SME
Piatok, 27. november, 2020 | Meniny má MilanKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Diaľnica D3 Svrčinovec - Skalité v polovičnom profile podľa NDS stačí (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 >

Hodnoť

...

Každých zhruba sedem sekúnd auto ... to fakt nepotrebuje dialnicu, divím sa, že v tej cene nenaprojektovali poľnú cestu ...
 

 

Tak zase paradna zlata bana. Cestu prvej triedy nazvu dialnicou s polovicnym profilom a postavia ju za 90% projektovej ceny normalnej dialnice s plnym profilom. Pritom uz v minulosti tie projektove rozpocty boli casto az dvojnasobkom cien ktore sa potom dali dosiahnut v realite.

Takze dajsia megazlodejina typu dialnicne myto, emisie a dalsim im podobnym. Fico sa jasne riadi svojim nazorom, ze politik ma zaistit svoju rodinu na x generacii vopred.
 

 

Mna zaujali zasa a opat tie erofondy. Ved ked nam EU dava non-stop peniaze, tak by sme mali aj usetrit prave vdaka tymto peniazom. A dalsia vec: Stale je tu par firiem ktore nemaju v skutocnosti ani na to postavit samostatne jednu dialnicu, riesia to cez dalsie firmy a teraz dokonca vytvorili KARTEL ktory sa bude namlsavat na eurofondoch.

Krasne. Ten kto si od revolucie urobil firmu na dialnice a ma kamosa, tak je zavodou...

No a ten polovicny profil za 330 by teda znamenalo, ze plny profil by stal 660 milionov. Mosty, tuneli... niesom dobornik ale nejedna sa tu o dostavanie uz niecoho co zacalo ? Myslim priprava, vyvazanie zeminy, hlbenie tunela... to by potom byt v cene v tomto projekte nemalo... ale neviem...
 

Chýbajúca dopravná politika

Je to obdobne ako so železničným koridorom Skalité - Zwardoň, len minúť verejné financie s tunelom... U vlakov je plán len jeden náklad 1200 t/deň, čo je smiešny výkon na takú investíciu, a ešte smiešnejší v osobnej doprave.
U ciest pre diaľkovú prepravu predsa už existuje napojenie poľskej A1 a českej D1 pri Bohumíne a lokálnejšie spojený už je Čes. Těšín s Bialsko-Bialou R-kou, tak načo chce NDS odkláňať v polovičnom profile cez kopce pustým krajom. Primárne výkony sú na Ostravsko a tak na ťažiskovú viacmiliónovú aglomeráciu miest okolo Katovíc. Tam už len dokončiť rýchlostné obchvaty sídiel na Jablunkovsku. No a že tak odčerpajú financie a spomalia dokončenie D1 či hlavného želez. koridoru na KE je im zjavne jedno. A akútnejšia s kompletnou výstavbou je viac oravská R3 na Krakow, tam si zatiaľ vydýchli len v 3-4 obciach, inde si užívajú už vyše 20 rokov peklo s turecko-poľskými konvojmi kamiónov. A čo tak keby sa na Počiatkovom MD zamysleli nad RoLa (kamióny na NEX vlakoch), tie už brázdia nielen cez Alpy, ale aj napr. rovinatým dolným Porýním.
Mám dojem, že hlavne naša strana nechápe priority ťažiskovej strany spojenia, nech sa ide spýtať do Bruselu, keď Poliakom či Moravákom nerozumie (ale o to asi im nejde, vč. MD). BTW pekne si plánujú výkony IAD do r. 2045, no čo tak sa zamyslieť raz aj na verejnou dopravou a jej ponukou, či deľbou výkonov cesta - železnica. Ono keď sa iba nastavajú diaľnice, tak na ne iba pribudnú zvlášť kamióny, to je už skúsenosť mnohoročná z vyspelejších ekonomík.
 
Hodnoť

 

Ten polovicny profil je z RP do SR az vela, aj tak nam sem vozia len svoje smejdy a nevedia sa na cestach spravat!
 

 

*** (príspevok porušil KÓDEX diskutujúceho)
 

 

*** (príspevok porušil KÓDEX diskutujúceho)
 

ach jaj

slováci chcú kupovať lacné a zlé výrobky, a nemci zasa kupujú lacné a kvaliné výrobky , tak to fakt neviem kde je ten pes zakopany??.
 
Hodnoť

 

Ďiaľničiari, novinári, nerobte zo seba idiotov, prosím. Nerobte !!!!
Ak má komunikácia polovičný profil,nie je to DIAĽNICA !!!!!!!!!! Diaľnica má predsa jasne dané parametre, ktoré musí spĺňať. Ak nespĺňa, tak je to iný druh cesty (pre motorové vozidlá a pod.) a nie je to diaľnica !!!!!!
Kto vymyslel termín "diaľnica s polovičným profilom"? To je čo za hlúposť?
 

