SME
Štvrtok, 3. december, 2020 | Meniny má OldrichKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Autobusy nesmú zablokovať priechod na zastávke (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku


Hodnoť

 

prvy!:)
 
Hodnoť

jazdim

vyse 30 rokov,ziadne problemy,ale tieto clanky ma tak popletu,ze vazne neviem,ci nemam zacat jazdit mhd
 

Dve roviny

Jedna právna -už z citácie príslušných predpisov vyplýva nekvalita právnych predpisov štátu a ich nekompatibilnosť , dokonca aj vo vnútri toho istéto predpisu. Kvalita práce ako bolo spomínané - škol, veď JUDr. a Pakov Univerzitne Doktorovaných ( počet VŠ a čerešna Sládkovičovo , tam ich varia, nebol tam kedysi cukrovar pod rukovodstvom sovetskogo čeloveka a Prof. Mamojku -ten je ešte aj Matici Slovenskej, len v hlave mu násilníkovi chýba skrutka ), alebo úmysel .... druhá odpoveď je správna.
Druhá - celkový urbanizmus , nadvaznosti na okolité súvislosti.... V prípade Auparku je vidno neschopnosť mesta niečo normálne v základnej úlohe zadefinovať.... pozor toto isté sa stane na Šafku po vybudovaní novéhostarého mosta. Výškové obmedzenia zjazdu nových električiek pri porovnaní s technickou doku znamenajú, že napojenie v 0m - dnešná cesta bude niekde na hrane začiatku parčíka na Štúrovej, nehovoriac o vedení tram opat do centra, miesto rozumej alternatívy - Dostojevského-Krížna, čo by umožnilo jednak obsluhu centra po jeho obvode a aj rozšírilo možnosti tramdopravy, ale kdeže... ideme predávať Kamenné nám. - developerovi ,ktorý má angl. meno, ale je to slovenský lump.
V Aup sú celkovo zle riešené všetky vzťahy jak pre statickú tak dynamickú dopravu prechod na MHD smer centrum- pretnutie nájazdu! Že toto schválil dopravný inžinier- je to rodák z Komjatíc.
 

 

Takých zastávok nájdeš veľa. Príkladom je napr: https://maps.google.com/maps?q...

Lenže čo čakáš od týchto hlupákov čo projektujú križovatky v BA , proste si zvykaj , lepšie nebude , treba ísť za hranice , opicajt na tom mieste ale často stávajú a pokutujú a autobusy majú vzadu pri Aupark Tower dva parkovacie resp. odstavné boxy . Ďalšia vec je , že opicajti spravidla se . rú na MHD lebo tých pokutuje najčastejšie dopravný dispečing (opicajti pre MHD)...
 

 

Aupark BA ma este jednu specialitu, a to tu, ze su tam sice dva vyjazdy, ale oba sa nachadzaju na tom istom kruhaci. Ten frekventovanejsi je prvy, a ak sa ten upcha, tak sa vlastne upchaju vsetky vyjazdy z auparku a cela doprava z auparku totalne skolabuje. Navyse je vyjazdova cesta dost uzka a ak tam nieco havaruje, tak to v podstate nie je mozne obist. Doprava v Aupark BA je jedna obrovska katastrofa, asi najhorsie riesenie, ake existuje.
 
Hodnoť

 

všeobecne, dopravné riešenie Auparku je až na poslednom mieste, a ako úplný apendix po okolnosti, keď zámerom bolo nabúchať čo najviac objemu a personálu do úplne stiesnených podmienok z hľadiska dopravy a prístupu... Dokatovanie križovatky Nový most x Einsteinova je už len trápnym dozvukom tejto pseudoakcie...
 
Hodnoť

 

To su zase dristy.
Hlavny problem je v tom, ze u nas prechody projektuje nejaky ***** v kancli od stola. V reali to potom vyzera tak,ze ked davam pri odbocovani prednost chodcom, tak zbytocne blokujem hlavnu. Ked davam prednost pri vychadzani na hlavnu, zase blokujem prechod. Pritom by stacilo tie prchody nakreslit o 3m inde a problem by bol vyrieseny a tomasko by tu zase nemusel onanovat nad tym ako autobus stoji na zastavke a blokuje prechod. Neviem co by panicka povedala, keby ju bus vysadil v lavom pruhu einsteinovej, lebo na zastavke zastavit nemoze a este by tam blokoval aj prechod.
 
