SME
Nedeľa, 29. november, 2020 | Meniny má VratkoKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Audi R8 e-tron si nekúpite teraz ani v budúcnosti (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 >

Hodnoť

Tesla model S

Tesla zrusila vsetky podobne pseudo pokusy. Po vydani Modelu S musia vsetci zacat od zaciatku.
 

Len dúfam, že konečne pochopia

že horúcej fúzii dochádza palivo a jej spaliny ničia enviroment, že asi naozaj bude lepšie konečne sa seriózne začať venovať studenej fúzii. Čo sa akumulátorov týka, tak to je naozaj neschodná cesta! A keď k tomu prirátam chamtivosť a nenažratosť zopár investičných šeliem, ktoré ovládajú zásoby nerastných surovín potrebných na výrobu a recykláciu akumulátorových materiálov, tak by som sa začal pozerať úplne iným smerom. Veď ani nevieme využiť energiu uloženú v uráne! To, čo dnes robíme s palivovými tyčami jadrových reaktorov je čisté plytvanie! Jadrovú energiu nechávame premieňať vodu na paru a potom jej tlakom generujeme elektrinu! Pritom podstatná časť energie nám uniká ako nespotrebované teplo! A pritom sú patenty starostlivo ukryté pod dôsledným zámkom v strážených archívoch!
Tak pochybujem, že uvoľnia hydrogenovú technológiu do masového používania, kým nevyriešia problém, ako ustrážiť zdaňovanie a zdieranie z jej užívania!
.
Veď sa len pozrite akú maškarádu robia z používania veterných elektrárni! Tie povolenia, certifikáty, revízne správy, schválenia, kolaudačné protokoly a iné úradnícke srandy! A nehovorím o fotovoltaike! Aj napriek jej cenám, tak energiu musíte odpredať štátu za smiešne haliere (centíky) a kupovať ju musíte od monopolného distribútora za drahé sadzby prezentované v rôznych reklamných kampaniach! Pritom by stačilo postaviť zopár »súkromných lokálnych« elektrárni a monopol by bol na kolenách. Oni to veľmi dobre vedia a preto robia všetko, aby nemohli malý lokálny výrobcovia narušiť ich príjmy. Viete si predstaviť, žeby sa obyvatelia jednotlivých ulíc dohodli na spoločnýách investíciach a stavali si vlastné elektrárne, ktoré by nielenže zásobili elektrinou, ale by ju ešte mohli predávať. Lenže to by sa potom megainvestície do veľkých komplexov stali nevýnosné a tak súkromné úmysly schované do ceny projektu museli z kola von. A viete si predstaviť, že by niekto, kto hlasom podobným jemu vlastnou hlavou zabezpečí milióny na šinnosť strany zrazu musel financovať stranu z iných zdrojov, či nebodaj zo svojho? To si fakt neviem predstaviť!
 

Poučte nás

"Jadrovú energiu nechávame premieňať vodu na paru a potom jej tlakom generujeme elektrinu! Pritom podstatná časť energie nám uniká ako nespotrebované teplo!"
Veď práve to teplo využívame pri výrobe elektriny, lebo zohrieva tú vodu. Alebo ako to myslíte?
Či vy by ste využili aj to zvyškové teplo z chladiacich veží? Keby to bolo rentabilné, tak by to tie mozgy, čo to vymýšľali, dávno tak urobili. Zrejme to je drobulinký zlomok z celkovej "zachytenej" energie a jej použitie by predstavovalo príliš veľké technické a bezpečnostné riziká..
 
Hodnoť

 

"Hmotnosť a rozmery dnešných aj najmodernejších, bežne dostupných akumulátorov sú žiaľ v negatívnom pomere s ich kapacitou a dobou nabíjania štandardnými nabíjacími stanicami."

Tak pri takomto určení je veľmi dôležitý hlavne pomer hmotnosť / kapacita / cena batérie. Ono v podstate nieje problém s kapacitou, ale hmotnosťou a hlavne s cenou. Asi sa nikomu nechce pchať do auta batériu s hmotnosťou cez 500kg a cenou rovnou cene auta bez batérii. (v prípade R8)

Druhá vec je dobíjanie. Ak mám vysokokapacitnú batériu (cez 45 kWh nemôžem čakať, že ju dobijem za 3 hodiny z jednej štandartnej 16A fázy (tá, dá max 3kW za hodinu a aj to nepočítam so stratami).
V budúcnosti očakávam problémy práve s nabíjaním, lebo pchať cez 50A pri rýchlonabíjačkach cez dnešné vedenie nepôjde a už určite nie ak sa počet takýchto elektromobilov znásobí (čo i len na 10% vozového parku).

S chuti som sa zasmial na predvádzačke nisanu leaf ako všetkým tlačili do hláv "eko" riešenie, len zabudli ukázať na 100A diesel generátor odstavený neďaleko parkoviska a napojený na 3-fázovú rýchlonabíjačku. No ekológia jak noha.
 

