SME
Sobota, 28. november, 2020 | Meniny má HenrietaKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Zákaz odbočenia nezakazuje otáčanie (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 >

Hodnoť

 

ešte aby to policajti pochopili..:D
 

 

Ja zakaz odbocenia vlavo chapem, ze nemozem dat smerovku vlavo a otocit volant do lava na zmenu smeru jazdy. Takze by ma isto nenapadlo ani otacat. Taketo znacky som si vsimol kde jazdne pruhy oddeluje ostrovcek a chcu zakazat otacanie vozidiel.
 
Hodnoť

???

"Zakázať otáčanie by tam prakticky mohlo aj rozdelenie cesty na Bajkalskej ulici na dve paralelné jednosmerné cesty. Potom by sa tam autá z hľadiska predpisov neotáčali, ale dvakrát odbočovali vľavo."

To si autor vymyslel, ci ta blbost aj niekde v praxi NORMALNE funguje?
 
Hodnoť

 

Pekný príklad križovatky aj s GoogleStreetView, ak si posuniete mapu v smere zákazu, všimnite si, že za rohom stoja policajti a čakajú, aby skasírovali prípadných odbočovačov. :O)
 
Hodnoť

 

SME je mienkotvorný denník. Nemohol by poskytnúť v takýchto prípadoch rozhovor s nejakým policajtom?

Lebo to je síce fajn, že podľa Novotného sa tam otočiť môžeme, ale keď mi policajt dá 60 € pokutu a bude mi hroziť konaním, odobratím vodičáku a pod., tak mi to rozhodne nepomôže.
 

 

Znacka zakaz odbocenia neznamena zakaz otocenia.Ak je tam zakaz odbocenia ,väcsinou to je pred jednosmernou ulicou a napr. ak by vzniklo nebezpecenstvo.Napriklad prechod cez kolaje elektricky,ktorej musis dat prednost a tak by si musel zostat stat na ceste a tvoril by si prekazku.
 

 

V tomto pripade by bol ten rozhovor uplne zbytocny, tak ako je zbytocna aj znacka no obrazku. Pred uvedenou krizovatkou je znacka C 25 (tak ako pisal janada nizsie). V lavom pruhu ti znacka prikazuje ist rovno. A to vylucuje ako odbocenie tak aj otocenie. Bodka.
 

 

Denník SME sa asi drží toho, čo tu propaguje niekoľko jedincov - S policajtom sa NEBAVÍME :-D
 
Hodnoť

Pán Novotný,

a čo tak napísať sem, že pred tou križovatkou je umiestnená aj značka č. C 25 Radenie jazdných pruhov pred križovatkou a keďže je to značka patriaca do skupiny značiek označených písmenom C jedná sa o značku príkazovú ktorá:" označuje spôsob radenia do jazdných pruhov a určený smer jazdy cez križovatku v súlade s príslušnými vodorovnými značkami a zodpovedá skutočnej dopravnej situácii na ceste; ..." (v úvodzovkách je časť citácie z Vyhlášky č. 9/2009 Z.Z k značke C25 - II. diel, Význam dopravných značiek, dopravných zariadení a osobitných označení).
A keďže pred uvedenou križovatkou na značke C25 je v ľavom a strednom jazdnom pruhu určený smer jazdy šipkami rovno, a v pravom jazdnom pruhu rovno a doprava, tak na uvedenej križovatke smie vodič v v ľavom a strednom pruhu ísť len rovno a teda na nej sa nesmie ani otáčať ani odbočovať.
Takže vaše teórie ako by sa to dalo sú zbytočné pretože značkou C25 je to tam už vyriešené. Táto značka v minulosti patrila medzi značky informatívne, ale preradením tejto značky medzi príkazové značky platí pre ňu predsa aj § 5, ods. 5, Vyhl. č. 9/2009 Z. z. teda tento:

"(5) Príkazové značky skupiny C ustanovujú účastníkovi cestnej premávky príkazy a povinnosti".

Či sa mýlim?
 

 

*** (Všetky príspevky boli zmazané na vlastnú žiadosť autora.)
 

 

Áno, je, len nie je toho, čo by ho podal :-D
 

 

Ja sa opytam na ine - na znackach radenia jazdnych pruhov su vyznacene pruhy vzdy oddelene prerusovanou ciarou. Vodorovne dopravne znacenie je vsak vzdy vyznacene plnou ciarou. Zvisla znacka ma prednost pred vodorovnou a jej platnost konci bud vzdialenejsou hranicou krizovatky alebo inou dopravnou znackou. Znamena to, ze sa tato plna vodorovna ciara moze prekracovat alebo nie?
 

 

Ospravedlňujem sa, že tentokrát nebudem vysvetľovať prečo, len poviem, že zvislé a vodorovné značenie (aj keď to tak na prvý pohľad možno vyzerá) podľa mňa nie sú v rozpore (dôvod treba hľadať vo vyobrazení zvislej značky, jej vzdialenosti od hranice križovatky versus vzdialenosti súvislej čiary od hranice križovatky a vzájomnej vzdialenosti zvislej a vodorovnej značky v smere jazdy). Naozaj by to vysvetlenie bolo na dlhšie, len som nakukol a pridal krátky postreh.

A dnes už aj tak Piano 3/3.
 

