde sa dobre kasíruje. Dám hneď prvé tipy, pravidelne merajú na 60-ke za čerpacou stanicou Agip za Perešom smer Rožňava. Osobne si nepamätám na žiadnu závažnú dopravnú nehodu na výjazde z tejto č.s. ďalším takým úsekom je zjazd zo sídliska Terasa v KE, kde na krásne prehľadnej dvojprúdovke pravidelne merajú 50-ku, koľko sa tam stalo napríklad dopravných nehôd z dôvodu prekročenia rýchlosti?
 
Hodnoť

Je to až taký

problém, dodržať rýchlosť a nepiť pred jazdením?

Každý si myslí, že je majster sveta, Že mu nič nestane.

Kto urči, či je taká a taká rýchlosť ešte bezpečná, alebo už nie?
Snaď nie samotný vodič!
Aj dopravné zákony sú tvorené poslancami a ministrami, ktorých sme my volili.
Ak sa Vám zákon nepáči, choďte sa sťažovať v Bratislave.

Zákony treba dodržať, alebo žiadať zmenu.
Ak zákony nie sú dodržané vyzerá to tak, ako to vyzerá na Slovensku.
"Každý" robí, čo chce.
Zákony, normy, atď platia len pre tých druhých.

Značky na rýchlosť sú pre MAXIMÁLNE rýchlosti. A sú dané viac-menej paušalne.
Nedá pre každý 100 metrov určiť inú maximálnu rýchlosť.
Ale myslím si, že takmer 7000 pokutovaných vodičov za týždeň až tak veľa nie je.
 

 

Povedz mi ze toto si nemyslel vazne:
Kto urči, či je taká a taká rýchlosť ešte bezpečná, alebo už nie?
Snaď nie samotný vodič!
Pretoze vodic je ten kto ma urcit ci je rychlost este bezpecna alebo uz nie. A medzi nami, ked to prenechas politikom, dopadneto zle. Tipni si aky je limit na tejto dialnici:
http://www.thekingshighway.ca/...
 

Realita je taká,

že dobytok šoférujúci na slovenských cestách si naozaj nevie svoje hranice a limity bezpečnej jazdy stanoviť sám. Mnohí žijú v klamlivej ilúzii, že keď napríklad zvládnu jazdu cez dedinu osemdesiatkou bez nehody, tak je všetko v poriadku... Lenže to je úplný blud! Pre ľudí v tej obci je to totiž teror, keď si to okolo ich detí a príbuzných na chodníku niekto vypaľuje 80 km/h! Ten hluk, pocit ohrozenia, prskanie vody na chodcov, vírenie prachu a vibrácie vo vysokých rýchlostiach, ktoré musia trpieť všetci naokolo, to pánov šoférov nezaujíma, hlavné je aby nedostali pokutu... A kríže pri cestách svedčia o tom, že to niekto naozaj nezvládol a neurčil si správnu rýchlosť. Kiežby ho pred tým niekto zastavil a naparil mu radšej tučnú pokutu. Treba pouvažovať o pocitoch príbuzných obetí dopravných nehôd, keď vidia ten hazard, aroganciu a tupé, ničím nepodložené sebavedomie tých, čo to vraj zvládajú aj vo vysokých rýchlostiach. Zatiaľ...
...
Keď je niekto ohľaduplný a jazdí bezpečne z vlastnej vôle, tak sa nemusí báť polície, ani pokuty. Keď sa však niekto správa ako nevedomý a tupý dobytok, tak s ním treba jednať ako s dobytkom, čiže ho sledovať a trestať, aby neubližoval okoliu.
 

 

A co ti ja viem? O limitoch v obci nebudem polemizovat, pretoze tam, bohuzial, maju vodici vazne problem odhadnut to spravnu rychlost, takze limit je na mieste. Co sa tyka jazdy mimo obce, no, tam nikdy nevies co sa vlastne stalo. Sam som mal obdobie ked som jazdil vyse 60k rocne, casto velmi rychlo. Ale za 29 rokov a vyse milion km som nesposobil ziadnu nehodu. Takze vidis ze sa to da...akurat treba jazdit s rozumom. A preto mi vadi to vecne zdoraznovanie rychlostnych limitov (opat zdoraznujem, mimo obce) miesto toho aby sa zdoraznovala jazda s rozumom. Limity mimo obce su viac-menej zbytocne. Limity na dialnici, v takej forme ako ich pozname dnes, su bezpecnosti skorna skodu ako na uzitok, nakolko porusuju zasady podla ktorych by sa limity mali urcovat. Ved si len klikni na ten link co som postol vyssie a kukni si obrazok tej dialnice. Ta rovinka ma vyse 10km. Odstavne pruhy vlavo aj vpravo su dost siroke aj pre nakladne auto, takze z toho mozes usudit ze ake siroke su jazdne pruhy. A predsa sa najde dost nehanebych klamarov co ti budu v mediach tvrdit, ze prekrocit limit na tej dialnici je veeelmi nebezpecne. Chces vediet aky je ten limit? 100 km/h.
 

