SME
Štvrtok, 26. november, 2020 | Meniny má KornelKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Test: Polo z MM Racing ukazuje možnosti motora 1,2 TSI (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 >

Hodnoť

No pekne

A pri 50.000 km mozu robit generalku motora, pokial neklakne este skor
 

súhlas

To isté si myslím aj ja. Navyše mi uniká zmysel tohto celého - keď chcem silné auto, tak si také kúpim a nie že z mestského autíčka budem robiť "delo" a v konečnom dôsledku ma to vyjde na rovnaký peniaz...
 

zmysel toho celeho je

ze si chlapci urobili radost. Dokazali, ze to vedia urobit. Riesit tu teraz zivotnost motora je absurdne! Kolko krat sa stalo, ze pri porovnavacich testoch tuningovych aut aj od znamych firiem auto pocas testovacieho dna jednoducho prestalo posluchat. Vrhli sa na to a ked mali stastie, auto spojazdnili. Ked nie, odviezli auto naspat a ladili ho dalej. Neboli sklamani tym, ze to neslo prave vtedy ked malo. Jednoducho to su ludia co tym ziju a tak ako niekto potrebuje ist do krcmi na pivo, oni potrebuju dychat pach benzinu a robit si radost takouto pracou. A ked sa zadari, mozno aj cosi predaju.

Samozrejme, ze clovek, ktory potrebuje auto na prevoz z bodu A do bodu B, podla moznosti rychlostou este mensou ako je predpisana, len kruti neveriaco hlavou a pyta sa, aky to ma zmysel. Pre neho samozrejme nijaky
 

presne

ladia chlapci ladia , a este nedoladili ani na seriove polo GTI s 132kW a 250 Nm :D o com je toto cele :O
 

o

radosti. Ty si este nikdy nemal radost?
 

 

okrem ineho kazdy den , ked si do neho sadam ( ;
 

 

vo firme mame fabiu 1,2 tsi ktora dostava zabrat najma mimo mesta. Ma cez 60 tis po nedavnej prehliadky nebol problem, takze zatial ide.

Objem nicim nenahradis, a to plati aj tu. Pridas, pri 2,5 tis otacok to zacne pekne zaberat, potom prides k 4 tis otackam a potom to proste zdochne. Ide to ako lenivy dizel, sktorym sa da jazdit len v rozmedzi turba. Ale na auto s malym objemom to neni celkovo take zle. Rozhodnym plusom aspon pokial ide o fabiu je podvozok, ktory trosku je trvrdsi ( aspon podla mna porovnani so starsou verziou) a vzatackach to neni take zle. pomohlo by tomu RWD :) ale to z hazdchbakov ma tusim iba 1kovy baworak.
 
Hodnoť

 

Tiez si myslim, ze vela ten motor nevydrzi, ale to sa od vytunenych motorv ani neocakava... Skor mi pride komicke to zrychlenie 0-100, naco upravovat a sypat peniaze do auta, ktoremu to aj po upravach trva 10 sekund ? A preco si rovno nekupit silnejsie auto s vacsim objemom za tie peniaze ? Unika mi zmysel tuningu takto maleho motora, jedine, ze by s tym chceli sutazit v nejakej kategirii do 1,2 litra, ale o takej som este nepocul :) A cas v slalome ? Vytunene auto s podvozkom naladenym na slalom a takmer identicky ako Kia ceed crdi :D
 

 

tie upravy maju jediny zmysel. Ma to na papieri teraz rovnaky vykon ako napr nejaka atmosfera s 2.0 (alebo sa ako spominalo v clanku: 1.4TSI), a po nejakom case si budu moct v VW povedat, ze odteraz budeme predavat taketo auta, ved maju rovnake cisla, akurat EU spotreba bude namiesto 4.x litrov 3.6, a zeleny budu tlieskat. Vsetky tieto aktivity speju k downsizingu, lebo byrokrati sa nezaujimaju o zivotnosti, ale o to, ci to auto na teste da malu spotrebu, a potom uz nech aj z neho strieka pri tom olej. Onedlho aj kamiony budu predavat s motorom 1.2TSI :) Je len otazka casu, kedy tam budu 3valcove kosackove motory :)
 

 

tym 3valcovym kosackovym uz som nemyslel TSI samotne,len tak vseobecne
 

 