 

Dialnica s polovicnym profilom je ako morske prasa.
Nie je to dialnica, ale stoji ako dialnica. Ma to profil ako obchvat okresnej dediny, ale vytazenie medzinarodneho koridoru...
A ked sa blizia volby, tak sa moze kazdy Exit a kazdy dobudovany jazdny pruh otvarat samostatne a v priebehu cca dvoch dekad... :-D
 

co chces

Za ty loooove ? Sudruh musi splatit pozicku za kampan, staci aj polovicny profil za 300 mega, sak ludia volia istoty a radi to zaplatia.
 

Dál nic

No predsa to je jednoduché. Už keď stavali záhorácku dialnicu kolovali vtipy, že to bude obyčajná cesta a dál nic.
Takže: diaľnica v polovičnom profile je reálne obyčajná cesta a dál nic. A jen smola, že to nieje na území, kde sa hovorí záhorácky. Možno autori projektu či stavitelia sú zapálení záhoráci..
 
Hodnoť

palcakova logika

kde tam chcu nabrat v roku 2045 13tis. aut ked u nas populacna krivka nerastie a ani rast najblizsie roky nebude? zrejme sa rata o 30 rokov s vymyslenymi technologiami, kde bude kazdy obcan soferovat 2 auta naraz.

zbytocne zabetonovane peniaze do kysuckych lesov a hajov.
 

Pesnicka o lesoch a hajoch

Mesikovsku pesnicku o lesoch a hajoch spieva kadejaky internetovy dialnicny specialista. Odporucam ist sa tam previest, ako som bol ja nedavno. Z Cadce do Bielska cez Trinec katastrofa, neskutocne preplnena cesta najma kamionmi. Cez Skalite ziaden kamion, pretoze na cleom useku je zakaz vjazdu vozdilam na 7.5 tony. Na slovenskej strane katastrofalna cesta, na polskej strane po Zywiec novucka S69, sice polprofil, ale vo vynikajucom stave - presnejsie, su tam dva postavene dva dlhsie useky, medzi nimi sa este par kilometrov ide po starej ceste. Ked poliaci postavia ten medziusek a my svrcinovec skalite, bude vyborne spojenie zo Svrcinovca az do Zywca, zatial zda sa naozaj staci polprofil.
Takze ziadne lesy a haje. Hoci, treba povedat, ze v SR mame urcite prioritnejsie useky (D1), ako prave tato cast D3.
Co je najhorsie, je cena za ten usek. Nebude tam lahke stavat, no je to premrstene. Hold, sutazilo sa uz za Fica.
 

 

ziadna mesikova pesnicka ale elementarna logika

ja som si ten usek presiel za posledne roky asi 30x kedze som mal v Bielsku-Bialej obchodneho partnera.

cesta cez Trinec je preplnena a aj tak je rychlejsia ako cez Zwardon. vsetko by poriesila rychlocesta do Tesina. stacila dohoda s Cechmi a nie hlupo sutazit o nejaky paralelny koridor.

Poliaci potrebuju 4 prudovu rychlocestu zo Zywca do Bielska a to je asi tak na najblizsich 100 rokov vsetko

mame ine useky , kde su 13 000 intenzity uz dnes a nie o 30 rokov a aj tie su len vycucane z prsta. hlavne ze to NDS vycislila presne na 13 028. mohli oslovit mna, ja by som si vylestil gule (vestecke) a vycislil to s presnostou na 2 desatinne miesta!
 

Ved ano

cesta na Trinec sa ma staviat - mikrosuek R6, problem je na ceskej strane.
AKo pisem, problem je cena. Ak by to stavali za polovicu toho, co vysutazili, povedal by som dobre, pomoze to - odlahci to nielen Svrcinovec - Trinec (pretoze cez Zwardon to do Bielska uz bude rychlejsie), ale aj Trstenu, pretoze teraz kamionisti zo ZA na Krakow chodia cez Strecno a Oravu.

Cena je problem, o intenzity sa tam nebojim, zvlast, ak to je iba polprofil. Tych 13000, z toho 4000 kamionov, je realny odhad, podla mna...
 
Hodnoť

 

Ani sa necudujem ze im staci polovicny profil...hlavne ked to bude stat tolko ako plny a "zvysne" peniaze poputuju do spravne naSmerovanych vreciek...
 
Hodnoť

hmmmm dialnica

Moj ty Boze. Aky honosny nazov " D3" pre cestu prvej triedy . Asi davaju znacky podla ceny za km :-D
 
Hodnoť

mostne uzavery ....

Pri tom pocte mostov sa oplati si zalozit firmu na vyrobu, montaz a udrzbu mostnych uzaverov. (Pripadne jednoucelovu s kratkou zivotnostou - len na tu vyrobu a dodavku;) ... Myslim, ze v tejto oblasti konkurencia neexistuje, co nam uspesne dokazuje uz mesiace aj Pristavny most v BA, kde radsej znizia rychlost, ako by ho dali opravit/vymenit.
Skoda, ze nemam dostatocne imanie... ;)
 

 

*** Po opakovanom hrubom porušení Kódexu diskutujúceho boli zmazané všetky diskusné príspevky tohto autora.
 

1 2 >

Najčítanejšie na SME Auto