SME
Štvrtok, 3. december, 2020 | Meniny má OldrichKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Toyota pripravuje športový hybrid v malom Yarise (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 >

Hodnoť

ako to bude

s obmedzenim maximalnej rychlosti pri tom pohone vsetkych kolies? 6 valcovy Lexus na 190, tak potom Toyota Yaris kolko? 140-160? Nech ma clovek trocha radosti na sportovom aute. Na druhej strane posledny crash test RAV4 v USA ukazal ze to obmedzenie maximalnej rychlosti cosi do seba ma:-)
http://www.autonews.com/apps/p...
 

 

Auto s maximalkou 190 km/h je na Slovensku nepredajne. Ved tu sa da takmer vsade jazdit aj 200 km/h...

K argumentom s DE dialnicami...mam na nich uz co to najazdene a v zivote som nemal potrebu ist viac ako 170 km/h.
 

no vidis

a ja som minuly tyzden isiel 230. Bolo pekne, rovna dialnica, tak preco si z casu na cas neurobit radost. Ved jazdenie a auto je hlavne o radosti. Nie som vodic kamionu. A preto umele obmedzovanie rychlosti je hlupost i ked v pripade toho Lexusu je to problem s prehrievanim diferencialu.

No a Slovensko bude pre Toyotu asi nie moc zaujimavy trh tak im moze byt uplne jedno, kolko sa tu jazdi.

Ale ano. Aj v Nemecku sa uz nejazdi tak rychlo ako pred 10-15 rokmi. To stal liter nafty marku, teraz euro styridsat, lepsia nafta na dialnici az po euro sedemdesiatsedem.
 

nie si

vodič kamionu,ale riešiš cenu nafty.Aký zvuk to má pri 230 ? Tdd tdd frekvencie nevídanej ?
 

predstav si

ze dobry. Ovela viac otravuje vytocena atmosfera do 7000ot/min na dialnici ako jemny klepot diesla. A pri tej rychlosti prevazuje aj tak aerodynamicky hluk a hluk od odvalovania kolies. Takze asi tak:-) Ale v aute uplna pohoda. Len musis davat bacha na zabudnutych vodicov atmosfer, co nemaju ani sajn, ze auta mozu byt aj za nimi a myslia si, ze kazde auto ide tak pomaly, ako to ich a preto predbiehaci manever kamionov zacinaju tak kilometer dopredu, aby dosiahli aspon o cosi vyssiu rychlost ako kamion:-)
 

Majitelia vsetkych supersportov idu

po Tvojom prispevku demonstrativne zapalit svoje V8 az V12. Ten rev atmosfery pri 7000 otackach je fakt, ale fakt otravny!
Nehovoriac o tom, ze si v poslednej dobe v kvalitnej atmosferickej V6 asi nesedel. Inak by si takuto volovinu fakt nenapisal.
 

Ben, no niektore supersporty

sa zapaluju aj same:-)
https://www.google.de/search?q...
Nebavili sme sa o supersportovych autach. Tie asi nikto nepouziva na dlhe trasy. Tie su zavrete v garazi a z casu na cas sa ukazu na okruhu. Cest vynimkam, ktori pouzivaju svoj supersport aj bezne.
V kvalitnej V6 atmosfere som nedavno sedel. Dokonca mohla ist aj 250 s pohonom vsetkych kolies, co si majitel Lexusu bohuzial dovolit nemoze. Len spotreba mi nejako vyskakovala k 20 litrom, ked som mal radost z jazdy:-) Inac idealne auto na dlhe cesty.
 

Budem Ta tahat za slovicka.

