SME
Štvrtok, 26. november, 2020 | Meniny má KornelKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Test: Toyotu Corollu netreba pre dizajn podceniť (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 3 4 5 6 7 8 ... > >>

Hodnoť

Ako Fluence

Rozmermi a rázvorom je ako Renault Fluence, ten sa k nej so silnejším dízlom blíži aj cenou. Ale jazdné vlastnosti, spoľahlivosť a kvalita spracovania budú pri Toyote úplne inde. Skúsenosti s predchádzajúcimi Corollami to potvrdzujú 40 rokov.
 

Nové autá

Prestávam rozumieť vobec chápaniu dnešného vozidla. Je jasné, že každý može mať iné preferencie, ale aj tak základu dnešných vozidiel nerozumiem. Prečo? Lebo 2 zónová klima, , samý asistent parkovania, navigácia a plno blbostí. Chýba však podla mňa základ - vyhrievané predné sklo, poriadne sedadlá . Kto raz zistil aké je doležité mať dobrý výhlad a dobre sedieť rozumie. Je to ako rozdiel medzi argentínskou sviečkovicou a slovenskou. Design je dnes des. Klasické riešenie sa naozaj hladá ťažko. Z princípu si aziata nekúpim , raz som mal požičaného Accorda,do kufra vliezla Fabia a Honda mala kufor miesto zadných sedadiel a Fabia skooro nič. Nerozumel som, ale bol to klinec do rakvy aziatom. Z nedostatku konzervatívnych tvarov som si preto urobil radosť a kúpil LR Defendra Double Cab a som spokojný. Iné už nechcem , dodané nie na SK , nevedeli to, čo som chcel,...
Tieto testy sú hodné tak akurát babského trhu, žial stále viac ma to tu presviedča, že treba nechať tak ako komerčné TV...
 

100 ludi 100 chutí

podla man je v aute dolezite mat iba prakticke veci
automatická prevodovka
vyhrievane sedadiel
vyhrievanie predneho skla
elektricky stahovane okno na strane spolujazdca
velky kos na odpadky
moznost vylozit si lavu a pravu ruku na nieco pohodlne pocas dlhej cesty
bezpečnosť, náhon 4x4, a veeeľa miesta
 

Mas pravdu, ale nieco by som poopravil

+ lahke auto
+ vyvazene auto (nie prilis nedotacave), rychla reakcia na plyn
- 4x4 - to je len cena, komplexita, spotreba a vaha navyse, zvlast v pripade pripajatelnych pohonov(haldex a p.), ktore su dobre viacmenej len na rozbeh zo zasnezeneho parkoviska Lidlu, v zakrutach su vsak skrz hmotnost len na obtiaz. Ak uz stvorkolku, tak len poriadnu, v druhom aute a do hor/na chatu.
- vyhrievanie sedadiel(r1t mas v teple prakticky stale, avsak ruky krehnu)
+ vyhrievanie volantu(ovela praktickejsie, avsak nie casto dostupne)

a elektricke okienko vpredu je snad samozrejmost vsade az na najzakladnejsie urovne Logana a Thalie
 

 

ja som pisal o výbave auta ktorá je pre mňa potrebná, žijem na orave a robím dlhé cesty po strednej európe (de, pl, cz, at, svk, hu)
-4x4 je dobrá vec nie nepodstatná, skús v zime prejsť pár krát cestu liptovský mikuláš zuberec. oceníš
-rukám zima nevadí, ani zadku, ale mať chrbát pekne v teple je pre určité vekové kategórie dobrá vec
 

je to ozaj uhol pohladu

OK, niekde na Orave moze byt. Nehovorim ze 4x4 je zla vec(tiez mam aj taky voz), avsak s klasickou "prednokolkou" a dobrymi zimnymi gumami, som s trochou opatrnosti este na asfaltovej ceste nezapadol ani s prednokolkou to tiez jazdim po horach. Vsetci spominaju 4x4, malokto vsak spomenie situacii vhodne pneu. Vyhodou je ze dobre gumy pomozu nielen pri zrychlovani, ale aj brzdeni. To uz musi byt vacsia kalamita(ako napr min.rok), aby boli problemy, aj to len nejaky den-dva. Zvysok roka sa tesim z mensej spotreby a lepsej akceleracie.

Starsi clovek sa isto do zimy poriadne oblecie a nez zacne chrbat prechladat, uz je v aute teplo. No typicky sa soferuje bez rukavic a to v -30 C startovat a chytat volant nie je ziadna zabava ani pre mladeho.
 

Páni nepochopili ste

ja mám rád klasické autá, nie ninja designy ako je to dnes bežné už aj u eu značiek. Takto sa u mňa odpísal Ford, staré Mondeo alebo Focus tomalo niečo vlastné do seba , ale dnes ... To isté platí aj o Medáku. A keď idem krok ta krokom ( už ani Volvo... kde tie staré tvary sú ) tak neostalo iné ako naozajstnú klasiku Land Rover. Do auta sadám v košeli aj keď je -30 , sako a kabát vzadu... a jazdím s ním po meste bez problémov... Indivindi nárokom iných nerozumiem a ani neriešim , ich vec. Ja si rád ručne radím,...
 

 

*** Po opakovanom hrubom porušení Kódexu diskutujúceho boli zmazané všetky diskusné príspevky tohto autora.
 

pravda

ja som minule isiel na pozicianej 500 Fiat a spredu ma nabural Tuareg. 500-ka ani skrabanec, Tuareg na srot...
je zname, ze slovaci zvelicuju, ale toto uz je vela.
 

