SME
Štvrtok, 3. december, 2020 | Meniny má OldrichKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

AutoFAQ: Seat Toledo potrebuje vyšší profil pneumatík (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 3 4 > >>

Hodnoť

 

Este keby to nebolo tak strasne drahe na svoju triedu, sak za to uz mozem kupit corollu, alebo auris kombi.
 

 

no neviem, momentalne auris kombi v akciovej cene od 14 a pol tis. cordoba v akciovej cene od necelych 10 tis. to je trocha rozdiel.
 

 

Nie je to Cordoba, ale Toledo. Auris zacina na 13 a pol, nie 14 a pol. Ak ti staci 55kw motor a velmi zakladne vybavenie mozes si kupit toledo za 10 tisic. Ak si zoberies kolko by ta stalo Toledo (alebo Rapid) s podobnym vybavenim a motorom ako zakladny Auris, prides na to, ze Auris je trochu lacnejsi. Toledo/Rapid maju vacsi kufor (aj ked vsetci vieme, ze v kazdodennom pouzivani je to uplne jedno). Na druhej strane v Toyote sa ti nepokazi turbo lebo ho nema, a je to proste spolahliva Toyota. VAG v poslednych rokoch klesol vo spolahlivosti niekde na uroven Francuzov a Talianov.
 

 

*** (Všetky príspevky boli zmazané na vlastnú žiadosť autora.)
 

 

reagoval som na prispevok ze za cenu toleda mozes mat auros kombi. nie nemozes. toledo je lacnejsie min o 4 a pol tisiciek evri. aj ked si ho kupis s motorom podobneho vykonu stale si par tisicok pod aurisom kombi. netvrdim ze toledo je kvalitnejsie ale je skratka lacnejsie. ak ma niekto na nove auto rozpocet 10tis asi bude tazko kupovat auris kombi. skratka kupi toledo. zasa v kvalite az take rozdiely nie su, mozno keby kupoval nejaky datsun alebo daciu, ale nemec je nemec. ti posledni japonci tiez uz nie su to co byvali kedysi, takze sa mozno casom ukaze ze ani ten auris nemusi byt zasa az taka vyhra. ivan bola tu rec o aurise kombi nie kratkom. zrejme pre porovnanie dvoch aut s podobnym objemom kufra. a nie nie je to jedno. taketo auta zvacsa kupuju ludia, ktori jednoducho ten kufor potrebuju. ale vsak na chodenie do roboty ti staci aj ten auris. ale ked chces na vikend niekde vyrazit a zbalit veci pre par ludi, je dost blbe mat kufre polozene na kolenach. no jo na tyoyote sa ti sice turbo nepokazi ale moze sa ti pokazit napriklad posilovac riadenia. ako nam naposledy na avensise. ak si myslis ze existuje auto na ktorom sa ti nema co pokazit zrejme o niecom iba snivas. lebo poviem ti zo skusenosti najtazsie sa zhana motor do japonca (kazdy sa raz pokazi, ziaden nema nekonecnu zivotnost)
 

Nemec je Nemec?

Neviem na zaklade coho si myslis ze nemecke auta su nejaka super kvalita. Vsetky statsitiky co poznam hovoria ze VW uz davno nie je to co kedysi. V Amerike sa VW umiestnuje konzistentne minimalne poslednych desat poslednych rokov na poslednych miestach.

http://www.autospies.com/news/...

Pravdepodobnost ze sa ti pokazi motor na VW je omnoh vacsie ako na Toyote. Dokonca aj Fiat je na tom omnoho lepsie a Francuzi len o trochu horsi ako VW.

http://www.telegraph.co.uk/mot...
 

nuz s tou spolahlivostou

( nie kvalitou ) mas pravdu. Auris v dlhodobom teste v nemeckom AMS dosiahol najlepsie mozne hodnotenie. Neobjavila sa ziadna zavada pocas testovanych 100.000km. Ale keby sa automobilovy svet uberal podla Toyoty, bola by to strasna nuda.