Bavili sme sa o atmosfere. A dlhe trasy? Dialnice v DE su idealne pre tych, co si potrebuju dokazovat, ze mozu ist aj 250 a viac. Alebo sa mylim? Stav sa niekedy v Prahe, najdes tu dost Ferrari, co sa pouzivaju ako auto do mesta.
Tak v tom pripade zvysok Tvojho prispevku z 7:12 nedava absolutne ziadny zmysel :)
 

Ben

dialnice su na to, aby si sa dostal z bodu A do bodu B bezpecne a rychlo. A ked ti to auto dovoli, tak preco aj nie tych 250. Na tom nie je nic zle. Takze sa mylis.
Ano, v Prahe je kopec ludi, ktory si Ferrari kupia nie preto, ze im ta znacka cosi hovori, ale kupia si ho preto, aby si ich vsimli. Ale taki su aj v inych mestach.
No a skus si vsimnut, ake auta vytvaraju na dialniciach pri predbiehani kolony:-)
 

A kdeze najdeme take dialnice? :)

Co som naposledy cital, tak aj sejkovia si nechavaju dopravit svoje luxusne auta na leto do Nemecka, aby sa vysantili na dialnici bez obmedzeni. A obcas to potom dopada takto - http://praha.idnes.cz/honicka-...
Z vlastnej skusenosti z posledneho tyzdna mozem menovat napriklad frikulina na Citroene C3, ktory spataky pouzival ako zrkadlo pre seba a nie na sledovanie priestoru za nim. Pripadne deduska na Favorite, ktory bol nalepeny na volant a drzal sa tiez v lavom pruhu (dovod neznamy). Potom este zopar predbiehajucich kamionov a tak. Ale nasli sa aj malolitraze so zenami a detmi na vylete. Ostatni mali rozum a ked slo nieco rychlejsie, tak to strihli do praveho pruhu. Je to v prvom rade o vodicovi, az potom o aute. Ked ma niekto v hlave vytrete, je jedno, ake ma auto. Vid napriklad tu: http://zpravy.ihned.cz/c1-4826...
 

 

Samozrejme. Tvoja predstava o sportovej jazde je, idem na dialnicu, dam plny a idem co to da. Ale samozrejme na naftu, nech to vela nezerie.
A neboj sa, tento Yaris pojde urcite viac ako 140. Ale teba skor zerie, ze Koncern sa na taku techniku nezmoze, ani keby sa pototo.
 

planner

moja predstava o sportovej jazde je uplne ina. Ten tah motora dokazes nadherne vyuzit v technickych usekoch a najde sa ich dost aj na dialnici:-) Myslim, ze koncern nema problem s akoukolvek technikou. Pozri testy Octavie RS na autoforum.cz, alebo teraz novy Golf R. Ale pisal som o Mercedese, takze si aj tak netrafil. No ten ta bude asi zrat tiez, lebo nie je japonsky:-)
 

planner

este jedno. Neviem, preco si ludia myslia, ze sa diesle kupuju len pre nizku spotrebu nafty. Je to sice tiez jeden z argumentov, ale hlavny rozdiel bude asi v charakteristike toho preplnaneho diesla. Proste motor taha, nemusis casto radit a dokonca aj ta maximalna rychlost je velmi slusna. Treba jednoducho skusit ako ja pred asi 13 rokmi. Kolega mal nove TDI a dal mi ho soferovat. Pred tym som bol absolutne proti naftakom. Ked som to auto skusil, pochopil som, ako som sa mylil. No a ked som si este prepol palubak na spotrebu, zistil som, ze mozem mat ovela vacsiu radost z jazdy ako pri benzinovej atmosfere, velmi podobnu ako pri preplnanej atmosfere a plus ten bonus v spotrebe. Samozrejme ideal je Corvette, ale nie je to uz take prakticke auto, i ked spotrebou podlezie kadejakeho japonca:-)
 

Myslel som si, ze na trolling tu mame

inych jedincov. Cakal som od Teba kvalitnejsie prispevky... Ale k veci:

Uprimne - jedine Europa sa ide poskladat z dieselu. Inde to nefrci. A aby sa to zmestilo do noriem, pridava sa tam kadeake .urvitko. Ak to je Tvoja predstava o idealnom motore, neberiem Ti to. Mna osobne to vsak ani za mak nepresvedcilo. Navyse, vsetky argumenty, ktore si vymenoval, su Ti v meste total na dve veci. Takze jedina vyhoda je fakt len dialnica. Po tyzdni stravenom za volantom Lexusu GS450h mozem s kludom povedat, ze Tvoj Mercedes mozes ist handry fajcit ;)
 

