SME
Utorok, 24. november, 2020 | Meniny má EmíliaKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Jazda so Škodou Rapid Spaceback oživila spomienku na Favorit (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 3 4 5 6 7 > >>

Hodnoť

všetko &ok

všetko by bolo OK, len keby cena zodpovedala kvalite, čiže HTP tak okolo 8tis. A trocha slušnejšia vybava do10tis. dizel s vybavou tak max 12tis, to by som o ňom začal uvažovať. Ale určite sa nájde dosť dobrodruhov, čo budú ochotny dať nekrestanské peniaze za toto auto. No a cenu určuje neviditeľná ruka trhu.
 

 

ak by za zakladnu rapidku pytali 9 max 9,5 tisic tak dajme tomu, ze OK. Ale 11.5 za neklimatizovany trojvalec, tak o tom si myslim svoje.
 

pokial som dobre cital

tak za 11.000 je slabsi stvorvalec TSI. Atmosfericky trojvalec HTP aj tak pomaly konci a nahradi ho preplnovany trojvalec s objemom 1.0
A urcite rovnako ako bolo v pripade Rapidu liftback, bude klima v akcnom pakete...
Pokial sa ale stale bude ponukat Seat Toledo za 9.900, tak bude zrejme musiat Spaceback v zakladnej vybave a motorizacii podliezt tuto cenu, aby to davalo zmysel.
 

 

No - mne by bubnové brzdy až tak nevadili (narážam na "ajrton-a") - isto by ste si ich na takom aute neuvedomil... Ale skôr ma desí ten 3 valec od VW s turbom. To akože už nevedie spraviť poriadny motor? Vlastne VW ho nevedel v benzíne spraviť nikdy.
Ja by som to auto nekúpil ani za 8000€ - hlavne s turbom. Lacné autá majú byť spoľahlivé = jednoduché. Nie dať tak zložitý turbomotor a šetriť inde. Ale dobré motory majú iné firmy.
Osobne som za podarenú a vyladenú atmosféru, ktorá pôjde bez problémov - oproti tomu, čo tie turbomotory budú dávno v motorovom nebíčku...
 

spolahlive a jednoduche

aby to slo po 10 rokoch stocit nalestit a predat ako po dedovi co s tym jazdil v nedelu do kostola.
 

bude to zakladna motorizacia

a nie je podmienka, ze si ho musis kupit. Su tam dalsie stvorvalce. Ja som tiez nie zastancom motorov z kosaciek v autach, ale dokonca aj BMW ma trojvalec a ecoboost od Forda sa stal pos ebe 2x absolutne motorom roka. Prvy s tym asi zacal Rolls Royce 15HP zaciatkom minuleho storocia:-)
Ja som mal od VW poriadny atmosfericky motor. Klasicka dlhozdvihova 1.6 s 2 ventilmi na valec bol uzasny motor. Tahal odspodu ako turbodiesel a pri akceleracii isiel vytrhnut prednu napravu. Pravda je, ze nad 4000 otacok sa toho uz moc nic nedialo, lebo vsetko, co sa malo, sa udialo pred tym. Az potom sa zjavovali vsetky tie motory s variabilnym casovanim a mnozstvom ventilov na valec v spatnom zrkadielku:-)
Stale mame doma aj 16v. Ten uz ma linearny narast vykonu a nie je to az taka radost. Je zasa uzasne usporny. Problem atmosferickych motorv je v plneni emisii. Mazda ide na to sice dobre, ale vacsina vyrobcov prechadza na turba, lebo s nimi ide plnit predpis lahsie. Suhlasim, ze maloobjemove preplnane motory nemozu mat rovnaku zivotnost, ako klasicka dvojlitrova atmosfera. O tom jednasestkovom motore od VW sa hovorilo, ze dokaze jazdit len s pol litrom oleja a 400.000 nebol problem. Bohuzial emisne predpisy...
Samozrejme aj ja by som bol rad, keby boli auta co najlacnejsie. Ale mat dumpingove ceny znamena prerabat na vyrobe a to zmysel nema. Alebo by sa musela presunut vsetka vyroba aut aspon na Slovensko, Madarsko, Polsko, Ukrajinu, Turecko a dalej do Ciny. Keby vyrabali Daciu vo francuzsku, rozhodne by ju nemohli ponukat za cenu, za ktoru ju ponukaju. A potom Rapid nema ambiciu stat sa najlacnejsim autom na trhu, i ked pe samotnu Skodu je to low end. Dokonca so Spacebackom Skoda rata s vyraznejsimi predajmi prave v zapadnej Europe, kde ma konkurovat hlavne korejskej invazii. preto tam sa trojvalec HTP neobjavi. Mozno neskor trojvalcove turbo, ked uz ho aj BMW bude ponukat:-)
 

 

ja pisem o klasickej rapidke, kedze na spejsbek este oficialny cennik pre SR neexistuje. A auto poskladane zo starsich dielov bez klimy za 11.5 no... Vobec nechapem, ako sa moze vobec rapidka predavat, ked seat ponuka to iste o 1500 evri lacnejsie.
 