Ja by som bol najradšej,

keby žiadne vynútené limity nemuseli vôbec existovať. Realita je však taká, že tu máme 300 mŕtvych ročne a tisícky škaredých nehôd. Na vine je myslím skoro vždy neodhadnutie svojich schopností, hazardovanie, neopatrnosť, nesústredenosť. Za drvivú väčšinu nehôd môže nejaký človek, ktorý si sám nedokázal stanoviť svoj správny limit.
...
V jednom máš určite pravdu- striktné dodržiavanie predpisov môže byť niekedy aj na škodu. Napríklad bezduché dodržanie 50 km/h v obci na úkor opatrnosti je hlúposť. Niekedy by totiž bolo treba spomaliť aj na 20 km/h, napríklad keď je pred nami mláka a na chodníku vedľa nej človek. Maximálna povolená rýchlosť neznamená, že je vždy aj správna. Človek sa musí vedieť obmedzovať a riadiť aj sám. Treba byť bdelý v každej situácii a nenechať sa uspať rutinou. Stále však neviem, ako to dosiahnuť. Keď na ceste vidím predbiehanie v neprehľadných zákrutách, kde sa doslova hrá ruská ruleta, že možno v protismere nikto nebude, alebo podobné zvrátenosti, tak mám chuť niekomu preventívne rozmlátiť fasádu. Keď sa chce niekto zabiť v aute, nech ide niekam do púšte a nech to trebár napáli do nejakej skaly, nech však do tejto hry nezapája iných a nech nikoho neberie na druhý svet so sebou!
...
A ešte k tým limitom mimo obce- Tvoj návrh na odstránenie limitov by bol OK, ale v prípade, že by sme tu mali biokoridory pre zver, cyklotrasy a chodníky, a že by cesty nevyzerali, ako tankodrom. Na našich cestách sa totiž občas musí vyskytnúť aj chodec, cyklista a zver, lebo žiaľ tu sa s nimi nepočíta a inú možnosť, ako sa dostať z bodu A, do bodu B často nemajú. Iba tú cestu. Ja keby som mohol, tak na bicykli, ani pešo na cestu medzi autá nikdy nevstúpim. Žiaľ často nemám inú možnosť. A poviem Ti, že keď ideš na bicykli po ohlodanej krajnici širokej 20 cm a obieha ťa v polmetrovej vzdialenosti kamión idúci 90 km/h, tak je to zlé.
...
Prajem všetko dobré. Piano 3/3
 
Hodnoť

Teraz neviem na koho mám nadávať :-)

Choré maniere väčšiny našich policajtov z hĺbky duše neznášam. Slovo "policajt" je u nás skôr psychiatrická diagnóza, ako názov povolania. Ale...
...
Ale taktiež nenávidím chrapúňske správanie väčšiny vodičov na našich cestách. Zamordujú 300 ľudí do roka, ďalšie stovky navždy zmrzačia, o materiálnych škodách a strese ani nehovorím a ešte fňukajú, že policajti merajú rýchlosť. Sakra o čo ide?! Však kto jazdí maximálne ohľaduplne, bezpečne a podľa predpisov, ten sa žiadnej pokuty báť nemusí. Tie predpisy sú predsa dobré a keby sa podľa nich jazdilo, tak to ušetrí mnoho ľudských životov. Je to iba vina mnohých šoférov, že sú takí tupáni, že dokážu dodržiavať predpisy iba pod hrozbou trestu. Keby to robili z ohľaduplnosti k okoliu a z lásky k blížnemu, tak ich žiadni policajti nemusia kontrolovať a chytať. 6806 vodičov prekročilo za týždeň rýchlosť... Im všetkým by som nadosmrti odobral vodičák a o týždeň by bolo vidieť iné výsledky. Nikto slušný a normálny by tým nič nestratil. Iba by na cestách ubudlo 6806 arogantných chrapúňov a tých tam predsa netreba. Takto by sa odľahčila doprava aj znížila nehodovosť, čiže celá spoločnosť by z toho mala iba prospech. Na cestách by ubudlo stresu a ohľaduplným ľuďom by sa lepšie jazdilo. Tu predsa nejde o fazuľky, ale o ľudké zdravie a životy. A výrazné prekračovanie max. povolenej rýchlosti v obytnej zóne by som kvalifikoval, ako trestný čin všeobecného ohrozenia, lebo de facto je to tak.
...
Ps: Kedy už začnú ožranov prichytených za volantom posielať reálne do basy?
 

<< < 1 2 3

Najčítanejšie na SME Auto