SME
Štvrtok, 28. január, 2021 | Meniny má AlfonzKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Volkswagen doplní 10-stupňovú prevodovku DSG novým naftovým motorom (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

ja nechapem ten trend, mame vdaka turbam, variabilnemu casovaniu motor, ktory pracuje optimalne vo vacsom spektre otacok (teda sa linearizuje jeho priebeh vo velkom spektre otacok) a oni namiesto toho aby logicky znizovali pocet stupnov 5->4->3 tak idu 5->6->7->10. Kde to skonci, ako na bicykloch 20, 30? Nechapem..
kajo78
<< < 1 2 3 > >>

Motor pracuje optimálne vtedy,

keď má otáčky, pre ktoré - pri práve požadovanom výkone - má najmenšiu spotrebu. Priebeh čoho je lineárny v širokom spektre otáčok? Len maximálneho (tzn. plyn na zemi) krútiaceho momentu (konštanta) a maximálneho výkonu (lineárne rastie s otáčkami). Keď mám napr. na rovnke 50kmh a 2000 otáčok, a zrazu idem miernym stúpaním a chcem zachovať rýchlosť, tak musím na rovnakom prevodovom stupni pridať plyn. To de facto znamená, že predtým som nešiel optimálne, lebo mi stačilo napr. len 1700 otáčok na inom prevodovom stupni (stačil mi menší výkon).
Poviem to ináč: keď si odmyslíme radenie stupňov, cenu a spoľahlivosť, tak čisto od zeleného stola platí: čím viac stupňov (najlepšie plynulé, tzn. CVT resp. Toyota "e-CVT"), tým lepšie.
 

Teoria pekna

akurat, ze prax je ina. CVT malo zlepsovat dynamiku auta a znizovat spotrebu. Ani jedno, ani druhe sa nedeje, ale deje sa to, ze to huci ako 20 rocny vysavac ETA.
Cuduj sa svete, lepsiu dynamiku a nizsiu spotrebu vie splnit len DSG (a jeho konkurencne odrody) s prevodmi "napevno" :)

Ale ak chces sponzorovat cerpacie stanice, tak si ten nepodarok menom CVT v pohode kup. Napriklad ten Lineatronic srot od Subaru. Alebo Multidrive od

e-CVT spominat ako "resp." k CVT chce tiez riadnu davku rozhladenosti. Tie systemy maju podobnu nanajvys tak skratku.
 

Prečítajte si moju poslednú vetu znova

"keď si odmyslíme radenie stupňov, cenu a spoľahlivosť, tak čisto od zeleného stola platí: čím viac stupňov (najlepšie plynulé, tzn. CVT resp. Toyota "e-CVT"), tým lepšie."
Za tým všetkým si stojím - CVT v praxi nezvyknú fungovať dobre a nekúpil by som si to ani ja. A prípadné pohodlie je skutočne vyvážené vyššou cenou a nižšou spoľahlivosťou. Preto píšem: "od zeleného stola".
Že e-CVT a CVT sú dve úplne odlišné veci, mi je jasné tiež. Znova: písal som o plynulej regulácii otáčok v závislosti od požadovaného výkonu - a to robia obidva systémy (a teda nespája ich len spoločný názov). Teda za tým, čo som napísal, si stojím.
 

Ok

tu metaforu so zelenym stolom som nepochopil :))
 
Hodnoť

...

Od roku 2000 sme znížili spotrebu paliva našich TDI a TSI motorov o viac než 30 %. Som presvedčený, že do roku 2020 môže byť účinnosť motorov zvýšená na približne 15 %.” dodal Dr. Martin Winterkorn

Since 2000, the group has reduced the fuel consumption of its TDI and TSI engines by more than 30%. Winterkorn said that he expects that by 2020, Volkswagen can achieve further increases in the efficiency of internal combustion engines by around 15%.

pijano kvalitka zas uraduje... ze zvysenie ucinnosti motora na 15%.

prosim autora aby urychlene prestal brat drogy alebo vymenil translator.
 

neveim kto tu minuskuje

ale som rad ze za toto neplatim...
 

 

neviem ako vy ale tie stare dieselove zrali tiez 5-6 litrov nafty,a tieto nove ,,uspornejsie,, zeru 5-6 litrov...kde je ta uspora?
 

 

Tie povestne stare diesle co zrali 5-6L mali 100k, cmudili, rachotili a smrdeli...dnes mas za 5-6L 200k, necmudi to a je to tichsie. Ja tam pokrok vidim. Mozno na ukor spolahlivosti, ale je.
 

