SME
Sobota, 28. november, 2020 | Meniny má HenrietaKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Volkswagen doplní 10-stupňovú prevodovku DSG novým naftovým motorom (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 3 > >>

Hodnoť

Len dufam

ze bude mat aspon 4 valce.
 

 

bojis sa ze doktor Martin Winterkorn ich vypitvi? :) tie tituly by si mali strcit niekam, je to smiesne (a tak nemecke.. )
 

Konečne sa auto vyrobcovia prebudzaju

a vyvyjaju nielen stale nove agregaty ale konečne sa začinaju venovať aj prevodovkam. Konečne aj tupci motoristi a novinari pochopia, ze vykonny či usporny motor je nanič, ak nie sú k tomu primerane prevodove pomery. A nielen vykonny motor, čim je motor slabši tym potrebuje viac prevodovych stupnov a naopak vykonnejšiemu mororu stači aj menej ale musia byť dlhšie.
Každopadne dnes ponukať 5 st. je uražka kupujuceho a len idiot vysolí tisíce za auto bez dialničnej 6-ky.
 

 

Dialnicna sestka je marketing. Uplne staci 5 stupnov dobre sprevodovanych.
Citaj pozorne (rec je o atmosf. motoroch):
Pri predchadzajucom aute (rv 98), som na 5-ke tocil na dialnici pri 130km/h cca 3.500 otacok. Pri terajsom (rv 2009) tocim na 5ke 4000 otacok. Novsie motory tohto vyrobcu maju sestku. A sestka toci, cuduj sa svete ~ 3400-3500 otacok. Takze kde je progress?
 

 

A zabudol som napisat, ze pri rovnakom style jazdy som mal na starsom aute o 0.5-0.7 litra mensiu spotrebu.
 

Dobre sprevodovaných 6 stupňov

je lepšie ako dobre sprevodovaných len 5 stupňov.
Neviem čo za sprosté auto máš, ale u dobrého auta je 6-ka dlhšia ako 5-ka. A dobrý prevod znamená pri 130-ke tak 3000-3200 ot. u benziňaka. Také ot. sú ekonomické, tiché, šetrné.
 

 

S tym suhlasim. Bral by som udrziavaciu sestku s 3200 ot, zial kto vymyslal, nedomyslel. Mam este 5kvalt, (auto sice r.v 2009, ale vyvojovo starsie) a tych 4000 ot pri 130 netesi. Ale co pozeram, nie som sam, aj mnohe ostatne 5kv atmosfery z daneho obdobia trpia rovnakym problemom (japonci, francuzi).
 

 

Jednoduche, kvoli tomu aby lepsie vyuzili vykon a usetrili pri normovani spotreby rozlozili povodny rozsah 5tich stupnov na 6. O tom je ten progress (pre vyrobcu, nie pre zakaznika)

Moja Alfa 1,6 1997 5st. atmosfera tocila pri 130 4200, to bola hruza, nova Julia turbobenzin 6st. 2800
 

Nuž presne tak, neviem prečo

vyrobcovia tak ťažkopádne do aut davajú dialničnú 6-ku. Fakt netuším, v čom je problém. Možno keby motoristi nekupovali 5-kvalty ale dožadovali sa 6.st. , možno by bola situacia iná. Ani motonovinári si prevody a otáčky veľmi nevšímajú, všímajú si polomer otáčania, počet priehradok na odkladanie okuliarov a coly, imaginárnu mäkkosť plastov a to je asi všetko.
 

 

ale vsimaju, len necitas tie spravne recenzie.
pozri autoforum.cz, kde najdes v recenziach aj to, co ini nespomenu.
 

točí sa to len okolo prisprostých

aut vw grup, takže ma to nezaujíma.
 

 

Evidentne si tam v zivote nebol.
 

nebol, nič na tom ,že

prevodovky, prevodové stupne, prevodové pomery, otáčky motora pri určitých rýchlostiach motoristov, novinárov, výrobcom bohužiaľ pramálo zaujímajú. Všetko sa točí len okolo motorov, airbagov a odkladacích priečinkov.
 

 

Potom nepis blbosti. Janda v svojich recenziach casto uvadza tabulku prevodovych stupnov a otacky. A ak neuvedie, vzdy sa o tom zmieni.
 

Potom všetka česť Jandovi, je to

však len svetlá výnimka. Nech len uvádza nadalej.
 

 

Ano je, prave preto je to v mojich ociach najlepsi cesky(ceskoslovensky) novinar, pretoze sa neboji napisat to, co ini nenapisu.
http://www.autoforum.cz/testy-...
 

no, zaujimava recenzia

ale pre predajcov fordu až príliš tvrdá ....
Ked maš ešte nejaku recenziu tak pošli link, rad si prečitam :)
 

 

a co takto pohladat si sam :)

http://www.autoforum.cz/testy-...

odporucam test noveho Clia od Jandu a Hyundai i30 v diesli od rovnakeho autora.
 

 

ja nechapem ten trend, mame vdaka turbam, variabilnemu casovaniu motor, ktory pracuje optimalne vo vacsom spektre otacok (teda sa linearizuje jeho priebeh vo velkom spektre otacok) a oni namiesto toho aby logicky znizovali pocet stupnov 5->4->3 tak idu 5->6->7->10. Kde to skonci, ako na bicykloch 20, 30? Nechapem..
 

 

Akoze nechapes?
Ved sami to pisu a hovoria, ide o znizovanie normovanej spotreby paliva. Samozrejme iba na papieri. Tieto super veci vyrobcovia nerobia kvoli nam, ale kvoli sebe...

Podla mna je 6 uplne optimalnych, skor by sa mali zamerat na zvysenie ucinnosti, lebo tych dnesnych 30-40% a ostatok straty, to je hrozne---
 

1 2 3 > >>

Najčítanejšie na SME Auto