SME
Piatok, 4. december, 2020 | Meniny má Barbora, BarbaraKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Citroen pretvoril ľudový sedan superšportové auto (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku


Hodnoť

 

doteraz som vobec netusil, ze C3 je sedan...
 

ani

ja prvy krat to vidim na ceste som ho ete nikdy nevidel
 
Hodnoť

no, naozaj zložité :-)

... neviem, kto je ten novinár vedľa Rasťa Chválu, ale maturovať o tom, že to sklápanie a vyklápanie sedadiel v GC4 Picasso je zložité mi prišlo prinajmenšom úsmevné, pretože sami na videu deklarujú, že to trvá až sekundu, takisto to skladanie zbytku podlahy za 6. resp. 7. sedadlom. Občas by ste si páni novinári mohli pozrieť, čo pustíte do sveta...
 

no to skladanie

porovnavame hlavne s konkurencnymi autami. V citroene treba pouzit na zdvihnutie jeden uchyt a na sklopenie druhy a pred tym odklopit este ten kryt. Ano smaotne sklopenie je rychle ale u konkurentov netreba pouzit dva uchyty, ale staci jeden. Cize priestor na nohy vyzera super ale sklapanie/vyklapanie existuje aj jednoduchsie
pekny den
 

ok, akceptujem, len...

... malá poznámka na margo..., mám starý typ Citroenu GC4 Picasso, mám ho 5 rokov a za ten čas som sedem sedadiel potreboval asi 4 - krát. To vyklápanie je tam prakticky identické ako v novom. Kto potrebuje plnohodnotných sedem sedadiel si kúpi iné auto. Toto sú v podstate dve núdzové sedadlá pre transport detí event. nízkych dospelých na krátku vzdialenosť, kufor v 7- miestnej konfigurácii je minimálny. Ak už si v tom Frankfurte a môžem Ťa/Vás poprosiť, skúste zistiť dve veci.
1. Aká je cena resp. cenový rozdiel medzi C4 a GC4 Picasso
2. Či sa bude montovať to nové 150 koňové HDi aj do krátkej verzie alebo tam skončí vrchol ponuky na 1.6 THP?
Ďakujem a krásny deň prajem a prines/te krásne fotky. Trošku závidím, žťe tam nemôžem byť...
 

 

Ako beznemu cloveku by mi to vobec neprekazalo. Keby som to mal sklapat 20 krat za den, tak by ma uz zlozitost sklapania zaujimala.
Pokial clovek nema 5 deti, tak za zadne sedacky pri dnesnej premavke kedy sa v aute vozi jeden - max 2 ludia, vyuziju tak 3 krat do roka :-)
 

 

Práve som dopozeral Autosalon na Prime. Choďte poprosiť ich redaktora, aby vám to sklápanie, ktoré označil za jednoduché a rýchle predviedol. Tri rýchle pohyby, bez zbytočného maturovania s dnom.
 

 

Riesit taku hovadinu ako je to, ci sklapanie sedadiel, teda cinnost, ktoru bezny uzivatel auta robi mozno 4x za rok, robim jednym alebo dvomi uchytmi mi pripada asi rovnake ako "giganticky" napad skodovky so skrabkou vo veku hrdla palivovej nadrzi...jedno blbost ako aj druhe
 
Hodnoť

Citroen

Citroen je fajn, auto, ale na Slovensku ma katastrofalne servisy, takze nech lepsie pracuje na ludoch! Ist na diagnostiku s problemom do Citroenu to je lepsie volat na audiotext vestici, stoji to podstatne menej a vysledok ten isty
 

 

myslis ze inde je to lepsie? nie je. ked chces mat spolahlive udrziavane auto, musis sa on starat sam, alebo skuseny garazista, ktoreho praca bavi.

Bohuzial som mal prilezitost pozorovat ucnov, buducich automechanikov ktori nie su schopni sami najst ani len olejovy filter na motore, nieto este vymenit ten olej spravne. z 20tich bol jeden, mozno dvaja ktorych to naozaj bavilo, ostatni sa povalovali po dielni. Ani si nechcem predstavit, ze by som niektoremu z tych lemplov dal vymenit brzdy na aute, ci palivovy filter.
 

tak ja neviem...

siedmy rok mam japonca, lejem do neho len benzin a obcas dofukam gumy. ano, dvakrat som bol na zarucnych, lebo to bola podmienka, odvtedy nikdy. olej si vypustim a napustim sam, filter kupim za necele tri eura. a na co ine by som mal este behat po akomsi servise?
ked bude mat plny popolnik, predam ho a kupim ine auto. ale po skusenostiach so skodovkami, mercedesmi, trabantmi, wartburgami a par dalsimi znackami, ktore si uz ani nepamatam, asi zase japonca... holt, clovek pri tom kvalitne zlenivie...
 