Niekto mozno rad obetuje cosi z tej spolahlivosti a ma radost z auta! A o tom to je!
 

 

ivan nemec nie je len vw. je to aj bmw, opel, porsche, audi, seat, skoda, mercedes...
nie je to s tym motorom az take nepravdepodobne. nam sa uz par motorov na tyotach pokazilo. a poviem ti zhanat novy to nie je med lizat. mozes mat desat pasatov ci fabii a vydrzia aj 700tis a mozes mat jednu toyotu a pusti ti po 200tis km. ako u nemca tak aj u toyoty je to o tom aky kus chytis. a nie je pravda ze u nemca je vacsia pravdepodobnost. viac pokazenych motorov (a nielen motorov) sme mali prave u japoncov. kamarat ma svoje sukromne auto - mazda uz 7 mesiacov v servise a zhana donho novy motor. zatial marne. ak by kupil uplne novy vyjde ho to skoro ako nove auto. do nejakeho nemeckeho ho zozenies do mesiaca
 

 

Ked hovorime o Nemcoch, pozri si ten clanok v Telegraphe na ktory som ti dal link. Audi, Opel (Vauxhall), BMW, a Volkswagen sa nachadzaju v Bottom 10 znaciek ktore maju najmenej spolahlive motory. Seat a Skoda su pomaly len inak nakonfigurovane Volkswageny, takze tam to bude podobne. Porsche a Mercedes su svetle vynimky, ale to je uplne ina kategoria, to nebudeme tahat do diskusie o Seate Toledo za 10 tisic.

Argumenty typu "u nas vo firme" alebo "mam jedneho kamarata" nie su velmi objetkivne. Mozno ste mali vo firme smolu. Statistiky na celom svete ukazuju ze Toyoty su omnoho spolahlivejsie ako Volkswageny, a je to vacsia vzorka ako u vas vo firme. Ja si urcite nemyslim ze vsetci Japonci su super spolahlivi. Honda a Toyota maju spickovu spolahlivost. O zvysku Japoncov sa vyjadrovat nebudem lebo ti lietaju v tych statistikach hore dole.
 

 

no za zmienku mozno stoji ze to porsche sa vyraba na tej istej vyrobnej linke ako ten vw :-) statistikam velmi neverim, lebo v praxi je situacia skoro vzdy ina. co z toho ze toyota je na cele spolahlivosti, ked pred mesiacom mi na nej odislo cele riadenie? dakujem za take statistiky. na inom aute som zatial riadenie komplet nemenil a to boli auta s podstatne inym najazdom ako ma tato toyota. ked si precitas statistiky americkeho vydania zistis ze najspolahlivejsi je gm ci toyota alebo chevrolet. nek otvoris nemecky zrazu je to audi ci bmw ci mercedes. inak mercedes je spolahlivostou urcite pod audi uz ked sa bavime. vid ich problemy s nedavnym cckom. pred dvoma tyzdnami mi kolega avizoval poruchu na svetle na corolle. bol to kuknut elektrikar, skrat, zhoreny zoskvrcany konektor pripojenia svetla. to je ta spolahlivost? to by potom nejaky vw musel byt v servise kazdych 10tis km :-) statistiky su len kecy a cudujem sa ludom ktori im veria. zrejme netusia ako sa vyrabaju :-) inak ked si spomenul ten mercedes podla statistik firemnych faktur z oprav po zaruke je u nas na tom najhorsie prave ten spominany mercedes a laguna ked sa uz o tych statistikach bavime. ver tomu ze v nejakom nemeckom platku by skoncial vw uplne inak :-)
 

 

Videl si niekedy Nemecku statistiku spolahlivosti? Lebo napriklad v tohtorocnej statistike TÜV ojazdenych 6-7rocnych je v prvej dvadsiatke 12 Japoncov, a 5 z nich su Toyoty.

http://www.anusedcar.com/index...

Americki novinari roky pisali o takzvanej "quality gap", t.j. ze medzi Americkymi autami a Toyotou + Hondou bol velky rozdiel v spolahlivosti. V poslednych rokoch sa Americania zlepsili.

http://www.businessinsider.com...