Hodnoť

To ste ešte nevideli zastávku na dedine?

Bežne sú zastávky robené tak, že vodič autobusu zastaví priamo na priechode alebo v križovatke, inak by musel zastaviť mimo zastávky.

Príklad zastávky v križovatke: https://maps.google.com/maps?q...
 
Hodnoť

 

To sa naozaj dokaze niekto na toto stazovat? "Priechod pre chodcov je prilis blizkov autobusovej zastavke", to je fakt asi ako z velkej knihy problemov prveho sveta.
 
Hodnoť

 

V prvom rade, to nie je chyba vodičov MHD, ale projektantov. Krásny príklad je tu pri Vojenskej Nemocnici
https://maps.google.com/maps?q...

(teraz tam priechod je, lebo to rekonštruovali, no nechali to tam takto :-/ )

Celkom ma irituje aj tento priechod, keď idú chodci zľava. Navyše sa v ňom odrážajú aj chodci na druhej strane cesty + moje svetlá a stále mám pocit, že mi tam niekto skáče do cesty.

https://maps.google.com/maps?q...
 
Hodnoť

 

je rozdiel medzi statim, zastavenim a zastavenim vozidla. Neviem, ci nahodou zastavenie na zastavke MHD nie je pre vodica MHD zastavenie vozidla (teda z pricin nezavislych od jeho vole) a potom by taketo vozidlo na zastavke zastavit mohlo. a dokonca aj na prechode.
 

Tiež

si myslim že je to tak, on na tej zastávke zastaviť musí, nie je to jeho slobodná vôľa , ale Tomáš..
 

Prechod je sw, priechod je hw

V podstate máš pravdu, ale na prechode sa nedá stáť. Dá sa stáť na priechode počas prechodu. Po odchode autobusu už nie je prechod cez priechod blokovaný.
 

Omyl!

Mýlite si pojmy s dojmami - a to nie je dobré pre verejnú diskusiu. On - ten vodič autobusu musí zastaviť na zastávke - nemusí však (dokonca nesmie) zastaviť) protizákonne. To, že nechá vystúpiť (nastúpiť) prepravované osoby - to je typické zastavenie - a to sa nesmie na priechode pre chodcov a ani vo vzdialenosti kratšej ako 5 m pred ním. To, čo sa v tejto súvislosti môže urobiť na priechode pre chodcov je zastavenie vozidla - vodič vchádza v križovatke na hlavnú - zastaví vozidlo (uvedie ho do pokoja...) z dôvodu dávania prednosti v jazde - a ak v tomto prípade zostane stáť na vyznačenom priechode pre chodcov, tak nejde o porušenie zákona, lebo práve toto je situácia, kedy "uviedol svoje vozidlo do pokoja z dôvodu nezávislého od jeho vôle"! A podobne...
Viniť z porušenia zákona a ohrozovania bezpečnosti ľudí však nemožno len vodičov, ale i správcu komunikácie spolu s dopravným inšpektorátom, ktorí odobrili a zrealizovali vyznačenie takto situovaného priechodu pre chodcov.
 
Hodnoť

 

Pozdravujeme zastavku SAV, smer do mesta.
 
Hodnoť

Nič zvláštne pre túto spoločnosť...