Ben

diesel je vyzva. Su automobilky, co to vedia a su automobilky, co ho musia kupit trebars od BMW:-) Pozri, aj Mazda sa v USA s novou sestkou prezentuje na okruhu s dieslom. Preco tam nedala atmosferu? Skus porozmyslat.
Bavime sa o dialnici, nie o meste. Tam ma jednoznacne navrch diesel oproti tym vsetkym hybridom, ktore aj tak idu po dialnici na spalovaci motor a maju potom daleko horsiu spotrebu. Vozit v aute aj elektromotor aj spalovaci motor plus baterie je strasna zvratenost. Moj nazor na to davno poznas. Aj Toyota uz na to prisla a buducnost vidi inde.
Mimochodom, naco mi je v meste Lexus GS450h?
V testoch v USA Mercedes G s dieslom dosiahol nizsiu spotrebu ako hybridny Lexus R. Proste jednoduchost vitazi nad zlozitymi vecami.
No a ako sa tak pozeram okolo seba, Lexus naozaj boduje. Ak ho chcem vidiet, musim zajst do Showroomu, ale tie nevidis tak casto. Je to super auto, ale asi len pre USA. Ozaj, keby nebol Mercedes, ani Lexus by nevznikol:-)
Prajem pekny den a klud v dusi Ben!
 

Vyzva?

Skor to nazvyme system "pokus - omyl" a oyebavanie reguli Europskej Unie. Su automobilky, ktore pre upadajuci trh nebudu vyvijat diesel, kedze i tak tu maju marginalne predaje. No a potom su tu automobilky, ktore sa smiali hybridom a teraz ich bud vyvijaju in-house, alebo ziskavaju partnerstvom trebars s Toyotou ;) A kym Europa vyvija diesel, trebars taka Toyota uz bude ficat za cca rok na vodiku. Nech sa prezentuje. V drvivej vacsine statov ju aj tak nepreda...
Tam ma navrch v spotrebe mozno aj nad turbobenzinom. Ale uprimne - ak skutocne vies jazdit, nie si ani na hybride, ani na turbobenzine brzdou. Za dalsie, je dolezite vediet, v akom pomere je jazda v meste/mimo mesto/dialnica. Mne sa totiz zda zvratene kupovat firemne diesely v kombiku a v zivote s nimi nevyjst za hranicu mesta, ale len trcat v zapchach v ramci. A ze je takych mraky, je nabeton iste.
A naco Ti je v meste Mercedes 320CDI? BMW 3.0D?
Lexus R? Myslis RX? Mas link? Celkom ma to zaujima.
To vies, kedze nie je v diesely, tak ho Nemec (resp. typicky Europan) nechce. Vsetci predsa vieme, ze diesel je najlepsi ;)
Napodobne.
 