to uz radsej VW Golf Variant 14 820,- €

4valec 1,2 63 kW o 370.00,- € podliezla Škodu O III combi (15 190,-)

...a to uz je teda silna kava VW podliezol cenou Skodu =:-O

...jo a niekde som zachytil ze Spaceback ma zacinat v SR o cca 700.00,- € nizsie ako Rapid limuzina
 

 

*** (Všetky príspevky boli zmazané na vlastnú žiadosť autora.)
 

pokial je to

lepsie, rychlejsie a lepsie brzdi ako azijska konkurencia, tak mi ta torzka s bubnami absolutne nevadi. Zarazajuce je, ze ako hatchback to ma rovnako velky kufor ako predchadzajuca generacia Hyundaiu i30cw. Predpokladam, ze nezabudnes spomenut, ze Spaceback je daleko mensie auto ako i30cw.
 

 

to si este asi nevidel kufor BMW 3er E91, tych 460 litrov je uplne smiesnych. No proste BMW je horsie ako rapid :D
 

to som nikde nepisal

ale co nie je, moze byt. Uz som tu daval link:

http://www.autozeitung.de/aktu...
Samozrejme, vsetko treba brat s rezervou. Ale ani BMW uz nie je to, co to byvalo.
 

 

bmw sú veľmi nebezpečné autá, stále len búrajú, aj toť v Košiciach dve hneď v jeden deň, jedno (x5) na streche, druhé (trojkové) pri havárke zhorelo (po náraze do mostného piliera), no hrôza-des títo Nemčíci
 

nebezpecni su snad

vodici za ich volantom. Auto same nenabura!!!
 

 

výrazy irónia alebo ironický ti asi nič nehovoria... a aj auto bez vodiča môže nabúrať, napr. ak ho vodič na kopci dôkladne nezabezpečí proti pohybu
a ak vidím na ceste bmw, dávam naň pozor viac ako na ostatné autá
 

Bubnova brzda

Ak ma auto bubnovu brzdu este to neznamena ze to bude horsie brzdit. Prave naopak, niekedy je bubnova brza vyhodou Najma u aut ktore nenajazdia vela km. Kotuc vzadu ostava malo pouzivany a vacsinou zadne brzdy skor zhniju ako sa zoderu.
 

 

*** (Všetky príspevky boli zmazané na vlastnú žiadosť autora.)
 
Hodnoť

Ma pobavili prirovnanim k Favoritu

"Celkový prvý dojem oživil spomienku na príchod prelomového modelu Favorit, ktorý v roku 1988 spôsobil revolúciu v dizajne a praktickom využití automobilu domácej značky. Pri správnom nastavení cien má Rapid Spaceback šancu na veľmi podobný úspech."

Spomienky na prelomovy Favorit? Tak toto napisat je ina haluz. Ked bol v komunistickom Ceskoslovensku ohlaseny Favorit, bol to oproti Skodovkam 105 a 120 skok dopredu o 20 az 30 rokov vo vsetkych aspektoch. Favorit bol porovnatelny so zapadnymi autami a mladi muzi (aj ti starsi) boli uplne vo vytrzeni ak sa v tom mohli previest. Dnes uz sa da tazko predstavit ake prelomove to auto bolo ked sa u nas zacalo predavat.

Ak Favorit bol svojho casu pav s krasnym perim, Rapid Spacebak je zmoknuta sliepka. Drahe auto s lacnymi materialmi a spartanskou vybavou. Jedine pozitivum je dynamika 1.2. TSI motora. Simply clever "riesenia" su trapne, mohli by s tym prestat. Skoda bola simply clever pred desiatimi rokmi, ked oproti VW ponukala omnoho viac muziky za menej penazi. Dnes uz tam velky rozdiel nie je.
 

 

zaujimavy nazor. povodne mb-cky boli v tom case jedinecne, len zopar aut malo zadny nahon+vzadu motor, skodovka namiesto toho aby v mensom rozsahu pokracovala v tejto tradicii celu radu zrusila a nahradili favoritom ktory chcel konkurovat na ovela vacsom trhu designom bol 20 rokov pozadu voci comukolvek z okolitych krajin.
 

 

Jedinecne boli, ale v tom, ze na tom aute koncom 80-ych rokov nebola jedina vec, ktora by bola aspon priemerne dobra v porovnani s konkurenciou... Tie auta nedrzali na ceste, ked bol bocny vietor, tratili olej vsetkymi moznymi aj nemoznymi otvormi, v zime mrzli kilometer dlhe rurky popod auto ku chladicu, takze zavarit motor pod -10 bolo skor pravidlo, ako vynimka, zufala konstrukcia karburatora sposobovala tazke startovanie, zadne pneu boli vzdy nerovnomerne opotrebovane vdaka kyvnej naprave,... Jednoducho rada 105/120 bola zastarana uz vtedy, ked v 77-om vysla na trh. Favorit mal prist v 83-om namiesto faceliftu 105/120, to by bol vtedy iny trhak.
 

1 2 3 4 5 6 7 > >>

Najčítanejšie na SME Auto