 

možno to príde ôsmy rok, ja som mal osemročného japonca a ten ôsmy rok ma stál na servise asi 700 eur a to boli tiež v podstate len prkotiny, ked mi účet za servis preliezol dve tisícky, tak som ho predal. človeka tie ceny náhradných prkotín, ktoré je tažké zohnať inde ako v autorizáku trochu odradia.
 

 

iste mas pravdu, mam najazdenych cez 1mil km a uz co to o autach viem... ale ked mi unikalo cosi pod motorom tak:
- v jednom servise mi vymenili tesnenia od prevodovky a nic...
- v inom mi chceli vymenit turbo za 2000e ale som odmietol
- az v tretom servise zistili ze ziaden olej... ale nafta unika cez palivove cerpadlo
A to som uviedol jeden z prikladov....

- no vies... nie kazdy ma cas "bavit sa s autom" ja si na nom davam zalezat lebo v nom zijem (necele 3 roky 360tis km) ale uz mi nezostava cas aby som kazde 2 mesiace menil filtre, olej atd..., aby som kazdych 6-8 menil dosticky, ci kotuce atd... a o 3 vymenach predneho skla nemusim pisat :) Citroeny su specificke auta a vacsinou "noname" servisy maju s nimi problem... preto radsej dam par eur navyse, ale aj cakam zodpovedajucu tomu kvalitu a ta bohuzial nie je...

PS. mam aj kameru a nahravanie v aute... a pocuvat obcas o com a ako sa v tych servisoch ludia bavia to je ozaj zabava :) odporucam nechat v aute co i len telefon zapnuty na nahravanie... stoji to za to :) len potom sa clovek moze bat sadnut do toho auta.... hmmm
 

suhlasim s tebou,

pravda iba pokial nemas v citroene motor 1,4 VTi... taku spotrebu som nemal ani na dvadsatrocnej S120, ktora si pocas svojho zivota naozaj vytrpela svoje. A co na to vyrobca? A autorizovany servis? Pokrcenie plecami, vieme o probleme ale nevieme co s tym...
 

to najdolezitejsie som nenapisal...

...spotrebu oleja
 

 

mam HDI 162K auto v zasade bez vacsich problemov... problemy robia servisy:
- pri 50tis. km cosi mi smrdelo od motora... eeee to nie je nic
- po 150tis. mi v Alpach pri jednom stupani isiel do kabiny ako keby dym... otvorim dekel od motora a doslova dym..., kontrolky nic, tak som postal... nedela vecer, co tu budem riesit, tak kludom spat na Slovensko, cely cas som isiel setrne a daval pozor na vsetko (teplotu oleja atd...)
- v servise mi vymenili tesnenie od prevodovky, lebo zevraj unikal olej, co sa mi nezdalo ale ok
- po dalsich 20tis. hm som zistil, ze dalej cosi tecie...
- v inom servise mi povedali ze to turbo je v keli a uz mi ho aj objednali
- v medzi case v inom servise (vsetky boli Citroen) mi zistili ze pravou pricinou je unikajuca nafta cez palivove cerpadlo

Iny problem startovanie... prva poloha ok, druha vsetko zhaslo, vypnem baterku, zapnem baterku znova dookola az to naskocilo... 2-3tis. km nic... znova to iste... tak mi v servise vymenili za 300e nejaky elektronicky modul.... prejdem dalsich 3000km znova problem... volam do servisu ze co? Startujte, vypinajte baterku a tak dookola az naskoci... my Vam objedname "novu suciastku - ten el. modul" a vymenime... po 2 hodinach pokusov o start volam do Citroenu Pribram v CZ (pri nom som nedaleko bol) ze aky mam problem... a chlapik mi vravi, co? bezna vec... skontrolujte ukostrenie od baterky... a iste trebalo precistit jeden kontakt pod skrutkou a vsetko funguje = inak napisane 300e som vyhodil pri predoslej oprave zbytocne a takych prikladov by som tu mohol opisat viac... s mojou C5 ktora ma 360tis. km aj ked este len 3 roky o mesiac...
 
Hodnoť

nerobia to za svoje peniaze

tak trocha mudrujú aby bolo akože.
 


Najčítanejšie na SME Auto