SME
Štvrtok, 26. november, 2020 | Meniny má KornelKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

V Honde Civic je ticho. Nesedí sa v nej ako na vreciach s pieskom (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 3 4 5 6 > >>

Hodnoť

Super

Super, dufam ze bude sluzit :) Presne take nieco planujem kuput, ale v dieseli. S tou 1.8 mam skusenosti, co to som na tom najazdil, mal to moj otec pred rokom asi, je to urcite super motor, ale zas neda sa porovnat s tocakom 350 Nm ktr ponuka diesel oproti nemu ;) Na druhej strane si pamatam tu priamu umeru ako mi stupal tep s otackami na tom benzine a ako som predbiehal na 2-ke ;)
Diesel budem volit asi taktiez kvoli spotrebe, co viem tak v tom aute je usporny a ja jazdim dlhe trasy
 

 

Liat naftu do Hondy? No fuj... :-)
 

 

naftu lejte do skodoviek a podobnych ... , do hondy patri jedine benzin :) pri vymene oleja kazdych 10tis ti ten motor vydrzi aj milion km (bez srandy, myslim to uplne vazne) bez nejakej vaznejsej zavady. to tiahlo prevodovky si daj vymenit, to je par eur (a dufaj ze to nieje synchron 2ky). kazdopadne, pri hondach nieje o com, maju dusu (narozdiel od 90% aut na nasich cestach, kto nejazdil hondu nepochopi, toto je zbytocne vysvetlovat nejakemu oktavkarovi alebo pasatistovi), su spolahlive a motor je prakticky nesmrtelny ak donho lejes pravidelne spravny olej. vela stastnych a zabavnych km prajem ;)
 

rakovinu dieslakom

prajeme vsetci ktorym ju dieslaci svojim dymom dennodenne privolavaju - casom to zakazu ako DDT ktore bolo vo svojej dobe tiez zazracnym riesenim ako dnesne turbonaftaky s vysokymi vstrekovacimi tlakmi (zazrak, nekonecnyy vykon+krutak a nulova spotreba) produkujucimi nanocastice ktore ziadne filtre nezachytia, ani tie v ludskom tele a preto sa dostanu hlboko do pluc a rakovina ista
 

 

len si dávaj pozor, keďže 2,2 je dosť ťažký motor...
 

Krútiaci moment?

Maximálne nepodstatný. Podstatný je pri motore len výkon. FInálny moment na kolese sa dosahuje sprevodovaním, a benzíny majú viac zredukované pomery oproti dieselu, takže žiadny rozdiel moment na motore moc nenarobí.
 

Fakt?

Fakt? Fakt je točivý moment nepodstatný?
Tak ja to poviem inak: na dieseli, ktr. má 380 Nm moment, keď zošliapnem pedál, tak to auto proste vystrelí dopredu okamžite.
Na Civicu benzínovom, kde je točák veľmi nízky, tak to musím vytočiť do vysokých otáčoch aby to išlo, keď zošliapnem pedál na štvorke, nič sa nedeje. Za to pri zošliapnutí pedála na 4-ke v dieseli ma to vystrelí dopredu.

Nehovoriac o tom, že ten točivý moment v dieseli je dostupný od 2000 ot./min, zatiaľ čo výkon, je dostupný pri benzíne tesne pred red line.
Takže skor by som povedal, že ten výkon je nepodstatný ;)
 

 

Chlapi, vy ste ozaj magori. Vykon je sucin uhlovej rychlosti a krutiaceho momentu, uhlova rychlost je priamo umerna otackam. Tam ziadne podstatne a menej podstatne nie je, to jedno s druhym ide ruka v ruke.
 

 

tak, a to ze niekoho na dizlaku "vystreli" je len pocitova vec, realne moze byt benzin na rovnakej vzdialenosti pri rovnakej rychlosti realne rychlejsi, no bez pocitu "zatahu". to ze ta tlaci do sedacky neznamena ze ide rychlo, resp rychlo zrychlujes.
pre pospolity lud v skratke: ked narazite autom do stlpu, tak:
- za to, ako rychlo do toho stlpu narazite moze vykon
- za to, ako daleko ten stpl pri naraze posuniete moze krutak
 

 

Realne napriklad Peugeot 307 1,6 benzin a Peugeot 307 2.0HDI obidva 80kW, tak ten benzinak ma lepsiu akceleraciu 0 -100 cca o sekundu. Moze to byt aj tym,ze dieslovy motor je tazsi.
 

