SME
Utorok, 24. november, 2020 | Meniny má EmíliaKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Zistili sme, čo robí vysoká rýchlosť s brzdnou dráhou Kia pro_cee´d GT (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku


Hodnoť

Korejske padelky

Korejske padelky. Korejci potrebovali premiu tak Hyundai okopirovalo Europske MB, Kia potrebovala premiu tak okopirovali BMW.

Kto chce original si kupi Renault Megane.
 

1/3

A tvoj príspevok bol o čom? Zase jeden z tých s nulovou hodnotou...
 

to je kopia

***** chce premiovy prispevok do diskusie , okopci starsich spooluziakov co uz sa viezli niekedy na aute..tym sa da predsa verit, to su AUTORITY.
 

 

Aj Chvala ho mal ;-)
 
Hodnoť

 

..KIA sa snazi, treba uznat. Z marketingoveho hladiska by vobec nebolo rozumne toto auto oznacit ako Hot-hatch..to si treba najprv zasluzit. V tych vodach plavaju ine ryby ako Focus RS, Astra OPC, Scirocco a vsetkym kraluje Renault Sport Mégane R.S. 265 (2012). Samozrejme bavime sa o predokolkach 2.0L, R4 s nejakym tym turbom.
 
Hodnoť

 

Rád by som sa dozvedel Rasťove umiestnenie medzi súťažiacimi :).
 
Hodnoť

nie dakujem

mali sme kia ceed ako firemne auta a s kolegami sme sa zhodli, ze patrili k najhorsim, na akych sme kedy jazdili. a to sme predtym mali obycajne oktavky. pre doplnenie - mal som okrem kie ceed moznost soferovat na dlhej trati aj kiu sorento a carens. prast jak uhod.
kia - nikdy viac. korejci (este stale) nevedia vyrabat auta. mozno sa to o 10 rokov zmeni.
 
Hodnoť

par faktov o brzdeni

1. Pokial su brzdove kotuce z oceli (keramicke su stale neskutocne drahe)tak najvyznamnejsim faktorom trvacnosti brzd pri extremnej zatazi je material brzdoveho oblozenia. Ci su samotne brzdy jedno ci sest piestikove je viac menej o rychlejsej aplikacii brzd a vacsieho a rovomernejsieho brzdneho ucinku.
2. Najvyznamnejsim faktorom ovplyvnujucim dlzku brzdnej drahy su ALE pneumatiky. Konkretne velkost kontaktnej plochy a typ zmesi. Lebo na konci dna, vacsina brzd vie "prebrzdit gumy" (dostat ich do smyku, a potom prichadza do aktivacie ABS).
zaver: pre bezne aplikacie najvacsi rozdielv brzdnej drahe robia prave kvalitne gumy, idealne maximalne siroke.
 

ale nezabudni dodat

iba v lete... cez jar, jesen a zimu je to kompromise, pretoze prave siroke pneumatiky maju sklon k aquaplaningu... v zime doporucujem na aute pouzivas zlaty stred urceny vyrobcom auta... ak aut moze mat pneu od 185-225, tak 205 by malo byt ok.
 

 

hmm, take slicky, to by bolo brzdenia :)
 

hmm...

Ja len tolko ze Ft= Fxkt kde Ft je trecia sila F sila (tiaz) a kt koef trenia.
Nikde ziadna plocha trenia. Cize brdna sila, to je ta trecia nezavisi od stycnej plochy.
Nestaci len volantom krutit, ale aj v skole na fyzike davat pozor.
 

Vsak ja sa nehadam

..rovnicka plati, a plati aj co som povedal. Aj ked asi za tym budu falsie faktory, na ktore si v tej stredoskolskej fyzike proste nedosiel. Tot vsio.
 

hm...

Plocha tam nikde nie je.
Vies cierne je cierne a biele je biele. nic medzi tym nie je v matematike a fyzike.
Tam city a pocity nemaju co robit.
 

 

Prax je taká, že šírka pneumatík má vplyv na brzdnú dráhu. Keby to tak nebolo, tak by napr. zimné rally preteky nejazdili na úzkych pneumatikách. Z nejakého dôvodu ale tak jazdia. Ďalej pri autách ktoré sú zamerané na nízku spotrebu, sú tiež z nejakého dôvodu použité úzke pneumatiky. Myslím si že výrobca auta by nedával superúzke pneu ak by to nemalo výhodu nižšieho odporu (čo je zase pri brzdení nevýhoda).

Musíš si uvedomiť, že vzorec ktorý si uviedol platí iba v prípade ideálnych podmienok, tj. dva úplne hladké povrchy, tj. ak by asfalt aj pneumatika mali úplne dokonalo rovný povrch, ktorý sa zároveň nedeformuje pri záťaži (tým myslím hlavne pneumatiku). V momente keď tieto podmienky nemáš splnené, je dôležitá už aj šírka pneumatík. Rovnako
 


Najčítanejšie na SME Auto