SME
Pondelok, 25. január, 2021 | Meniny má GejzaKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Nissan GT-R menia na najlepšieho šprintéra (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

Ale mám sny, ale bohužiaľ to nie je Nissan. Neviem to vysvetliť. Je to o emóciách. Ja niektoré autá vnímam ako umelecké dielo a tak sa s ním stotožňujem. Je rozdiel pozerať na dokonalú fotografiu záhonu s kosatcami a pozerať na van Goghov obraz. To je asi najvhodnejší opis toho, prečo ma jedny autá nadchnú a druhé nie. Proste GT-R považujem za dokonalú fotografiu, dokonalá remeselná práca (aj pri designe), ale umenie chýba. Chýba tomu akýsi duch, niečo naviac, čo dokázal do obyčajnej 205-ky vdýchnuť Pininfarina. A auto, ktorého schopnosti vysoko prevyšujú akékoľvek nároky, nie je o ničom inom, iba o emóciách. Proste v danej cenovej relácii budem radšej uvažovať o Mustangu, Camare, 911-ke, ktoré majú gule a vyvolávajú emócie. Logika mi hovorí, že autá porovnateľné s GT-R sa pohybujú na úrovni trojnásobku ceny, ale....
palinopalino
A to je cely problem - ty hodnotis auta podla iba (skoro) vzhladu. -------- Ano GT-R nie je tak vycancane ako napr. Lamborghini ale napisat ze GT-R ma nejaky nudny/tuctovy dizajn sa urcite neda.
meif
<< < 1 2 3 4 > >>

Nie je to len o vzhľade

Je to o charizme. Gallardo má minimalistický design, ale má niečo do seba, čo mi Nissan nedá. Nehovorím, ani že je tuctový, či nudný. Ale neuchvátil. Aj fotografia môže byť pekná, technicky dokonalá, ale van Goghove irisy sú niečo viac (a pritom je to mazanica, ktorá má od dokonalého zobrazenia kvetov ďaleko).
Keď si spomenul Lambo, tak napríklad Gallardo a R8. Technicky veľmi podobné autá s podobnými parametrami, ale Lambo má charizmu. A u Horcha je skvelé Quatro z konca 80. rokov a úžasná S4. Niektoré veci nevysvetlíš, tie musíš cítiť.
 

Emocie minulosti?

Porovnat rallye masinky z dneskom a absenciov Nissanu v nich a emociami chce naozaj zvlastne nastavenie vkusu:-))

Myslim,ze mas len averziu ,ze si daky Nissan dovolil vyrobit toto monstrum.
Schvalne:Zakryt znak,nic nevediet a ukazat ti ho,co by si povedal?

Je fajn,ze kazdy ma iny vkus a estetiku vnimania,ale nezaujat ta GTR-ko a ospevovat tie ine,co su sice fajn,ale idu okolo a kazdy si odfrkne,ze "no fajn,Porsche",este tak Konik vzbudi rozruch a to aj v zavislosti,kde byvas,ale kde sa objavi GTR,tam zaujme aj slepeho a hlucheho:-))

Iste mas vkus,ale taky vseobecny,strednoprudovy,nic neobsahujuci,konformny a plavajuci z davom.
Nenapisem malomestiak,len stredna trieda dnes,zo vsetkym,co k tomu patri.

PS:Mam doma obraz Van Gogha v hokejovej prilbe,milujem divadlo,koncerty,vystavy,knihy a umenie,som scitany a mam vkus a milujem GTR-ko,lebo je to dokonalost designu aj techniky od malej znacky,co ho postavila.

Kto toto dokazal z tych "malych"?
Kto si nic nestvoril,hod kamenom.
 

 

doteraz som len cital, ze co to vlastne pises, no tento prispevok ma presvedcil.. zvlast to, kde spominas mustang a 911
 
Hodnoť

 

zabudate na servis, ten uz tak lacny nie je..
 
Hodnoť

 

Aventador sa ani zdaleka nepribližuje času 2,08 :-)
 
Hodnoť

 

Tak ale na Buzolov etalon s motorom 1,2 TSi to nema...
 
Hodnoť

Ano, je to vyborne auto.

Ale nie je to iba o rychlosti. Tvrdit ze to auto je lepsie ako napr 458 Italia iba kvoli tomu ze je o sekundu rychlejsie z 0 na 100 je absurdne.
 