sorry za to piano:-(

Vidis. Toyota ide na vodik. To BMW a Mercedes skusali hodne davno...Takze sam pises, ze Toyta pochopila, ze hybrid nema buducnost. Podobne ako spalovaci motor. Len momentalne je to to ekonomickejsie a jednoduchsie riesenie ako zatrepavat prirodu bateriami, o ktorych ani nevieme, co s nimi a v pripade elektromobilov tu elektinu na nabijanie baterii aj tak musis vyrobit a pokial nefrcis na atome ( co zasa ludia odmietaju ) tak ides na tepelne elektrarne a si tam, kde si bol so spalovacim motorom.
Samozrejme, ze s atmosferou ak vies jazdit, nie si brzda, ale to musi byt uz vacsia atmosfera. Niekedy ani to saltovanie nedokaze nahradit chybajuci krutak a potom to aj tak vyzera, ze ludia radsej zostanu v tom strednom, alebo lavom prude. To je jednoducho moja denno denna skusenost.
Tie firemne diesle v kombikoch nahukaju 100000 - 200000 za 2 -3 roky, tak to nevyzera, ze trcia v meste v zacpach. A ako som pisal, 90%+ stravim mimo mesta.
No a zijeme v Europe ( i ked pri nasom governmente mam dost pochybnosti ), tak snad nas tento trh zaujima najviac.
Ten test skusim najst. Neviem, ci to nebolo v nejakom starsom cisle C&D.
Opat zopakujem. toyota je auto pre ludi, co hladaju spolahlivost a solidnost. to potvrdil aj dlhodoby test Toyoty v AMS. Ako napisali, take auto, teda co sa spolahlivosti tyka, este v dlhodobom teste nemali. Dokonca to tu uz Toyota dava do reklami.
Ale neviem si predstavit, ze by Ferrari FF malo obmedzenu rychlost len preto, ze ma pohon vsetkych kolies. Tak preco potom Lexus, ktory sa tvari ako konkurencia premiovej europskej trojky? A ako to musi este boliet cloveka, ktory ma Lexus rad...
A pisal som tiez, ze ideal je Corvette. Stara skola. 2 ventily na valec, jedna vacka a kopec, kopec sily pri velmi rozumnej spotrebe. Dokonca ma aj 600 litrovy kufor, ale len dvoje dvere a dve sedadla. Cakam len, ze sa niekto postazuje, ze nema skrabku na lad:-)
 

Keby som ho nechcel, nekupim ho ;)

Toyota ide na vodik preto, ze cisty elektromobil nepovazuje za adekvatny stupen vyvoja. Energetika na to nie je pripravena. A ma i riesenie, ako si vodik vyrobit doma. Preto vodik. Hybrid tu este bude dost dlho. Keby mu Toyota neverila, tak nezavrhne diesel a nechysta 16 novych/inovovanych hybridov. Co viem, tak drviva vacsina casti baterie je recyklovatelna.
Chapem ludi, co si kupia malolitraz, ale na druhu stranu, ked s tym leziem na dialnicu, mal by som si byt vedomi hranic. Svojich i auta. Takze kopat do nich je trochu povysenecke.
Co som pracoval vo firmach, auto slo prec po dovrseni 3 rokov. Lebo skoncil financny leasing. Najazd nebol podstatny. A ano, mal som kolegu, ci zije v Jihlave a pracuje v Prahe. Ale mam aj kolegu, co zije 3 ulice dalej a chodi autom, lebo je lenivy. Takze ich najazd je diametralne odlisny. A ano, ak mas taky pomer, tak je pre Teba diesel idealny. Pre inych to ale moze platit opacne. Rovnako ako to, ze ja som fanusik a majitel hybridu :) Tym naznacujem, ze miestny trh je pre mna len statistika a mam vlastnu hlavu.
Kvoli tomu testu sa velmi netrap. Ak by to trvalo viac, nez par minut, tak sa na to vykasli.
Mne osobne Toyota i jej filozofia sedi najviac zo vsetkych. Respektive, japonska filozofia. Europska uz menej.
Ja mam Lexus rad a uprimne, maximalka je to posledne, co mu vycitam. Ovela viac ma irituje napriklad nemoznost zrusit upozornenie navigacie. A ako som uviedol, GSko je US model, ktory je bez uprav dodavany do EU. Je to len opatrnost, nie technicky problem. Navyse, v mojich ociach Lexus nie je o rychlosti, ale pohodli. Takze ma to fakt nechava chladnym. Laka ma este vyskusat znovu natacanie kolies. To je fakt bomba.
Corvette je fajn, ale skor by som bral Shelby GT500.
 

Shelby GT500

je fajn auto a ma asi aj lepsi image, ale Corvette je technicka lahodka za relativne maly peniaz ked sa to porovna s europskymi nechutne drahymi sportiakmi. Mozno raz sa k nejakej dostanem. Potom budem obhajovat len benzinove bublajuce V8 atmosfery:-)
 

Corvette i Viper

maju design europskych supersportov. Preto sa mi osobne paci ten typicky muscle car akym Shelby je, rovnako ako Dodge Challenger. Ja som nadcasovy, ja ju obhajujem uz teraz ;)
 

1 2 >

Najčítanejšie na SME Auto