SME
Nedeľa, 29. november, 2020 | Meniny má VratkoKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

O Citroene C4 rozhodla skúsenosť so Saxom a reklama (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 3 4 5 > >>

Hodnoť

Ocenujem uprimnost

Konecne si niekto prizna ze si vybral auto na zaklade zabavnej reklamy a nesnazi sa to dodatocne racionalne zdovodnit. Vyzva nebat sa Francuzov je z rovnakej emocionalnej kategorie. Sorry, ale dnes sa da najazdit bez problemov 100.000km aj na Dacii Sandero aj na Lexuse. Otazka je pri ktorej znacke mam vacsiu pravdepodobnost to dosiahnut. Pri Francuzoch mam obavy.
 

 

Cize ak sa niekto prizna k tomu, ze si auto nevybral na zaklade rozumu, ale reklamy to sa ti paci ano ? Ty by si si kupil auto na zaklade reklamy ?
 

 

Ja by som si auto na zaklade reklamy nikdy nekupil. Myslim si ze vela ludi si auto vybera na zaklade emocii. Napriklad sa im paci karoseria, zalezi na tom co si o nich pomyslia susedia, co si o nich pomysli rodina, co si o nich pomyslia kolegovia, aky to urobi dojem na pipky, alebo aj kvoli peknej reklame. Ked sa potom ludi spytas preco si vybrali take auto, tak si vymyslia vselijake dovody aby to znelo racionalne. Ocenujem ze autor clanku sa na nic nehra a priznal ze to nebolo racionalne rozhodnutie.
 

 

*** (Všetky príspevky boli zmazané na vlastnú žiadosť autora.)
 

 

Tak to si mal stastie, ze si narazil prave na auto, ake si chcel. Ako, sanca, ze sa predajca so svojou predvadzackou trafi presne do motorizacie, vybavy, farby a pod. ako by som si predstavoval je asi tak jedna ku milionu. Na druhej strane nie je nad to ked si clovek sam moze do detailov navolit co chce v aute mat a co nie...
 

nuz a co potom VW

keby nebolo reklamy a marketingu, tak komu by predavali?
 

Bez obav...

Na firme mam jednu C4 HDI 92K ma po 5 rokoch najazdenych 350tis. km a jazdi perfektne... jedine co:
- jedna vymena prednych lozisk v zaruke + jedna po zaruke
- vymena jeden komplet torzne predne ticky
- vymena komplet jedno rameno
- na motore je taky plechovy kryt ten bolo potrebne dodatocne uchytit lebo sa stale vylamoval

Celkove servis navyse toho auta nas stal kolko? do 500e?

Elektrika funguje perfektne, motor taktiez... dolezite je dobre auto servisovat, z cim je na Slovensku problem (servis Citroen je jedna katastrofa za druhou) ale to je uz ina tema

Okrem toho na firme nam jazdi Beringo tiez bez problemov, a tiez jedna C5 ktora ma zajtra 3 roky a najazdenych 366tis. km !!! a tiez jazdi bez zasadnych problemov az na klasicke vymeny ako FAP filter za cca 1000e atd..., ale to nie je servis, ale udrzba
 

 

mam podobnu skusenost. i ked najazd mam omnoho nizsi - 295.000km za 8 rokov na 1.6HDi 80kW, nastastie tam nemam FAP (od vyroby) tak to nemusim riesit.
pri cca 200.000 som menil 1 trysku (350 aj s vymenou)
zamok kufra = 35 eur, vymenil som to sam.
jedine co ma stve, ze lave predne svetlo mi 'zerie' ziarovky - uz som to tam menil asi 6-8 krat. v pravom len raz.
vymenu rozvodov, komplet brzd a pod. nepocitam, nakolko ide o spotrebny material. v podstate je ale spotrebak kazducka cast auta, nakolko nic nevydrzi vecne, ved je to mechanicka vec co sa opotrebuva. to je normalne. akurat niektore veci sa menia castejsie (brzdy, rozvody, olej). a to plati pre uplne kazde auto, nielen frantikov :) btw najobavanejsie veci ako dvojhmotak a turbo mam stale povodne.
dlhodoba spotreba leto 5.3, zima 5.7 jazdim svizne, do cca MPR+10%. raz som skusal ist na spotrebu (rychlosti obec 55 - mimo 100 - D a R 110) a na 500 km som spravil spotrebu 3.6 podla palubaku. (klame o cca 0.3 litra, cize 3.9) to je celkom slusne a casovo som tak stratil ani nie 10% casu - najma kvoli rychlosti na dialnici a 'dokotulovaniu sa' do obci zotrvacnostou)
francuzi kedysi mali problemy ale najma o najnovsej generaci to uz vobec neplati. nemale problemy malo aj das auto z prvymi CR dizlami. ale to tu nikto nespomina... :)
zaver - ak je vyroba auta dostatocne odladena a detske chyby su vychytane, tak hociake auto pri rozumnom zaobchadzani a poctivej udrzbe (vymeny oleja, dochladzovanie turba po vacsom grilovani) prezije svoju dobu, t.j. stane sa 'moralne' zastaralym, pricom technicky bude stale OK. toto uz zacina byt aj moj pripad :)
 