Neberiem ti tvoj nazor na Toyotu, ale zda sa mi ze vasa firma je jedno z mala miest na svete kde ma Toyota zle renome. Chapem ak ju niekto nema rad kvoli tomu ze ju povazuje za nudnu alebo skaredu. Ale mozes ist hocikam na svete a vsade ti povedia ze Toyota je etalon spolahlivosti. Inak, ked su tie Toyoty vo vasej firme take nespolahlive, preco ich kupujete?

http://www.economist.com/news/...

http://www.hindustantimes.com/...
 

 

A akéže motory vám odišli na Toyotách? ak spomenieš diesel 2,2 tak OK, boli poruchové, (síce nemenil sa ani jeden, ale OK), ale diskusia je tu o atmosférach. A tých má naša firma asi 15 kusov od litrových Yarisov po dvojlitrove RAVky všetky typy benziňákov, čo Toyota ponúkala za posledných 5-6 rokov. A niektoré už majú nad 350.000 km a neodchádzajú a neodchádzajú...
 

Norik

na nemcovi nie je problem pri spravnej starostlivosti o motor 500-600.000 km a viac. Mal som TDI so 275.000 km a nemalo ziaden problem. Motor slapal stale rovnako ako po zabehu a slape aj teraz. Rovnaky motor kdesi v Cechach beha cipnuty uz s 800.000km. Je to naozaj len vec, ako mas rad svoje auto a samozrejme, ked chytis zly kus ( je jedno, akej znacky ), tak ti nic nepomoze.

Pravda je, ze nahradne diely na Japoncov su x krat drahsie, ako na nemecke auta. Ano, pri relativne novom aute s hvarijnym poistenim to poriesi z vacsej casti poistovna, maximalne budes dlhsie cakat na diely, ale pri starsich autach sa nedoplatis a taka porucha prevodovky, alebo motora odstavi cele auto. Ano, aj na japoncoch sa tieto veci mozu pokazit.
 

ach jaj

tak to by som rád vedel v akej firme robíš, keď majú všetky auta? Toyty, WV, Peugeopty, Fiaty. .... Zrejme píšeš, len sprostosti, lebo veľké a rozumné firmy kupujú auta jednej značka, a môžeš si domyslieť prečo. miroco1, zrejme aj Ty sa vyznáš v autách ako hus do piva, keď náhradne diely chceš riešiť cez havarijnu poistku!!!! To by som chcel vidieť tú poisťovňu čo by ti ND preplatila z havárky. Ja mám vo firme len Peugeoty, a neskutočná spokojnosť, len liať naftu a a občas vymeniť olej.
 

 

trochuby som ta chcel poopravit. velke firmy kupuju take auta, ake si vyberie ich buduci pouzivatel. ale t asi neplati vsade. skus svojmu riaditelovi alebo niekomu z manazmentu kupit fabiu alebo logana :-) nehovoriac o spolocnostiach ktore iba spravuju vozovy park viacerym klientom. casy starych td a tdi ked stacilo iba liat naftu su uz davno prec. hlavne tu lodnu :-) dnes ti dpfko nevydrzi pomaly ani 100tis km, pokial nevies ako s nim mas jazdit a poviem ti vacsina z majitelov takychto aut to nevie. oni o aute nepotrebuju vediet ako co funguje, je to ich prostriedok na premiestnovanie sa a prezentovanie sa. ano avensis je viac ako octavia, ale nie po technickej stranke. tu za nich riesi niekto iny. keby to platili zo svojho vrecka urcite by ho nekupovali. teda vacsina z nich.
 

 

Chcel som iba napísať, že toledo v dobrej výbave také aké bolo v teste je predražené. Máš pravdu, že keď máš rozpočet 10tis. tak si aurisa dovoliť nemôžeš. Môžeš si kúpiť Toledo v základe bez rádia, bez klímy a iba červené. Ale v prípade že máš rozpočet 16tis. tak si môžeš kúpiť buď toledo v slušnej výbave, alebo aurisa v takej istej ak nie v ešte lepšej a ja osobne by som radšej zvolil aurisa.
 