 

elektromobil je ako napad fajn, ale problem s baterky je fakt dlhodoby a v podstate neriesitelny, kedze ani nemame dostatok materialu na vyrobu baterii pre cely svet.
Zatial osobne vidim len vodik ako realnu alternativu ropy. A na jeho vyrobu sa mozu pouzivat neefektive solarne, veterne a podobne elektrarne kde sa takmer neda regulovat vykon.
 

 

nehovoriac o tom ze tie baterie niesu zrovna z 2x ekologickych materialov.


podla mna cesta bude pomala a evolucna - na jednej strane ludia ustupuju od pouzivania aut. aj v USA sucasna generacia Y zacina soferovat ovela neskor a ovela menej - hlavne v krize, a mesta na zapade (na vychode uz davno) objavuju bicykel. auto vzdy este bude mat miesto, ale ako "vikendovy" voz - na dlhe cesty, prepravu, zasobovanie.

na druhej strane spalovacie motory neodidu hned, ale hybridy budu coraz lacnejsie a efektivnejsie. nakoniec sa dostaneme k tomu ze stale este budeme tankovat benzin, ale raz za dva tyzdne alebo mesiac. technologie sa budu ladit a baterie dobijat z roznych zdrojov, aby mohli byt co najmensie. karoserie budu lahsie, agregaty mensie, cize sa vtesnaju do mensich aut, ktore su zasa lahsie a tak dalej a tak dalej.

myslim ze cisto elektromobilova siet tu bude, ale mozno je to iba kratkodoby vystrelok, neviem, ak budu hybridy lacnejsie, myslim ze to bude ta stredna cesta po ktorej vacsina ludi siahne
 

nesoferuju

preto, lebo po iPhone, a dalsej apple hracke uz holt na auto a benzin nezostane, rovnako sa ludia stretavaju menej, lebo maju facebook...
 

 

ano aj to, ale inak. kedysi bolo auto "status symbol", najma nv USA. stale to plati, ale zaroven maju ludia ine "hracky" ktorym venuju pozornost.

treba povedat ze auta boli tak trochu bublina a boli a stale su naduzivane aj z kulturnych dovodov. myslim ze je iba dobre ak budu v buducnosti pouzivane na to cim su - na dopravu. nie na vyvazanie
 

 

Ano, tankovat budeme menej, a tak bude benzin stat coraz viac
 

 

teba ucili o ponuke a dopyte na univerzite v havane, alebo
 

 

to urcite nie, ale nebolo by to prvy krat, kedy by znizenie dopytu po PHM paradoxne zvysilo cenu, pretoze pre stat je to vyrazny zdroj prijmov (zo spotrebnej dane) a tak v snahe vykompenzovat nizsiu spotrebu sa zdvihne spotrebna dan, ergo zvysenie koncovej ceny. "Normalne", ak sa vobec o niecom takom da vobec hovorit, ekonomicke zakony sa dost tazko aplikuju na nieco, z coho ma stat vyrazne prijmy
 

 

v tom suhlasim, ale to plati ak ide o nieco lokalene. ak globalne dopyt po rope klesne, tak na to bude reagovat trh s ropou znizenim ceny, lebo ako komodita prestane mat taku hodnotu.

samozrejme lokalne a kratkodobo mozu nastat anomalie sposobne snahou o docasnu kompenzaciu vypadku prijmov, ale ak bude trend dlhodoby, tak trh sa bude musiet prisposobit. inak povedane - ak kvoli tomu ze polovica ludi jazdi na hybridoch, tak stupne cena 2x, tak to neprinuti tu polovicu tankovat viac, ale skor to prinuti tych co este maju nehybridy si kupit hybridy, lebo pri spotrebe nad 6 litrov by sa nedoplatili. alebo by sa poobzerali aj po elektromobiloch, verejnej doprave a bicykloch co uz ropny biznis nechce vobec. a automobilky by mali realny dovod vyvyjat ine technologie, lebo ropna lobby by bola menej silna.

cim viac by sa zvysovali ceny, tym viac by bolo alternativ, nie iba auta s malou spotrebou. preto dlhodobe nadhodnocovanie ropy by bolo proti ich vlastnemu zaujmu. dosledok - z dlhodobeho hladiska sa to neda uregulovat.
 

No a ty si zjavne veľmi dobrý poslucháč

drístov zo Súmračnej 25!
A o niečom takom ako komoditná burza si počul iba ako o imperialistickom nástroji vykorisťovania proletariátu kapitalistami! Lenže predstav si niečo také, že cena komodity oil (ropa) v piatok uzatvárala na pozícii 91,28 USD/barrel! Oproti Januáru, kedy cena kulminovala na 98,20 USD/barrel je to takmer 7 dolárovi prepad, ale cena PHM išla stále hore. Pár krát ju síce dali dole, ale oproti januáru je vyššia, tak mi teraz povedz, kto hltá učivo univerzity v Havane?!!
A netrep mi drísty o výrobných nákladoch a podobne! Problém je v tom, ako ti napísal m4rvin! Štáty EU majú v cene PHM ukryté nehorázne zisky (poplatky), ktorých sa len tak ľahko nevzdajú. Takže šup šup do izbičky a čítať knižôčky! a nie pornopisy....
 