Hodnoť

môže byť...

Poviem to takto, voči FR autám chovám zášť, ale dokážem oceniť krivky...autíčko je pekne, slušný motor, podľa spotreby vidím, že sa oň aj príkladne staráš. Nech slúži ďalších 80 tkm...
Ale...ale musí byť všade, čakaj problémy s elektrikou, čidlami, riadiacou j. a vstrekmi...len preventívne ak máš € bokom nejaké, vymeň uz teraz riadiacu jednotku aj vstreky, aby sa jedneho krásneho dňa nestalo, že ostaneš stáť...
 

 

ešte, že tie nemecké sú držiaky... toto sem rád dávam passatistom... http://77.247.224.52/cicmanec/...

Som toyoťák, ale viem, že 2,2 CAT boli prúserové, na LC odchádzali aj trojlitrové diesle...
Mal som aj Renault Megane II 1,6 16V - vadné cievky, problémy so sťahovaním okien...
Kolegovi na Q5-ke menili prevodovku (automat) po 80.000 km...
Môjšéf sa tešil z Range Rovera, kým mu na soroške nevyhodilo "stop engine" a neponúkli mu náhradné vozidlo Roomstra 1,2 HTP..:D

Celkovo tu bol článok, že kvalita aut klesá, svet je postavený na spotrebe, treba to meniť, aby sme neboli hladní...:D
 

nie som passatista

Ale každý mechanik, ktorý niečo za sebou má, ti povie, že francúzske autá nie sú kvalitné, práve tieto sú robené v súlade s konzumnou spoločnosťou, niečo odjazdiť a koniec...elektrika je sústavný problém a diely pod kapotou...môžes sa starať ako chceš, ale neovplyvníš to...úprimne radšej dám viac a kúpim si nový passat, keď si ho už spomenul, pretože ak nechytíš vadný kus, podotýkam, že z výroby, stane sa všade, % tam je, to auto ti spraví 200 tkm bez problému, žiaden servis, okrem servisnej prehliadky...takkže dačo na tom je...

Inak máš pravdu...preto osobne nechcem nové auto...mám jednotkovú benzín octaviu a štartujem a jazdím lepšie než kolega s dvojkovou, na ktorej musel po zime meniť cievku, lebo nevydržala zimu...

S toyotou to máš vyhraté...patria medzi najkvalitnejšie autá..
 

 

asi nemám... jazdím na 1,33 a keďže to nepozná pojem turbokopanec, tak som tŕňom v oku ostatným...:) pritom jazdím už 220.000 km bez poruchy... až na METAcky alarm, vadila mu voda a zadný strmeň sa podarilo chlapcom v Hornej strede opraviť až na piaty pokus. Ten servis neodporúčam, keby predávali Citroeny, sú dávno v pr...ly..
 

 

Keď som ja vyberal auto, tak bola v ponuke aj C4, ale hneď som ju zavrhol - vďaka divnému volantu, kde sa otáča len veniec volantu a stred stojí. Divné riešenie. A tiež sa mi neskutočne nepáčil ten divný "budík" v strede palubnej dosky. A to, že francúzke autá nie sú najspoňahlivejšie dodalo len bodku na záver a C4 som ani nebol pozrieť. Reklama bola pekná, ale mňa reklamy neovplyvňujú :).
Nakoniec som kúpil Opla a som spokojný, aj keď mnohí mi pomaly klopkali na čelo, že prečo Opel? Lebo bol pomerne lacný a dosť veľký. Na budúce chcem auto, o ktorom mi každý len povie, že je nádherné a na "japonca" sa ťažko bude hľadať zlé slovo ohľadne kvality :).

