SME
Štvrtok, 26. november, 2020 | Meniny má KornelKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Investoval do nového Suzuki Swift (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 3 4 5 6 7 8 > >>

Hodnoť

 

autor by mohol este popisat svoje dojmy z jazdnych vlastnosti a zaroven porovnat ich so skusenostami s predoslimi vozidlami.
 

 

v rovnakom som bol nuteny obcas jazdit.
Mam jednu a zasadnu vyhradu voci tejto motorizacii: neskutocne kratke prevodove stupne.
Vdaka pouzitej prevodovke to bolo utrpenie
 

 

tie kratke stupne su "feature" vsetkych suzuki.. da sa na to zvyknut a auticko je aspon dobre zive.
 

 

zbytocne zive v meste a na dialnici pri 130km/h mas pocit ze sedis v startujucom Harrieri
ked uz, mali tam este pridat sestku
 

Ahoj elemde.

Môžem sa podeliť s tebou o moje dojmi z jazdy.
Na upresnenie, mám Swift 1.3. 68kw, 4x4, Má ESP, ABS, ASR, EBD, píšem to preto, že všetky tieto systémy majú vplyv na jazdu a pravdu povediac, mi už pár krát pomohli v kritických situáciach - lesná zver, auto mi nedalo prednosť...
Takže, pred Suzuki som mal Citroen C3, Peugeot 306, Opel Corsa, VW Vento a môžem povedať, že Swift má suverénne najlepšie jazdné vlastnosti,
Začína to už konštrukciou podvozku. Kolesá sú v samých rohoch karosérie, čo mu dáva neobyčajnú dávku stability. S pomocou hore opísaných elektronických systémov a pohonom 4x4, drží zvolenú stopu. Neviem, ako ladili tlmiče, ale je to paráda. V zákrutách sú tuhé a auto sa moc nenakláňa, ale pozor, vôbec nie sú tvrdé a diery na ceste nezatĺkajú oceľovou päsťou. Ale, nie sú, ani mäkké, ako mala 306-tka. Proste auto sa na nerovnosti zhúpne a naraz ostane tvrdé, stabilné. 100 ľudí, 100 chutí, no mne sa tento spôsob tlmenia nárazov páči. To, čo auto dokáže, si najviac človek užije na kľukatých horských prechodoch. Moja posledná skúsenosť - Sorožka. Išla predo mnou Vectra. V zákrutách sa nakláňala a bolo jasne vidieť, ako ju to vynáša. Po predbehnutí sa mi po pár zákrutách stratil v speťáku. Podobný zážitok mám aj z cesty z Banskej Štiavnice do Levíc. Tento krát to bola Octavka a Fábia.
Motor je vysokootáčkový. Po predošlých autách, s ktorých niektoré mali diesel, sme si museli nájsť spoločnú reč. Za roky čo jazdím, som si osvojil štýl moc nevytáčať motor a tak aj tu som začal jazdiť na tých 1 300-1 500 otáčkach. Auto sa mi zdalo letargické. No veľké veci sa začali diať, keď som sa dostal do pásma 2 400- 4 500. Auto ťahá, ako divé. Samozrejme v rámci svojich 92 koní. Nie sú to žiadne akceleračné orgie, no strašne rád s ním predbieham. Podradiť trojka 3 000 otáčok a plný, zaraďujem sa naspäť mám 4 600, na tachometri 95km/h - paráda.
Daňou za tieto endorfíny je v tej chvíli spotreba. Ak jazdím vyslovene komótne, tak sa viem udržať na 6 L. Ak si doprajem viac radosti 7,5-7.8. Treba však pripomenúť, že svoje tu zohráva aj pohon 4x4.
Vpredu je miesta dosť, ak si sadnem za seba na zadné sedadlo, je to len tak tak, no nenarážam hlavou do stropu ani kolenami do sedadla. Ja mám 178 cm. Veľkou pomocou pri hľadaní ideálnej pozície za volantom je výškovo nastaviteľný volant, ako aj sedadlo vodiča. Kufor vyzerá malí, no záleží, na čo auto využívaš. Ak chceš cestovať v pätici a s množstvom batožiny, asi sa zapotíš. Ináč mi plne postačuje a to v aute vozím aj väčšie veci /tatranský profil, tuje.../. Samozrejme kufor 306, je niekde úplne inde a o Vente ani netreba hovoriť
V tejto cenovej a veľkostnej triede, je to to najlepšie v čom som jazdil. Sú samozrejme aj lepšie, no za podstatne viac peňazí a práve toto je výhoda Suzuki Swift-u. Za slušné peniaze, slušná, až nadštandardná jazda.
 