 

bavime sa tu o dlhodobom trende v desiatkach rokov vs kratkodobych posunov. ano v horizonte mesiacov a mozno rokov sa to da uregulovat, ale dlhodobo by bolo proti zaujmu ropneho biznisu aj vlad nadhodnocovat ceny. cim menej sa bude tankovat, tym bydu musiet skor byt vlady kreativnejsie v systeme zdanovania, ako iba pretlacat urcitu anachronicku dan. ak vacsina aut bude jazdit na pol litra tak skor cena komodity bude klesat a co potom, EU zdani beznin na 400% aby bol vynos relevantny? asi nie. to by iba znicilo tych co este funguju na "starom" spalovani a to hlavne nakladna doprava, stredni a mali podnikatelia.
 

 

*** Po opakovanom hrubom porušení Kódexu diskutujúceho boli zmazané všetky diskusné príspevky tohto autora.
 

 

Celkem s vama souhlasim ze cena akumulatoru je to co hraje velkou roli, ale je blbost porovnavat rychlodobijeni a standartni nabijeni aniz by clovek uvedel co se jak a kdy pouziva.
Standartni dobijeni AC at uz se jedna o jednofazove 16A -> 3.3kW jako ma Nissan Leaf (3.7kW max - z vlastni zkusenosti) anebo 3x16-32A -> ~10-20kW jako ma Tesla Model S se pouziva na pomale dobijeni pres noc kdyz ma clovek spoustu casu a je mu jedno jestli to trva hodinu, dve, nebo osm (odviji se od toho kolik km najel pres den).
Avsak rychlodobijeni at uz 50kW CHAdeMO pro Nissan Leaf anebo 120kW SuperCharger pro Teslu Model S se pouziva pro rychle dobiti na ceste kde clovek nechce zdlouhave cekat a pouzije to jen jednou za cas na dlouhe ceste treba pokud potrebuje ujet vice nez 350km za den (viz Tesla Model S) nebo vice nez 100km (viz Nissan Leaf).

Co se tyce te celkove zateze na sit tak to neni zas tak zle jak predpokladate... pokud bychom vzali prumerny dobijeci vykon 5kW a pres noc uvazujeme odber z rozvodne soustavy mensi jen o 2TW (vychazim z cisel z roku 2005-2008) tak muzete soucasne dobijet 400.000 aut aniz by bylo treba postavit jakoukoli novou elektrarnu (a to jsem jeste ani nemusel zminit inteligentni site). Navic jsem pouzil ty nejmene priznive cisla co jsem nasel z rocniho obdobi s nejvyssi spotrebou a bral jsem to jen z pohledu aktualniho vykonu nikoli potrebne energie (coz by vyslo mnohem lepe protoze by se dana spotreba rozlozila do vetsiho casoveho useku) a nez tady bude tolik aut na elektrinu tak je spousta casu na upravy (odhaduju to tak na 10-15 let). Ze pak budou treba nejake investice do rozvodne soustavy nepochybuju, ale CEPS a spol. to radi udelaji kdyz budou mit vice odberatelu elektriny :-)
 
Hodnoť

 

nemozem si pomoct, ale tie fotky z galerie mi pridu ako fotky anglicakov.. alebo photoshop.
(to len tak na okraj)
 
Hodnoť

 

vie mi niekto vysvetlit naco sa sportove auta robia aj v takychto akoze ekologickych variantach? ako napriklad aj Hybridne Porsche Panamera S E-Hybrid... ked chcem mat sportove auto, tak ***** na ekologiu a spotrebu... tieto dve veci proste nejdu dokopy...
 

 

ono je tak trochu problem aj europska unia, ktora vo svojich byrokratickych predstavach, na mile vzdialenych od reality, chce mat elektrizovanu cestnu premavku uz v roku 2025. co je samozrejme, uplna somarina. avsak vela firiem sa z toho snazi uz teraz vytlct kapital, lebo tuto utopiu povazuju bud za bernu mincu, alebo v snahe ziskat na svoje projekty (z ktorych vacsina aj tak skonci ako audi e-tron) penieze z eurofondov. a masova hysteria vdaka ekofanatikom tiez robi svoje...
 

 

uplny suhlas. rovnako ako turbo do sportiakov, ktore mali dlhe roky velke atmosfericke motory, ale unia ich skrti svojou "ekologiou".
 

1 2 >

Najčítanejšie na SME Auto