SME
Sobota, 5. december, 2020 | Meniny má OtoKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Čínsky prototyp otočí kolesá a zaparkuje pozdĺžne (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 >

Hodnoť

 

To uz sme davno v CSSR mali..staci pozriet film Srdecne pozdravy ze zemekoule :)) Na YT je kopec videii z azie kde take nieco mali resp. obdobu..len sa vysunulo koleso z kufra a sup zaparkovat :D
 

hodiny

tak tymto autom sa bude dat robit "hodiny" kdekolvek, aj v garazi :)
 
Hodnoť

 

Túto technológiu už mali mať všetky autá. Už včera bolo neskoro.

Namiesto toho sa začínajú vyrábať stále väčšie a silnejšie vozy, napriek tomu že rýchlostné limity sa sprísňujú a parkovacie boxy sa každý rok zmenšujú.

Aký paradox. Aj vy ste si to všimli ?
 

 

Mne táto technológia doteraz vôbec nechýbala, a nebude mi chýbať ani odteraz.
Ja cúvať aj parkovať viem.
 

To je sice pekne

Ale este stale neviem ako dostanes auto s dlzkou 4.7 metra do boxu s dlzkou 4.5 bez toho aby si prekrocil ciary. A pri nasich zelenych nikdy nevies kedy sa na to zameraju a zacnu to pokutovat.
 

4.7 do 4.5

asi nenapcháš. Aké čiary?
 

 

ano, robia sa stale vacsie auta no silnejsie? povedal by som skor ze seriovo vyrabane auta su stale slabsie a slabsie
 
Hodnoť

naozaj nič nové

takúto technológiu majú napr. nakladače kontajnerov už 50 rokov aj áut už bolo neúrekom. Oveľa vtipnejším riešením je vyššie spomenuté pomocné koleso pod zadným nárazníkom, ktoré odstráni problém s cúvaním do krátkej medzery. Vodič jednoducho zájde predkom do medzery, vysunie pomocné koleso a "uprace zadok" k chodníku.
Mali viac zdôrazniť, že ide o študentský projekt, pri ktorom sa zrejme dosť naučili. Dúfam, že teraz sa trochu pohrajú so softvérom a naučia to autíčko napr. plynulú otočku počas jazdy smerom dopredu, rôzne vlnovky alebo fixáciu na nejaký bod (napr. 90-60-90 blond), ktorý si chceme obzerať, pričom auto pokračuje v priamom smere.
 
Hodnoť

aj vo Futurame mali nieco podobne... :-)

Hodnoť

 

som zvedavy co by sa stalo v pripade skratu a spustilo by sa mu to pri npr. 100km/h
 

 

Keď som pozeral na tie biedne kolesá, mám pocit, že režim parkovania by sa aktivoval pri prvom výtlku.
 

made my day...

a este je to aj dizajnovy kusok, nizkoprofilove 5" pneumatiky na hlinikovych diskoch :D
 

 

Toto 100vku dosiahne nanajvys volnym padom :-))
 
Hodnoť

Cinska drzost

Dane auto nie je Europsko-Korejske Daewoo Matiz (design by italdesign/fiat, vyroba aj v EU) ale jeho nelegalna Cinska kopia od Cinskej statnej kopirovaciej automobilky Chery. Chery dodnes vyraba a predava tuto kopiu dokonca v oblastiach kde ma General Motors vyrobne zavody!

Cinske statne Chery vytvorilo umelu znacku Qoros. Qoros chce tieto Cinske auta - vyroben z ukradnutych Europskych technologii vyrabat v Cine a exportovat do EUROPY!!! Cinska kopirovacia automobilka Chery-Qoros mala drzost zazalovat v EU na sude Kiu aby nemohla pre svoj novy model (okopirovane BMW) pouzivat nazov Quoris a vyhrali! Tato drzost nebranila Qorosu aby chcelo pouzivat v EU pre oznacenie svojich aut QX, hoci je to zaregistrovane oznacenie Europskej automobilky AUDI.
 

 

tiez som chcel napisat, ze dam ruku do ohna, ze to nie je Matiz :D
 

ty si akože myslíš, že číňanov to trápi?

nejaké licencie, patenty a podobné kraviny? Oni si ukradnú čo chcú a potom nám to spätne predajú a my im ešte tlieskame a vo veľkom to nakupujeme.
tento rok si číňania v mojej firme objednali určitý objem priduktov, odobrali 20%, predpokladám, že ich rozobrali a do pol roka ich okopírujú a ponúknu mojim odberateľom. No za chyby sa platí, to mi je už teraz jasné.
 
Hodnoť

citujem

"Nie sme si celkom istí, či za tú cenu ponúkne aj dostatočnú bezpečnostnú oporu pre svojich pasažierov, no na trhu v Číne sú priority predsa len postavené trochu inak."

Neviem, aké bezpečnostné priority má pán Vosko na mysli, ale ja sa primárne pokúšam nebúrať :)

Takže pre mňa je určite najdôležitejšia cena.
Celá EÚ by mala prestať považovať zvyšovanie bezpečnosti a znižovanie emisií za svätý grál.
Ceny áut u nás by nemuseli byť také premrštené a určite by sa oživila výroba áut a celkovo aj ekonomika.
 

 

kazdy sa pokusa neburat a aj napriek tomu su havarie...pre mna je naopak bezpecnost prvorada...
 

Ochrana EU trhu

Podľa mňa sa Európa snaží zvyšovaním kdejakých "štandardov" znemožniť vstup Čínskych áut na EU trh. Pretože 6000€ je veľmi lákavá cena za elektromobil. Samozrejme bezpečnosť treba kontrolovať ale v EU už to preháňajú s kdejakými emisnými a inými kravinami.
 

udrel si klinec po hlavičke!

v konečnom dôsledku však ide EU sama proti sebe. Pretože tým kladie polená aj vlastným automobilkám a núti ich zvyšovať náklady tam, kde by to nebolo vôbec potrebné.
Navyše takých ľudí ako je tuná čitateľ "cape" je len menšina.
Pre väčšinu je dôležitá cena.
Uvedme si príklad, prečo nemôže fungovať táto "politika zvyšovania kvality".
Pred 10-15 rokmi boli tenisky a topánky z číny považované za aušus a nekupovala ich ani stredná vrstva, pokiaľ chcel byť považovaná za "cool".
Teraz? Takmer celý obuvnícky priemysel je presunutý do Ázie a už vôbec nikto sa nezamýšľa nad tým kde sú tie topánky vyrobané a či je ich kvalita dostatočná (hlavne, že majú tri pásiky).
Podobne to bude aj s autami (o 10-15 rokov).
 

1 2 >

Najčítanejšie na SME Auto