U mňa to momentálne istí nová Mazda 3 - 2,0 (benzín) :). To auto je úžasné, len ešte trochu počkám, kým sa vychytajú "muchy". Kvalitné, výkonné auto s perfektnými jazdnými vlastnosťami (podľa doterajších testov najlepšími v nižšej strednej triede) a super spotrebou. Dostatočne veľké (rázvor 2700 mm) a ešte raz spomeniem nádherné! Iné už nechcem. Konečne perfektne vyzerajúce vysokospoľahlivé japonské auto. Toyota Auris, Honda Civic - majú chybičky. Mazda ich u mňa nemá. Taký Mitsubisho lancer je už pomerne starý...
"Japonci" síce sú drahší o nejaké drobáky, ale dlhodobo sa možno ušetrí kopec peňazí. Nie pre nič, za nič je Megane tak lacné auto.
Nechcem ani počuť o aute z dielne VW / Škoda v mojej "garáži" (akože ju nemám) - vôbec ma nenadchýňajú, ani nevzrušujú a tiež na mňa možno poniektorí pozerajú ako na divného, lebo nemilujem VW ;). A diesel s DPF filtrom tiež nechcem. Radšej budem jazdiť na benziňáku a súcitiť s majiteľmi dieslov... A "Francúzovi" sa radšej vyhnem.
 

Mazda 3 a velke auto?

Razvor Passatu, no priestor mensi ako Leon. Co uz, japoncom nezvysilo na financne narocnejsie riesenie uspory priestoru. Tak to jednoducho natiahli. Takisto ako im nezvysilo na svetielko v kufri, na poriadnu prevodovku ci premysleny palubny/navigacny system (sice to asi v 3ke uz vyriesili). No casom sa este pride na com vsetkom sa setrilo. Mazda pred SkyPassivom bola napr. znama hrdzou.
 

 

Dnes setria vsetci... Vid tebou spominany leon, to co predviedli v interieri je jedna velka katastrofa, proste hnus
 

 

"a francuzovi sa radsej vyhnem" - to vies aj nejako racionalne zdovodnit? Alebo len preto, ze sa ti nepacil ten volant s pevnym stredom v predchadzajucej rade C4?
 

podla posledneho testu

obstala Mazda 3 velmi dobre. Pred nu sa dostal len Rapid Spaceback. Testovali benzinove motory. Mazda bola Skyactiv-G 120 Sport Line 88kW a Rapid 1.4TSI DSG Elegance a Hyundai i30 1.6GDI 99kW. Je zaujimave, ze napriek najvyssiemu vykonu, bol opat Hyundai najpomalsi s najvyssou spotrebou. Zaujimave je porovnanie nameranych hmotnosti. Skyactiv nebude asi az tak Skyactiv. Mazda velmi slusnych 1298kg, Rapis 1180 a Hyundai 1275 kilo. Teda auta bez privlastku Skyactiv su lahsie. Mazda ale dosiahla s manualnou prevodovkou o 0,1 litra nizsiu spotrebu ako Rapid. 6,9 vs. 7,0. I30 si zobral 7,7 litra na stovku. Skyactiv ma tiez neblahy ucinok na maximalku. Oproti Rapidu s DSG spomaly Mazdu o celych 8 kilometrov. Mozno s tym sportovym automatom Skyactiv bude trojka rychlejsia.

Teda to som necakal. Od Mazdy som cakal viac. Ale Skodovke sa podaril husarsky kusok a s autom na pomedzi triedy zdolal konkurentov hned v prvom teste:-)
 

 

Nemecke auto ma neotrasitelny image, tak ako aj samotni Nemci. Ked prides so znicenym motorom na Passate do servisu, tak ti povedia - to sa stava aj v lepsich rodinach. Ked tam prides napr na Citroene, tak ti povedia, ze si blazon a nemal si si kupovat francuzske auto.
 

Vstreky?

Čítal si tú recenziu vôbec? Lebo ak áno, rád by som vedel, aké problémy so vstrekmi má čakať pri benzínovom motore?
 

 

on len pocul niekde, ze nejaky renault 2004 mal problem so vstrekmi a tak to zovseobecnil na vsetkych francuzov, nezalezi, ci je to CR dizel, aka je to znacka, alebo benzin, (ale ine znacky pouzivajuce fr dizle budu kvalitne), alebo parny stroj, proste je to francuz a kazia sa na tom vstreky. A o tej preventivnej vymene zabodoval uz uplne.
 

1 2 3 4 5 > >>

Najčítanejšie na SME Auto