 

na tom hdi hlavne po zosliapnuti pedalu cakas sekundu kym auto chyti dych a zacne vobec akcelerovat (rocnik cca 2006). Ano, diesel vyleti ked zosliapnes na styrke pedal, a dosiahne aj prvu druhu tretiu stvrtu kozmicku...
 

Otacky rastu viac menej rovnako

ale krutak byva vacsi rozdiel. Iste lahucky motor rychlejsie vyleti do otacok.

No a ak odhlucneniu,
Civicy maju aj aktivne podtalacanie hluku reproduktormi, ma to aj tvoj? Preto nepocuje hlbky z radia?

Ak odhlucnujes auto tak treba skoro cele. Je to ako ked sedis v aute a otvoris dvere, tak cez tu skarku ti ide hluk a ked zavres tak hluk neni hoci to bola len taka skarka otvorena. Ak mas zdroj hluku na nejakom mieste tak vtedy sa oplati odhlucnit tento a nemusi sa cele auto, obdoba ako keby si si prekryl reproduktory.
 

Nejak moc odhlucnovat auto doma nejde

mali by byt aj specialne skla, zaplnene okrem ploch aj strbinky co dodatocne moc nejde, pridane tesnenia, kryty podvodzku atd.

Ale pridat podkobercovu izolaciu pod nohy alebo do kufra nie je spatny napad a JE to jednoduche a rychle. +
 

 

neviem ci to bola reakcia na mna, ja nie som majitellom tohoto "vytlmeneho" auta, ano, aj moj civic ma aktivne potlacanie hluku v kabine, a pre mna je to dostatocne, nezda sa mi to auto oproti inym nejak hlucne...
k tomu hdi som to myslel tak, ze ked zosliapnem plyn tak naozaj nejaku sekundu cakam, kym sa natlakuje turbo (turbolag) alebo neviem co sa tam deje, o ten motor som sa nikdy nezaujimal, a az potom to auto zacne zaberat, cize reakcia na pedal je tam nulova, a clovek si na to musi zvyknut...
 

 

*** Po opakovanom hrubom porušení Kódexu diskutujúceho boli zmazané všetky diskusné príspevky tohto autora.
 

hdi vs ivtec

ak to porovnam z praxe s pezotackym hdi turbodizlom (tusim 1.6 88kw), tak po zosliapnuti sa prejavi na sekundu ten krutak, ale potom zacne ustavat a polavovat, to iste FOFOII alebo prva kia . 1.8 ma konstantne od 2500-6500 taky tah, ako hdi to sekundove zatlacenie do sedacky. ak 1.8 vtec porovnam s FOFOI 1.8 turbodizel, tak FOFO nula bodov. Ak ale porovnam 1.8 vtec s mercedesom cla 1.8 98kW turbobenzin, tak ten medak ma pocitovo najsilnejsie zatlacenie do sedacky, ako vodicovi mi isla hlava dozadu, co sa mi v ostatnych autach nestalo.
 

 

tak toto je svata pravda. test: ja passat 2,0, bratranec ten isty passat 2,0 dizel. preteky, dal som ho na benzine o pol auta na cca 400m.
 

 

Ake maju tie vase auta vykony? Benzinaky pri rovnakej kubature mavaju vacsinou vyssi vykon.
 

 

Neviem, bolo to uz davno. Ale velice sa bratranec cudoval... Ja som sedel v benzine a viac ako dvojku rychlost som nedal :-) Boli to pecky :-)
 

A získal si min. 1,5

sekundy na preradení, ktoré si nemusel urobiť. Mali ste skúsiť do 110-120km/h, kde Ty už budeš musieť kvaltnúť trojku a on ešte stále pôjde na 3ke. Alebo tak nejak, neviem ako to majú Passaty sprevodované.
 

1 2 3 4 5 6 > >>

Najčítanejšie na SME Auto