Vyhrievane celne sklo

To myslis tu blbost co ma Ford a par dalsich znaciek? Sorry ale s tym sa neda jazdit. Ja to stale vnimam. Sklo mat byt cire, ale toto je pre mna uplne to iste ako by bolo upatlane otlackami prstov.
 
Hodnoť

typicka Toyota

Toyoty nicim negativne neprekvapia. Vo vacsine kategorii su slusny priemer alebo lepsie. Toto v kombinacii so spolahlivostou a kvalitou vysvetluje preco sa ich tolko predava. Ine znacky dokazu casto Toyotu prekonat v niektorych kateogriach (jazdne vlastnosti, design, interier, cena), ale na kvalitu a spolahlivost sa nechytaju.
 

musim reagovat

kvalita nie je spolahlivost a naopak, aj ked by mali byt vzajomne prepojene. Hovorit pri dnesnych Toyotach o kvalite je trocha ulet. Ano spolahlivost je vysoka, ale spolahlivost neznamena automaticky kvalitu. To taka premiova nemecka trojka je menej spolahliva, znamena to ze je menej kvalitna??? Cisty blud. Radim kazdemu ist pozriet do Golfu a potom do Aurisu ci Corolly a ten kvalitativny rozdiel je priepastny. Spracovanie interieru, pouzite materialy su o dve triedy vyssie pri Golfe. Uz aj korejci su kvalitou dalej ako japonci.
 

 

Ak to takto kategorizujes tak mas pravdu. Na druhej strane, ak si pozries modely specialne vyrobene pre europsky trh (Aygo - nezabudnime ze je to model 2005, Yaris, Avensis), myslim ze tam je ta kvalita v pohode. Ako som uz predtym napisal, nie je to spicka, ale nie je to ani ziadne negativne prekvapenie. Ano, VW je lepsi, lenze VW je v kvalite asi na spici triedy v ramci aut pre strednu vrstvu. Uvidime s akym interierom pride nove Aygo. S tymi korejcami mas pravdu. Dodal by som ze nielen su kvalitou dalej ako japonci, ale aj spolahlivostou dalej ako VW.
 

 

tak to vobec nemas pravdu..neviem, ci si sedel v novej corolle ale spracovanie jej interieru je an vysokej urovni a golfom porovnatelne. Mozes mat vyhrady k tvarom pristrojovky ale uletom je skor tvrdit, ze golf je o 2 triedy vyssie spracovanim interieru. Nie je.
 

 

Vzdy ma udivuje ako moze niekto napisat takuto hlupost. Naposledy som presne toto cital u buzola. Kvalita a spolahlivost su dve PREPOJENE nadoby a jedna bez druhej nemoze existovat uz z logiky veci. Alebo mi chces povedat, ze nekvalitne veci su spolahlive? Alebo naopak ze nespolahlive veci su kvalitne? Kriste ludia. Vsak vy neviete logicky uvazovat? Viem, ze sa logika v skole neuci, ale preboha snad ide s vyskou IQ nie?
 

uvediem priklad

interier auta - dopasovanie vyplne prednych dveri k pristrojovke - licovanie, alebo dvierka odkladacej kapsy, alebo lampicka v strope. Ak vsetko licuje, je to presne vyrobene, pouzite dobre materialy - hovorime o kvalite. Napriklad interier Audi. To je takmer dokonala kvalita. Ale to nevylucuje, ze sa ti nepokazi automaticka prevodovka. Teda auto moze byt kvalitne spracovane, ale moze byt nespolahlive.

Nuz a potom to nemusi sediet - licovat, mozu byt pouzite menej hodnotne materialy, ale prevodovka, kedze je jednoducha a pouzivana viac generacii sa ti nepokazi. Potom mozeme povedat, ze auto nie je sice kvalitne urobene, ale je spolahlive.

Pozri, darmo bude ta suciastka vyrobena do prevodovky dokonale kvalitna, ked je napriklad konstrukcne poddimenzovana a casom sa poskodi. Teda kvalitny diel, ale nie spolahlivy. Aj skarede a nekvalitne veci mozu byt spolahlive a naopak kvalitne a pekne veci mozu byt nespolahlive. Samozrejme, ze od kvalitnych sa viac menej ocakava aj spolahlivost, ale nemusi to tak byt. Ved aj auta ako RR, Bentley, ci MB a BMW sa mozu pokazit. Dnes pri mnozstve elektroniky je to viac menej len otazka casu.
 

 

"Teda auto moze byt kvalitne spracovane, ale moze byt nespolahlive."
Nemoze. Lebo kvalitne spracovane auto neznamena len interier, na ktory sa zameriavas.
 

to iste moze byt

aplikovane na cele auto...
 

Mozem Ta tahat za slovicka, ale...

Kvalitne spracovane neznamena kvalitne. Aspon podla mna.
 

pozri dlhodobe testy

na 100.000 km. Teraz tam sice kraluju 2 BMW, kde sa da povedat ze su aj kvalitne a vzhladom na vysledok testu asi aj spolahlive ( co vseobecne neplati ) auta, ale bolo vela kvalitnych aut, ktore nevinikali spolahlivostou.

Napriklad Mercedes GLK. Nikto nepochybuje, ze je to top kvalitne auto. Ale pred koncom testu rupla vodna pumpa. To sa stava, ale clovek uz rozmysla nad spolahlivostou. Podobne starsi test Passatu. Nikto nepochybuje, ze Passat je kvalitne auto, ale v tabulke spolahlivosti je skoro uplne naspodu...
 

1 2 3 4 5 6 7 8 ... > >>

Najčítanejšie na SME Auto