 

*** Po opakovanom hrubom porušení Kódexu diskutujúceho boli zmazané všetky diskusné príspevky tohto autora.
 

no

ak by sa toto skutocne stalo, tak dalsi pomerne silny dovod odcestovat a opustit EU :)
 

 

Porovnaj si váhu, výkon a výbavu (všetko čo potrebuje energiu) tých áut, ktoré niekedy žrali 5-6 litrov a tých, ktoré tak robia dnes. Zlepšila sa účinnosť motora, avšak zdvih komfortu mal za následok, že tá úspora sa minula naň.
 

na brzde vo fabrike

pocas normovaneho cyklu euro-ncap, ktory nema s realnou premavkou nic spolocne. ujko zabudol dodat, ze po a, uspora je na papieri, po be, spolahlivost isla do kytek....
 

 

Mozno to bolo myslene "na 15% vykonu motorov stihacky F16".
 
Hodnoť

 

mozno by stacilo keby zacali pouzivat tie 7 stupnove co uz maju, miesto tych 6 stupnovych co vsade pchaju
 
Hodnoť

10 stupnov? a na co?

ked musi mat hyundai musi mat aj vw? uz terajsich 6-7 v dsg je hroza, v meste to hadze 5ku a toci 1000 otacok, auto sa chveje a vibruje.... ako casto to bude radit, resp ked to bude stale radit ako casto sa v tom bude menit olej? a k tym motorom, dufam ze budu mat aspon 3 turba, cim viac tym lepsie, aspon bude co menit, no a kedy konecne zacnu aj do benzinov montovat filtre pevnych castic? uz staci len RJ naprogramovat tak ze po padnuti zaruky vyda mortoru nejaky prikaz ktory ho zadre.
 

 

Vidieť že tie DSG moc nepoznáš.
1. S 1.2 TSI keď ideš tachometrových 60 km/h, tak tam už máš sedmičku, nie päťku, a do nejakých 57 km/h to nepodradí. :-)
2. Aj keď ideš superjemne, pod nejakých cca. 1300 rpm sa nedostaneš, jedine na dvojke, keď ideš pomaly v kolóne.
3. Auto sa nechveje, a nevibruje. :)
4. To že ako často to bude radiť záleží na šoférovi. Keď niekto bude jazdiť v meste tak prevodovka bude pracovať viac, keď niekto jazdí stovky kilometrov na diaľnici, tak to nebude radiť skoro vôbec. Ale koho to zaujíma? Automatická prevodovka je od toho aby radila namiesto mňa!
5. Olej v motore treba meniť normálne, ako keby to bol manuál (aj keď teoreticky napr. v meste kvôli väčšiemu počtu stupňov budú priemerné otáčky motora nižšie, a preto by mal mať olej dokonca vyššiu životnosť). Olej v DSG zase treba meniť podľa typu prevodovky už aj teraz každých 60-90 tisíc kilometrov, v čom ja nevidím žiaden problém. Komu to vadí, nemá vôbec kupovať automat, a ani auto, lebo aj pri manuálnej prevodovke treba z času na čas ten olej vymeniť.
6. Nikto ťa nenúti si kúpiť taký motor ktorý má 3 turbá. Inak mať peniaze na BMW M550d, tak by som tie tri turbá bral aj dobrovoľne... :D
 

 

*** Po opakovanom hrubom porušení Kódexu diskutujúceho boli zmazané všetky diskusné príspevky tohto autora.
 

 

Preto mam 1.8 TSI DSG :) Ale ano gratulujem jazdis o liter nafty menej na 100 km ako ja. Enjoy the vibrations :)
 

Clovece, to nasranduj

ze nevies, ze parafrazovac je najvacsi mazdak na celom SME.
2.0TDI 170hp s DSG neduni, no 1.6TDI je absolutne neznesitelne. Tam jedine v sportovom rezime :D

Vdaka novym 1.2TSI neexistuje dovod kupovat si 1.6TDI, kedze este aj slabsie (63kW) TSI je pocitovo omnoho vykonejsie - predchadzanie s TDI sa zda byt o dusu, TSI to sfukne. A spotreba v podstate rovnaka, TSI je podstatne lacnejsie (-2000 az -2500EUR), nema DPF a vo vykonnejsom prevedeni (77kW) ma 6 stupen (DSG maju obe 7 stupnove). Stare TSI zralo na dialnici okolo 7l, cim stracalo na 1.6TDI, lenze nove TSI zerie okolo 6l, podobne ako 1.6TDI!
 

 

Mam to iste a je to uuuplna lahoda :-)
 

<< < 1 2 3 > >>

Najčítanejšie na SME Auto