SME
Utorok, 1. december, 2020 | Meniny má EdmundKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Jednoduchej koncepcii pracovného modelu Defender odzvonilo (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku


Hodnoť

skoda

jedno z poslednych poctivych aut... blahozelam planovacom emisnych noriem. auto, ktore je dobre a funguje 50 rokov treba nahradit desiatimi autami, ktore vydrzia po 5 rokov. planeta zachranena...
 
Hodnoť

 

Auto ktore si dokazalo poradit so vsetkym, len europsky uradnici mu postavili do cesty neprekonatelny balvan. Bravo!
 

 

Takmer so vsetkym. Okrem uradnikov a svojej vlastnej kvality...;-)
Defender uz davno nebol a nie je tym, co bol v minulosti. Od cias 300TDi to s nim islo pomaly dolu vodou. Ja som si svoje uzil s TD5 a aj ked som ho "miloval", tak som rad, ze som sa ho zbavil a v garazi ho nahradila Toyota LC80...
 

pockaj, pockaj to ma zaujima

je to naozaj pravda, ze Defender isiel kvalitou dole behom poslednych 5 rokov ci dlhsie? Tiez som pocul ze tie policajne Defendre su tiez dost casto v servise tak ma zaujimaju realne skusenosti. Z mojho pohladu islo o konstrukcne ultra jednoduche vozidlo opravitelne kdekolvek a tiez sa mi spaja s Camel trophy :) Pre mna teoretika jedno z najlepsich terennych aut vobec.
 

 

Diskuter vyssie napisal: jedno z poslednych poctivych aut...
Nie, to naozaj nie je pravda. Nevravim, ze mam patent na Defy, ale motam sa okolo nich dost dlho a hlavne som s Defom toho dost pojazdil..
Takze:Tusim od 1994 mali znacku LR bavoraci. Od 94 do 98 sa vyrabal model 300tdi, co bol medzi defendristami ppovazovany za najlepsi DEfender. Nie len motoricky, aj ostatna technika, ci napravy boli zrejme najlepsie. V 98 do neho zacali BMW ladovat nechvalne preslavene korporatne 2,5 motory TD5. Urobili sa aj ine zmeny, povedal by som skor ekonomickeho razu.
V 2006 LR bavoraci predali Fordu. S tymito fordackymi modelmi nemam skusenosti, ale skvela povest ich rozhodne nepredchadza. Sucastnost: to uz je indicka piesenka... tatatatáá

Defender je zalostne nespolahlive auto:
Ja som mal TD5, rv2005, funglovku. Pri 8000km mi menili v zaruke prevodovku, pri 12000km rozvodovku (pri vymene v zaruke sa nedavaju komplet nove, ale repasy-stara skrina, nove creva....) a nebol som sam.....
Problemy som s nim mal neustale, tiekol z neho olej, aj ked to nie je argument, lebo olej netecie iba z toho Defa, z ktoreho uz vytiekol. Na Islande servisak LR pri pohlade na zaolejovany podvozok mojho iba lakonicky poznamenal: hmmm, it's Defender...
Po navrate z kazdej expedicie (10-20.000km) som musel enormne mnozstvo dielov menit. Castejsie, nez by sa patrilo. Pre porovnanie (aj ked neobjektivne, lebo auta nejazdili identickym terenom)-na Toyote som menil loziska pri 250 000km. Na Defe pri 90 000km, ked som ho predaval boli tretie predne a druhe zadne. (Vela brodenia, piesok...)
Co som si na aute nerobil ja, robil mi chalanisko v Prahe, byvaly zamestnanec LR (jediny, kt. tomu fakt rozumel). Ten mi pred dvomi rokmi povedal: Hele, kup si Toyotu, ja si ji taky koupim. Uz nemohu...
Defik je nadherne charizmaticke auto, ale totalne odflaknute. Pripomina mi stavebnicu Merkur - urob si sam.
Uz len take detaily: na soferovej strane je strasne malo miesta (Anglani lavu stranu planovali pre spolujazdca), pedale su posunute dolava, kedze cela prevodovka nie je v strede ale viac vlavo. OEm sedadla boli take, ze aj na bicykli su lepsie.
V serii nema ani prednu ani zadnu zavierku, Landcruiser 80 ma v serii obe
Ze do neho tecie voda beriem ako vyhodu. Pri brodeni voda natecie dnu a auto nema tendenciu plavat.
Slaby a nespolahlivy motor.
Prevodovka a rozvodovka ziadna vyhra. Zaradit redukciu je obcas fuska. Landcruiser 80 ju ma synchronizovanu, redukciu zaradis dvoma prstami.
Napravy ovela subtilnejsie ako na LC80, lozisko je ovela mensie, poloosy tensie, diferaky mensie- zakonite menej vydrzia.