 

Konecne normalny nazor. To, ci ma auto zrychlenie za 4s alebo 2.5 je totalne jedno a je to nevyuzitelne. Najpodstatnejsie pri tychto autach je to, ako pohodlne dokazu byt na obycajne jazdenie pri tychto extremnych vlastnostiach. Podla mojho amaterskeho nazoru v tomto jasne vyhrava ferrari (jazdil som porsche, lamborghini a aktivne jazdim okruhove ferrari). Lamborghini bolo pre mna velke sklamanie v porovnani s ostatnymi
 
Hodnoť

nechcem byt nazzi

ale aventador to ma za 2,8, Veyron SS za 2,5 a terajsia generacia GTR to ma tiez za 2,8sec... nepomilili ste sa? 2,08 je len o cca 0,4 sekundy pomalsi od F1...
 
Hodnoť

neviem neviem

No neviem, ale ja som voci tym casom zrychlenia trosku skepticky. Neviem ci Nissan dokaze robit zazraky ale inak si neviem vysvelit ze GTR-ko zvladne zrychlit za 2,8 a uz vobec nie 2,08 pre tu novu verziu. GTR zdaleka nepatri medzi najvykonnejsie a ani najlahsie supersporty, tie maju cez 700 koni a nedokazu takto zrychlovat. Jedina vyhoda GTR oproti nim je pohon 4x4 ale ze by bol taky dokonaly a strapnil aj Aventador ktory ma tiez 4x4 a o 120 koni viac sa mi nechce verit, resp. neviem ako je to fyzicky mozne. Japonci su znami tym ze vedia pouzivat take nekale finticky ako zavodne preumatiky miesto cestnych a podobne aby aspon na papiery prekonali konkurenciu.
Tymto nechcem znevazovat toto auto, podla mna je skvele a vo svojej cenovej kategorii bezkonkurencne, ale tie casy a rychlosti z inej galaxie su minimalne diskutabilne a silno pochybujem ze to dokaze obycajna predajna verzia tohto supersportu.
 
Hodnoť

to je nejaka blbost, nie?

stovku za 2.08 neda ani F1, a to ma polovicnu hmotnost a vacsi vykon. jasne, s turbami bude zrychlenie enormne, ale aj tak sa mi to zda blbost...
 

tak F1 tu stovku...

da aj pod dve sekundy a rozdiel zacne byt hlavne v zrychelni 100-200, kde F1 dokaze byt na 200-ke za 4 sekundy a to GTR bude daleko "horsie"...
 

 

o tom pochybujem, ze 0-200 km/h za 4 sekundy. A 0-300 km/h za 6?
http://www.youtube.com/watch?f...
 

neda

Da ju za 2.2 ci tak nejako. Jednotka je dlHa a teda tazka, krutiaci momont nie je az taky vysoky, okolo 300 nm. Tu dvojstovku da za 4. Aktualne auto, ktore dava stovku pod 2 je LOebova masinka z Pikes PEak, s ktorou to dal za 1.8, tam ma ale krutak 800nm...
 

tak potom nespravne

uvadzaju udaje v motoristickych clankoch, napriklad tu pisu " Z 0 – 100 totiž monopost F1 ,,vystrelí“ za necelé dve sekundy a o ďalších 100 km/h viac má za ďalšie dve sekundy. To znamená, že rozbeh monopostu na rýchlosť 200 km/h trvá približne 4 sekundy (na 300 km/h necelých 9 sekúnd)", zdroj tu :
http://www.mot.sk/index.php?op...
 

ale spravne

boli casy, ked F1 DALA tu stovku pod 2s,ale tie casy su davno minule. turbomotory davali vacsi krutiaci moment a aj pneu boli inych rozmerov, a bola aj trakcna kontrola. a nebolo tolko aerodynamickych prvkov, ktore generuju drag (odpor vzduchu). to bola vhodnejsia konstelacia na ciste akceleracne discipliny. aktualne F1 a monoposty spred par rokov daju stovku od 2.1 a viac, tolko zdroje na internete...
 

jo, mas tam clanok z 2007

kedy sa jazdilo s trojlitrovymi V10, otacky vtedy boli neobmedzene (BMW tocilo podla reci 21000ot/min), tusim aj trakcna kontrola bola vtedy este povolena (kto si to ma pamatat, rok od roku to zakazovali/povolovali)...
 

aktualnejsia F1

https://www.youtube.com/watch?...
na stovecku za 2.6s
 

 

Pri tychto casoch zrychlenia z 0-100 spravia gumy velmi vela. Predpokladam ze to namerane zrychlenie nebude na seriovych gumach na ktorych sa to bude predavat, lebo nie su street-legal.
 

to je pravda

bezne gumy tam asi nedaju :)
 

<< < 1 2 3 4 > >>

Najčítanejšie na SME Auto