Hodnoť

 

Inak pozor na "vonu" noveho auta. V podstate je to slusny koktejl karcinogenov. Preto je najlepsie nove auto co najskor vyvetrat ...
 

makcene plasty

cim ma interier viac makcenych plastov, tak tym viac ma tych karcinogennych latok
japonci vedia preco sa tomu vyhybaju
 

 

tusim toyota alebo honda su najmenej karcinogenne interiery. kdesi som na to videl test. V kazdom pripade najhorsie vonne karcinogenny su: tlejuca vonna tycinka, osviezovace do auta, vonne sviecky, domace osviezovace (nezavisle na znacke)
 

 

Vyvetrat velmi nepomoze, lebo kadejake tie ftalaty (zmakcovadla v plastoch) a podobne bazmeky sa uvolnuju este urcitu dobu po vyrobe. Clovek ktory potom jazdi v novom aute vlastne vdychuje jedovate latky (odhliadnuc od toho, ze mne to teda nepripada tak ze je to "vona").

Mimochodom, o dovod viac kupovat "predvadzacky": v podstate stale nove (dakych par 10 km nabehane), ale uz trochu "odstate", vyvetrane, a zvyknu byt aj o dost lacnejsie. By som neveril ze je to taky rozsiel, ale sam som to mohol vyskusat, ked som si v predajni sadol do predvadzacieho auta a funglovej skladovky: Ten rozdiel v intenzite zapachu materialov interieru bol naozaj vyrazny...
 

najhorší puch v novom aute od výroby

som cítil v Dacii Duster. To bolo, ako keby niekde v kufri zabudli nejakého toho rumunského cigáňa, čo to auto montoval :D
 

 

v akejkoľvek novej Dacii je smrad ako by tam priamo na mieste bola havarovaná chemická továren
 

 

neviem o com hovoris.. napr. nove volvo vonia rovnako ako kazde "normalne" auto v sucasnosti (neratam dacie a cinanov) a pritom ma milion certifikatov od alergickych spolocnosti a urcite karcinogeny nema ziadne.
Doby PVC su uz davno prec.
 

 

Skúšal som novú Mazdu 3, ale tá smrdela :(. Ináč úplne super perfektné auto. Len takúto "vôňu" som nečakal. moje súčasne auto skôr voňalo. Mazdu by som čo najskôr vyvetral :). Asi ale bola tá Mazda úplne nová.

Pripájam sa k tvrdeniu, že nové je nové. Ak kúpim nové auto, tak u akejkoľvek značky, až na výnimky nič neriešim. Moje auto má 6,5 roka a až na žiarovky (1x do roka) nemením nič. Samozrejme má isté neduhy ako hrkanie v interiéri, čo ma neskutočne štve... Na druhej strane ako mi bolo viac krát povedané - nemám to vnímať a mám sa radovať, že autu nič nie je :)
Niektorí známi, ktorí kúpili jazdenky už krátko po kúpe riešili rôzne diely, opravy, problémy. Za nové som síce zaplatil viac a stratilo z ceny ďaleko viac, ale v podstate mu nebolo nič, čo by nejako obmedzilo jazdenie. Veci ako hrkanie v interiéri by niekto iný ani neriešil. Hlavne v zahraničí na kvalitných cestách to úplne zmizne.
Ak na to človek má, tak jednoznačne nové. Ak nie, tak sa neoplatí kvôli autu sa zadĺžiť tak, aby som za neho dal posledné peniaze.
 
Hodnoť

 

Vona noveho auta sa da zohnat :D Napriklad: http://www.chemicalguys.com/Ch...
 

Vôňa manipuluje so zákazníkmi

Charakteristická vôňa pridávaná do lepidiel vychováva z detí verných zákazníkov. Podvedome sa spája so šťastným detstvom, čo kúpa auta určite je. Aj u dospelých to môže byť jeden z faktorov lojality k značke. Povedomé spájanie intenzívnych zážitkov na zadnom sedadle a podobne. Vôňa nového auta nie je náhoda, sú na to firemné príručky. Neskôr, keď krivka poruchovosti stúpa, už výrobca o ňu nemá záujem.
 
Hodnoť

swift

mal som swifta, rocnik 98, 1.0l motor, 3-valec, 3-dverovy, spotreba 5-5,5l (pocitana podla tankovania)... neskutocny nezmar, co sa tyka spolahlivosti... predal som ho pri 120tis km, dovtedy boli investicie len benzin a klasicke servisne ukony ako olej+filtre.... dovod predaja bola len potreba vacsieho kufra... tak som kupil mazdu 6 kombi :))
 
Hodnoť

pojmy a dojmy

trochu OT, ale z ekonomickeho pohladu to teda bola bohova investicia do noveho auta, ked vyjde z predajne a uz stratil 10% zo svojej investicie. Takze nemylit si pojmy s dojmami, investuje sa do umenia, drahych kovov, pripadne veteranov, ale kupa noveho auta je snad najhorsia mozna investicia na svete :)
 

Zle čítaš niio

"Aj keď kúpu nového auta nazvať investíciou je vcelku smiešne" - píše autor hneď na začiatku článku. Takže vlastne o čom bol tvoj príspevok?
 

 

no cital som iba nadpis :)
 

1 2 3 4 5 6 7 8 > >>

Najčítanejšie na SME Auto