 

keby si navstivil dilera zistis, ze tu klimu ti tam daju gratis a dokonca aj farbu. radio si mozes prehodit zo starsieho zadarmo. okrem toho z ceny toho testovacieho dava seat ci vseobecne vw dost vyraznu zlavu v pripade, ze postrehnu zemas naozaj zaujem. my sme uz vo vw "vyzebrali" aj 35% zlavu. pravda bolo to pri kupe viac ako 10ks aut naraz. ale skus to v takej toyote, budu pozerat na teba ako na ... a druha vec skus pozriet aku servisnu siet ma toyota vs seat u nas. to je tiez dost dolezite. okrem toho pocul som od chlapcov z bratislavy a zo zahoria ze chodia s toyotami v zaruke do servisu az do nitry (z istych dovodov). to je fakt kvalita ako vysita...
 

 

Porovnávam iba cenníkové ceny, pretože či toyota či seat majú rôzne akcie v ktorých sa orientovať by zabralo tak mesiac hľadania a vyjednávania s dílermi, a to sa mi nechce keďže nekupujem teraz auto. Ale viem že v toyote ti dajú zľavu ak má tvoja firma aspoň tri autá, aj keď kupuješ iba jedno, a keď im povieš že ideš kupovať 10 tak pochybujem, že by ti nedali zľavu. V BA sú tri toyoty, ktoré dokážu spraviť pravidelný servis, ale to dokáže aj neautorizovaný servis. Paradox je, že sú to tak kvalitné autá, že keď už sa ti niečo pokazí tak v toyote v BA to nikdy nevideli a je to pre nich premiéra.
 

 

no neviem chlapci asi nejaky ten dovod maju na to ze nechodia ani do jedneho servisu v blave, mozno vedia o niecom o com vacsina ich klintov netusi. mal som na mysli autorizovany servis kvoli zaruke. pokial viem su iba dva teda v blave. celkovo ma toyota velmi slabe pokrytie. naco aj ked je ich na slovensku iba par ks oproti inym znackam. no firma ma trojciferne cislo poctu aut a chceli sme naposledy kupit cca 16ks toyot a ani napriek tomu nebol ani jeden z vybranych dilerov toyota ochotny ist na zlavu nad 3 percenta. vraj nemaju taku marzu, comu osobne neverim. v skodovke sli kludne na desatnasobok. jednoducho maju lepsie zmaknuty marketing a v dnesnej dobe hlavne ten predava. ked sa niekto rozculuje naco ludia kupuju tie skodofky mal by sa skor nad tym, preco napriklad japonci nechcu predavat viac u nas. nieze ludia nechcu kupovat ale oni nechcu predavat. alebo skor nevedia. to ze argumentuju svojou spolahlivostou zaberie na zakaznika mozno prvy krat, kupi ale ked zisti ze to auto sa kazi tak isto ako to co mal predtym iba o polovicu lacnejsie, vrati sa radsej k inej znacke
 

 

V BA je PPC, AWF a AUTOGRAND, to že autorizované servisy nie sú nič moc platí asi pri všetkých značkách, preto do autorizovaného servisu nepáchnem, mám kamaráta ktorý robil v honde keď prišla kríza vedenie rozhodlo že treba šetriť a dali všetkým polovičné platy, tak tí šikovní a dobrí mechanici odišli do neautorizovaných servisov a ostali tam iba tí čo ich inde nechceli, alebo čerstvo vyštudovaní za 500 v hrubom. A ten marketing škodovky je nepochybne vyborný ako akcie v tescu, predávame výrobok v hodnote štyroch korún za desať aby sme potom mohli dať tri zľavu, jasné, že sa na to kopec ľudí ulakomí, čo im ani nenapadne ako im môže niekto dať 35 percent zľavu a ešte na tom zarobí.
 

1 2 3 4 > >>

Najčítanejšie na SME Auto