V terene tiez nie je neporazitelny. Snad okrem blata vsetko zvladne aj LC80 a vdaka silnemu motoru aj vselico navyse..
Este raz, Defik je nadherne auto, casto stretavam mojho a stale sa na neho neviem vynadivat, ale som rad, ze v garazi mi stoji Toyota LC80. Aj ked 16 rocna, ale Toyota.
Take auto uz nikdy nikto nevyrobi...
 

 

Este niekolko vecí ma napadlo, dalo by sa pisat hodiny...vacsinou z vlastnych skusenosti...
Defender-opravitelny kdekolvek:
1. ma riadiacu jednotku motora, takze to nie je pravda.
2. Defender nie je zdaleka tak rozsireny vo svete ako Toyota. Minuly rok som bol v krajinach okolo Aralskeho mora a v pamire. Aj Toyota sa mi pokazila (mojou vlastnou ignoranciou-ist na narocnu expediciu na origo 310.000km pruzinach, spojke, homokinetakoch, starych tlmicoch je riadne sadomaso)-vsetko som na nu dokazal kupit v kazachstane a aj v inych krajinach. Na Defendre nemali takmer nic.
Chlapik v servise v kazachstane sa smial, ze aj par jeho kamaratov ma Defendra a tie sa volaju " damoj-rabota-remont".
To o suciastkach plati aj vo vacsine Afriky. Ked prides do fakt extremnych krajin s minimalnym servisom (Afrika, Azia) tak okrem Land cruisrov rady 70 (hranate, v EU uz tusim neprihlasitelne), ktore sa stale vyrabaju, tam jazdia prevazne Landcruisre 80 (prestali sa vyrabat v 97), pripadne par LC100 - pre Afriku sa vyrabala (mozno este niekde vyraba)verzia 105 -identicke auto ako 100, len ma tuhu prednu napravu. Motor 1HD-T, 1HD-FT (1HD-FTE podobna koncepcia, uz tam ale je elektronika kvoli emisiam) pouzivane v Toyotach LC 80 a dalsich boli stavane pri normalnom servise na milion!! km. Sam som videl v Afrike (benzinove verzie), ktore mali nabehane cez milion km s minimalnym servisom a v piesku!
3. jednu vyhodu defender vsak ma. Cena nahradnych dielov je v porovnani s Toyotou mozno polovicna, aj menej. Su vsak firmy, co dovazaju diely na Toyoty priamo z Japonska a tie su lacnejsie ako offic.Toyota. Existuje nekonecne mnozstvo vyrobcov, ktori na Defikov vyrabaju takmer cokolvek.
Cize, ked sa clovek mensej postavy rozhodne, ze chce Defika a zmieri sa s tym, ze si kupi polotovar, na ktorom musi vacsinu veci vymenit (Prva OEM kardanka mi vydrzala 18000km, druha pevnostna od ineho vyrobcu mala 72000km, ked som auto predaval). Existuju vyrobcovia na pridavne prevodovky, loziska, diferaky-uplne na vsetko. Ked do toho vrazis zhruba tolko, co stalo hole auto, budes mat relativne spolahliveho Defika-motor zostava, ale daju sa kupit aj ine prevodovky, napravy, diferaky. Stale vsak plati, ze musis byt mensej postavy. Ja mam 188cm a sedadlo som si musel posunut na special.konstrukcii dozadu (za mou sa neda sediet) aby som sa zmestil..;-)
V Cechach vraj nejaki kutili postavili Defika na komplet podvozok, motor a prevodovky z Toyoty LC 80. To by som si dal povedat.....
P.S. okrem mna mam 4 kamaratov cestovatelov/offroadakov SK&CZ,ktori milovali Defendre/Discovery I&II (ten isty podvozok ako def) a Defendre/Discovery II aj mali. Vsetci uz maju Toyotu...
 