 

"dôvod treba hľadať vo vyobrazení zvislej značky, jej vzdialenosti od hranice križovatky versus vzdialenosti súvislej čiary od hranice križovatky a vzájomnej vzdialenosti zvislej a vodorovnej značky v smere jazdy"
Prave preto som pisal o ukonceni platnosti znacky vzdialenejsou hranicou krizovatky - podla mna ta znacka plati az po tento koniec a je nadradena vodorovnej znacke. To co pises nema logiku alebo tu napis nieco relevantne - kludne aj to dlhsie vysvetlenie, rad si ho poctivo cele precitam. :)
 

 

C 25 samozrejme platí tak ako si povedal. Značka samotná ale nezobrazuje hranicu križovatky (myslím bližšiu hranicu križovatky), ktorá je spravidla ukončená vodorovnou dopravnou značkou V5a Priečna súvislá čiara, alebo V5b alebo V5c. Takže to, čo vnímaš ako súvislú čiaru V1a tesne pred hranicou križovatky, je v skutočnosti súčasťou značky V5. Podľa tvojej úvahy (a uznávam, že je logická) by určenie hranice križovatky vodorovnou dopravnou značkou bolo zbytočné, keďže ho "prebije" zvislá dopravná značka a tým pádom je hranicou križovatky kolmica na os vozovky v mieste, kde blablabla zakrivenie vozovky... Myslím si však, že značku C 25 treba vnímať viac schematicky. Čo treba a netreba si ale môžem strčiť (priznávam), a priznávam, vysvetlenie k tej značke vo vyhláške je zlé.

Takže sme prišli na ďalšiu nezrovnalosť v praxi, vďaka ktorej by bolo fajn prekopať aspoň vyhlášku... Však keby sa tam doplnila veta "prerušovaná čiara vo vyobrazení značky slúži na schematické oddelenie jazdných pruhov a nemusí zodpovedať skutočnej situácii na ceste" alebo "značka nezobrazuje prípadné vodorovné značky V5a, V5b alebo V5c, ktorými je vodič povinný sa riadiť" alebo niečo podobné, nikoho by to nezabilo a bolo by všetko jasné...

Rozmýšľam nad založením nejakého vlastného blogu alebo databanky, kde budem zbierať takéto pripomienky a potom by som sa ich pokúsil nejakou cestou (ak bude podpora) posunúť niekomu kompetentnému. Zdravie mi momentálne nedovoľuje zvýšenú stresovú záťaž (a ešte asi dlho nedovolí), ale minimálne s tým zbieraním pripomienok a ich triedením to myslím nie je zlý nápad.
 
Hodnoť

Pán Novotný!

Pri odbočovaní vľavo má vodič kopu povinností a preto tento úkon je mimoriadne náročný najmä z hľadiska bezpečnosti cestnej premávky. Jednou, hádam najdôležitejšou, súčasne aj najrizikovejšou povinnosťou je dať prednosť v jazde všetkým protiidúcim motorovým a nemotorovým vozidlám a električkám idúcim v oboch smeroch. Ak to vezmeme z praktického, reálneho uhla pohľadu – najmä pri odbočovaní vľavo mimo križovatky (na miesta mimo cesty a pod.) odbočujúci vodič pri dávaní prednosti protiidúcim – musí zvyčajne zastaviť vozidlo, čím všetkým vodičom idúcim za ním (v jeho jazdnom pruhu) pomerne výrazne skomplikuje situáciu, lebo im zabráni v ďalšej jazde – so všetkými súvislosťami. Toto je to skutočné nebezpečenstvo, toto je ten radikálny vplyv na (ne)bezpečnosť cestnej premávky, kvôli ktorému vídavame na cestách tento zákaz a nie to, že pri odbočovaní vychádzame z cesty a pri otáčaní sa – len meníme smer jazdy... Ak sa teda v zákone o cestnej premávke uvádza, že pri otáčaní platí obdobne i ustanovenie o odbočovaní vľavo, a pri otáčaní na križovatke – obdobne i ustanovenie o jazde (odbočovaní) na križovatke – je jasné, že kvôli čomu! Z toho potom, logicky, vyplýva, že tam, kde je zakázané odbočovanie vľavo je automaticky zakázané i klasické otáčanie sa. I napriek tomu, že samotný zákaz otáčania nezakazuje odbočovať vľavo. Preto vôbec nesúhlasím s tvrdením, že: „Odbočovanie nemá nič spoločné s otáčaním“!
 

A jejda!

Koľko nových vecí sa tu dozviem (bez irónie), že sa už bojím, že by som sa bál ísť na preskúšanie, aj keď jazdím denne bez problémov. Takže značka Radenie pred križovatkou je už príkazová a muselo by na nej byť povolené otáčanie. Potom je tam ale ten zákaz odbočenia zbytočný, ak značka Radenie pred križovatkou odbočenie neumožňuje.

Problém je v tom, že už aj dopravné predpisy sa novelizujú tak často a sú také zamotané, že by som mal so sebou voziť ich oficiálneho vykladača. Ten by mi vždy povedal "toto môžeš, toto nie".
 

 

Najlepšie je zobrať si so sebou majstra N, s ním máš zaručené že o chvíľu prídeš o vodičák a tým ti odpadnú aj všetky starosti spojené so šoférovaním. :)
 
Hodnoť

 

ktovie ci pan Novotny ma vodicak alebo kedy mu ho zoberu
 
Hodnoť

Tak tymto ziadam p. Novotneho

o preplatenie pokuty - tu (zaber v protismere, iny nebol) som sa otacal, nakolko znacka bola schovana za konarmi. Mestski sa tam ubytovali a kasirovali kazdeho, co sa tam otocil - argumentovali, ze je tam cyklochodnik. Teraz babo rad :)
 

1 2 >

Najčítanejšie na SME Auto