Väčšine vlastníkov vodičských preukazov (alebo aj držiteľov vodičských oprávnení) sú známe aspoň tie najzákladnejšie a najfrekventovanejšie ustanovenia Zákona o cestnej premávke. To, že najbezpečnejším spôsobom ako sa dostať na druhú stranu cesty je použiť riadne vyznačený priechod pre chodcov – to pozná dokonca už i dieťa predškolského veku. Preto sa aj, v logických súvislostiach, zakazuje vodičom zastavenie a státie s vozidlom bližšie ako 5 metrov pred ním. Ak vodič zastaví a odparkuje svoje vozidlo vo vzdialenosti kratšej ako tých 5 m pred takýmto priechodom - dokonca tesne pri ňom - tak je to nebezpečné (všetci vieme prečo), neseriózne a preto je to aj úplne flagrantné porušenie zákona.
V každej obci, v každom meste na Slovensku sa nájde zastávka MHD, kde tesne za označníkom zastávky je riadne vyznačený priechod pre chodcov. Ak si uvedomíme fakt, že vodič autobusu (trolejbusu) je (podľa vnútorného predpisu) povinný zastaviť so svojím vozidlom tesne pri označníku zastávky, tak je nám jasné, že tak urobí tesne pred vyznačeným priechodom pre chodcov. Ďalšie súvislosti spomínať netreba... Ak sa opýtate vodiča – prečo porušil zákon, prečo sa správa nebezpečne – odpovie: ...“ja musím v prvom rade dodržať nariadenie svojho zamestnávateľa, lebo keď nie, tak môžem mať vážny problém - a policajti za to aj tak nepokutujú"...
Teraz nech mi niekto odpovie na otázku: „Čo je toto za právne, sociálne a spoločenské prostredie, čo je toto za štát, kde nejaký vnútorný predpis zamestnávateľa je postavený nad zákon Národnej rady tejto republiky a porušovanie tohto zákona sa vedome a účelovo prehliada a k tomu ešte na úkor zdravia ba dokonca i života bežného občana?“ V povedomí väčšiny vnímavej časti slovenskej verejnosti stále rezonuje obrovská tragédia, ktorá sa stala pred časom v jednej obci (neviem si spomenúť na jej názov), kde (v spomínaných súvislostiach) dospelí ľudia - odborníci, profesionáli – takto doslova poslali na smrť dve malé školáčky. Deti, ktoré uverili dospelým – a títo, aká hanba a potupa – ich vierolomne oklamali. Čo je však najhoršie – nikto z tých všetkých, ktorých sa to týka – sa nepoučil. Bude to asi tým, že všetci títo, ktorých sa to týka, ktorí sú za toto priamo zodpovední sú presvedčení, že im, ich deťom sa takéto niečo nemôže stať...
 

divna otazka

Ale odpoved je velmi jednoducha. Tento stav je dosledkom skutocnosti ze sa postihuju a pokutuju ludia ktory za sposobene nemozu. Inak povedane, je pekne dat vodicovi MHD pokutu, lenze je on kto sposobil danu situaciu, a este lepsie, je on kto moze priniest zmenu,alebo napravu?
Myslim ze nie. Iba je clankom v retazci ktory ma minimalne sance sa branit a tym pado je postihnutelny.Na otazku, co je toto za spolocenske, socialne a pravne prostredie kde je vnutropodnikovy zakon nadradeny zakonom, je tiez jednoducha odpoved. Predsa zakon dzungle. Zijeme predsa v kapitalizme, a tam je clovek ako taky, v podstate len tovar. A kedze ten clovek potrebuje jest, zvazi si ci sa necha vyhodit z prace,alebo bude riskovat pripadnu pokutu. Na druhu stranu, neverim ze neexistuju normy a predpisy ktore upravuju kde a za akych podmienok moze zodpovedny organ umiestnit prechod prechodcov, zastavku autobusu atd, atd, zrejme to bude riesit iny zakon ako dopravne predpisy. No a tiez nevidim ziadny problem, aby sa hnali k zodpovednosti ludia co schvalili taketo rozmiestnenie v realite. Teda nejaky projektanti, stavebne firmy, dopravny podnik atd, atd...ono by sa zrejme zisla pekna zbierka zodpovednych za takuto situaciu.Lenze, hopla...tymto smerom uz nikto rubat nebude, ze. Takze zostaneme pri pokutach zasa toho vodica MHD a budeme sa tvarit z to on je ten co porusuje predpisy. Myslim ze sa sposob takehoto spravania nejako vola. A asi to nebude pekne pomenovanie.
 


Najčítanejšie na SME Auto