dakujem

za taketo obsirne vysvetlenie a naozaj sa tie LC 70 vyrabaju a predavaju: http://www.toyota.com.au/landc...
Davnejsie som cital aj blog (zial ho uz neviem najst) o jednom panovi z CZ ktory si nevedel vynachvalit svoj nissan patrol s ktorym presiel naozaj kus sveta a opisoval tam aj situaciu, ze ked raz minul naftu niekde na blizkom vychode tak mu domaci dali nejaky polosurovu naftu-ropu a na to sa mu podarilo prejst ku najblizsej pumpe... :)
 

 

Nissany maju skvele napravy ale, zial, trpia na motory. Kamarat servisman na Islande (a tam teda maju s offroadmi skusenosti) tvrdil, ze na patroloch to bola Achillova pata...
Dlhe roky robi v servise, preslo mu rukami snad vsetko offroadove , co sa na svete vyraba. Vzdy, ked mi zachranoval Defika, tak mi pripominal: kup si Toyotu LC80....
Ja uz som tiez skusal ist na fritovaci olej...;-)
 

Mas uzasne zazitky a skusenosti.

Super sa Tvoje prispevky citaju. Ak este budes mat chut pisat "hodiny", velmi rad si to precitam.
 

K tomu blogu ;)

Ide o pana s nickom "mimouch" a blog je na auto.cz - http://moje.auto.cz/mimouch/po...
Odporucam to precitat. Je to uzasne citanie.
 

dakujem

Je to ten clanok a fakt je perfektny.
 
Hodnoť

 

Zelam eurouradnikom vylet do Tatier, kde si zlomia nohu v narocnom terene a horska sluzba pride, ze ich nemaju v com zviezt dole, lebo Defendery, ktore pouzivali doteraz uz nesplnaju normy a makke pseudoterenne SUV sa tam nedostanu ...
 

 

Ešte je tu Mercedes G a Jeep Wrangler Rubicon (vlastná skúsenosť s oboma, Rubicon bol v teréneešte o kúsok lepší ako G). O horskú službu sa neboj.
 

 

Gcku aj Wrangleru zelam co najdlhsiu zivotnost, ale kedze su to auta s rovnakou koncepciou a podobnymi motormi ako Defender, neviem, dokedy to vydrzia ...

Potom tu mame ale samozrejme pozerov v Gckach s cestnymi gumami, ktori to auto maju len ako lestenku (a Wrangler je na tom zial podobne)

Moj priklad bol len ilustrativny, ako prilisnim priskrcovanim noriem mozme dojst k bizarnej situacii, kedy norma prestava plnit svoju funkciu (chranit prostredie a cloveka) a robi presny opak ...

PS: Pred bytovkou u nas parkuju dve auta: Jedno Gcko, vzdy nablyskane, cestne gumy, a jeden defender, so snorchlom, dvihnutym podvozkom a Allterain gumami, vzdy zapraskany od blata. Otazka za garantovanu hranicu: ktory majitel to so svojim autom robi spravne?
 
Hodnoť

auto?

hadam legenda!!!
skoda...
raz som si ho chcel kupit :)
 


Najčítanejšie na SME Auto