Ty máš 15 že pozeráš hodnotu zrýchlenia 0-100? Toto je údaj o výkone motora nemá takmer žiadnu výpovednú hodnotu. V bežnej premávke totiž nikdy nepotrebuješ zrýchľovať z 0 na 100. Ďalej bolo uvedené, že v tomto aute má DSG malú slabosť, lebo nemá naprogramovanú štartovaciu automatiku (technicky by to išlo spraviť, lebo GTI to má). Takže auto sa nerozbieha tak, ako by to dokázal skúsený vodič s manuálom, alebo dobrá štartovacia automatika. Na druhej strane 7° DSG radí rýchlo a zároveň má krátke prevody, takže ak sa už auto rozbehlo, napriek malému objemu motora sa 1.2 TSI s DSG chytá aj na o dosť silnejšie autá. Dych tomuto motoru dochádza až pri diaľničných a väčších rýchlostiach. Tam už objem len tak nenahradíš.
Čo sa týka slalomu, tak tiež by som čakal lepší čas, ale ono tento výsledok bude spôsobený primárne tým, že tieto malé autá majú tak primitívny podvozok, že to nezachráni ani výmena tlmičov/pruženia za KW. Ďalej treba dodať, že slalom tiež nijak nesimuluje jazdenie bežného šoféra, skôr ukazuje limity podvozku. Ja osobne sa snažím kvôli nižšej spotrebe (iba ak som sám) jazdiť v zákrutách podľa možností čo najrýchlejšie, ale pneumatiky mi v zákrute ešte nikdy nepískali, takže čas v slalome tiež nie je zaujímavý.
 

 

Cely tvoj prispevok je uplne zbytocny uz od zaciatku.. Alebo si myslis, ze toto auto v mmracingu stavali do beznej premavky ? Cele toto auto je zly vtip
 

 

Prečo, do akej inej premávky ho podľa teba stavali, keď nie bežnej? Alebo máš pocit, že to je závodné auto? Nie je.
Je to lacné predvádzacie/služobné vozidlo ktorým môžu ohúriť svojich zákazníkov, lebo mu zvýšili výkon o 56%. Môžu s ním ísť ešte na trackday, ale keby ho kupovali a upravovali iba kvôli tomu, tak na to sú aj lepšie autá ako Polo. To auto nie je nič viac, len lacné služobné auto do mesta a pojazdná reklama za rozumný peniaz.
 

 

Podvozok naladeny na slalom sa pise v clanku... No ten cas hovori za vsetko
 

 

Hej, to sa píše. A ten čas nehovorí nič, alebo ak niečo, tak iba to, že je slabý. Stačí keď sa pozrieš na ďalšie auto v zozname. Ťažia Kia cee´d s naftovým motorom 1.6 CRDi a so sériovým podvozkom zaostala iba o 0,25 s. Tomuto ty hovoríš podvozok na slalom?
 
Hodnoť

 

Dnes vdaka turbu nie je problem aj z maleho motora vydupat velky vykon. Problem ale bude v zivotnosti pri vyuzivani potencialu toho motora. A ked si niekto motor natuni, robi to preto, aby ten potencial aj vyuzival. Vysledny efekt - zivotnost tak 50k km. Najviac sa mi ale pacia majstri, ktori v garazi chipnu stareho Golfa z nejakeho vykonu na udajnych 96kW a potom sa vytesuju, ako to ide. To, ze za nimi zostavaju oblaky dymu, to ich nestve...
 
Hodnoť

 

Zaujimave ze kazdy tu vie urcit zivotnost auta ... uprimne tiez by som nesiel do niecoho takeho...avsak zivot nie je cierny a biely...chlapik mozno nemal mozno nechcel mat seriovy vykon ked kupoval auto...casom mu zacal chybat...urcite bolo jednoduchsie predat a kupit auto s vyssim vykonom no chlapik si radsej razi svoju cestu...budem len rad ked o rok-dva-tri napise 60000 tisim mam za sebou neviete kde mam reklamovat ten nepokazeny motor ? :)
 
Hodnoť

Zivotnost 1.2 TSI

Mnohi ti, co maju vlastnu skusenost s 1.2 TSI ( 8 ventil, rozvodova retaz ) mozu myslim celkom presne urcit zivotnost tohto motora, bohuzial...Vykon, pruznost, spotreba je OK, ale dat ho nachipovat je vyhadzovanie penazi. Ak okrem inej mapy v elektronike sa robili aj nejake ine upravy, zosilnenia ( myslim tym motorovych casti ) tak to moze byt OK, ale to uz bude cena niekde inde a je to fakt len tuningove cvicenie na ukazku moznosti tunera. Prakticka stranka tejto upravy sa straca. Ak ma nejaka modelova rada viec motorovych variant, tak ma podla mna zmysel tunnig motora len tej najsilnejsej ( v tomto konkretnom pripade 2.0 WRC), aby som mal nieco, co iny nemaju.
 

Zivotnost 1.2 TSI

Mam presne ten motor, sice nehovorim nie je to este 200000 km ale je to poctivych 41000 mestkych kilometrov a zatial ziadny problem, ako hovorim uvidime co bude dalej , ale zatial spokojnost.
 

 

Tak ja tiez. V Golfe VI. Retaz, napinaky, vodna pumpa, kompresor klimy menene na 52 000...Je to moj 5. VW. Zatial najhorsi kus. Z celej VI mam pocit, ze oproti V setrili, kde sa dalo... Ale inac jazdi dobre, ticho, usporne.
 

1 2 >

Najčítanejšie na SME Auto